Service-uri auto generale

bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip

Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 16 Oct 2012, 07:25

"Singurul lucru care il astept acum si este punctul forte,tare mi-as dori ca la final sa verifici jocul tachetilor si sa mi-l comunici si mie pentru ca aici este operatia cea mai grea.
Toti baga segmenti,monteaza supape,schimba simeringuri la supape dar cand ajung la reglajul tachetilor se opresc deoarece (si nu vreau sa ma laud) este matematica pura si multa,multa rabdare intrucat montezi tachetii,ii masori,ii scrii pe caiet si iar demontezi axele cu came si operatia se tot repeta de un numar nestiut de ori pana atunci cand totul iese asa cum trebuie altfel dupa pornire vii pe forum si te vad ca incepi sa intrebi:
-Dar oare de ce imi oscileaza motorul la ralanti ca e facut nou acum?"


Salut,
Din pacate pentru mine, ai dreptate si cu treaba cu oscilatul. Oscileaza in relanti. Problema nu ar fi deranjanta tare, dar motorul are si suturi in mers, dar nu tot timpul. Am observat urmatorul tipar de intrerupere: pornesc normal, nu trepideaza si nu tremura; daca undeva la 1500-2000rpm calc pedala de acceleleratie mai apasat (pana la fund) incepe sa se infunde si parca merge ca si cum ar functiona in trei pistoane. De turat nici nu poate fi vorba, deoarece de abia urca in ture cand incepe sa trepideze. Are insa si momente (cam rare) cand merge lin, desi parca nu trage chiar bine. Am observat si ocrestere a consumului, der nu stiu daca este relevanta pentru discutia aceasta (de la 9-10 cat era in oras anterior reparatiei la 12 acum)
Am "verificat" bujiile prin deconectarea individuala a fiselor si la fiecare dintre ele; se simte imediat scoaterea fisei aferente - pot concluziona ca nu sunt fisele sau bujiile (zic eu).

Intrebarile ar fi (eventual pentru o parere):
- bujiile pot fi verificate si altfel?
- fisele bujiilor pot fi masurate/verificate cumva?
- poate fi o problema la bobina de inductie?
- (cea pe care o suspectez eu, desi nu o doresc) in cazul in care nu ar fi reglate corespunzator deschiderile supapelor, exista varianta ca prin reglarea defectuoasa a evacuarii (o deschidere mai mica) cilindrul sa nu fie golit complet/eficient si la o cantitate mai mare de combustibil (accelerarea mea mai hotarata) efectiv sa nu poata fi evacuat cum trebuie gazul ars? (Sau aceeasi poveste cu supapele de admisie pe un anumit cilindru).
- la tipul meu de motor se poate verifica reglajul supapelor/tachetilor si fara desfacerea chiulasei?

Merci,
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde iuly_007 » 16 Oct 2012, 09:18

$1 scrie:$2alut,

Ce treaba are bascula cu arcul?
Ce e Ford Granada sau Taunus?
Nu are nicio treaba,arcul este sustinut de amortizor si ramane pe loc ,tu demontezi bascula din pivot si atat.


eu m-am gandit ca daca as compresa arcul n-ar mai fi nevoie sa demontez pivotul, dar acum imi dau seama ca nu-i chiar asa de greu de demontat un pivot :D
va multumesc domnule bibanu :)
focus panther black(methal)LINK
VREI SA FII MANDRU DE ASPECTUL MASINII TALE? ATUNCI NU TREBUIE SA LIPSESTI DE AICI! PRIMUL FORUM DESTINAT COSMETICII AUTO DIN ROMANIA!
CUMPAR BORD STRICAT DE FORD FOCUS MK1,DIESEL(5000ROT/MIN)
Avatar utilizator
iuly_007
Member
 
Mesaje: 365
Membru din: 04 Iul 2008, 11:57
Localitate: braila(ianca:P)
Maşina: ff mk1, 1.8tddi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 16 Oct 2012, 11:38

"bibanu47:
Singurul lucru care il astept acum si este punctul forte,tare mi-as dori ca la final sa verifici jocul tachetilor "

Nu mai pot edita mesajul meu anterior, si de aceea am citat din nou.
Poti, te rog, sa ma ajuti cu ceva info despre tolerantele de reglaj ale jocului tachetilor.

Am fost la cei ce mi-au schimabt supapele si au incercat sa imi explice ca nu este nici o problema daca jocul nu este de 0.35 ci de 0.30 (pe evacuare, de exemplu), deoarece sigur se incadreaza in tolerantele de reglaj.

