Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
16 Feb 2013, 18:36
Salutare tuturor.
A aparut noul Kuga. Eu il asteptam de mult.Sunt hotarat sa-l cumpar.
Dar am o dilema. Motor ECOBUST DE 180 CP, cutie AUTOMATA sau TDCI 140 CP , cutie manuala?
Ambele sunt la acelasi pret.(varianta TITANIUM.
DE CE SPUN CA AM O NELAMURIRE?
Pt. ca am sa folosesc masina preponderent in oras (serviciu dus - intors, 4 km zilnic, adus copiii de la scoala... si cam atat), 1 data pe an un drum la mare, 2 -3 iesiri la munte / pe an si cam atat. (maximum 12.000 km pe an)
Apoi, tot se vehiculeaza pe la TV de noile taxe la motorina (ca vor fi mai mari ca la benzina.
Deci,..... care dintre ?
Mentionez ca sotia mea este posesoarea unui FORD FOCUS, benzina 120 CP, si suntem foarte multumiti de el cum se misca.
De asemenea, nu am mai avut sau condus un 4X4 pana acum ca sa pot face o diferenta.
Daca ai condus sau ai avut un 4x4 pe benzina sau diesel, cunoti mai multe si ai o parere pertinenta, te rog scrie-mi.Am sa analizez parerea ta.Multumesc.....si astept.
16 Feb 2013, 18:52
Cutia auto de pe Ecoboost este cea clasica si nu PowerShift. Cel mai bine ar sa faci drive test cu ambele si sa vezi care iti place... Eventual si diesel-ul de 163cp cu PS. Varianta de 140cp cu PS de pe generatia actuala mi s-a parut cam lenta.
16 Feb 2013, 18:58
Nu-ti trebe 4x4 decit daca esti padurar, umbli prin paduri, namoale, zapada mare,sau alergi la limita masina. Pe fordul anterior ai avut vreo data nevoie de 4x4 ? Eu cred ca nu. Kuga nu e masina de alergat deci nu vad rostul tractiunii 4x4 pentru oras sau iesiri la munte normale. Bani aruncati pe fereastra. Tractiunea integrala e un moft ! Nu exista in traficul normal , chiar luind in consideratie momentele in care trebuie sa eviti un accident, mergi pe polei, cobori sau urci, situatie in care
sa ai nevoie de tractiune integrala.
Masina e mai grea decit un focus deci are nevoie de cuplu pentru a fi cit-de-cit fisneata. Deci iti trebuie motorina. Daca nu te deranjeaza ca masina sa fie lenesa ia benzina. Taxele de inmatriculare nu le platesti decit o singura data.
Daca zici ca pe focusul anterior ai 120 cp benzina, si esti multumit de cum se misca inseamna ca vei alege benzina.
Ultima oară modificat de
styx1 pe 16 Feb 2013, 19:03, modificat 1 dată în total.
16 Feb 2013, 19:01
Ai dreptate.Nu este cea Powershift.(adica cea mai buna)
Problema este ca am vorbit la Pro leasing FORD si atunci cand vor aduce masina de test drive, nu stiu ce vor aduce.Cred ca vor aduce TDCI-ul. (nu Ecobust-ul).
Si nu pot face diferenta in felul acesta.
Pot vedea decat cum merge TDCI-ul.
Eu vrea sa vad cum trage Ecobust-ul masina asta care este totusi destul de mare si de grea.
16 Feb 2013, 19:07
Poti solicita sa faci drive test la mai multi dealeri, in final vezi tu de unde o iei...
16 Feb 2013, 21:34
Uite un pentru taxa de timbru actualizat la ultimele modificari. Pentru masina noua Euro 5 sumele sunt decente pentru ambele motorizari:
1. benzina E5 (1.6) CO2 = 179g/km - 383 euro
2. motorina E5 (2.0) CO2 = 154g/km - 296 euro
Legat de cutia auto, cutiile clasice cu convertizor sunt mai fiabile insa, lente si manaca mult din puterea motorului. Despre PowerShift nu am auzit pana acum nici o poveste horor. Insa in programul de intretinere este prevazut ca la 3 ani se schimba lichidul, operatiune care costa cam 300 euro.
Daca folosesti masina preponderent urban, atentie la DPF in cazul diesel-ului, trebuie sa ti cont ca trebuie scoasa masina cam 500-800km la o tura in afara. Cu o intretinere corespunzatoare filtrul ar trebui sa functioneze cam 200 000km.
La benzina consumul urban va fi cam mare, in carte zice 10.2, in realitate probabil vreo 12.5-13. Diesel-ul va consuma urban in jur de 8.5-9. Si asta in regim normal de functionare, un stil mai sportiv de condus va creste si consumul...
Dincolo de avantaje si dezavantaje de ambele parti, este recomandat sa faci drive test cu ambele, este si pacat sa dai o gramada de bani si sa nu iti iei masina care iti place.
