Versus

Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 16 Feb 2013, 18:36

Salutare tuturor.
A aparut noul Kuga. Eu il asteptam de mult.Sunt hotarat sa-l cumpar.
Dar am o dilema. Motor ECOBUST DE 180 CP, cutie AUTOMATA sau TDCI 140 CP , cutie manuala?
Ambele sunt la acelasi pret.(varianta TITANIUM.
DE CE SPUN CA AM O NELAMURIRE?
Pt. ca am sa folosesc masina preponderent in oras (serviciu dus - intors, 4 km zilnic, adus copiii de la scoala... si cam atat), 1 data pe an un drum la mare, 2 -3 iesiri la munte / pe an si cam atat. (maximum 12.000 km pe an)
Apoi, tot se vehiculeaza pe la TV de noile taxe la motorina (ca vor fi mai mari ca la benzina.
Deci,..... care dintre ?
Mentionez ca sotia mea este posesoarea unui FORD FOCUS, benzina 120 CP, si suntem foarte multumiti de el cum se misca.
De asemenea, nu am mai avut sau condus un 4X4 pana acum ca sa pot face o diferenta.
Daca ai condus sau ai avut un 4x4 pe benzina sau diesel, cunoti mai multe si ai o parere pertinenta, te rog scrie-mi.Am sa analizez parerea ta.Multumesc.....si astept.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 16 Feb 2013, 18:52

Cutia auto de pe Ecoboost este cea clasica si nu PowerShift. Cel mai bine ar sa faci drive test cu ambele si sa vezi care iti place... Eventual si diesel-ul de 163cp cu PS. Varianta de 140cp cu PS de pe generatia actuala mi s-a parut cam lenta.
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 16 Feb 2013, 18:58

Nu-ti trebe 4x4 decit daca esti padurar, umbli prin paduri, namoale, zapada mare,sau alergi la limita masina. Pe fordul anterior ai avut vreo data nevoie de 4x4 ? Eu cred ca nu. Kuga nu e masina de alergat deci nu vad rostul tractiunii 4x4 pentru oras sau iesiri la munte normale. Bani aruncati pe fereastra. Tractiunea integrala e un moft ! Nu exista in traficul normal , chiar luind in consideratie momentele in care trebuie sa eviti un accident, mergi pe polei, cobori sau urci, situatie in care sa ai nevoie de tractiune integrala.
Masina e mai grea decit un focus deci are nevoie de cuplu pentru a fi cit-de-cit fisneata. Deci iti trebuie motorina. Daca nu te deranjeaza ca masina sa fie lenesa ia benzina. Taxele de inmatriculare nu le platesti decit o singura data.
Daca zici ca pe focusul anterior ai 120 cp benzina, si esti multumit de cum se misca inseamna ca vei alege benzina.
Ultima oară modificat de styx1 pe 16 Feb 2013, 19:03, modificat 1 dată în total.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 16 Feb 2013, 19:01

Ai dreptate.Nu este cea Powershift.(adica cea mai buna)
Problema este ca am vorbit la Pro leasing FORD si atunci cand vor aduce masina de test drive, nu stiu ce vor aduce.Cred ca vor aduce TDCI-ul. (nu Ecobust-ul).
Si nu pot face diferenta in felul acesta.
Pot vedea decat cum merge TDCI-ul.
Eu vrea sa vad cum trage Ecobust-ul masina asta care este totusi destul de mare si de grea.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 16 Feb 2013, 19:07

Poti solicita sa faci drive test la mai multi dealeri, in final vezi tu de unde o iei... :-"
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 16 Feb 2013, 21:34

Uite un calculator pentru taxa de timbru actualizat la ultimele modificari. Pentru masina noua Euro 5 sumele sunt decente pentru ambele motorizari:
1. benzina E5 (1.6) CO2 = 179g/km - 383 euro
2. motorina E5 (2.0) CO2 = 154g/km - 296 euro

Legat de cutia auto, cutiile clasice cu convertizor sunt mai fiabile insa, lente si manaca mult din puterea motorului. Despre PowerShift nu am auzit pana acum nici o poveste horor. Insa in programul de intretinere este prevazut ca la 3 ani se schimba lichidul, operatiune care costa cam 300 euro.