As fi foarte recunoscator daca ai putea sa imi spui aceste tolerante, atat pentru admisie, cat si pentru evacuare. Sper ca presupun bine cand inteleg ca 0.20 la admisie si 0.35 la evacuare sunt valorile optime.

Merci,

p.s. merci inca odata colegului sexyrat pentru asistenta si discutii la intalnire.
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 16 Oct 2012, 11:40

$1 scrie:$2u m-am gandit ca daca as compresa arcul n-ar mai fi nevoie sa demontez pivotul, dar acum imi dau seama ca nu-i chiar asa de greu de demontat un pivot :D
va multumesc domnule bibanu :)


Salut,

Iulica te cert sa stii. :)
Sa inteleg ca tu ai fi vrut sa dai tot ansamblul jos inclusiv cu bascula cu tot si sa te chinui cu tot maldarul de fiare dupa tine pentru un simplu surub care era de demontat de la pivot? :(( :-O
Tot bratul cu arc si amortizor ramane montat pe caroserie nu ai treaba cu ele,tu nu demontezi decat surubul care intra trasversal si asigura pivotul si scoti efectiv numai bascula,adica cea care in poza se afla pe scaun.
Tu ai vrut sa faci ca ala care se spune ca a taiat gatul la cal ca sa-i ia ceasul de la mana :D

Spor la treaba,ataca fierul ;)
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde iuly_007 » 16 Oct 2012, 12:44

$1 scrie:$2Iulica te cert sa stii. :)
Sa inteleg ca tu ai fi vrut sa dai tot ansamblul jos inclusiv cu bascula cu tot si sa te chinui cu tot maldarul de fiare dupa tine pentru un simplu surub care era de demontat de la pivot? :(( :-O


certati-ma :D
nu, eu altfel am gandit si anume: demontam doar suruburile de la bascula si prin compresarea arcului as fi deplasat putin bascula de langa jonjeron(nu sunt sigur ca ar fi mers) si schimbam bucsa acolo pe pozitie, fara sa demontez nimic de pe masina 8->
acum mi-am dat seama ca e mult mai simplu cum ati spus dvs :D
multumesc, sanatate va doresc ^:)^
focus panther black(methal)LINK
VREI SA FII MANDRU DE ASPECTUL MASINII TALE? ATUNCI NU TREBUIE SA LIPSESTI DE AICI! PRIMUL FORUM DESTINAT COSMETICII AUTO DIN ROMANIA!
CUMPAR BORD STRICAT DE FORD FOCUS MK1,DIESEL(5000ROT/MIN)
Avatar utilizator
iuly_007
Member
 
Mesaje: 365
Membru din: 04 Iul 2008, 11:57
Localitate: braila(ianca:P)
Maşina: ff mk1, 1.8tddi

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 16 Oct 2012, 13:30

Sa pui vaselina pe suruburi ca sa mai iasa si altadata ca numai eu stiu ce patesc cu ele cand se gripeaza si muncesti o zi la un surub si clientul nu crede,zice ca nu ai fost in stare.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde SlapMe » 16 Oct 2012, 14:49

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u-mi dau seama si nu ii vad trepidatiile deoarece nu stai cu te. fix sa nu mai joace imaginea.
Esti sigur ca motorul merge in 4 pistoane si nu cumva a luat-o in 3?
Are forta daca il turezi?


Are forta.Nu merge in 3..trage bine,consuma normal(sau care ar fi simptomele) ? Dar oricum nu se culca in fata. Trepidatiile se simt doar in masina .. nu se vad si la motor... vibreaza caroseria si se aude un zgomot asa infundat. Nu stiu sa va descriu exact.


Am fost la un service, cei de acolo au zis ca nu au nimic tampoanele(a bagat un levier la acel antirasturnare). Cei de acolo au spus ca e parte electrica,"motorasul pas cu pas" sau "sonda de apa" ... Mi-au spus sa pun masina pe un tester si ca acela va spune exact de unde vine eroarea. Ce parere aveti domnule Bibanu ? Stima.
SlapMe
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 03 Mar 2012, 18:06
Localitate: Campina
Maşina: Renaul Clio III - 1.5 DCI

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Adrijaan » 16 Oct 2012, 19:26

salut bibane!
Am un FF2 1.4 16V din 2007 la care am doua probleme:
1. dimineata la pornire pe racoare introduc in treapta I pentru a demara si simt un trepidat ca si cand ar scapa ambreiajul (scurt si doar in treapta I). Dupa ce se incalzeste motorul nu mai face, nu mai trepideaza. Crezi ca ar putea fi totusi din ambreiaj sau pana la asta sa verific si altceva? Nu am decat vreo 53.000km.

