ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
19 Mai 2013, 14:28
Buna ziua,
ma poate indruma cineva cui sa ma adresez in cazul refuzului de reparatie in garantie?
Dupa multe interventii la service au ajuns la concluzia ca injectoarele 3 si 4 trebuie inlocuite. desi masina este inca in garantie si am respectat toate conditiile, mesajul primit a fost neacoperirea garantiei pe motiv ca defectarea injectoarelor s-a produs in urma uzurii si nu din motive de fabricatie. masina are doar 41.000 km si avea probleme de la inceput cred eu.
19 Mai 2013, 14:49
Mah nene eu nu as vrea sa vorbesc prostii dar caca ai folosit filtre de la ei si nu pot sa iti bage vina cum ca este combustibilul de slaba calitate, nu prea vad cum sa spuna ca injectoarele ar fi consumabile. Mai fa o intrebar dar eu zic sa faci intrebarea direct la OPC.Bafta!
19 Mai 2013, 15:53
Ai incercat si la un alt service?
19 Mai 2013, 16:09
41k cu revizii la ei ?
Injectorul nu face obiect de uzura sau derogare pentru stil de condus defectuos.
Scrisoare la importator si reclamatie la OPC daca nu este pe firma masina.
Specifica motorizare si locatie.
19 Mai 2013, 18:00
go to OPC. am mai auzit cazuri (nu asimilare) si cand vin OPC`u sunt ca niste ingerasii toti pe langa masina !
20 Mai 2013, 08:07
multumesc tuturor pentru sfaturi.
se pare ca opc-ul este alternativa. o sa revin si la Ford Romania. Le-am scris deja insa mi-au spus ca este responsabilitatea vanzatorului cu care am facut contractul.
totusi, in acel moment nu aveam inca un refuz in scris, ci doar verbal. sunt curios sa vad pozitia lor in acest moment.
Cred ca ar trebui sa fie intereseti de comportamentul vanzatorilor pentru ca in caz contrar imi pun problema daca mai merita sa cumperi Ford nou in Romania.
20 Mai 2013, 08:53
Suna ciudat raspunsul Ford...
Cu alte cuvinte, daca ti-ai luat masina de la X SRL, DOAR la ei poti face orice reparatie in garantie???
In mod normal orice service agreat de Ford din lista lor poate face interventii in garantie.
20 Mai 2013, 08:55
$1 scrie:$2i-au spus ca este responsabilitatea vanzatorului cu care am facut contractul..

Garantia este oferita de uzina si nu de vanzatorul cutarica .
Daca masina este noua si mai are garantie ( cu reviziile periodice la reprezentanta ) garantia este oferita in orice reprezentanta Ford europeana.
20 Mai 2013, 10:03
In aceeasi situatie am fost eu cu injectoarele. La 40k +/- am avut 2 injectoare schimbate in doi ani consecutivi. Totul in garantie la CASA AUTO Bv.... nici macar nu au pus problema ca nu ar fi incluse in garantie.
21 Mai 2013, 11:02
Nu e deloc ciudat raspunsul Ford Romania, ci normal pentru cum decurg lucrurile. Ford Romania nu are service unde sa ofere reparatii in garantie, astfel ca reparatia va fi facuta tot de un service.
Este bine ca le-ai scris deoarece in acest moment delaer-ul respectiv (daca l-ai manetionat) va fi urmarit si de catre Ford Romania pentru a vedea cum trateaza problema.
Mergi la dealer, solicita-le reparatia, iar daca nu accepta solicita-le un raspuns scris.
PS: lucrez la un delaer auto si cunosc procedura de solutionare a reclamatiilor. Chiar daca faci reclamatie catre importator, tot la un delaer se va rezolva problema.
21 Mai 2013, 11:26
Cu alte cuvinte, daca eu cumpar masina din Pitesti, sunt OBLIGAT sa merg in Pitesti pentru remedierea oricarei probleme???

Chiar daca am un alt service agreat de producator in zona?
"Reteaua de service" ce mai inseamna in acest caz? Ca se reduce la dealerul de la care ai cumparat masina...?
Dealerul devine un Mecca unde trebuie sa te duci macar anual pentru revizie.
21 Mai 2013, 12:44
Tiberiu.. mergi si la alte reprezentante. Nu exista sa nu iti schimbe injectoarele defectate la 40k.
