de styx1 » 09 Dec 2012, 03:30
Azi pot si eu sa-mi spun primele impresii dupa 1000 km mersi cu noua masina :
1. Nemultumiri :
-Bordul e racheta spatiala, nu ma pot adapta cu el, nu e aproape nimic intuitiv. Trebe sa fac "cursuri" de utilizare...sau poate din cauza ca am 50 de ani ?
-Faza mica e cam chioara, asta ma deranjeaza cel mai mult ! E auto-leveling , deci n-o pot regla nici pe "lungime"
-Are boala masinilor cu cauciucuri late : raza de viraj e jalnica (peste 12 m). La asta ma cam asteptam, insa zici ca sint o blonda la volan cind vreu s-o parchez...
-Frinele. La utilizare intensa cedeaza ! Noroc ca le-am verificat inainte, ca altfel , acum, aveati un membru mai putin pe forum. ( va fi primul upgrade , OBLIGATORIU, nu-mi dau seama de ce au folosit frine obisnuite pe o asa masina...)
2. Ce-mi place
-Consumul. Daca schimbi cum zice ea LA 2000 !!! rpm si n-o calci subturata consuma 7.8 L/100km IN ORAS !!!. Am reusit acest consum , verificat la pompa (106 km mersi cu mare chinuiala in oras- primii km mersi dealtfel cu ea). Dupa aia n-am mai putut rezista si am mers normal (schimbind la 2800-3000 rpm, cu acceleratii mai sportive) si m-am dus la 10.5, insa nu mi se pare exagerat in Ploiesti. La "omor" maninca undeva la 16-19 in oras, 20-25 daca o omori pe serpentine (treapta 2 si 3 schimbat la 5800 rpm), ceea ce mi se pare mai mult decit rezonabil.Inca nu i-am facut consumul pe autostrada. Miine, duminica, vin la Constanta si am sa va anunt si acest consum. (Sa vedem daca rezist sa merg legal...)
- Stabilitatea si manevrabilitatea. E o placere extraordinara s-o duci pe serpentine, indiferent de cit de prost ar fi soferul, daca merge cit de cit normal, nu poate s-o derapeze.Sistemul esp e foarte bine gindit,in varianta "on" iti aseaza masina pe sine, in sport intervine doar tirziu lasindu-te sa te sperii, iar in mod "off" efectiv se dezactiveaza complet lasindu-te sa faci absolut tot ce vrei si poti cit inca mai esti in viata.Am scos timpi apropiati de rs pe anumite zone strinse . Nu-mi imaginam ca o masina cu 250 cai se poate apropia de una de 450...
E clar , masina de serpentine !! Cu cit mai strinse sint curbele, cu cit sint mai grupate, cu atit iti pune pe fata figura aia de cind erai mic si primeai masinuta dorita de Mos. Fata de rs e mai lenta insa la limita iti satisface toate poftele si e iertatoare , mult mai iertatoare cu soferul.
PS. Cit am consumat cauciucuri am ascultat pe "repeat" Chris Rea- the road to hell, e cred melodia care-o defineste.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm