Motorsport

Indeminare la volan

Competitii nationale si internationale pentru profesionisti sau amatori.

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 07 Feb 2013, 00:26

As propune niste iesiri programate pe trasee pe care se poate utiliza masina din dotare la adevarata ei valoare. Si, bine-nteles si soferul trebuie sa poata s-o utilizeze la adevarata ei/lui valoare.
Nu intentionez sa propun nici un fel de incalcare a legii. Viteza si conduita la volan vor fi in limitele legale.
Pentru inceput as propune , pentru ploiesteni si pentru cei care sint pe-aproape si pot veni, un traseu consacrat linga ploiesti. Se va circula in conditii total legale. Veti fi surprinsi cind veti vedea ca nu puteti depasi viteza legala pe acest drum.(e asfaltat, e ok)
Vin acasa in luna aprilie. Vreau sa stiu daca sint doritori.Pentru cei care reusesc sa conduca cit mai "safe" am sa aduc un ford focus ST 2012 si un ford focus RS 2010. Le aduc pentru a fi vizualizate si pentru mici nebunii daca e cazul. NU se va incalca legea.
Aveti timp pina in aprilie : doritori ?

La sfirsit ne "trimitem" fiecare masinile acasa si ne intilnim ulterior la 300 de mici si 100 de beri undeva unde stabilim.
(e pacat sa nu veniti cu sotia daca are carnet si nu bea)
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Indeminare la volan

Mesajde laurentiugm » 07 Feb 2013, 09:52

styx1 te referi la cheia ?:) sincer m-as baga ca pasager in una din cele 2 masini de care spuneai mai sus ... ca fiesta si focus l-am facut la limitele masinilor si limitele mele de sofer :)
Ford FIESTA 1.4 Duratec DOHC 16V - B78KLY
laurentiugm
1nsane Member
 
Mesaje: 1273
Membru din: 07 Ian 2008, 16:34
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiesta mk6 facelift 1.4i;

Re: Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 07 Feb 2013, 12:57

Nu la Cheia, acolo daca vrei poti incalca legea. Ma refeream la urcarea de la Seciu. Insa , in plimbare, se poate merge si pe cheia, dar acolo nu mai garantez nimic ! :)
Bine, acu' inteleg ca daca vrei poti incalca legea oriunde, insa pe Seciu e mai greu si mai riscant s-o faci. Nu e concurs de pilotaj ca nu avem cum sa-l facem , e doar o iesire de placere unde se poate pune in valoare indeminarea fiecaruia, indiferent de masina pe care o detine. (E mai greu de tinut pe drum o fiesta de 90 cp decit un rs de 450cp. Deci pentru fiesta trebuie, la limita, mult mai multa indeminare ! Cu rs-ul doar mergi mai repede si iti e frica mai mult, insa indeminare la fiesta iti trebuie mai mult decit la rs)
As vrea sa fie o intilnire deosebita de cele din parcari. Daca tot sintem iubitori de ford, hai sa ne jucam un pic cu ele si dupa aia bem un mic si mincam o bere.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Indeminare la volan

Mesajde laurentiugm » 07 Feb 2013, 13:59

habar nu am unde e seciu :) un alt drum interesant pe care l-am facut cu un bmw ( drumul cam prost) e cele dintre slanic prahova si valenii de munte :) cam scurt si are cateva viraje frumusele trebuie doar un pic de atentie ca ai putea sa nimeresti in casele locuitorilor de pe acolo :d
E interesanta propunerea ta ... eu unu daca se strange ceva lume si e frumos afara m-as baga :D
Ford FIESTA 1.4 Duratec DOHC 16V - B78KLY
laurentiugm
1nsane Member
 
Mesaje: 1273
Membru din: 07 Ian 2008, 16:34
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiesta mk6 facelift 1.4i;

Re: Indeminare la volan

Mesajde Top Cat1 » 19 Mar 2013, 20:57

Sunt interesat...
Poti da mai multe detalii?
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Indeminare la volan

Mesajde bogdanbb » 19 Mar 2013, 21:27

E fain traseul seciu. Ma bag si eu.
ford focus 3.5 - 1.5 ecoboost
opel corsa E - 1.4 ecotec



Daca o pasarica ti-a soptit ceva.....atunci inseamna ca ai innebunit pentru ca pasarelele nu vorbesc.
Avatar utilizator
bogdanbb
Gold Member
 
Mesaje: 920
Membru din: 06 Noi 2007, 17:26
Localitate: ploiesti
Maşina: focus 3.5 - 1.5 ecoboost 150 cp

Re: Indeminare la volan

Mesajde Emil_Greus » 20 Mar 2013, 17:42

Poate combinam cu intalnirea ClubFord Ploiesti, de pe 14 aprilie.