Daca folosesti masina preponderent urban, atentie la DPF in cazul diesel-ului, trebuie sa ti cont ca trebuie scoasa masina cam 500-800km la o tura in afara. Cu o intretinere corespunzatoare filtrul ar trebui sa functioneze cam 200 000km.

La benzina consumul urban va fi cam mare, in carte zice 10.2, in realitate probabil vreo 12.5-13. Diesel-ul va consuma urban in jur de 8.5-9. Si asta in regim normal de functionare, un stil mai sportiv de condus va creste si consumul...

Dincolo de avantaje si dezavantaje de ambele parti, este recomandat sa faci drive test cu ambele, este si pacat sa dai o gramada de bani si sa nu iti iei masina care iti place.
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde Sexyrat » 16 Feb 2013, 21:56

Ii cam 100 lei litrul de ulei original pentru Powershift, nu gasesc cantitatea, dar nu cred ca ii mai mare de 7 litri, cat ii la cea automata clasica. Cred ca ii sub 4 litri.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 16 Feb 2013, 22:15

Pe un site din uk ziceau ca ar costa 250£
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde Sexyrat » 16 Feb 2013, 22:20

Am gasit si eu dar pretul de la reprezentanta nu ii de luat in considerare, garantie ai si daca faci schimbul la un service autorizat cu piese compatibile.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 17 Feb 2013, 00:05

1. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar discutia nu ALUNECA in directia pe care o doresc eu.
2. Multumesc TUTUROR pentru timpul alocat si pentru mesajele scrise.
3.Ca sa fiu bine inteles....nu sunt o problema banii de prima inmatriculare....sau de ulei pentru cutia de transmisie....sau....impozitul anual, revanzarea masinii, etc.Doresc sa fac un ciclu.Tin aceasta masina 7,5 ani, deci o iau pe urmatoarea FACELIFT, DUPA ACEEA , o tin si pe aceea 7,5 ani si o ia la prima aparitie pe urmatoarea. Dar binenteles, acestea sunt conditiile ideale. Deocamdata, Pur si simplu, vreau sa stiu daca trebuie sa iau Ecobust SAU TDCI, CARE MA AVANTAJEAZA ca placere a condusului, In canditiile in care am specificat de la inceput. Conduc 12.000 km pe am.Nu foarte mult in comparatie cu altii.
Si nu vreau sa rada nimeni, acum conduc un DAEWOO CIELO cu un motor care mananca 12 litrii / 100km. Si nu ma deranjeaza. Cred ca , daca ar fi sa-l vind as lua 3000 lei pe el in conditiile in care am CASCO DE 1200 LEI pe an la el.
Dar m-am saturat de CIELO. SI AM POSIBILITATEA SA IAU ACEST KUGA.
DECI ESTE SIMPLU. BENZINA SAU DIESEL?
P.S. PANA ACUM AM AVUT:DACIE 1310 SI POLO CLASIC, POLO CLASIC SI MATIZ, MATIZ SI DAEWOO CIELO, DAEWOO CIELO SI FORD FOCUS (ACESTEA LE AM IN ACEST MOMENT). SI TOATE NUMAI PE BENZINA.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde sponsoru18 » 17 Feb 2013, 00:25

in primul post al tau ai pomenit de taxe...acum nu mai sunt o problema:)parerea mea ar fi sa iti iei diesel
sponsoru18
Gold Member
 
Mesaje: 706
Membru din: 03 Mai 2008, 15:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 17 Feb 2013, 02:06

Kuga cu motor pe motorina 140cp cu tractiune 2x4 cutie manuala 6 viteze. Mai lapidar decit atit nu pot.
Evita pe cit posibil tractiunea 4x4, cutia automata si noile inventii gen parcare automata, detectarea parasirii benzii, etc Sint bani aruncati de pomana.
Investeste in lumini mai bune, tempomat, confort interior, suspensie si siguranta activa (esp). Restul sint mofturi.
Daca poti ia roata de rezerva de uz temporar. E mai mica si mai ieftina.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 17 Feb 2013, 10:50

