Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
01 Mai 2012, 09:17
salut bibanu47. am o intrebare,as vrea sa stiu daca fulia de pe axul cu came are pana(pe axul cu came am vazut in poze ca are un canal de pana dar fulia ni stiu daca vine cu pana) este vorba despre motorul diesel 1.8 td de ford mondeo,escort,fiesta etc. mersi,salutare
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

01 Mai 2012, 14:27
Salut bibane,
Am revenit cu noutati.
Am incercat azi-dimineata cu o alta baterie si a pornit la prima cheie, fara nici o fita, nimic. Mentionez ca bateria era de 77 amperi, in conditiile in care a mea era de 55.
Am fost si am cumparat baterie noua, cu acelasi amperaj ca cea veche, cu care a mers 2 ani fara probleme, porneste la prima cheie, dar tot nu porneste bine.
Adica pun contactul, dau la automat, se stinge bordul o fractiune de secunda si pe urma porneste. Nu mai e nevoie de a doua cheie.
Ma gandesc ca o fi bateria asta partial descarcata, ea fiind fabricata in februarie 2012.
Ca tensiuni de incarcare, are 14,4 v la relanti si 13,8 v cu farurile si aeroterma pornite. Adica incarca mai mult decat cu bateria veche.
La contact nu m-am bagat sa umblu pe sub bord din cauza temperaturii de afara.
O sa vad daca dupa cateva drumuri mai lungi, dupa ce se incarca cat-de-cat bateria, daca mai face figura. Daca o mai face, ma bag sub bord, iar daca nu gasesc nici o mufa pentru firele de la contact, ma duc la electrician sa vada electromotorul.
01 Mai 2012, 16:02
Salut Amerikane,
Mufa exista sigur dar daca si cu alta baterie se stinge bordul cand dai la automat asta indica clar probleme la electromotor,acesta fura curentul la plecare si apoi isi revine.
S-ar putea sa ai norocul sa fie nevoie decat sa il demontezi,sa-l speli cu ceva combustibil,sa-l bagi la presiune de apa apoi de aer dupa care se greseaza la bucsi si se remonteaza.
01 Mai 2012, 16:38
$1 scrie:$2alut bibanu47. am o intrebare,as vrea sa stiu daca fulia de pe axul cu came are pana(pe axul cu came am vazut in poze ca are un canal de pana dar fulia ni stiu daca vine cu pana)
Salut,
Are canal de pana numai pe axul cu came dar pe fulie nu are,deci tipul tau de motor nu are pana ci strange direct pe con.
Atentie ca daca nu ai presa de extras si tragi cu leviere ceva ai toate sansele sa rupi axul cu came si te rog sa ma crezi ca am vazut multe nu unul singur.
01 Mai 2012, 19:07
mersi mult. salutare
02 Mai 2012, 14:03
$1 scrie:$2alut. am inteles ca esti mecanic. eu sunt din baia mare si tot am probleme la o pompa de injectie. am postat simptomele masinii. masina e un ford escort din iunie '95, 1753 cmc TD si are 70 cai. nu imi pot opri motorul. am dus-o la cineva aici si mi-a zis ca la pompa asta nu se gaseste electrovalva aia care opreste motorul sa o cumpar. nici pompa alta pt ca are imobilizator. eu m-am convins. are omul de lucru si nu are chef de asa ceva. partial are dreptate, dar eu merg pe principiul ca orice se poate. am cautat si am vazut ca s-au pus pompe de injectie si de pe alt tip de motor. vreau sa stiu ce pompa pot sa cumpar si cum o adaptez la motorul meu ca sa functioneze corect. am tot bagat bani in pompa asta. am schimbat solenoidul cu unul nou pt ca curgea puternic, apoi s-a ars si nu a mai functionat pt ca s-a intamplat ceva cu computerul, s-a oxidat ceva pe acolo, garnituri si capul hidraulic. acum porneste un pic mai greu si scoate fum la pornire. vreau neaparat sa pun alt model de pompa mai ales pt ca exact ca si a mea nu am gasit. daca stii ce e de facut si cum se procedeaza te rog sa ma ajuti, contracost. ne intelegem. si daca tot o sa schimb pompa, nu se poate face motorul asta mai puternic?. multumesc anticipat
ATENTIESalut,
Imi permit cu de la mine putere sa incep ca sa scot aici toata mesageria privata care face referire la mecanica si nu are legatura cu cofidentialitatea deoarece nu vand droguri si va rog sa mai cititi si topicul de mai jos cand aveti timp deoarece o sa cam fiu obligat putin "sa cam rup pisica in doua" chiar cu riscul de a va supara pe mine,deoarece nu se mai poate pentru ca toate problemele trebuie dezbatute aici in public ca sa vada si cel care are o eventuala necesitate de subiectul in cauza,discutat pe ascuns in privat sau la tel.viewtopic.php?f=64&t=75818susanr9 poti monta pompa clasica si sfanta de la generatia de Escort de prin 1987,pompa care nu mai are cip si alte prostii iar electrovalva o gasesti pe toate drumurile dar sa stii ca si cipul din generatia de pompa care o ai tu se poate scoate blocatorul si din cele 3 fire ramane decat unul singur care duce la electrovalva.
