Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

11 Sep 2012, 10:37

Salutare tuturor,
As vrea sa stiu daca a facut cineva remapare (chip tuning) la motorul de 1,6 Ti-Vct (115 CP, benzina) si-mi poate oferi cateva detalii, daca este o diferenta sesizabila, date despre consum, unde s-a facut remaparea etc.

In principiu stiu ca la acest tip de motorizare cresterea de putere este undeva la 10-12% (CP), eventual atingandu-se 125 CP si o marire a cuplului cu cca. 25 Nm. As fi tentat sa fac remapare, sa schimb sistemul de admisie aer si de evacuare, dar mai intai as fi dorit sa aflu o parere a unui posesor de Ford cu acest tip de motor la care s-a facut remapare.

Nu ma deranjeaza nici daca ma invita cineva la un drive-test ! >:)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

12 Sep 2012, 17:20

din ce stiu eu colegii sufletzel si nicolaemircea au acest tip de motor remapat :D

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

12 Sep 2012, 19:20

Multumesc pentru informatie, o sa iau legatura cu ei ! :)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

30 Sep 2012, 12:25

Daca vrei sa ai de castigat de pe urma evacuari trebuie sa schimbi si galeria de evacuare si sa renunti la catalizator.Daca vei schimba decat tobele nu vei castiga nici un cp decat un sound mai sportiv.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

04 Ian 2013, 01:29

Doar din modificarea de soft nu ai cum sa castigi 12% la putere sau cuplu. Mai trebuie sa umbli si la restul, de exemplu: evacuare, admisie, axe, compresie etc.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

18 Ian 2013, 21:39

sal, eu am acest tip de motor si am cautat pe cineva in craiova sa fac o remapare dar nu am gasit pe cineva care sa mi inspire incredere deoarece toti se laudau cu cresteri mari de putere dar cand venea vorba de garantie toti se fofilau asa ca prefer sa fac toata evacuarea custom si sa renunt la remapare

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

18 Ian 2013, 22:06

Remaparea e o solutie pentru motarele turbo. Pentru aspirat nu e o smecherie. Daca vrei o masina mai puternica mai bine o vinzi pe asta si iti iei alta.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 01:50

Nu stiu de unde o scoateti pe asta cu "remaparea este pentru motoare turbo", dar nu vad legatura. La fel de bine, ar trebui sa spunem, evacuarea este frectie la picior de lemn sau jantele mai usoare sunt inutile la un motor aspirat.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 14:40

Afirmatia cu jantele mai usoare nu vad ce legatura are in aceasta discutie....Niste jante mai usoare(roti) sunt mai performante si pe o bicicleta.....Si din contra o masina cu putere mai mica simte din plin greutate in plus/minus a jantelor.

Remapare este o solutie pentru toate masinile(aspirate/turbo) insa evident ca romanul este nemultumit cu un castig de 10%...ar vrea cu 100 euro in parcare la supermarket sa faca dintr-un motor de 100 cp>>>>150cp

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 18:15

Evident ca nu are legatura directa cu remaparea, dar a fost un exemplu bun de dat. O janta usoara poate costa intre 300-1000 euro si nu castigi niciun CP in plus. Exact cum ai spus, lumea este nemultumita cand trebuie sa scoata din buzunar pentru performanta mai buna. Cat despre bicicleta sunt perfect de acord cu tine, cand roata este grea o simt direct in muschi si e dureros. :)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 19:55

Nu am facut niciodata o comparatie pe dyno intre o masina cu jante usoare si una cu jante stock.....insa din experienta proprie:jante(chinezesti)+anvelopa iarna 215/45/17-21kg si janta(Wolfrace ProLite)+anvelopa vara 215/40/17-15kg......iti spun sincer ca e o diferenta enorma....e ca si cum ai trece de la motorul de 1.6 la 1.4 si diferenta nu este decat la demaraj cum spun unii....se simte in aproapte in orice treapta de viteza(mai putin a5a).