Pt. styx1
Ai dreptate cu INVENTIILE. SUNT BANI ARUNCATI DE POMANA.
IAR SFATUL TAU :sa cumpar bi xenon, si roata mica de rezerva deja l-am luat in calcul.
Dar nu sunt de acord cu 4x2. Nu este grea masina numai pt tractiune pe fata?
Cand urci la munte,cu 2 copii in spate si bagaje, nu trage greu masina?
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 17 Feb 2013, 10:51

Fiind o masina destul de grea (peste 1600kg), nu as face economie la motorizare si as alege diesel-ul 163cp cu cutie manuala. Ecoboostul nu l-as lua din cauza cutiei auto conventionale... Legat de 4x4, sistemul pe de pe Kuga nu este un sistem offroad veritabil (nu intru in detalii), dar isi face treaba intr-o parcare inzapezita sa zicem.
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 17 Feb 2013, 12:56

Dupa cum vad, toti SUNTETI DE ACORD cu un singur lucru. Diesel, si daca se poate de 163 CP.
NU CONTEAZA DACA CU POWERSHIFT sau manuala.
Eu personal as inclina cu MANUALA, sunt de moda veche.
TOTUSI NU INTELEG UN LUCRU.
MOTORUL ECOBUST este, d.p.v.d. al tehnologiei si inovatiilor, MOTORUL ANULUI 2012.
Fata de TDCI care este totusi mai vechi. Nu zic, este bun , fiabil, trage bine, dar este DIESEL si .....VECHI.
La Focusul sotiei (benzina), la semafor, de multe ori apas acceleratia sa vad daca nu cumva mi s-a oprit motorul.Atat de silentios este.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 17 Feb 2013, 16:54

Nu e nici o problema cu greutatea masinii pentru tractiune 2x4. Masina poate avea si 2T si se descurca la urcare la munte inclusiv tragind o rulota.
Exista o groaza de masini de peste 1900kg care se descurca minunat cu tractiune fata oriunde.
4x4 nu face decit sa-ti ingreuneze masina cu vreo 120 kg , sa iti creasca consumul, sa mai adauge ceva la pret, fara a avea vreodata nevoie de ea.
Sa-mi spuna si mie cineva de pe forum cind a fost in situatia sa nu poata rula din cauza ca nu avea tractiune integrala. Tractiunea integrala este pentru ce tu nu ai, si nici n-o sa ai vreodata nevoie : drumuri forestiere proaste, namol, zapada afinata, raliuri, offroad extrem.
La fel si cutia automata : iti aduce un plus de bani la pretul masinii, iti creste consumul , iti creste greutatea masinii,nu ai frina de motor (si daca crezi ca masina e grea, gindeste-te ce-o sa faci la coborire fara frina de motor) , iar avantajele sint aproape inexistente. Poate o mica satisfactie in trafic care se misca precum ochii mortului.
Oricum, SUV-urile cu motoare pe benzina sint ca babele fardate.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 17 Feb 2013, 17:07

Motorul anului este Ecoboost-ul de 1.0 in 3 cilindrii. TDCI-urile nu sunt aceleasi de acum 10 ani. Au tot fost revizuite cu fiecare versiune noua sau facelift. Cred ca acum sunt la generatia 3.
P.S. - Nu mai scrie cu majuscule, da impresia ca strigi la noi... ;)
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 17 Feb 2013, 17:46

Multumesc mult tuturor.
Dieselul a castigat.
Cu transmisie manuala.
Mii de multumiri, Relu.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde bricy » 17 Feb 2013, 18:00

