Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
29 Oct 2012, 21:14
Ce se intampla daca mergi fara termostat pe timp de iarna ? In afara de un consum mai mare. Afecteaza intr-un fel motorul ?
30 Oct 2012, 09:38
-Uzura prematura a motorului,
-consum mai mare de combustibil,
-racoare in habitaclu.
30 Oct 2012, 14:39
nu sunt foarte convins de uzura prematura a motorului. ideea e ca motorul va ajunge la temperatura optima de functionare muult mai greu.
30 Oct 2012, 16:04
pai ce spuneti voi nu sunt lucruri contradictorii
daca motorul merge mai mult la alta temperatura decat cea optima, se poate presupune ca se uzeaza mai mult decat daca ar merge la temperatura optima
30 Oct 2012, 20:17
$1 scrie:$2u sunt foarte convins de uzura prematura a motorului.
Mai Cip_ , nu te supara pe mine dar cu presupusul si convingerea nu dau bine, ca ducem oamenii in eroare.
Am gasit in chestionarele de mecanica:
"Uzura prematura a motorului este determinata de urmatoarea defectiune la instalatia de racire:
b) blocarea in pozitia "deschis" a termostatului." (sau fara termostat)
si celelalte descrise de mine...
30 Oct 2012, 21:01
Liviu, eu nu ma supar daca nu citesti cu atentie ce spun. Este opinia mea, ca NU SUNT CONVINS. Asa cum unii nu sunt convinsi ca daca pun DuraLube in motor prelungesc viata motorului. Eu nu sunt convins! NU am contrazis ce-ai scris. Sigur ca daca era pus acel citat din manual, remarca mea nu ar mai fi avut rost (si cu siguranta nu mai postam).

sper ca m-am facut inteles, de data asta
30 Oct 2012, 21:41
60% din uzura unui motor se produce la rece .
Temperatura apei la circa 90 de grade inseamna ca si componentele motorului au o anumita temperatura , deci dimensiunea lor variaza functie de aceasta datorita dilatarii/contractiei. La rece dimensiunile unor piese nu sunt cele adecvate pentru jocurile calculate de niste ingineri caposi.
Motorul fara termostat face bine doar economiei ( bani pentru mecanici si piese) .
30 Oct 2012, 22:10
Iarasi, nu vreau sa fiu Gica Contra, dar procentul ala mi se pare hazardat:) E determinat pe ce baze?
Poate ar trebui sa recitim ce-a scris initiatorul. Motorul nu ramane la rece la infinit, doar se incalzeste muult mai greu. Astfel, in loc sa ajunga la temperatura optima in 5-7 minute, ajunge in 15 (sa spunem un dublu, cred ca e rezonabila estimarea). Problema e ca motorul nu sta rece 14 minute si intr-un minut ajunge la temperatura optima, doar se incalzeste gradual mult mai greu.
Inca o data, nu contest faptul ca uzurile nu apar la rece, insa cele mai multe uzuri sunt de la problemele la cald, de fapt nu la cald ci la foarte cald. Cele mai mari uzuri sunt de la lipsa ungere sau ungere slaba (de neajuns).
Nu sunt mecanic, nu am facut studii pe partea asta, stiu doar sa va spun ca am avut cateva masini vechi (taica-meu vreo 4 si eu 1) pe care le-am maltratat un pic, in sensul ca termostatul era primul care cadea. Ba stiu si un caz la un Fiat care a patit-o, insa BELEAUA era ca fierbea lichidul de racire. Asadar, bubele atat la masinile mele (tata sau a mea) cat si la Fiat buba era ca motorul fierbea .. si aici cred ca nu contesta nimeni uzurile!
Revin si spun, NU CONTEST ca apar uzuri la rece, doar ca mi se pare ca acele procente sunt prea hazardate. Acum sigur, ca daca aveti exemple, probe, etc si discutam pe argumente, sunt dispus sa imi schimb parerea ...
30 Oct 2012, 22:43
cu termostatul defect am facut cand am avut loganul pe benzina un drum de 100km fara orire vara, intradevar era seara , si motorul nu s-a incalzit doar 2 linii din 4 cat e normal asa ca nu o sa se incalzeasca la temperatura optima doar daca afara sunt vreo 40 de grade
30 Oct 2012, 23:49
Am gasit ceva asemanator si prin DEX: "PREMATÚR, -Ă, prematuri, -e, adj., s. m. 1. Care se întâmplă sau apare înainte de vreme ori prea devreme; pretimpuriu."