Ne strangem undeva, stam de vorba, facem ceva poze si apoi mergem spre Seciu sa ne dam pe serpentine.
Avatar utilizator
Emil_Greus
1nsane Member
 
Mesaje: 1106
Membru din: 15 Iun 2008, 18:11
Localitate: PLOIESTI
Maşina: Ford Expedition Max XLT, 3.5 V6; Ex. Ford Focus, 2008, 1.6 benz+GPL

Re: Indeminare la volan

Mesajde shalimar189 » 21 Mar 2013, 08:18

Pai vin si eu, m-am documentat undei ce cu Seciu. Vreau sa vin numai sa vad si eu RS-ul lui styx, si daca am noroc sa ma plimbe si pe mine 5 minute cat am un orgasm auditiv.
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 21 Mar 2013, 13:13

cum ajung in tara (acum sint in marea nordului) am sa anunt pe acest topic. speranta mea este sa ajung pina la intilnire, insa depind de vreme si stiti si voi cum e vremea pe mare. poate avem noroc...
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Indeminare la volan

Mesajde laurashgeo » 12 Apr 2013, 20:34

Nu cumva ai si masina cu tine, ca Marea Nordului e f aproape de mine si ti-as face o vizita :D
Zilele astea chiar vroiam sa te rog @styx1 sa ne explici si noua cateva tehnici pentru a corecta pe cat posibil subvirarea. Spuneai intr-un post ca cu ESP-ul oprit tu asezi mult mai bine masina pe viraje si poate putem invata si noi cate ceva...
M-am trezit de cateva ori, in urma unor excese de incredere, cu rotile cotite ca merg drept si nu mi-a placut sentimentul.
Nu mai zic de momentele in care patesc acelasi lucru la viteze mici cand e zapada pe jos.
Pana acum pe zapada am scapat de vreo 3 ori tragand frana de mana pentru a vira, insa pe asfalt nu am avut curaj sa folosesc frana de mana; norocul meu e ca de fiecare data am avut suficient loc sa astept ca pneurile fata sa prinda aderenta.
Am citit zilele astea despre ridicarea piciorului de pe acceleratie indreptarea rotilor si piscarea franei dupa care se reia virarea si accelerarea.
Si am mai citit despre cresterea presiunii pe fata cu 0.3atm.
Care sunt sfaturile tale, pentru soferii de Focus standard, fara modificari suplementare sau litere in plus(ST sau RS) :D
Ex: Ford Fiesta 1.25i 75Cp 2001
Ex: Ford FocusII 1.6 tdci 90Cp 2005
EX: Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp2005
Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp 2011
Avatar utilizator
laurashgeo
Gold Member
 
Mesaje: 632
Membru din: 28 Mar 2007, 17:42
Localitate: Bucuresti
VIN: WF0PXXWPDPBC60893

Re: Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 14 Apr 2013, 20:03

Subvirarea (cind intervine) intervine din cauza vitezei prea mari de intrare in viraj , sau din cauza virarii prea accentuate (sau prea bruste), sau din cauza frinarii puternice in timpul virajului, sau din toate cauzele in acelasi timp.
Pentru a contracara efectul de subvirare :
- intrati cu viteza mai mica in viraje
- virati ferm INSA progresiv, NU brusc.
- evitati sa frinati puternic in timp ce virati
- NU bruscati comenzile masinii !

Odata intrat in subvirare :FRINATI LA MAXIM pina blocati tot. NU indreptati rotile, lasati-le virate, va va ajuta mai tirziu. In momentul cind considerati ca dezastrul e iminent (intrare pe contrasens, intrare in peisaj, etc), cu citeva fractiuni de secunda inainte, eliberati frina aproape complet (piciorul ramine deasupra frinei foarte putin apasat pentru a tine masa pe puntea fata - daca puteti folosi banda de contrasens si nu e pericol, FOLOSITI-O, orice centimetru conteaza !) si reduceti putin virarea (asta daca mai sinteti in stare). In felul asta, daca viteza de intrare in curba n-a fost chiar exagerata, la ridicarea piciorului de pe frina masina va VIRA ! Daca viteza a fost exagerata va veti lovi de prietenul nostru, pomul, cu o viteza mult mai mica decit daca incercati manevre " geniale" gen frina de mina (complet contraindicata pentru ca nu face decit sa blocheze si puntea spate cind deja puntea fata e complet nefunctionala, iar masina ORICUM nu are moment de rotatie ,fiind in SUBvirare, deci nu poate duce la supravirare asa cum cred multi dintre noi - retineti ca frina de mina , prin blocarea puntii spate, duce la supravirare DOAR atunci cind masina are moment de rotatie !!), sau accelerare (care nu face decit sa creasca viteza cu care va veti lovi de pom - retineti ca acceleratia se recomanda si chiar se foloseste pentru a iesi din SUPRAvirare, pentru a opri rotatia masinii !), sau orice altceva v-ar putea trece prin cap.
Cu prima ocazie in care voi avea timp liber si conditiile necesare pot demonstra pe viu cum se contracareaza subvirarea. Aveam intentia sa fac ceva asemanator la intilnirea de la Ploiesti pe care tocmai am ratat-o din motive obiective. (sint pe marea neagra)
Tot ce-am zis mai sus e valabil si pentru suprafete alunecoase (nu e nici o diferenta intre polei si asfalt uscat dpdv al dinamicii masinii, diferenta este doar la amplitudinea(forta) frinarii - se frineaza mult mai putin violent, in rest manevrele ramin aceleasi,progresive, ferme, insa NU bruste, de bun simt cred eu...)