Te rog sa expui aici o poza cu eletrovalva ta ca e imposibil sa nu-ti gasesc prin cei care vin pe la mine.
Referitor la modificarea motorului iti recomand sa te potolesti si daca ai in plan asta e bine sa cumperi o alta masina pentru ca din motorul tau s-a cam scos tot ce putea scoate de fabricat.
Eu niciodata nu inteleg de ce vreti sa modificati motoare diesel si nu va luati pe benzina ca sa nu mai umblati cu carpeli.
03 Mai 2012, 10:27
bun. o sa fac ceva poza, dar nu stiu cu ce o sa te ajute pt ca pompa nu e data jos. eu circul asa cu masina chiar daca motorul nu se opreste la cheie. eu as cumpara alta pompa sa o pun pe masina. pompa de pe motorul de 90 de cai care are codul acesta "F18ITCi20" merge pe motorul meu de 70? multumesc pentru raspuns
03 Mai 2012, 19:05
Salut bibane,
Am mers pe recomandarea ta si am umblat pe sub bord, urmarind cablurile de la contact.
Cam 20cm mai jos de contact, 5 sau 6 fire din totalul celor de la contact intra intr-un releu. Acel releu nu statea bine in mufa, asa ca l-am infipt mai bine si am facut proba.
Rezultatul a fost unul bun. Din doua porniri, una cu ambreiajul apasat si una cu ambreiajul lasat liber, ambele au fost excelente. A pornit masina fara nici o greata, bordul aprins cand dadeam la automat, totul OK.
Urmeaza sa mai vad zilele astea daca mai face figuri, dar una peste alta, este totul in regula.
Multumesc pentru ajutor. Am scapat de o cheltuiala cu electromotorul.

Sanatate multa iti doresc!
06 Mai 2012, 22:25
Buna seara!
Detin un Ford Fiesta 1.4 TDCi fabricatie 2008 (modelul cu farurile bulbucate). Masina are 3 ani si 9 luni si 33.400 Km.
Problema este urmatoarea: Cand rulez cu viteza mica , la plecarea de pe loc sau la oprire (gen semafor,trecere de pietoni, etc) se aude in spatele masinii, sub bancheta o bocanitura infundata. Si cu masina stationata, cu motorul oprit, bagata in viteza,frana de mana netrasa, daca incerc sa fac un pic de balans fata- spate (ca si cum as vrea sa o imping putin in fata, iar masina revine in spate) se aude ceva infundat in zona rezervorului, urmat de zgomotul motorinei in acesta (dar zgomot destul de tare). La fel face si cand am motorina foarte putina (pentru 60 Km de parcurs conform estimarii calculatorului de bord) si cand am jumatate de rezervor, trei sferturi sau plin. Aceeasi intensitate, aceeasi bocanitura, aceleasi valuri de motorina care se aud si cu muzica data drumul in masina. Am scos totul din portbagaj,bancheta rabatata,usa portbagaj deschisa, la fel face. Mentionez ca senzorul de combustibil indica OK.
Am fost la reprezentanta in Pitesti (eu locuind in Pitesti) , sau uitat mecanicii la masina, au luat-o in probe de drum, problema manifestandu-se. Am facut si un test de amortizoare (fata - spate), cele de pe fata avand 78 unul si 77 celalalt. Pe spate la prima tentativa am avut 69 pe stanga si 67 pe dreapta, apoi imediat am facut alt test doar pe spate, eficienta amortizoarelor scazand la 67 pe stanga si 64 pe dreapta. S-a facut dosar de garantie (masina fiind in garantia extinsa). Mentionez ca nu am carat niciodata ceva voluminos/greu cu masina, ba mai mult, in spate nu a stat cineva decat pret de 2 drumuri dus intors Pitesti-Constanta, iar de gropi - incerc pe cat posibil sa le evit.