2. cand plec de pe loc la roata stanga fata se aude un clanc metalic. Daca franez si plec iar in fata nu mai face, insa daca dau sa plec in marsarier face. Deci : face acel clanc metalic o data in fata o data in spate. Cineva mi-a spus ca ar fi de la planetara, dar eu ma gandesc la amortizor. Am verificat arcul si nu este rupt de asemenea am verificat bucsile si sunt in regula (aici totusi la virare in mers cand trec peste denivelari se aude un troncanit cred ca din caseta sau bieleta de directie).
Avatar utilizator
Adrijaan
Member
 
Mesaje: 283
Membru din: 21 Iul 2010, 14:49
Localitate: Buzau
Maşina: Ford Focus 2, 1.4

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 16 Oct 2012, 19:37

$1 scrie:$2m fost la un service, cei de acolo au zis ca nu au nimic tampoanele(a bagat un levier la acel antirasturnare). Cei de acolo au spus ca e parte electrica,"motorasul pas cu pas" sau "sonda de apa" ... Mi-au spus sa pun masina pe un tester si ca acela va spune exact de unde vine eroarea. Ce parere aveti domnule Bibanu ? Stima.


Salut?

Ce parere am?
Vei merge la minunatul tester si iti va spune ca totul e ok si daca iti va spune asta te intorci pe topicul meu cu o pagina in urma si vezi ce zice bibanu acolo in acel videoclip referitor la reglajul tachetilor dupa care mergi din nou la ei si le spui ca ii rogi frumos sa bage lera la tacheti ca sigur o sa gaseasca vreo unul fara toleranta sau de 0,05 si sta atacat iar pistonul respectiv nu lucreaza decat la jumatate din randamentul lui.
Daca este ce banuiesc eu,mai departe vei avea mari probleme pentru ca am constatat cu surprindere ca nimeni nu se baga sa faca aceste reglaje deoarece se demonteaza distributia,axele cu came iar apoi incepe aritmetica :D unde se pare ca multi dintre colegii mei de breazla au lipsit si nu este vorba decat de 2 banale operatii,adunare si scadere adica daca tachetul are toleranta mica mai rectifici din el sau montezi altul mai subtire dar din cate am inteles este vreo 40 lei unul.

Deci socoteala de clasa a doua,daca bag lera si gasesc ca respectivul tachet are toleranta de 0,10 iar la carte scrie ca la admisie trebuie sa am 0,20 luam numaratoarea cu bilute din cui,o scuturam de praf si incercam sa aflam ce diferenta este intre 0,10 si 0,20 si dupa 3 ore cand vom ajunge la concluzia ca este vorba de 0,10 inseamna ca am aflat cat trebuie sa mai luam din tachet sau ce dimensiune de tachet trebuie sa punem ca sa venim la 0,20 toleranta.
Apoi mergem la evacuare si gasim ca ar avea la unul din tacheti 0,10 dar la carte zice ca ar trebui 0,30 ,revenim la "abaca" si aflam ca diferenta este de 0,20 deci atat mai trebuie luat din interiorul tachetului respectiv.
Bunnnnnnnn,deci pana aici este bine si la vara cald,acum tu stii ce sa le spui la cei de la atelier dar din pacate te vei lovi de raspunsul descurajant ca ei nu fac asa ceva si te vor pune sa cumperi toti cei 16 tacheti inmultit cu 40 lei buc :-S ,e bine si asa dar nu pentru buzunarul tau deoarece tachetii de pe motor vor ramane degeaba in loc sa ii faca pe aceia dar acum iar trebuie sa gasesti persoana care sa iti masoare fiecare tachet in parte si sa-ti scrie pe ceva ce dimensiuni trebuie sa aiba noii tacheti pentru ca ei sunt fabricati pe grosimi. :-O
Este ca te doare capul? #:-S