ps pentru a pregati masina sa nu subvireze IN NICI UN CAZ nu se mareste presiunea pe fata !!!
Presiune fata mai mare + presiune spate mai mica = COMPORTAMENT SUBVIRATORIU
Presiune fata mai mica + presiune spate mai mare = COMPORTAMENT SUPRAVIRATORIU
Desi modificarea presiunii din pneuri nu duce la schimbari majore ( asa cum duce setarea suspensiei) este totusi contra indicat sa maresti presiunea pe fata (scazind astfel aderenta fata) la o masina subviratorie care are nevoie de aderenta fata cit se poate mai mare !!!
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 14 Apr 2013, 20:29

ps2 exista si tehnici avansate folosite DOAR de profesionisti experimentati doar pe trasee cu circulatia oprita pe care NU am sa le expun deoarece nu sinteti profesionisti experimentati si ati putea fi tentati sa le folositi pe drumurile publice asta ducind doar la cresterea audientei stirilor de la ora 5. Nu vreau sa va am pe constiinta.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Indeminare la volan

Mesajde Top Cat1 » 14 Apr 2013, 21:34

Ok, suna bine si astept sa vad cum se face.
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Indeminare la volan

Mesajde laurashgeo » 14 Apr 2013, 23:44

Multumesc mult de tot pentru lamuriri si sfaturi. Tot ce scrisesem eu gasisem pe forumuri, insa desi nu te cunosc personal si nu am vazut nici macar un filmulet cu tine conducand am mult mai multa incredere si voi memora si exersa, atunci cand drumul mi-o va permite indicatiile tale.
Treaba cu frana de mana nu mi-o pot explica, insa de vreo 3 ori masina a incetat sa subvireze fix in momentul cand am tras frana de mana si am reusit sa ma incadrez in viraj. Mentionez ca de fiecare data era zapada sau polei pe jos, iar viteza era de ~30km/h. Poate a fost datorita faptului ca in momentul cand am actionat frana de mana centrul de greutate a avansat spre puntea fata si astfel a crescut aderenta.
Ex: Ford Fiesta 1.25i 75Cp 2001
Ex: Ford FocusII 1.6 tdci 90Cp 2005
EX: Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp2005
Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp 2011
Avatar utilizator
laurashgeo
Gold Member
 
Mesaje: 632
Membru din: 28 Mar 2007, 17:42
Localitate: Bucuresti
VIN: WF0PXXWPDPBC60893

Re: Indeminare la volan

Mesajde Top Cat1 » 15 Apr 2013, 12:56

Geo ... sigur ai prin apropiere vreo pista de curse sau carting, da o fuga si exerseaza acolo.

Legat de frana de mana ... reciteste ce a scris styx1, gasesti raspunsul acolo. ;)
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Indeminare la volan

Mesajde laurashgeo » 15 Apr 2013, 14:45

Stau fix la jumatatea distantei dintre circuitul Zolder si Francochamps(Spa), insa sunt super scumpe si chiar nu cred ca are rost sa dau vreo 250euro pt 2h/Zolder sau vreo 500euro la Spa sa le afum eu circuitul cu dieselul meu :D
Pe un circuit de karting in schimb am fost 4 weekend-uri la rand(cu kart-ul) si faceam 30min teorie si 30min practica si spre surprinderea mea de la o saptamana la alta, timpul cel mai bun scadea cu o secunda.
LE: Am fost ieri la o plimbare pe drumuri nationale si era plin de motociclete si decapotabile. Tara ma gandesc ca la anu sa-mi iau o Mazda Mx-5 cu vreo 2-3000euro pentru placerea condusului.
Ex: Ford Fiesta 1.25i 75Cp 2001
Ex: Ford FocusII 1.6 tdci 90Cp 2005
EX: Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp2005
Ford FocusII 1.6 tdci 109Cp 2011
Avatar utilizator
laurashgeo
Gold Member
 