Revenind la subiect, am facut dosar de garantie pentru amortizoare, vineri in data de 04 mai , ducandu-ma sa le schimb. Le-au schimbat cu unele de origine complete (bune de pus direct pe masina - 2 suruburi sus si unul mai lung si gros jos).
Problema este ca zgomotul tot persista.
Daca se poate sa-mi raspundeti si mie cu un sfat, o sugestie.
Va multumesc mult!
06 Mai 2012, 23:11
Salut,
O sa-mi exprim si eu o parere,acum cat de aproape de adevar va fi nu se va afla decat la momentul oportun.
Rezervoarele de combustibil (ca si unele bai de ulei de la motoare) sunt compartimentate pentru a evita tangajul lichidului pe viraje stranse sau luate cu viteza .Aceasta compartimentare de obicei se face tot cu metal dar avand in vedere anul de fabricatie al masinii si faptul ca industria auto a inceput ca toate piesele sa le faca din plastic exista posibilitatea ca acest separator sa nu mai fie fixat in rezervor permitind acestuia acestuia sa aiba o miscare aleatorie.
07 Mai 2012, 22:10
Buna seara. De 1 saptamana de zile am o problema la directie: in momentul in care iau stanga sau dreapta de volan, indiferent daca e in mers sau pe loc, se aude un carait destul de puternic, iar relantiul fluctueaza mai mult fata de cum varia inainte. Lichidul de servodirectie a fost schimbat acum 8-9 luni conform specificatiilor din manual, iar in momentul de fata este la nivel. Am facut un test cu ledul atat cu motorul oprit, cat si cu motorul pornit si nu a dat nici o eroare referitoare la senzorii aferenti directiei. Intrucat nu am umblat niciodata la pompa de servodirectie de cand am masina nu am stiu cum sa o abordez si daca asta e sunetul care iti spune ca e pe duca. Orice sfat e binevenit. Masina este un ford escort mk6 '95, 1.6 16v tip motor L1H. Multumesc anticipat. O seara frumoasa
08 Mai 2012, 03:46
Salut Antonio,
Era perfect daca ai fi prezentat un fisier video/audio,in fine.
Iti recomand pentru inceput sa verifici daca nu cumva cureau de accesorii are ulei pe ea,este slaba sau prezinta crapaturi si daca toate astea sunt in regula nu ramane decat pompa care se pare ca opune rezistenta foarte mare la antrenarea si de aceea persista si fluctuatiile in mersul motorului.
Ai putea inainte de a cumpara pompa,asta in cazul in care ajungi la concluzia ca ea este de vina,sa mi-o trimiti si sa o demontez intern poate scapi mai ieftin.
Vezi ce faci si ne mai auzim.
08 Mai 2012, 13:03
Salut bibane,
Cred ca tot de la electromotor e pana la urma sau un cablu oxidat, care cand se misca de la denivelarile de pe drum, imi face figuri cand vreau s-o pornesc pe urma.
In schimb, am investigat care era treaba cu releul ala si am ajuns la concluzia ca era de la sistemul de alarma nefunctional, care se activa din cand in cand (emitea semnale prin LED-ul alarmei).
Am demontat jumatate din masina duminica si am dat afara toata instalatia alarmei, dar problema tot persista.
O sa revin cu un filmulet cu problema, poate asa iti faci o idee mai buna despre ce ar fi.
Oricum o sa rog un mecanic sa se uite si la conexiunile electromotorului cand ma duc sambata la schimbat de bucse, ca daca stau sa ma gandesc mai bine, figura a inceput s-o faca prin martie, cand se topeau zapezile si ma gandesc sa nu fi ajuns sare de pe drum pe undeva si sa fi corodat un cablu de masa de pe sub masina.
08 Mai 2012, 13:45
Salut,
Poate fi oxidat la unul dintre cele 2 suruburi de M8 unde se fixeaza cablurile de alimentare pe starter.
09 Mai 2012, 08:57
Buna ziua domnilor,
Am o mica nelamurire cu privire la Ford-ul meu, este un Mondeo Turnier din 2000 cu motorizare 1.8td motorul Endura DE cod RFN, istoricul masini ar fi urmatorul:
-Probleme la turbo boost(membrana de cauciuc) care mareste debitul de motorina in functie de cat baga turbina a fost fisurat, pierdea motorina si se accelera masina in 4000 5000 rpm de una singura; schimbat cu unul nou.