Eu nu inteleg ce aveti cu omul daca el vrea 4x4.
Sunt momente cand ai da oricat sa-l ai si sa nu stai noaptea, in ger si bataia vantului prin cine stie ce coclauri si nu gasesti pe nimeni sa se ajute, sunt patit.
Spuneti ca sistemul de 4x4 nu e reusit? Ei bine am vazut Opel Antara care inota prin zapada de-i ajungea la praguri, iar la ea cupleaza spatele doar cand patineaza fata, exact ca la Kuga.
"Nu întrebaţi ce poate să facă ţara pentru voi, întrebaţi-vă ce puteţi face voi pentru ţară"
Avatar utilizator
bricy
1nsane Member
 
Mesaje: 3377
Membru din: 11 Sep 2009, 12:15
Localitate: Tecuci
Maşina: Focus 2002 2.0i 131cp Brc
VIN: WF0NXXGCDN1P72637

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde iulipapa » 18 Feb 2013, 10:06

O masina 4x4 este mai buna decat una 4x2 daca e utilizata preponderent in mediul pentru care a fost conceputa (asa cum s-a specificat mai sus, paduri, noroaie, etc.). Pentru ce doreste colegul, mers la servici urban, concediu vara si 3-5 iesiri la munte si eu optez pentru 4x2.
4x4 presupune o greutate suplimentara pe care o cari permanent, consum mai mare, revizii mai scumpe si posibile defectiuni suplimentare.
Eu sugerez 4x2, diesel de 163 cp. Compara graficele de putere si cuplu pentru motoarele care te intereseaza si vezi ce cuplu si putere au la 2200-2700 rpm. Care sta mai bine acolo, pe acela alege-l, ca nu te vad in oras cu benzinar constant la 4800 rpm.
"Totul e relativ, depinde ce sistem de referinta iti alegi!"
Avatar utilizator
iulipapa
Ford Freak
 
Mesaje: 126
Membru din: 10 Ian 2008, 13:16
Localitate: langa Curtea de Arges
Maşina: FF 2 FL, 1,6 TDCI, Titanium; Mondeo mk IV, 1,6 TDCI, Titanium
VIN: WF0SXXGCDS8E84017

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Feb 2013, 12:09

Si, desigur, cuplul la motor trebuie inmultit cu raportul total al transmisiei in treapta respectiva, raport care la benzinare este mai mare. ;)
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 18 Feb 2013, 14:00

DanielArdelian2 scrie:Si, desigur, cuplul la motor trebuie inmultit cu raportul total al transmisiei in treapta respectiva, raport care la benzinare este mai mare. ;)


Confunzi rapoartele transmisiei (care intr-adevar sint mai mari la benzina) cu rapoartele TOTALE ale transmisiei (care NU mai sint mai mari la benzina decit in treptele 5 si 6. Dimpotriva : rapoartele TOTALE in treptele 1-3 sint mai mari la diesel, in treapta 4 ele fiind aprox egale.)

Cutia de viteze de pe kuga 2.0 tdci 163 cp / 340 Nm. Raport total / treapta de viteza :

TR1. 3.582 x 4.533 = 16.2 - - - - Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 16.2 x 340 = 5521 Nm
TR2. 1.952 x 4.533 = 8.85 - - - - Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 8.85 x 340 = 3009 Nm
TR3. 1.242 x 4.533 = 5.63 - - - - Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 5.63 x 340 = 1914 Nm
TR4. 0.867 x 4.533 = 3.93 - - - - Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 3.93 x 340 = 1336 Nm
TR5. 0.686 x 4.533 = 3.11 - - - - Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 3.11 x 340 = 1057 Nm
TR6. 0.573 x 4.533 = 2.6 - - - - -Cuplu la roata (intre 2000 - 3800 rpm) = 2.6 x 340 = 884 Nm


Cutia de viteze de pe kuga 1.6 ecoboost 180 cp / 240 Nm. Raport total / treapta de viteza :

TR1. 3.727 x 3.824 = 14.25 - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 14.25 x 240 = 3420 Nm ( 62 % din cuplul dieselului)
TR2. 2.048 x 3.824 = 7.83 - - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 7.83 x 240 = 1879 Nm ( 62 % din cuplul dieselului)
TR3. 1.357 x 3.824 = 5.19 - - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 5.19 x 240 = 1245 Nm ( 65 % din cuplul dieselului)
TR4. 1.032 x 3.824 = 3.95 - - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 3.95 x 240 = 948 Nm ( 71 % din cuplul dieselului)
TR5. 0.821 x 3.824 = 3.14 - - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 3.14 x 240 = 753 Nm ( 71 % din cuplul dieselului)
TR6. 0.690 x 3.824 = 2.64 - - - - Cuplu la roata (intre 1600-5000 rpm) = 2.64 x 240 = 633 Nm ( 67 % din cuplul dieselului)