Vezi tu?
Asa ma doare si pe mine capul cand ii aud pe cei de pe forum ca au dus masina in service si le-au segmentat motorul intr-o zi sau doua iar la mine de ce dracu o dura o saptamana?
Problema este ca orice copil da baia jos si trage setul motor afara si arunca segmentii pe el dar greseala mare se face la chiulasa pentru ca majoritatea mecanicilor au o idee peconceputa ca daca motorul mergea in 4 pistoane cand l-a demontat si supapele inchideau si dupa segmentare va merge tot la fel si o monteaza tot asa decat in cel mai bun caz ii schimba simeringurile.
Fals,cat se poate de fals,motorul dupa ce il segmentezi are o compresie net superioara si daca inainte supapele au inchis de bine de rau acum nu mai fac fata si din acest motiv se pierde compresie pentru indolenta unora de a lua banutii repede ca sa bage pe altul la rand.
Si la mine dureaza segmentatul doua zile ,in prima zi demontez setul motor iar in a doua as putea sa pun totul la loc dar din pacate sunt obligat sa lucrez vreo 3 zile la supape mai ales ca la unele motoare e vorba de 16 supape,numai sa montezi si sa demontezi axele cu came si tacheti de vreo 10 ori ca sa iti iasa reglajele perfect pierzi pe putin o zi plus dezechipatul,pasuitul la fiecare supapa in parte si echipatul la loc al supapelor ca sa poti trece apoi la reglaje.

In fine, nu stiu daca am reusit sa te fac sa intelegi ceva,poate mai rau te-am bagat in ceata dar e greu atunci cand lucrezi pentru meserie si apoi pentru bani...

Si acum ma repet,urmeaza zicala unor colegi de forum extrem de nemultumiti de incomoda mea prezenta pe aici:

-Iar se victimizeaza bibanu. ha ha...
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 16 Oct 2012, 21:21

$1 scrie:$2alut bibane!
Am un FF2 1.4 16V din 2007 la care am doua probleme:
1. dimineata la pornire pe racoare introduc in treapta I pentru a demara si simt un trepidat ca si cand ar scapa ambreiajul (scurt si doar in treapta I). Dupa ce se incalzeste motorul nu mai face, nu mai trepideaza. Crezi ca ar putea fi totusi din ambreiaj sau pana la asta sa verific si altceva? Nu am decat vreo 53.000km.

2. cand plec de pe loc la roata stanga fata se aude un clanc metalic. Daca franez si plec iar in fata nu mai face, insa daca dau sa plec in marsarier face. Deci : face acel clanc metalic o data in fata o data in spate. Cineva mi-a spus ca ar fi de la planetara, dar eu ma gandesc la amortizor. Am verificat arcul si nu este rupt de asemenea am verificat bucsile si sunt in regula (aici totusi la virare in mers cand trec peste denivelari se aude un troncanit cred ca din caseta sau bieleta de directie).


Salut,

1.Ma intereseaza in ce punct se afla pedala cand se cupleaza cutia cu motorul,pana in jumatatea cursei sau mai sus de jumatate si daca simti ceva vibratii in pedala?

2.Eu tind sa cred ca ar fi una din placutele de frana care joaca putin in etrier sau ceva din componenta sistemului de franare in orice caz te rog sa verifici inclusiv prinderea si fixarea etrierului ca nu este de joaca.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde SlapMe » 16 Oct 2012, 23:23

Buna ziua. M-ati pus pe ganduri,nici nu stiu daca sa mai dau banii pe o diagnoza. Imi inspirati incredere,si sunt convins ca aveti dreptate.Ca urmare eu fiind din Campina(Prahova),voi cauta pe cineva care sa se priceapa intradevar,cum va pricepeti dvs si sper ca imi va face treaba buna. Va multumesc pt raspunsuri.O zi buna si spor la toate.
SlapMe
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 03 Mar 2012, 18:06
Localitate: Campina
Maşina: Renaul Clio III - 1.5 DCI

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 17 Oct 2012, 00:19

Salut,

Cauta un mecanic care sa demonteze capacul la culbutori si sa-ti scrie pe ceva ce tolerante au tachetii apoi decidem daca are rost sa mergi la diagnoza sau nu.

O dimineata linistita iti doresc dar deocamdata lasa fiarele si mergi la somn ca eu nu sunt aici pus pe post de "babau" sa-ti produc insomnii :)
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Adrijaan » 17 Oct 2012, 20:15

$1 scrie:$2
Salut,

1.Ma intereseaza in ce punct se afla pedala cand se cupleaza cutia cu motorul,pana in jumatatea cursei sau mai sus de jumatate si daca simti ceva vibratii in pedala?