-Probleme debitmetru aer: schimbat cablaj, curatat, acum functioneaza in parametri normali.
-Probleme valva EGR: valva nu mai functiona deloc si era blocata pe pozitia deschis: rezolvare, am blocat direct conducta de fier care pleaca din galeria de evacuare.
-Probleme avans pompa de injectie: reglata astfel incat sa tacane un pic la rece iar la cald sa se intinda bine la drum, facuta cu un mecanic priceput, era un pic peste puterile mele.
-Probleme furtune motorina, tur si retur, trageau aer fals, ma rog tragea turul aer fals si apoi prin ciclul motorului ajungea si pe retur. Rezolvare: schimbat furtunele de plastic care pleaca imediat din rezervor si nu mai merg cu rezervorul gol sub sfert(cred totusi ca problema vine le la melcul din rezervor sau lungimea conductelor de sorb si sistemul senzorului)
-Curatat intercooler, modificat cursa actuatorului turbinei, curatat catalizator, curatat ansamblu tobe esapament, schimbat rulmenti si bucse fata, schimbat suport motor spate si strans suport motor lateral stanga(se zguduia masina incredibil de tare la 2700-4000 de rpm din aceasta cauza)
-Schimbat relee:bujii, faza scurta si starter.
Dupa toate aceste operatii masina totusi nu trage mai mult de 125Km/H si as fi vrut sa il intreb pe domnul bibanu daca ar putea fi o cauza senzorul de pe parghia de acceleratie a pompei de injectie deoarece cativa mecanici mi-au spus ca nu are prea mult a face cu problema mea.
Cred ca acesta e primul meu post pe acet site dar va rog sa ma credeti ca am avut multe zile si nopti

"pierdute" pe acest forum si multumesc tuturor celor care au postat aici informatii pertinente
09 Mai 2012, 11:03
Salut domnule bibanu! Putin ajutor te rog daca ti-a mai trecut pe la urechi asa ceva. Am un escort '96 1.4. Dupa mers intins asa, sa zic, 15-20 min fara oprire, daca vreau sa opresc si implicit pun ambreajul jos, moare motorul direct....deci pica acul. Ce ar putea fi? ISCV? Senzorul pozite clapeta?........Ms!
09 Mai 2012, 15:12
Salut,
Imi pare rau dar ambele probleme nu fac domeniul meu de activitate si nu vreau sa-mi dau cu parerea decat sa ma dau important,va rog sa luati legatura cu moderatorul DGAlexandru care are un topic specializat pe soft -diagnoza.
09 Mai 2012, 17:24
Am inteles, multumesc mult ca m-ati trimis in directia potrivita, o zi buna.
10 Mai 2012, 17:00
Salut bibane,
Am rezolvat problema la Escort, cu figura la pornire. Nu facea masa cum trebuie, asa ca i-am tras un cablu sanatos intre motor si caroserie si a mers brici.
Mai departe nu am mai investigat, pentru ca am schimbat masina si am dat diferenta pentru o Fiesta din 2002.
Multumesc pentru ajutor! Sanatate multa!
10 Mai 2012, 17:21
Salut,
Ai mentionat ca toate cablurile de masaau fost curatate.
Hai sa iti spun cum am legat eu firele la toate masinile care le-am avut ca sa am forta perfecta pe electromotor,am venit cu legatura de masa pe motor si apoi pe caroserie sau din borna de minus am dus bifurcatie si pe motor si pe caroserie si niciodata nu am avut probleme nici macar iarna.
11 Mai 2012, 12:53
Salut,
Pai n-am zis ca le-am curatat pe toate, am zis ca am curatat toate cablurile de masa la care am putut ajunge ridicand capota, inclusiv cel de sub filtrul de aer dintre cutie si caroserie.
N-am avut pe unde umbla pe sub masina sa vad daca or mai fi si pe acolo.
La Fiesta asta nu cred ca or sa fie probleme ca la Escort, pentru ca am vazut ca are niste panglici d-alea impletite pe post de masa, intre motor si caroserie.
12 Mai 2012, 20:45
Salutare şi respect domnu' Bibanu... Am şi eu o mică (?) problemă la Scorpia mea , nu deranjam dar cred că ceva nu funcţionează OK pe forum , nu-mi dă nici un rezultat la căutare , indiferent ce caut.