Cu termostatul blocat pe deschis sau fara el e acelasi lucru ... oricat ai forja motorul nu depaseste apro 40*C , pana la 86 - 95 la cat e normal sa deschida, asta inseamna uzura prematura = nu functioneaza in parametri normali.
Procentul de uzura e in functie de timpul de functionare a motorului.
31 Oct 2012, 08:07
In mod evident ca e in functie de perioada sau mai exact km facuti. Acum, 100 de km nu e mare lucru, daca corectezi problema. Sigur ca daca se fac 10 mii de km lucrurile incep sa capete forma nedorita!
cj86sef: se prea poate. eu am facut experiente pe masini vechi, carburatie, in general deficitare la racire. Acum pe masinile noi unde racirea este mult mai eficienta se poate ajunge la ce spui tu.
31 Oct 2012, 20:21
OK. am inceput sa sap un pic cum e cu mersul asta fara termostat. Opinia majoritara este ca motorul va ajunge la temperatura optima mult mai greu. Exista o opinie interesanta, care suna asa:
"
I would never run without a thermostat of some type....please note the emphasis on "some".
The water pump is a centrifugal type, all centrifugal pumps must have some resitance on the discharge side to develope pressure and ensure flow....it's the nature of the beast.
When people remove the thermostat entirely and then encounter cooling problems it is NOT because the coolant is circulating "too fast" either to pick up the heat from the engine or to transfer it to the radiator. It is because the pump function itself has been compromised.
If you want to eliminate the thermostat, I suggest, you, like circle track racers, run a restrictor plate in place of the thermostat. This is a flat disc with a hole in the middle that replaces the thermostat; the hole in the center comes in a variety of sizes, allowing experimentation.
OR more SIMPLY, take an old thermostat, clip the prongs that hold the middle pellet, remove the pellet, and reinstall the remaing disc as a restrictor plate. Simple. Cheap. Fool proof. It will be like a thermostat thats always 100% open.
The engine may run cooler, sometimes much cooler.
Additionally, if you are having cooling issues, it removes the thermostat from the list of possibilities, and allows you to zero in on other possible causes.
Yes, new thermostats, even new, expensive, top of the line thermostats can hang up and fail to open. This I know.
The down side is that your heater / defroster will not work very well, or will take much longer to get up to proper temperature.
WORSE, in a cold enough climate, your engine will not get warm enough to evaporate water and water vapors from your crankcase and oil system, which eventually will lead to rust, sludge and acid erosion.
BUT, if you live in hot enough climate, running a restrictor plate can be cheap insurance."
Sursa:
http://forums.corvetteforum.com/c4-tech ... ostat.htmlSi in mare spune cam asa: termostatul creeaza o presiune de care pompa centrifuga (de apa) are nevoie pentru a circula apa. Scoaterea lui face ca acea presiune sa scada, iar eficienta pompei de apa sa fie mult mai mica! Aici pot aparea supraincalziri (este vorba de climate foarte calde).
In cazul climatului rece si opinia lui este cea de mai sus (de citat).
Ca idee .. daca vrei sa mergi o perioada SCURTA fara, mergi. Eu insa as lua termostat si as pune nu cred ca ar costa o avere!
31 Dec 2012, 19:51
In afara ca se incalzeste greu, cum pot sa-mi dau seama ca e termostatul blocat pe deschis fara prea multe interventii? Scenariu: mers 20 km cu 60/h nici nu s-a ridicat acul indicator. ( temperatura exterioara -7 grade, 1.8TDCI )..normal sau nu? Daca merg mai turat chiar si in oras apa se rdica la 90 grade..ma gandesc ca daca ar fi fost blocat nu ar mai urca pana la 90 grade.
Just for info. Multam!
01 Ian 2013, 19:53
nu e bine ... la mine se ridica acum in 4-5 km (ramane pe zona alba, dar incepe sa se simta si caldura in habitaclu).
la 20 de km ar trebui sa urce dupa zona alba acul. acolo as banui fie bujiile preincalzitoare (nu functioneaza cum trebuie sau sunt arse) sau ceasul defect (daca temperatura creste intradevar) Poate chiar si termostatul blocat partial ...
02 Ian 2013, 23:47
thks! o sa schimb bujiile just for fun, azi am mers prin oras mai sportiv, in 6 -7 km acul era unde trebuie
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.