Luind in considerare ca ambele masini au aceleasi cauciucuri, se observa si de pe luna ca benzinarul e lenes rau in comparatie cu dieselul IN ORICE TREAPTA DE VITEZA ! Mai ales in orase unde se foloseste treapta de viteza 3-4 si viteze de 30-70 km/h dieselul e cu o clasa si ceva peste benzina.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 18 Feb 2013, 14:24

Si ca sa fie si mai clar de ce in oras un diesel , chiar cu o putere sensibil mai mica, este cu o clasa si ceva peste un benzinar :
In oras se circula de obicei cu 20-70 km/h. Pe aceasta plaja de viteze dieselul ,in trepta 2-3-4, se afla pe o plaja de turatii intre 2000 si 2200 rpm, deci in plaja de cuplu maxim, cu un consum urban mai mic cu minim 1.5 l/100 km decit benzinarul si cu o putere disponibila cu 35% mai mare decit a benzinarului.
Intr-adevar, benzinarul poate sta in acesta plaja de viteze numai in trepta 2, sau numai in trepta 3, insa sa nu va mirati cind veti avea un consum cu 4 l/100 km mai mare in oras .
Singurele dezavantaje ale dieselului sint ca trebe sa schimbi mai des decit la benzinar si ca e un pic mai zgomotos.
Cred c-am fost destul de clar.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde styx1 » 18 Feb 2013, 14:44

diesel 163 cp
163.JPG

ecoboost 180 cp
180.JPG


Dintre cele doua dieseluri (140 si 163) l-as alege pe cel de 163 deoarece are la acceasi cilindree un cuplu mai mare. Iar un cuplu mai mare, mai ales la masini grele precum kuga, inseamna consum mai mic !
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Feb 2013, 18:38

styx1 scrie:Confunzi rapoartele transmisiei (care intr-adevar sint mai mari la benzina) cu rapoartele TOTALE ale transmisiei (care NU mai sint mai mari la benzina decit in treptele 5 si 6.

Nu, nu confund. Stiu ce inseamna raport TOTAL si stiu ce inseamna raport al treptei.

styx1 scrie:rapoartele TOTALE in treptele 1-3 sint mai mari la diesel, in treapta 4 ele fiind aprox egale.)

In toate cazurile pe care le-am studiat anterior, motorizarile pe benzina aveau rapoarte TOTALE mai mari decat la diesel. Dar, recunosc, era vorba doar de autoturisme 4 x 2, asa ca e posibil ca tractiunea integrala sa aduca ceva variabile in plus.
M-am documentat putin si am ajuns la: http://kuga.fordmedia.eu/documents/Kuga ... ons_DE.pdf
Pe baza acelor informatii am calculat poza de mai jos.
Comparand mere cu mere, nu cu pere, eu am gasit un singur caz in care raportul total la diesel este mai mare ca la benzinarul echivalent (scris cu rosu in poza).


styx1 scrie:Dintre cele doua dieseluri (140 si 163) l-as alege pe cel de 163 deoarece are la acceasi cilindree un cuplu mai mare. Iar un cuplu mai mare, mai ales la masini grele precum kuga, inseamna consum mai mic !

Pe Mondeo Mk4 si pe Kuga Mk1, posesorii de 2.0 TDCi 163 CP s-au plans ca are lag mai mare decat cel de 140 CP.

styx1 scrie:Singurele dezavantaje ale dieselului sint ca trebe sa schimbi mai des decit la benzinar si ca e un pic mai zgomotos.