Problema este , deci , la Scorpia mea cu motor V6 - 2400cc...de la o vreme porneşte greu cînd este motorul cald. Dacă merg de ex. 10 - 15 Km şi opresc motorul , porneşte OK imediat. Dar dacă fac , să zicem 30 Km , apoi opresc şi vreau să pornesc după cîteva minute (5...10) , porneşte foarte greu , de obicei la a treia încercare. În situaţia în care trebuie să pornesc după cel puţin 20 de minute , "pleacă din prima" , totul e în regulă atunci.
Deci , "la rece" - porneşte la "semi-sfert" de cheie. La cald - cu cît e mai cald motorul cu atît porneşte mai dificil. Nu am probleme cu electromotorul , învîrte brici la o viteză de invidiat. Nu sunt probleme nici în mers , maşinuţa aleargă s-o mănînci - nu alta !
Eu mă gîndeam la bobina de inducţie...dar am mai auzit şi de un "senzor de temperatură" , pe la alţii... Scorpia mea are un astfel de senzor? E posibil să am dreptate cu bobina de inducţie ?
12 Mai 2012, 22:22
Salut,
E o simpla parere deci te rog sa o tratezi ca atare.
Injectoarele au inceput sa aiba probleme fiind uzate,la cald scaunul fiind dilatat nu mai inchide si le permite ca dupa oprirea motorului sa pice,ar trebui sa le scoti din motor si sa le introduci in 6 sticlute in care sa colectezi carburantul si sa observi ce se intampla dupa ce dai la automat.
Astept sa revii cu detalii.
14 Mai 2012, 06:07
Pt Mattrixteft...Mai mult ca sigur are probleme cu regulatorul de presiune de pe rampa de injectie.Si eu am avut problema similara si s-a rezolvat prin schimbarea regulatorului de presiune.Scuze de interventia in topicul d-lui Bibanu.O zi buna tuturor.
14 Mai 2012, 13:31
Mulţumesc , şi lui Bibanu' , şi lui Sorynel. Scot pagina la imprimantă şi mă duc cu ea la nea' mecanicul - deşi îmi dau seama că pentru cineva mai "umblat" nu e complicat de văzut ce se întîmplă acolo...nu pot să mă bag eu. Nu cunosc, nu mă risc să stric ceva. Să îmi fac o "programare" la mecanic, abia apoi vin cu dezlegarea misterului , pe forum.
14 Mai 2012, 13:56
$1 scrie:$2cuze de interventia in topicul d-lui Bibanu.O zi buna tuturor.
Salut,
Am mai mentionat si cu alte ocazii,topicul este administrat de mine dar oricine isi poate expune parerea mai ales daca s-a lovit de problema descrisa.
18 Mai 2012, 15:13
Am verificat astăzi nivelul de ulei la cutia de viteze automată. Motorul cald, am trecut prin fiecare treaptă, apoi am pus-o pe N. Am verificat joja, nivelul la jumătate, ok. Problema e că sunt bule în compoziția uleiului. E vreo problemă sau e normal să fie bule?
18 Mai 2012, 17:06
Salut,
Sunt acele bule datorita faptului ca uleiul intra si iese sub presiune,cutia automatica avand pompa de ulei ca si motorul.
26 Mai 2012, 13:03
Salut domnu Gabi,
Iaca ce am patit azi, la un moment dat aud niste batai(poc, poc) la viraj drepata, zic ca mi se pare si imi vad de treaba, apoi inevitabilul sa produs, deci daca accelerez constant sa ziceam in treapata II sau III si ridic piciorul de pe acceleratie incepe, poc,poc poc, in acceleratie continua de ex in a IV a daca trec peste denivelari iara incepe, poc poc poc poc..........cel mai bine pocane cand accelerez si apoi ridic, sau in viraj dreapta.........si in treapat II daca merg constant.!

cei drept trecui printo balta dar nu prea mare, adica balti din astea laterale de sosea.....
26 Mai 2012, 14:02
Salut,
Eu consider ca ar trebui verificate rolele care vin pe planetare in partea care intra in cutia de viteze si sunt 3 pe stanga,3 pe dreapta dar nu ar fi de neglijat nici tamponul care fixeaza motorul si cutia de viteze cu caroseria.
Mai pot fi bieletele antiruliu,acestea pocnesc de obicei.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.