16 Feb 2013, 21:56
Ii cam 100 lei litrul de ulei original pentru Powershift, nu gasesc cantitatea, dar nu cred ca ii mai mare de 7 litri, cat ii la cea automata clasica. Cred ca ii sub 4 litri.
16 Feb 2013, 22:15
Pe un site din uk ziceau ca ar costa 250£
16 Feb 2013, 22:20
Am gasit si eu dar pretul de la reprezentanta nu ii de luat in considerare, garantie ai si daca faci schimbul la un service autorizat cu piese compatibile.
17 Feb 2013, 00:05
1. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar discutia nu ALUNECA in directia pe care o doresc eu.
2. Multumesc TUTUROR pentru timpul alocat si pentru mesajele scrise.
3.Ca sa fiu bine inteles....nu sunt o problema banii de prima inmatriculare....sau de ulei pentru cutia de transmisie....sau....impozitul anual, revanzarea masinii, etc.Doresc sa fac un ciclu.Tin aceasta masina 7,5 ani, deci o iau pe urmatoarea FACELIFT, DUPA ACEEA , o tin si pe aceea 7,5 ani si o ia la prima aparitie pe urmatoarea. Dar binenteles, acestea sunt conditiile ideale. Deocamdata, Pur si simplu, vreau sa stiu daca trebuie sa iau Ecobust SAU TDCI, CARE MA AVANTAJEAZA ca placere a condusului, In canditiile in care am specificat de la inceput. Conduc 12.000 km pe am.Nu foarte mult in comparatie cu altii.
Si nu vreau sa rada nimeni, acum conduc un DAEWOO CIELO cu un motor care mananca 12 litrii / 100km. Si nu ma deranjeaza. Cred ca , daca ar fi sa-l vind as lua 3000 lei pe el in conditiile in care am CASCO DE 1200 LEI pe an la el.
Dar m-am saturat de CIELO. SI AM POSIBILITATEA SA IAU ACEST KUGA.
DECI ESTE SIMPLU. BENZINA SAU DIESEL?
P.S. PANA ACUM AM AVUT:DACIE 1310 SI POLO CLASIC, POLO CLASIC SI MATIZ, MATIZ SI DAEWOO CIELO, DAEWOO CIELO SI FORD FOCUS (ACESTEA LE AM IN ACEST MOMENT). SI TOATE NUMAI PE BENZINA.
17 Feb 2013, 00:25
in primul post al tau ai pomenit de taxe...acum nu mai sunt o problema:)parerea mea ar fi sa iti iei diesel
17 Feb 2013, 02:06
Kuga cu motor pe motorina 140cp cu tractiune 2x4 cutie manuala 6 viteze. Mai lapidar decit atit nu pot.
Evita pe cit posibil tractiunea 4x4, cutia automata si noile inventii gen parcare automata, detectarea parasirii benzii, etc Sint bani aruncati de pomana.
Investeste in lumini mai bune, tempomat, confort interior, suspensie si siguranta activa (esp). Restul sint mofturi.
Daca poti ia roata de rezerva de uz temporar. E mai mica si mai ieftina.
17 Feb 2013, 10:50
Pt. styx1
Ai dreptate cu INVENTIILE. SUNT BANI ARUNCATI DE POMANA.
IAR SFATUL TAU :sa cumpar bi xenon, si roata mica de rezerva deja l-am luat in calcul.
Dar nu sunt de acord cu 4x2. Nu este grea masina numai pt tractiune pe fata?
Cand urci la munte,cu 2 copii in spate si bagaje, nu trage greu masina?
17 Feb 2013, 10:51
Fiind o masina destul de grea (peste 1600kg), nu as face economie la motorizare si as alege diesel-ul 163cp cu cutie manuala. Ecoboostul nu l-as lua din cauza cutiei auto conventionale... Legat de 4x4, sistemul pe de pe Kuga nu este un sistem offroad veritabil (nu intru in detalii), dar isi face treaba intr-o parcare inzapezita sa zicem.
17 Feb 2013, 12:56
Dupa cum vad, toti SUNTETI DE ACORD cu un singur lucru. Diesel, si daca se poate de 163 CP.
NU CONTEAZA DACA CU POWERSHIFT sau manuala.
Eu personal as inclina cu MANUALA, sunt de moda veche.
TOTUSI NU INTELEG UN LUCRU.
MOTORUL ECOBUST este, d.p.v.d. al tehnologiei si inovatiilor, MOTORUL ANULUI 2012.
Fata de TDCI care este totusi mai vechi. Nu zic, este bun , fiabil, trage bine, dar este DIESEL si .....VECHI.
La Focusul sotiei (benzina), la semafor, de multe ori apas acceleratia sa vad daca nu cumva mi s-a oprit motorul.Atat de silentios este.
17 Feb 2013, 16:54
Nu e nici o problema cu greutatea masinii pentru tractiune 2x4. Masina poate avea si 2T si se descurca la urcare la munte inclusiv tragind o rulota.
Exista o groaza de masini de peste 1900kg care se descurca minunat cu tractiune fata oriunde.
