Audio/Video/Navigatie

invertor

Cum se poate da muzica mai tare ?

invertor

Mesajde Pedr0llo » 22 Aug 2007, 02:03

m-ar interesa achizitionarea unui invertor in vederea alimentarii unui sistem audio de 200w rms. ce putere trebuie sa aiba invertorul?
Pedr0llo
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 18 Ian 2006, 22:30
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Mondeo, mk3, 2002, 2.0tdci

Mesajde VIPER » 22 Aug 2007, 02:27

Pai vezi cat consuma sistemul... Ar trebui sa scrie...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde Zanga » 22 Aug 2007, 11:50

@Pedr0llo

Sa ai grija cu invertoarele din comert. Unul de 250 W nu a fost capabil sa aprinda un bec de 100 W. Eu am unul facut de mine cu o putere de iesire de aproximativ 360 W (reali).
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde Pedr0llo » 22 Aug 2007, 13:57

am citit despre invertoarele facute de tine si m-ar fi interesat si pe mine unul. banuiesc ca la 360w duce sistemul meu.
o sa incerc sa gasesc si puterea consumata de amplificator. modelul e logitech z 2200, poate stie cineva mai multe despre el.
Pedr0llo
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 18 Ian 2006, 22:30
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Mondeo, mk3, 2002, 2.0tdci

Mesajde kevyn_str8 » 22 Aug 2007, 14:14

salut ma intereseaza si pe mine un invertor de la 12 v la 220v. se gaseste asa ceva?sa am aceeasi valoare ca la priza de acasa sa pot pune un laptop , sa pot pune o veioza cu bec de 100w cand merg la pescuit. imi puteti recomanda asa ceva?cine are si e multumit?
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde kevyn_str8 » 22 Aug 2007, 14:17

pe convertorul 12v- 220v merge cumva sa alimentez un aspirator de casa si sa mearga la puterea lui maxima ?as face curat in fiecare zii daca ar merge :)
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde deejay_xb » 22 Aug 2007, 14:18

kevyn tu poti sa folosesti un invertor dintr-un UPS!
sa zicem un ups de 500w!e de ajuns la ce iti trebuie :)
poate gasesti pe undeva un ups cu acumulator defect si iei invertorul!bafta!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Mesajde Zanga » 22 Aug 2007, 14:22

Multe UPS-uri nu se initializeaza daca mai intai nu primesc 220 de la priza. In alte cuvinte degeaba pui 12 V la el ca nu face nimic, intra in eroare si nu porneste.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde deejay_xb » 22 Aug 2007, 14:24

eu am vazut upsuri care pornesc si fara curent de la priza!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Mesajde kevyn_str8 » 22 Aug 2007, 14:28

merci deejay_xb dar nu ma complic?nu ma pricep la electrica. un invertor din comert nu isi face treaba?am vazut asa ceva la 80 ron dar ma gandesc ca il cumpar si poate nu imi aprinde nici un bec de 60w .
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde Zanga » 22 Aug 2007, 14:42

$1 scrie:$2o sa incerc sa gasesc si puterea consumata de amplificator. modelul e logitech z 2200, poate stie cineva mai multe despre el.


Trebuie sa aiba o ethicheta pe spate cu nominal power sau input rating....sau e notat in manual la specificatii, power consumption.
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde Zanga » 22 Aug 2007, 14:49

$1 scrie:$2e convertorul 12v- 220v merge cumva sa alimentez un aspirator de casa si sa mearga la puterea lui maxima ?as face curat in fiecare zii daca ar merge :)


Un aspirator trece de 1000 W, iar socul la pornire "suge" mult mai mult

$1 scrie:$2erci deejay_xb dar nu ma complic?nu ma pricep la electrica. un invertor din comert nu isi face treaba?am vazut asa ceva la 80 ron dar ma gandesc ca il cumpar si poate nu imi aprinde nici un bec de 60w .


Ai mari sanse sa iti mearga la incarcat telefonul mobil, si pentru adaptorul de laptop, cam atat.


PS: Daca vrei sa pescuiesti, tine cont ca invertorul pentru a ridica tensiunea de la 12 V la 220 V are un consum mare de energie. Astfel acumulatorul de la masina "traieste" cu motorul oprit intre 20-45 de minute in functie de consum sau de puterea absorbita. (la puteri mici se poate sa tina si 1-2 ore...)
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde c4silencer » 03 Dec 2007, 00:09

... dar un convertizor dc/dc din 12v in 37-40v cat de greu este de realizat? ceva idei? pls
'78 granada 2.0 V6
'02 citroen xsara coupe 1.9 d
Avatar utilizator
c4silencer
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 15 Mar 2007, 14:12
Localitate: darmanesti
Maşina: ford granada 1978 1998cmc 90cp

Mesajde Zanga » 03 Dec 2007, 14:55

$1 scrie:$2.. dar un convertizor dc/dc din 12v in 37-40v cat de greu este de realizat? ceva idei? pls