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 22:45

La un motor turbo cresterea de putere e de aproximativ 30%, iar la motoare aspirate e de aproximativ 10%. La turbo iti mareste presiunea in turbina si de aici cresterea asa de mare. Mai jos aveti exemplu de cip pentru motorul 1.6 Ti-VCT. De la 115 creste la 129 CP si de la 147 Nm creste la 153 Nm. Puterea sublimentara e castigata la turatii foarte maari, astfel ca la un mers normal nu simti diferenta. Mie personal nu mi se pare o crestere de putere care sa justifice cheltuielile.
http://www.superchips.ro/chip-tuning/Fo ... 5-Cp.html#

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

19 Ian 2013, 22:50

=)) :)) Foarte tare......Motorul de 1.6 Ti-Vct are 155Nm cuplu(stock) =)) Deci iti dai seama ce remapare iti fac ei daca nici macar nu cunosc detaliile tehnice ale masinilor.

Din punctul meu de vedere se merita....un motor aspirat merge la turatii foarte mari si e normal ca putearea castigata sa fie acolo.....pana la urma nu poti compara senzatia si sunetul unui motor aspirat la 7000rpm cu sunetul si senzatia de a conduce un motor turbo(in marea majoritate a cazurilor...diesel)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

21 Ian 2013, 15:07

Adrian_Rujan scrie:=)) :)) Foarte tare......Motorul de 1.6 Ti-Vct are 155Nm cuplu(stock) =)) Deci iti dai seama ce remapare iti fac ei daca nici macar nu cunosc detaliile tehnice ale masinilor.

Valoarea de 147 Nm este valoarea reala masurata pe dyno, vezi ca-ti da acolo si link-ul catre PDF-ul cu graficele.
Ai ratat o ocazie perfecta de a nu comenta in necunostinta de cauza. =))

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

21 Ian 2013, 20:30

E grav daca tu crezi ca acele grafice sunt reale....aveam alte pretenti de la tine.=)) :)) =))

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

22 Ian 2013, 09:47

Poate ne luminezi tu atunci cu niste grafice reale!

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

22 Ian 2013, 14:35

Ti se pare cumva ca am vro firma de tuning?Ma ocup cumva de remapari?
Din partea mea poti sa iti pui pe masina orice.....faci ce vrei cu banii tai.

Din graficele lor "reale"motorul de 1.6 100cp are aproximativ acelasi cuplu 146Nm si culmea este ca il dezvolta la 3986Rpm fata de cei 147Nm dezvoltati la 4472Rpm de motorul 1.6 Ti-Vct....adica e mai smecher motorul de 100cp(care zic ei ca are 103 cp)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

22 Ian 2013, 23:54

Te cam contrazici. Odata zici ca graficile alea nu sunt reale, si odata ca nu ai de unde sa stii cum sunt graficile ca nu ai firma de tuning! Pai ori stii ori nu stii!
Am senzatia ca intrii la categoria "fini cunoscatori".

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

23 Ian 2013, 10:59

Prietene stii sa citesti sau trebuie sa iti explic si ce scrii tu.
Mi-ai zis sa iti dau eu atunci grafice reale.......
CMihai1978 scrie:Poate ne luminezi tu atunci cu niste grafice reale!



Si eu ti-am zis ca nu am de unde sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu asa ceva....
Adrian_Rujan scrie:Ti se pare cumva ca am vro firma de tuning?Ma ocup cumva de remapari?

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

23 Ian 2013, 14:33

Nu sunt prietenul tau. Eu am prieteni inteligenti. Spui ca un grafic este incorect. Ca o consecinta logica, spui asta pentru ca tu cunosti graficul corect! Eu nu mi-as paria viata ca acel grafic e corect, nu am stat sa caut o informatie oficiala, nu am studiat in amanunt problema. Insa fiind pe site-ul unui tuner are o oarecare credibilitate. Tu spui ca in mod clar nu e bun acel grafic, dar ca nu stii care e graficul corect. Pai daca nu stii care e corect, cum Dracu de esti asa de sigur ca asta e incorect? In momentul in care faci o afirmatie o poti argumenta?

