Primul accident, probleme
In primul rand, slava domnului, nu este pentru mine ci pentru un prieten apropiat care a fost lovit de un Doblo, el circuland regulamentar. Are un Opel Astra G din 2007 si in mod surprinzator, desi masina are doar capota usor atinsa, aripa dreapta lovita destul de rau si bara din fata lovita pe dreapta, i-au sarit si airbagurile.
Dupa politie dupa tot, am mers cu el la reprezentanta. Primul gand a fost sa isi faca reparatia pe RCA. Domnul de acolo, cu un iz de aroganta ne spune ca ne ofera servicii de consiliere pe gratis si ne recomanda sa facem reparatia pe CASCO si nu pe RCA pentru ca plafonul pentru CASCO este mai mare si e posibil sa dea banii de reparatie in timp ce RCA nu. (Eu unul nu am mai patit asa ceva si din start cand am auzit asta cum ca RCA poate sa nu dea toti banii mi s-a parut suspect.) In fine, il ascultam, facem pe CASCO, vine un domn de la Generali care ne spune ca e foarte probabil in urma devizului, reparatia sa depaseasca valoarea din polita casco a masinii situatie in care se da dauna totala, se scoate epava pe un site de licitatii si dupaia se achita pretul obtinut pe epava plus diferenta pana la valoarea din polita (ceea ce suna ok, si sper sa nu fie alte surprize)
Ajung acasa si hotarasc sa ma documentez pe net, ca mie unul nu mi s-a parut OK toata treaba asta, dar nu sunt eu implicat si am zis sa nu ma bag. Am gasit postul colegului cu fiesta tot in acest forum, si am inceput sa inteleg mai mult. In urma calculului cu formula de pa acest site:
http://despagubiri-rca.ro/legislatie/di ... tala-auto/
Valoarea masinii prietenului meu iese pe la 17.800 RON. Am inteles ca aceasta valoare este aceeasi indiferent de asigurator, fiind obligatorie prin lege. Este corect?
Acuma eu vad lucrurile in felul urmator, si aici as vrea sa ma ajutati daca gresesc:
Varianta 1: Am citit undeva parca cum ca RCA fata de CASCO nu se ocupa cu vanzarea epavei. In cazul CASCO trebuie sa faci dovada vanzarii catre un centru specializat. Ceea ce inseamna ca cel mai avantajos ar fi sa faca asta pe RCA, adica sa isi ia 75% din valoarea de mai sus plus epava care eu zic ca o vinde cu 2000 euro lejer avand in stare functionala motorul, cutie de viteze, caroserie in stare perfecta fara capota si aripa fata stanga, tot tot.
Varianta 2: Daca in ambele cazuri legea este la fel, si trebuie facuta o dovada a vanzarii catre un centru specializat, cel mai avantajos ar fi sa faca asta pe CASCO unde in contract apare masina ca avand o valoare de 19.800 lei, dar apar urmatoarele probleme: Legea spune ca valoarea totala a despagubirii nu poate depasi valoarea din contract. Deci daca epava se vinde cu, sa zic 9800 lei, asiguratorul mai da 10.000 lei si gata. In acelas timp, valoarea epavei nu poate depasi 25% din valoarea evaluarii masinii(19.800) deci, teoretic in situatia asta de mai devreme s-a incalcat legea, epava valorand peste 25%.
Exista acest caz ideal la vreuna din cele doua (RCA sau CASCO) in care epava, valorand clar peste 25% din oricare suma, ea sa imi revina mie IMPREUNA cu acel 75% din partea asiguratorului? Daca mi se da epava, clar, o vand ulterior cum vreau eu, dar daca nu, aceste doua legi se bat cap in cap.
Multumesc mult pentru ajutor, apreciez anticipat
Dupa politie dupa tot, am mers cu el la reprezentanta. Primul gand a fost sa isi faca reparatia pe RCA. Domnul de acolo, cu un iz de aroganta ne spune ca ne ofera servicii de consiliere pe gratis si ne recomanda sa facem reparatia pe CASCO si nu pe RCA pentru ca plafonul pentru CASCO este mai mare si e posibil sa dea banii de reparatie in timp ce RCA nu. (Eu unul nu am mai patit asa ceva si din start cand am auzit asta cum ca RCA poate sa nu dea toti banii mi s-a parut suspect.) In fine, il ascultam, facem pe CASCO, vine un domn de la Generali care ne spune ca e foarte probabil in urma devizului, reparatia sa depaseasca valoarea din polita casco a masinii situatie in care se da dauna totala, se scoate epava pe un site de licitatii si dupaia se achita pretul obtinut pe epava plus diferenta pana la valoarea din polita (ceea ce suna ok, si sper sa nu fie alte surprize)
Ajung acasa si hotarasc sa ma documentez pe net, ca mie unul nu mi s-a parut OK toata treaba asta, dar nu sunt eu implicat si am zis sa nu ma bag. Am gasit postul colegului cu fiesta tot in acest forum, si am inceput sa inteleg mai mult. In urma calculului cu formula de pa acest site:
http://despagubiri-rca.ro/legislatie/di ... tala-auto/
Valoarea masinii prietenului meu iese pe la 17.800 RON. Am inteles ca aceasta valoare este aceeasi indiferent de asigurator, fiind obligatorie prin lege. Este corect?
Acuma eu vad lucrurile in felul urmator, si aici as vrea sa ma ajutati daca gresesc:
Varianta 1: Am citit undeva parca cum ca RCA fata de CASCO nu se ocupa cu vanzarea epavei. In cazul CASCO trebuie sa faci dovada vanzarii catre un centru specializat. Ceea ce inseamna ca cel mai avantajos ar fi sa faca asta pe RCA, adica sa isi ia 75% din valoarea de mai sus plus epava care eu zic ca o vinde cu 2000 euro lejer avand in stare functionala motorul, cutie de viteze, caroserie in stare perfecta fara capota si aripa fata stanga, tot tot.
Varianta 2: Daca in ambele cazuri legea este la fel, si trebuie facuta o dovada a vanzarii catre un centru specializat, cel mai avantajos ar fi sa faca asta pe CASCO unde in contract apare masina ca avand o valoare de 19.800 lei, dar apar urmatoarele probleme: Legea spune ca valoarea totala a despagubirii nu poate depasi valoarea din contract. Deci daca epava se vinde cu, sa zic 9800 lei, asiguratorul mai da 10.000 lei si gata. In acelas timp, valoarea epavei nu poate depasi 25% din valoarea evaluarii masinii(19.800) deci, teoretic in situatia asta de mai devreme s-a incalcat legea, epava valorand peste 25%.
Exista acest caz ideal la vreuna din cele doua (RCA sau CASCO) in care epava, valorand clar peste 25% din oricare suma, ea sa imi revina mie IMPREUNA cu acel 75% din partea asiguratorului? Daca mi se da epava, clar, o vand ulterior cum vreau eu, dar daca nu, aceste doua legi se bat cap in cap.
Multumesc mult pentru ajutor, apreciez anticipat
-
DLucian - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 143
- Membru din: 07 Noi 2009, 12:10
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: 1.8 TDCI, 74kW