Se face la fel ca un invertor, difera transformatorul, si are o punte de redresare...
Am vrut sa imi fac si eu unul pt un sistem 5.1 care vroiam sa il "transplantez" in masina. Pana la urma e mai simplu sa ai 220V :lol:
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde BV04EDF » 04 Dec 2007, 23:56

Am facut si eu. Schema e relativ simpla, proiectata pentru 500W dar se poate extinde pana la 1500W (daca ai si spatiu pentru un ditamai trafo). Piesele sunt relativ ieftine, transformatorul insa e scump rau, mai ales daca din lipsa de spatiu se doreste unul toroidal. Ce e in comert la preturi de pana in 200 ron sunt porcarii care in nici un caz nu furnizeaza puterea aia cu care se lauda pe eticheta.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: invertor

Mesajde badboy20cm » 17 Feb 2008, 17:20

salut ,vreau si eu sa pun un pc desktop pe masina ,intrebarea este ce fel de convertor merge si daca merge ,,si cat timp pot sta cu pc aprins ,daca motorul merge deci nu consuma baterie

mersi
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Re: invertor

Mesajde Zanga » 17 Feb 2008, 18:39

Cu un invertor bun si cu motor pornit poti sa folosesti calculatorul pana ti se tremina motorina / benzina :)
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Re: invertor

Mesajde badboy20cm » 18 Feb 2008, 10:21

ok ok mersi ,,da-mi si mie o oferta ceva ,si zi unde te gasesc sa iau si eu unul
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Re: invertor

Mesajde elloco » 05 Apr 2008, 18:40

invertoarele sunt de doua tipuri:
- sinus care au iesirea sinusoidala si care pot fi folosite si la alimentarea aparatelor ce au motoare de c.a.
- pseudosinus care au iesirea mai mult sau mai putin dreptunghiulara.
Cele din comert, adica cele ieftine, NU sunt sinus. Cel putin eu nu stiu vreunul.
La cele pseudosinus cea mai dificila este trecerea prin 0. Ca sa nu bat apa in piua, de aici vin problemele cu motoarele si trafurile alimentate la invertoare non-sinus. O tensiune non-sinus provoaca incalzirea peste valorile "normale" a spirelor.
Ce puteti alimenta cu un non-sinus:
-becuri obisnuite
-computere
- TV-uri
- si orice alt electrocasnic cu sursa in comutatie.
Ce NU puteti alimenta cu un non-sinus:
- becuri economice (asa frumos fac cand se ard... :)
- orice include transformatoare si motoare de c.a. (se vor incalzi excesiv) : aspiratoare, masini de gaurit, flexuri, frigidere, etc.
Daca aveti nevoie de un non-sinus incercati aici: http://www.banattika.ro/invert.htm
Oricum, daca alimentati un aparat ce contine un motor electric, trebuie sa va ganditi ca la pornire, in functie de cat de bine e facut aparatul respectiv, acesta va consuma pentru un timp scurt un curet care poate fi de la 1,5...10 ori mai mare decat curentul nominal. Interesati-va inainte de a achizitiona invertorul care este curentul maxim absorbit de aparatul pe care vreti sa il alimentati, apoi va alegeti invertorul. Unele duc suprasarcini de scurta durata, altele nu.
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: invertor

Mesajde badboy20cm » 06 Apr 2008, 08:13

saluty ,,de unde cumpar si eu un invertor de 500 w,,,sa imi duca un computer pentium 3,si un monitor lcd de 14-15?
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Re: invertor

Mesajde elloco » 06 Apr 2008, 22:52

saluty ,,de unde cumpar si eu un invertor de 500 w,,,sa imi duca un computer pentium 3,si un monitor lcd de 14-15?

incearca la baietii de la banattika. oricum nu cred ca pentru un PIII si un LCD ai nevoie de atata....
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: invertor

Mesajde lucky_steps » 05 Mai 2008, 11:02

Eu mi-am luat anul trecut de la Dioda un invertor de 1000W, asa scrie pe el cu aproximat 250 lei. L-am folosit intensiv pe o bormasina de 1000W si pe un rotopercutor de 720W si merg perfect. Deasemenea l-am folosit pentru aproximativ 5 min. la o pompa submersibila de 1400 W, care a functionat, doar ca debitul de apa era mai scazut. La televizor merge deasemenea perfect.
lucky_steps
Incepator
 
Mesaje: 11
Membru din: 02 Apr 2008, 17:11
Maşina: Ford Mondeo 2006 2.0 115cp

Re: invertor

Mesajde badboy20cm » 05 Mai 2008, 14:16

salut pe unde am vazut invertor ,scrie sa zicem ca are 1000 si da 500 nmu stiu cum ,,dar 30 minute atat ,nu zice ca ar merge folosit continuu in timpul mersului ,asta ma doare si n u inteleg,ca la nici unul nu scrie surs continuu de 400 w etc etc ...,doar 30 min si dupaia ?se arde face bum /?
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Re: invertor

Mesajde elloco » 06 Mai 2008, 14:51

$1 scrie:$2alut pe unde am vazut invertor ,scrie sa zicem ca are 1000 si da 500 nmu stiu cum ,,dar 30 minute atat ,nu zice ca ar merge folosit continuu in timpul mersului ,asta ma doare si n u inteleg,ca la nici unul nu scrie surs continuu de 400 w etc etc ...,doar 30 min si dupaia ?se arde face bum /?


de facut bum nu face, dar va scoate fum... marea majoritate a invertoarelor sunt subdimensionate din punctul de vedere al schimbului de caldura (radiatoarele si ventilatoarele sunt scumpe si asta ar presupune si niste cutii mai mari, deci iar cresterea pretului), in concluzie racirea nu este asigurata corespunzator, iar temperatura creste incet-incet, pana iese fum...
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: invertor

Mesajde elloco » 06 Mai 2008, 15:04

$1 scrie:$2u mi-am luat anul trecut de la Dioda un invertor de 1000W, asa scrie pe el cu aproximat 250 lei. L-am folosit intensiv pe o bormasina de 1000W si pe un rotopercutor de 720W si merg perfect. Deasemenea l-am folosit pentru aproximativ 5 min. la o pompa submersibila de 1400 W, care a functionat, doar ca debitul de apa era mai scazut. La televizor merge deasemenea perfect.

in cazurile astea racirea motoarelor e asigurata: bormasina si rotopercutorul sunt aparate la care motoarele sunt supuse la sarcini mari astfel incat acestea nu ajung la turatia nominala, turatie ce ar asigura racirea. producatorii isi iau masuri de precautie pentru a raci suplimentar motoarele acestor aparate, astfel ca, chiar daca motorul s-a incalzit suplimentar datorita alimentarii non-sinus incalzirea a fost compensata de racirea buna asigurata constructiv pentru tipul acesta de aplicatii.

pompa de apa se raceste si ea foarte bine chiar cu apa pe care o circula. debitul mai mic de apa se datoreaza ineficientei alternatei campului electromagnetic (motorul functioneaza optim cu tensiune sinus).

astea sunt cam singurele cazuri "fericite" in care in care se poate alimenta un motor cu tensiune non sinus. oricum eu as avea grija sa nu fortez prea tare masina si rotopecutorul (oricum nu ajung la aceeasi turatie ca si in cazul in care le-ai alimenta cu tensiune sinus), cu pompa nu mi-as face griji, doar cu invertorul... :)
Avatar utilizator
elloco
Incepator
 
Mesaje: 49
Membru din: 26 Mar 2008, 20:14
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 2007 1,6 TDCI

Re: invertor

Mesajde badboy20cm » 06 Mai 2008, 20:55

deci in concluzie ?merita investitia,sau asa numai ca sa dai o gaura cu bormasina si sa bagi un TV 30 min? eu vreau ca sa il folosesk in timpul mersului continuu sa bag un tv ori un pc
Avatar utilizator
badboy20cm
1nsane Member
 
Mesaje: 4043
Membru din: 28 Ian 2008, 15:47
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Turnier , Buil date 02/05/2001 , 1.8cmc , benzina , 125 ccp , 16 valve , 6 airbag
VIN: WF0WXXGBBW1U89568

Re: invertor

Mesajde kevyn_str8 » 21 Mai 2008, 12:54

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u mi-am luat anul trecut de la Dioda un invertor de 1000W, asa scrie pe el cu aproximat 250 lei. L-am folosit intensiv pe o bormasina de 1000W si pe un rotopercutor de 720W si merg perfect. Deasemenea l-am folosit pentru aproximativ 5 min. la o pompa submersibila de 1400 W, care a functionat, doar ca debitul de apa era mai scazut. La televizor merge deasemenea perfect.

in cazurile astea racirea motoarelor e asigurata: bormasina si rotopercutorul sunt aparate la care motoarele sunt supuse la sarcini mari astfel incat acestea nu ajung la turatia nominala, turatie ce ar asigura racirea. producatorii isi iau masuri de precautie pentru a raci suplimentar motoarele acestor aparate, astfel ca, chiar daca motorul s-a incalzit suplimentar datorita alimentarii non-sinus incalzirea a fost compensata de racirea buna asigurata constructiv pentru tipul acesta de aplicatii.

pompa de apa se raceste si ea foarte bine chiar cu apa pe care o circula. debitul mai mic de apa se datoreaza ineficientei alternatei campului electromagnetic (motorul functioneaza optim cu tensiune sinus).

astea sunt cam singurele cazuri "fericite" in care in care se poate alimenta un motor cu tensiune non sinus. oricum eu as avea grija sa nu fortez prea tare masina si rotopecutorul (oricum nu ajung la aceeasi turatie ca si in cazul in care le-ai alimenta cu tensiune sinus), cu pompa nu mi-as face griji, doar cu invertorul... :)


elloco era vorba despre racirea invertorului nu despre racirea bormasinei , roropercutorului sau a pompei de apa :)
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP


Înapoi la Audio/Video/Navigatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login