2.Eu tind sa cred ca ar fi una din placutele de frana care joaca putin in etrier sau ceva din componenta sistemului de franare in orice caz te rog sa verifici inclusiv prinderea si fixarea etrierului ca nu este de joaca.
[/quote]

1. Trepidatul este pana la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj si da se simt vibratii in pedala. Dar dupa incalzirea motorului nu mai trepideaza deloc.

2. Clancul acela metalic nu se aude la franare ci la demarare. Cand plec in fata se aude o data scurt. Merg imi fac treaba, opresc si daca plec din nou nu mai face. Pot sa plec de 10 ori in fata nu mai face. Doar daca dau cu spatele face la fel o data scurt clanc. Doar la roata stanga fata. (stiu e putin ciudat, dar se aude destul de tare). Am miscat de etrier dar nu are niciun joc. E drept ca placutele sunt aproape tocite adica mai au vreo 3mm.
Avatar utilizator
Adrijaan
Member
 
Mesaje: 283
Membru din: 21 Iul 2010, 14:49
Localitate: Buzau
Maşina: Ford Focus 2, 1.4

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 18 Oct 2012, 08:59

"bibanu47:
Singurul lucru care il astept acum si este punctul forte,tare mi-as dori ca la final sa verifici jocul tachetilor "


Salut din nou, bibane!

Am desfacut si masurat astazi jocul la supape la mecanic (atasat in fisier). Mantionez ca temperatura motorului era in jur de 30-35 de grade (la fel ca si mana de cald).

Ma intereseaza o opinie cu privire la necesitatea desfacerii ciulasei si a corectarii jocurilor neconforme cu specificatiile.

Merci anticipat,

p.s. daca am notat incorect numerotarea cilindrilor, va rog sa ma corectati. De aceea am si precizat care este capatul catre distributie.
Fişiere ataşate
Jocuri supape Focus 2.jpg
Jocuri supape masurate.
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 18 Oct 2012, 14:58

Salut,

Pistoanele sunt numerotate invers, deci 1 devine 4,numai masinile frantuzesti au pistonul 1 la volanta respectiv si Dacia dar nu asta conteaza deoarece supapele din orice parte le privesti reglajul este unanim.
In privinta cotelor nu se admit reglaje pe minus,adica sub cota fabricantului ci numai pe plus deci la motorul tau avand in vedere ca pe admisie reglajele pot incepe cu 0,17 toate sunt in limite dar la evacuare din pacate decat un singur tachet este in regula adica ultimul cel de 0,35 pe cand cel de 0,25 e dezastru deoarece nu este admis sub 0,31 minim.
Totusi mai am o frica,sa nu cumva sa fi montat supapele noi fara sa le pasuiasca in chiulasa deoarece 80% din mecanici au ideea asta deplasata ca supapa fiind noua trebuie sa inchida si asta este o mare prostie deoarece si daca montezi chiulasa noua si supape noi tot trebuie pasuite fiecare la locul ei altfel are mici scapari si in timp acolo arde scaunul.
Acum e cazul sa pun si eu o intrebare:
Ce solutie vrei sa folosesti pentru noile reglaje exceptand faptul ca iar demontezi distributia si axele cu came?
Ehe, cum cheletuiti banii aiurea pentru ca multi nu cauta decat sa fure clientul profitand ca nu are pregatirea necesara in domeniul respectiv ca sa nu mai zic ca nici macar ei ca meseriasi nu o au dar la furat sunt campioni.
Fişiere ataşate
Jocuri supape Focus 2.jpg
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 18 Oct 2012, 15:13

"bibanu47":
In privinta cotelor nu se admit reglaje pe minus,adica sub cota fabricantului ci numai pe plus deci la motorul tau avand in vedere ca pe admisie reglajele pot incepe cu 0,17 toate sunt in limite dar la evacuare din pacate decat un singur tachet este in regula adica ultimul cel de 0,35 pe cand cel de 0,25 e dezastru deoarece nu este admis sub 0,31 minim.



Salut.

Am gasit pe un manual rusesc (cu chin) reglajul de admisie intre 0.17 si 0.23 si evacuarea intre 0.31 si 0.37.
Vad ca astea sunt si cele indicate de tine, deci am inteles cat de cat bine.