Si faptul ca se incalzeste mai greu iarna. si filtrul de particule, care la regim de mers urban isi face regenerare la 120 - 150 Km si cand isi face regenerarea masina se misca mai greoi, consuma mai mult si nu e bine sa opresti motorul cand vrei tu ci cand vrea el, pentru ca daca esueaza prea multe regenerari te pune sa te duci la reprezentanta, unde te taxeaza 150 RON diagnoza si regenerarea fortata.
Fişiere ataşate
KugaGears1.png
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde rvtgv75 » 18 Feb 2013, 20:01

Pt. styx1 si DanielArdelian2.
Domnilor, nu mai intrati in polemica.Nu acesta este rolul acestui site.
Cunostintele ambilor in materie de motoare FORD sunt uimitoare.
Eu pur si simplu am cerut parerile dumneavoastra personale despre ce ar cumpara fiecare.
Cu argumente pro si contra.
Cu multumiri, relu.
rvtgv75
Incepator
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Feb 2013, 18:07
Maşina: Ford

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde dandobre » 18 Feb 2013, 21:58

Din punct de vedere al designului eu as alege noul Sportage, cred ca este si mai ieftin.
Imagine
dandobre
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 18 Mar 2011, 22:12
Localitate: Ilfov
Maşina: Focus 3 combi, 2.0Tdci, AT, 2016

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde DanielArdelian2 » 19 Feb 2013, 09:31

This 161bhp 2.0-litre unit is carried over from the previous Kuga, and is generally smooth. True, there's some noise from it when you put your foot down, but it never becomes overly intrusive.
...
The 161bhp diesel model isn't especially quick, with 0-62mph taking 9.9 seconds, but it pulls strongly and smoothly, so isn't fazed by hills or heavy loads.
...
We also tried the turbocharged 1.6-litre Ecoboost petrol engine, which showed potential, but was hampered by the poor automatic gearbox fitted to our test car.
...
While the diesel gets a dual-clutch 'box, the petrol has to make do with conventional and sluggish six-speed automatic transmission, which allows the engine revs to rise to quickly and is continually hunting around for the best gear to be in.
It's a pity, because when the 'box does finally settle, the 1.6 Ecoboost is quiet and offers plenty of pull and pace.

http://www.whatcar.com/car-news/2013-fo ... iew/264801
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde razvann » 19 Feb 2013, 12:25

DanielArdelian2 scrie:
The 161bhp diesel model isn't especially quick, with 0-62mph taking 9.9 seconds, but it pulls strongly and smoothly, so isn't fazed by hills or heavy loads.
100% de acord cu afirmatia de mai sus. Cel putin pe Mondeo, care este tot o masina grea, asa se simte. Personal agreez felul asta de gestionare al cuplului deoarece masina este foarte confortabila la accelerari (mai ales pentru cei din spate) si chiar daca nu ai impresia ca "te baga in scaun", acceleratia este uniforma si lina dar consistenta chiar si la viteze mai mari (>= 120km/h).
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Re: Ecobust de 180 CP sau diesel de 140 CP PT. NOUL KUGA

Mesajde shalimar189 » 13 Mar 2013, 12:42

dandobre scrie:Din punct de vedere al designului eu as alege noul Sportage, cred ca este si mai ieftin.



=)) sa fim seriosi...or fi ele bune, Kia Hyundai, dar mai au pana sa ajunga la nivelul asta. Si daca ar fi sa alegi ceva coreean, alege Hyundai Santa Fe 2, un real progres DAR e scump si nu are decat o motorizare 2.2 CRDi 197 de cai, si consuma mult, mototrul demn de luat in seama, ca ar mai fi si 2,4-litri 192 CP beniznar dar...serios, nu. Eu l-am avut pe mana, Bucuresti - Valea Doftanei cu iesire in Comarnic si retur, drum cu autostrada, off-road si serpentine. Frumoasa, un real progres dar mai e mult pana departe.

P.S. recomand traseul asta, pentru cei ce vor a testa masini, pe un drum putin circulat, bun asfaltat si mai ales, super virajat, si aproape de buc. Plus ca poti face si offroad venind tot pe drumul asta.
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Următorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login