Opel astra. Astra G mai exact
Una din cele mai fiabile din acest plan la care ne referim. Poate cea mai fiabila pe sectiunea motoatelor pe benzina, costuri destul de mici de intretinere. Excelenta dpdv al pieselor compenente ale directiei, extrem de durabile. Nu tocmai grozava insa pe stabilitate, performantele sportive lipsesc cu desavarsire la motoarele mici. Intr-un Astra 1.4 benzina te vei simti ca in Matiz (poate exagerez eu). Este masina care urmeaza ca lansare pe piata romaneasca dupa Golf 4. Oamenii au mai deschis ochii, au vazut ca pot avea cam aceeasi calitate la preturi similare cu Golful. Sunt destui care vand Golful ca sa-si ia Astra G (te asteptai sa fie invers, nu? statisticile asta spun). Se simte o atenuare a preturilor carburantului, ceea ce determina un val de autoturisme pe benzina. Cu aer, fara aer, Astra sa fie, ca-i la moda si e ieftina

Si mai ramai si cu banu dupa ce dai Golf-ul (Golf de care se va bucura alt roman sa puna mana pe el, pentru a intra in acest circuit). Incepand cu 2003 se afla si ea in topul preferintelor romanilor, pe locul 4-5-6, timp de aproape 3 ani. Brusc scade in ochii consumatorului, odata cu lansarea si aparitia pe piata a modelelor noi, fabricate cu materiale ieftine, deci pretul unui vehicul nou se apropie acum de pretu la care omul si-a luat Astra acum 3 ani. Tentatia e mare .... si o vinde

Non-consumabile vandute frecvent: Rulmenti roata, senzori abs, tot ce inseamna piese de electromotor si alternator (Hitachi isi spune cuvantul), frecvente defectiuni ale sistemului de intretinere a vizibilitatii (modul stergatoare, motoras pompa etc), amortizoare stock slabe (ceea ce determina si stabilitatea problematica) in special pe spate. Functional, interiorul se situeaza deasupra Golf 4, fara butoane sarite si contacte imperfecte. Releul de semnalizare pune unele piedici unor laude suplimentare, in procent de 30 % cedeaza in primii 2 ani avaria / semnalizarea. Motoarele DTI sunt geniale, mai putin pompele de injectie copiate dupa un brand cunoscut. Copiate prost. In rest, durabile, fara moarte.
Nu ma pot pronunta in privinta sigurantei, nu am informatii.
Este cea mai zgomotoasa din aceasta gama in ceea ce priveste rulajul, atat la diesel cat si la benzina (izolatie fonica ieftina).
Voi reveni si cu Focus 1, insa in episodul urmator. Aceste randuri le scriu pe fuga la servici. Bafta!