Acum, vis-a-vis de reglaj: dupa lupte lungi si grele am ajuns la urmatoarea varianta:
- masurare jocuri la rece si NOTAREA lor (e greu cu unii.... sa ii convingi)
- desfacere distributie
- desfacere axe
- numerotare pahare
- ducere la cei cu reglatul chiulasei pentur schimbare/alezare pahare/pastile.
- masurare grosimi pastile inainte de alezare
- alezare (prin polizare pe polizor fix, conform filmuletului tau - am discutat cu ei deja)
- masurare pastile dupa alezare (in principiu, ar trebui luat undeva la 0.05 mm din fiecare, exceptand supapa nr. 3 din stanga, ce trebuie modificata cu aprox. 0.1mm).
- montare axe
- verificare distante
- montare distributie.

Marele dezavantaj ar putea fi din faptul ca desfacerea distributiei o fac intr-un loc si modificarea pastilelor in alt loc. Planuiesc deja sa iau dupa mine un om de la cei care imi fac alezarea si sa il plimb la mecanic si la demontare si la montare.

Se ca fac, trebuie sa alerg in continuar.e Merci de suport.
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde focu25 » 18 Oct 2012, 15:26

La motorul 1.8 tddi care e reglajul admis de fabricant?
focu25
Member
 
Mesaje: 433
Membru din: 23 Apr 2009, 08:39
Maşina: Focus 3 1.6 tdci 115HP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 18 Oct 2012, 15:36

$1 scrie:$2Salut.

Am gasit pe un manual rusesc (cu chin) reglajul de admisie intre 0.17 si 0.23 si evacuarea intre 0.31 si 0.37.
Vad ca astea sunt si cele indicate de tine, deci am inteles cat de cat bine.

Acum, vis-a-vis de reglaj: dupa lupte lungi si grele am ajuns la urmatoarea varianta:
- masurare jocuri la rece si NOTAREA lor (e greu cu unii.... sa ii convingi)
- desfacere distributie
- desfacere axe
- numerotare pahare
- ducere la cei cu reglatul chiulasei pentur schimbare/alezare pahare/pastile.
- masurare grosimi pastile inainte de alezare


E perfect asa cum spui,se masoara la rece ca sa stii cat trebuie luat din fiecare si stii in ce ii pui?
Daca iti spun razi de mine :D ,eu cand ii demontez dupa chiulasa in pun in cutii de acelea cofrate pentru oua care au si capac si sunt pentru 10 oua :) si pun admisia intr-o cutie si evacuarea intr-o cutie iar cutiile le numerotez pe fiecare locas din interior de la 1 la 8 cu un marcher.
Dar stii de ce fac asta?
Cu ceva ani in urma ii tineam pe un pal melaminat la o ferestra si intr-o seara a ramas pisica vecinei inchisa in atelier fara sa stiu si presupun ca intuiesti ce am gasit dimineata cand am redeschis atelierul iar "mandra " incercase sa iasa pe fereastra dar fereastra era inchisa. :D
O zi intreaga am muncit sa ii pot imperechea cu supapele. #:-S
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 18 Oct 2012, 15:43

$1 scrie:$2a motorul 1.8 tddi care e reglajul admis de fabricant?


Salut,

La tine ai asa:

-admisie intre 0,30-0,40
-evacuare intre 0,45-0,55
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde focu25 » 18 Oct 2012, 15:52

Am inteles, dar cota minima care ar fi admisa? O sa caut sa vad, ca le notasem pe undeva, dar tot asa is si la mine: 0.20-0.25 ceva de genu.
focu25
Member
 
Mesaje: 433
Membru din: 23 Apr 2009, 08:39
Maşina: Focus 3 1.6 tdci 115HP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 18 Oct 2012, 16:00

Nasol cu pisica. Grija la pisici, deci :shock:

Eu planuiam sa alezez doar supapele de evacuare.

Dar, totusi, spune-mi, te rog, dupa parerea ta, la supapele de admisie cu 0.25 ar trebui sa ma chinui sa le aduc la cota potrivita (evident prin schimbarea pastilelor). Care ar putea fi dezavantajul? (unul la care ma gandesc ar fi ca durata admisiei poate fi putin mai scurta,in sensul ca supapa cu jocul mai mare deschide putin mai tarziu si inchide putin mai devreme, insa nu stiu daca este un efect relevant).