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

23 Ian 2013, 14:42

punem punct aici, la urmatorul offtopic = warn
daca aveti ceva de impartit e problema voastra personala

@tudorp - te-ai hotarat in privinta resoftarii? mai tinem topicul in viata?

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

23 Ian 2013, 23:33

Inca mai astept ... o oferta de la una din firmele ce se ocupa cu resoftari.
Interesant ar fi fost daca ar fi postat pe acest thread colegii nostri care au acest motor pe masina si au facut remapare, sa vedem si parerile lor.
Eu inca mai cred ca ceea ce vreau sa fac (scos catalizator, inlocuit evacuare complet, filtru aer K&N, remapare) mai poate aduce un plus de putere motorului.
Initial gandul meu a fost sa schimb si axele cu came cu unele Piper precum si trecerea la throttle body-ul de 60 mm, dar nu cred ca la ora actuala in Romania exista vreun "tuner" care sa modifice soft-ul in urma schimbarii pieselor de mai sus ... deci, momentan, raman la varianta cat-evac-aer-soft plus bujii si benzina bune :). Si sper la un minimum de 130 CP :)

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

23 Ian 2013, 23:44

Eu zic sa nu renunti la idea de a schimba axele cu came.....la un motor aspirat ele vor face diferenta.
http://www.european-parts.net/catalog/p ... ts_id/1344

Daca vrei iti pot recomanda pe MP o firma care face soft custom pe dyno...insa pretul sare de 400-500 euro.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

24 Ian 2013, 00:19

@Tudor: te cam imbeti cu apa rece cand spui ca vei ajunge la 130CP dintr-un filtru de aer si o finala cu decat. In primul rand, daca ai dat jos catalizatorul fara sa anulezi sonda O2, motorul intra in avarie si va merge mai prost. In mare, ca sa ai castiguri mai mari la motor aspirat, trebuie sa investesti mai multi bani in piese.

Eu as incepe asa:
1. evacuare completa (galerie evacuare, cat 200 cel si catback)
2. axe cu came
3. soft pentru axe
4. admisie CAI
5. volanta usurata
6. jante usoare
7. final drive
8. marit un pic compresia si portare galerie admisie

Cam astea imi vin acum in cap. Sunt fan motoare aspirate, chiar daca ma ocup de remapari si oricand imi pot face un turbo. Mereu mi-au placut senzatiile oferite de un motor bun aspirat. Am avut masina modificata cu o parte din piesele si operatiunile enumarate mai sus si am dat "rusine" unor turbate cu mult mai multi CP. Softul l-am facut singur, pe bancul dyno si n-am avut nicio problema la masina. Sa nu crezi ca in Romania nu se poate face un soft custom, ca te inseli. Trebuie sa ai un buget bine stabilit daca vrei sa te bage un tuner in seama.

Uite un scurt filmulet de legale cu Golf 5 Gti Edition 30 remapat:


si Megane R26 F1

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

24 Ian 2013, 11:11

@Doc - asta este unul din raspunsurile pe care il asteptam ! De la cineva care chiar se pricepe si a facut ceva in sensul asta. Multumesc pentru sfaturile punctuale. Vad in semnatura ta ca te ocupi cu resoftare - chiptuning - da-mi si mie te rog mai multe detalii pe PM.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

24 Ian 2013, 12:04

Ti-am trimis PM.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

17 Mar 2013, 12:55

Imi pare rau ca scriu aici dar sunt nou pe aici si am citi cate ceva.Vreau si eu o remapare Focus II 1.6 TDCI 90cp.Ma intereseaza cam cat i-ar creste caii si un pret estimativ daca imi puteti spune

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

18 Mar 2013, 08:20

Ai PM cu valorile si pretul unei astfel de modificari.

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

20 Mar 2018, 13:42

Reinviu topicul asta.
Softul pentru 1.6 ti-vct este calibrat pentru benzina cu CO100?

Re: Remapare FF2 1,6 Ti-Vct

28 Mar 2018, 09:27

Daca te referi la functionarea doar cu CO100, nu. Poti pune si benzina cu cifra octanica mai mica. Valorile de avans se modifica in limite safe.
Răspunde