4x4 nu face decit sa-ti ingreuneze masina cu vreo 120 kg , sa iti creasca consumul, sa mai adauge ceva la pret, fara a avea vreodata nevoie de ea.
Sa-mi spuna si mie cineva de pe forum cind a fost in situatia sa nu poata rula din cauza ca nu avea tractiune integrala. Tractiunea integrala este pentru ce tu nu ai, si nici n-o sa ai vreodata nevoie : drumuri forestiere proaste, namol, zapada afinata, raliuri, offroad extrem.
La fel si cutia automata : iti aduce un plus de bani la pretul masinii, iti creste consumul , iti creste greutatea masinii,nu ai frina de motor (si daca crezi ca masina e grea, gindeste-te ce-o sa faci la coborire fara frina de motor) , iar avantajele sint aproape inexistente. Poate o mica satisfactie in trafic care se misca precum ochii mortului.
Oricum, SUV-urile cu motoare pe benzina sint ca babele fardate.
17 Feb 2013, 17:07
Motorul anului este Ecoboost-ul de 1.0 in 3 cilindrii. TDCI-urile nu sunt aceleasi de acum 10 ani. Au tot fost revizuite cu fiecare versiune noua sau facelift. Cred ca acum sunt la generatia 3.
P.S. - Nu mai scrie cu majuscule, da impresia ca strigi la noi...
17 Feb 2013, 17:46
Multumesc mult tuturor.
Dieselul a castigat.
Cu transmisie manuala.
Mii de multumiri, Relu.
17 Feb 2013, 18:00
Eu nu inteleg ce aveti cu omul daca el vrea 4x4.
Sunt momente cand ai da oricat sa-l ai si sa nu stai noaptea, in ger si bataia vantului prin cine stie ce coclauri si nu gasesti pe nimeni sa se ajute, sunt patit.
Spuneti ca sistemul de 4x4 nu e reusit? Ei bine am vazut Opel Antara care inota prin zapada de-i ajungea la praguri, iar la ea cupleaza spatele doar cand patineaza fata, exact ca la Kuga.
18 Feb 2013, 10:06
O masina 4x4 este mai buna decat una 4x2 daca e utilizata preponderent in mediul pentru care a fost conceputa (asa cum s-a specificat mai sus, paduri, noroaie, etc.). Pentru ce doreste colegul, mers la servici urban, concediu vara si 3-5 iesiri la munte si eu optez pentru 4x2.
4x4 presupune o greutate suplimentara pe care o cari permanent, consum mai mare, revizii mai scumpe si posibile defectiuni suplimentare.
Eu sugerez 4x2, diesel de 163 cp. Compara graficele de putere si cuplu pentru motoarele care te intereseaza si vezi ce cuplu si putere au la 2200-2700 rpm. Care sta mai bine acolo, pe acela alege-l, ca nu te vad in oras cu benzinar constant la 4800 rpm.
18 Feb 2013, 12:09
Si, desigur, cuplul la motor trebuie inmultit cu raportul total al transmisiei in treapta respectiva, raport care la benzinare este mai mare.
18 Feb 2013, 14:24
Si ca sa fie si mai clar de ce in oras un diesel , chiar cu o putere sensibil mai mica, este cu o clasa si ceva peste un benzinar :
In oras se circula de obicei cu 20-70 km/h. Pe aceasta plaja de viteze dieselul ,in trepta 2-3-4, se afla pe o plaja de turatii intre 2000 si 2200 rpm, deci in plaja de cuplu maxim, cu un consum urban mai mic cu minim 1.5 l/100 km decit benzinarul si cu o putere disponibila cu 35% mai mare decit a benzinarului.
Intr-adevar, benzinarul poate sta in acesta plaja de viteze numai in trepta 2, sau numai in trepta 3, insa sa nu va mirati cind veti avea un consum cu 4 l/100 km mai mare in oras .
Singurele dezavantaje ale dieselului sint ca trebe sa schimbi mai des decit la benzinar si ca e un pic mai zgomotos.
Cred c-am fost destul de clar.
18 Feb 2013, 14:44
diesel 163 cp

ecoboost 180 cp

Dintre cele doua dieseluri (140 si 163) l-as alege pe cel de 163 deoarece are la acceasi cilindree un cuplu mai mare. Iar un cuplu mai mare, mai ales la masini grele precum kuga, inseamna consum mai mic !
18 Feb 2013, 18:38
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

18 Feb 2013, 20:01
Pt. styx1 si DanielArdelian2.
Domnilor, nu mai intrati in polemica.Nu acesta este rolul acestui site.
Cunostintele ambilor in materie de motoare FORD sunt uimitoare.
Eu pur si simplu am cerut parerile dumneavoastra personale despre ce ar cumpara fiecare.
Cu argumente pro si contra.
Cu multumiri, relu.
18 Feb 2013, 21:58
Din punct de vedere al designului eu as alege noul Sportage, cred ca este si mai ieftin.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.