Merci,
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 19 Oct 2012, 16:20

Salut,

Care pastile?
Offff ,ca de obicei,degeaba scriu pe aici si pierd timpul,v-am mai facut si fisiere video,tu ce ai priceput din fisierul ala video?
Chiar nu vrei sa ma intelegi ca nu are pastile ci se schimba tachetul cu totul sau se rectifica din el?
Observ ca degeaba iti raspund la intrebari ca nu iei nimic de bun si o tii tot pe a ta,am spus clar la ce tacheti ai probleme si asta e o regula generala la toti,vin si ma intreaba,discutam o saptamana si in final face tot ce crede el ca e de cuvinta dar sa stii ca ai dreptate monteaza toti tachetii noi si schimba si capacul la culbutori ca sta uleiul inghesuit.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 19 Oct 2012, 16:31

$1 scrie:$2m inteles, dar cota minima care ar fi admisa? O sa caut sa vad, ca le notasem pe undeva, dar tot asa is si la mine: 0.20-0.25 ceva de genu.


$1 scrie:$2La tine ai asa:

-admisie intre 0,30-0,40
-evacuare intre 0,45-0,55


Salut,

Focus tu nu observi ca la tine si pe admisie cat si pe evacuare ai doua dimensiuni si nu una?
Ce crezi ca inseamna aia,nu toleranta?
Vrei si a 3 a toleranta?
Nu exista asa ceva ,nu poti reprezenta o toleranta in 3 cote,scrie clar minim 0,30 maxim 0,40 deci admisia ar trebui sa aiba 0,35 iar evacuarea media dintre 0,45 si 0,55 adica 0,50.
In concluzie la motorul tau trebuie sa ai:

-admisie 0,35 dar nu mai putin de 0,30
-evacuare 0,50 dar nu mai putin de 0,45

Mai avem neclaritati?
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde focu25 » 19 Oct 2012, 16:45

Multumesc, nu mai am neclaritati!
Deci la mine e ca draq pentru ca valorile sunt:
1. A=0.25
2. E=0.30
3. A=0.25
4. E=0.30
5. A=0.20
6. E=0.25
7. A=0.28
8. E=0.30
focu25
Member
 
Mesaje: 433
Membru din: 23 Apr 2009, 08:39
Maşina: Focus 3 1.6 tdci 115HP

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde daescuc » 19 Oct 2012, 18:31

Offff ,ca de obicei,degeaba scriu pe aici si pierd timpul,v-am mai facut si fisiere video,tu ce ai priceput din fisierul ala video?
Chiar nu vrei sa ma intelegi ca nu are pastile ci se schimba tachetul cu totul sau se rectifica din el?
Observ ca degeaba iti raspund la intrebari ca nu iei nimic de bun si o tii tot pe a ta,am spus clar la ce tacheti ai probleme si asta e o regula generala la toti,vin si ma intreaba,discutam o saptamana si in final face tot ce crede el ca e de cuvinta ......


Salut,

Am inteles exact ce ai spus si infisierul video. Nu trebuie sa te superi, recunosc ca eu m-am exprimat gresit. Stiu ca se schimba tachetul (sau paharelul, cum ii zic eu) cu totul.

Ma interesa doar o parere, si nu am nici eu timp sa scriu aici de nebun. Doream o parere cat mai competenta. Dupa citirea a zeci de pagini de forum am ajuns si la a ta. Nu doresc sa irosesc timpul nimenui cu intrebari inutile si/sau repetate.

Intrebarea ultima la care doream raspuns cu privire la evacuare era pusa exact in acest context, deoarece, daca trebuie adusa la cota prescrisa si admisia, implica schimbarea tachetilor. Asta am intentionat sa scriu in postul meu, dar se pare ca nu m-am exprimat tehnic corect.

O seara placuta,
Avatar utilizator
daescuc
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 21 Apr 2010, 09:29
Localitate: Timisoara
Maşina: Focus 1.6 Duratec

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde boppzoli » 19 Oct 2012, 20:22

Domnul Gabi,
din experienta dv. cam la ce interval de km. intervine o operatiune de reglare pastile/tacheti la motoarele noastre diesel?
focu25: ce simti tu in momentul acesta, cu aceste reglaje, la motorul tau? cum se comporta fata de ... mai demult? Te rog frumos, neaparat sa revii cu impresii dupa ce faci reglajele pastilelor la valorile normale :)

Ford Focus Ghia, 2004, 1.8 TDCI, 115 CP
DAiSy (Decentralized Artificial Intelligence System): https://daisy.global/r/boppzoli - mesaj privat, daca doresti ajutor in legatura cu DAISY ;)
Avatar utilizator
boppzoli
1nsane Member
 
Mesaje: 1955
Membru din: 11 Iul 2009, 19:08
Localitate: Cehu Silvaniei
Maşina: Ford Focus MK1 Ghia 1.8 TDCI 115 CP, 2004
VIN: WF0FXXWPDF4A83566