Mesaje: 632
Membru din: 28 Mar 2007, 17:42
Localitate: Bucuresti
VIN: WF0PXXWPDPBC60893

Re: Indeminare la volan

Mesajde Top Cat1 » 15 Apr 2013, 19:41

Nu exista la circuite Public Racedays? La Hockenheim era asta si pentru 20 Euro te dadeai toata ziua (asa tin minte).
Avatar utilizator
Top Cat1
Gold Member
 
Mesaje: 723
Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
Localitate: Europa & Brasov
Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp

Re: Indeminare la volan

Mesajde styx1 » 15 Apr 2013, 23:38

Pentru a va cunoaste propria masina se pot executa citeva manevre simple intr-un loc liber, FARA TRAFIC, SUFICIENT DE MARE. (parcare mall, parcari mari, etc)
- comportamentul masinii sub sau supra virator. Spatiu necesar : un cerc de diametru dublu decit diametrul minim de bracaj (uzual 2x 10m = 20m) liber de orice obstacol, fara canale, fara borduri, asfalt curat. singur in masina bracati total stinga (e mai usor la stinga decit la dreapta) cuplati viteza 1 si, cu volanul virat total stinga, fara a-l misca de pe aceasta pozitie, accelerati usor crescind viteza usurel pina cind masina pierde aderenta pe puntea fata sau pe puntea spate. In momentul in care masina pierde aderenta (undeva pe la 25-30 km/h) ridicati piciorul de pe acceleratie (nu brusc) si frinati usor pina la oprire. Daca masina a pierdut aderenta pe fata are comportament subviratoriu, daca a pierdut-o pe spate are comportament supraviratoriu. Notati viteza la care masina a pierdut aderenta. Un observator extern e indicat. De afara se vede mai bine. Acum urcati in fata un pasager mai greu. Refaceti testul si observati daca comportamentul masinii s-a schimbat sau nu. E posibil ca o masina supraviratorie sa devina subviratorie. Notati viteza si comparati-o cu prima. Repetati testul cu 1 pasager greu urcat acum in spatele soferului. observati comportamentul masinii. E posibil ca o masina subviratorie sa devina supraviratorie. Notati viteza si comparati. Umpleti masina cu 4 pasageri cit se poate de grei. Refaceti testul si comparati.
- comportament la frinare. Spatiu necesar : minim 600 m de sosea libera fara trafic cu asfalt curat, fara limitari de viteza suplimentare, daca se poate in afara orasului, fara semne de oprire interzisa, fara treceri de pietoni. Incercati sa respectati legea oriune faceti acest test. ASIGURATI-VA CA DIN SPATE SI DIN FATA NU VINE NICI O MASINA !!!
Mergeti drept,constant cu 50 km/h in treapta 3. In dreptul unui semn de dinainte stabilit (un stilp, un marcaj, un pom,etc) frinati la maxim pina intra abs-ul si mentineti masina asa pina la oprirea completa. Masurati distanta. Repetati testul cu un pasager, cu 2 ,cu masina plina. Comparati distantele. Repetati testul la MAXIM 80 km/h in treapta 4. ATENTIE E PERICULOS !! Daca aveti cel mai mic dubiu sau emotie NU executati testul de frina la aceasta viteza ! Comparati distantele. In orice situatie in care masina in timpul frinarii tinde sa traga dreapta sau stinga RIDICATI piciorul de pe frina, redresati masina si apoi frinati usor pina la oprire. 95% din soferi nu executa in toata viata de sofer NICI o oprire brusca de la 80 km/h asa ca , desi riscurile sint mici, fiti pregatiti ca masina sa traga. Daca aveti cea mai mica emotie NU executati testul !! Aveti grija sa va pozitionati cit mai aproape de centrul drumului FARA INSA a fi cu rotile pe liniile de marcatie ale drumului caci totul se poate transforma intr-un derapaj necontrolat datorita diferentei de aderenta intre rotile de pe asfalt si cele de pe marcaje (unde aderenta este cu 20-30% mai mica !!)

In acest fel , un pic, incepeti sa va cunoasteti masina, ceea ce , sper, sa va faca sa conduceti mai prudent. NU FACETI CONCURSURI SI COMPARATII INTRE MASINI !!
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm


Înapoi la Motorsport

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 0 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 0 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login