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde arhimec » 19 Oct 2012, 22:36

Salut Gabi, te rog sa-mi spui cum de mai merge motorul dupa ce scot cheia din contact. am cauata pe forum+google, dar nu am gasit niciun topic care sa se refere la motoare pe benzina. Am un Focus din 2001, 1.4 benzina si uneori, mai ales "dminieata pe racoare" nu se opreste motorul desi scot cheia din contact. Motorul mai functioneaza o vreme 1-2 minute si apoi se opreste.
Daca mai ai nevoie de detalii, te rog sa-mi spui si revin. Multumesc.
Avatar utilizator
arhimec
Ford Freak
 
Mesaje: 203
Membru din: 17 Feb 2008, 21:27
Localitate: Brasov-Racadau
Maşina: Ford Focus, 1.4i, 16v, 75CP
VIN: WF0NXXGCDN1G04270

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 19 Oct 2012, 23:20

Salut,

Dupa cate relatezi e voarba de 1-2 minute ceea ce este mult deoarece in mod normal motorul care nu se opreste atunci cand ii tai contactul ar fi urmatoare variante:

-inlocuirea curelei de distributie si pozitionare gresita a axelor cu came de unde rezulta avans defectuos si auto-aprindere,
-carburant prost,
-dereglare distributie prin defazarea pinioanelor de la axele cu came datorita faptului ca nu au canal de pana din fabricatie.

In cazul tau presupun ca ramane sub tensiune un releu general care asista ECU si se decupleaza mai tarziu.
Majoritatea sunt electronice si in timp condensatoarele isi pierd capacitatea iar prin modificarea capacitatii se mareste timpul de expunere.
De exemplu la un releu de semnalizare se poate modifica timpul dintre doua aprinderi a becurilor prin modificarea unui condensator.
Atentie,sunt simple presupuneri si fiind mecanic am cunostinte limitate in domeniul electronicii. :-??
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 19 Oct 2012, 23:52

$1 scrie:$2omnul Gabi,
din experienta dv. cam la ce interval de km. intervine o operatiune de reglare pastile/tacheti la motoarele noastre diesel?


Salut,

De obicei acest reglaj eu il fac la max 60.000 km adica atunci cand se schimba distributia deoarece tot se demonteaza capacul la tacheti bag si lera sa vad jocurile.

$1 scrie:$2ocu25: ce simti tu in momentul acesta, cu aceste reglaje, la motorul tau? cum se comporta fata de ... mai demult? Te rog frumos, neaparat sa revii cu impresii dupa ce faci reglajele pastilelor la valorile normale :)


Cu focu25 am avut onoarea sa ma cunosc acum vreo doi ani cand m-a vizitat impreuna cu doamna,moment la care motorul avea mari oscilatii deoarece mergea cam in 3 pistoane si cand am demontat capacul de la tacheti am gasit un tachet atacat si respectivul piston nu functiona decat la vreo 25% din capacitatea lui.
Neavand ce sa-i fac pe moment deoarece nu-mi convenea sa iau din pastila pe polizor intrucat suprafata nu iesea nici plana si nici paralela,am depistat fara sa vreau ca are aceleasi pastile ca si la Audi adica de 35mm in diametru si gasind o pastila pe cota apropiata am reusit sa fac motor sa mearga in 4 pistoane si sa nu mai tremure.
A ramas atunci stabilit ca sa vina din nou intr-o zi si sa facem toate reglajele la valorile prescrise de fabricant dar omul fiind din Craiova nu a mai ajuns.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde focu25 » 20 Oct 2012, 00:09

$1 scrie:$2omnul Gabi,
din experienta dv. cam la ce interval de km. intervine o operatiune de reglare pastile/tacheti la motoarele noastre diesel?
focu25: ce simti tu in momentul acesta, cu aceste reglaje, la motorul tau? cum se comporta fata de ... mai demult? Te rog frumos, neaparat sa revii cu impresii dupa ce faci reglajele pastilelor la valorile normale :)



Zic ca consuma parca mai mult, si cateodata parca e oaie blega......parca fugea mai bine, inainte de tarasenia asta, adica inainte de a schimba chiuloasa si a reface reglajele alea.....
focu25
Member
 
Mesaje: 433
Membru din: 23 Apr 2009, 08:39
Maşina: Focus 3 1.6 tdci 115HP

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Service-uri auto generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 0 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 0 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login