22 Mai 2013, 14:20
$1 scrie:$2u alte cuvinte, daca eu cumpar masina din Pitesti, sunt OBLIGAT sa merg in Pitesti pentru remedierea oricarei probleme???
Ai inteles gresit, Mihai. Parafrazandu-te, cu alte cuvinte daca tu ai cumparat de la Tata Motors Pitesti, te vei adresa oricarui DEALER Tata Motors din Europa, dar
NU importatorului Tata Motors. Se poate face o sesizare catre importator in cazul in care nu esti multumit, dar solutia va veni tot de la si prin intermediul
dealerului. Nu va spune niciodata importatorul: Ok, ai dreptate, adu-mi masina sa ti-o repar. Ci doar, intern, va solicita acest fapt dealer-ului
catre care te-ai plans oficial.
Daca nu vrei sa sesizezi importatorul, ai si varianta incercarii la mai multi dealeri, dar trebuie sa ai in vedere si costurile implicite (timp + bani daca dealerul este mai departe). Daca nu vrei sa incerci la altul, iar dealerul local te refuza, atunci sesizezi importatorul
specificand dealerul unde doresti sa se rezolve problema dupa ce deja ai solicitat rezolvarea acesteia la respectivul dealer.
E mult mai simplu decat pare.
22 Mai 2013, 14:40
$1 scrie:$2..mi-au spus ca este responsabilitatea vanzatorului cu care am facut contractul.
Sa fi inteles eu gresit de aici?
Ce treaba are garantia cu vanzatorul?
22 Mai 2013, 14:45
Nu strica niciodata sa fii mai atent. Fie el a spus ca a luat masina de la X si ei i-au spus sa mearga la X avand in vedere ca exista deja o relatie intre ei, fie el a spus ca "i-am zis lui X ca e stricat si nu vrea sa repare", iar ei i-au zis "mergi la X fiindca trebuie sa reprare".
Importatorului ii este interzis sa il directioneze catre un dealer anume, altul decat cel cu care el a vorbit. Desigur, exceptie in cazul cand nivelul de echipare al service-ului difera (nu este cazul aici). Nu toti dealerii sunt echipati la fel pentru ca exista anumite echipamente ce nu sunt obligatorii. Cum spuneam, nu este cazul aici.
22 Mai 2013, 15:09
Eu nu inteleg ce cauta vanzatorul in discutie. Este irelevant ca este sau nu acelasi cu service-ul, problema este strict legata de service.
Noi vorbim de garantie, care este asigurata in "fata" de service-urile din reteaua Ford. Puteau sa ceara date suplimentare clientului sau sa discute cu service-ul despre acest caz.
Si sa-i dea o rezolutie clara: este sau nu problema de garantie in baza datelor de la service. In cel mai rau caz sa-i propuna sa ajunga la un alt service agreat care sa faca din nou evaluarea.
22 Mai 2013, 15:48
Tocmai ti-am scris ca nu se putea sugera un alt service. In plus, trebuie sa tii cont si de faptul ca raspunsul de pe forum nu este strict raspunsul importatorului (sunt dese situatiile cand una se spune si alta se retine).
Importatorul nu poate decat sa te indrepte catre cel cu care ai deja o relatie. Daca tu nu ai spus ca ai fost la service-ul X sau Y, atunci te trimite de unde ai luat masina. Daca tu spui ca ai fost la X, atunci te trimite inapoi la X.
In plus, importatorul nu poate da o rezolutie unei probleme in urma unei sesizari scrise. Rezolutia o poate da doar in urma unei constatari efectuate intr-un service.
Am trecut prin astfel de situatii aflandu-ma de ambele parti si stiu cum "functioneaza sistemul". Nu poate importatorul sa ia o decizie pe baza celor scrise de tine si nici nu are unde sa te cheme sa-ti investigheze masina. Tot prin intermediul dealer-ului se fac toate acestea.
Si pentru a intelege de ce nu iti poate recomanda un service, uite exemplul urmator: sunt trei dealeri (A,B,C). Tu esti manager la dealerul C. Un client suparat scrie catre importator: "A este rau cu mine!". Importatorul ii spune: "Pai mergi la B.". In acest caz, tu ca si manager la C, nu ii spui:" Ba, importatorule, de ce nu l-ai trimis la mine?".
Astfel ca singura posibilitate a importatorului este sa te trimita inapoi la A (fiindca tu ai recunoscut singur ca il cunosti pe A, ai mai fost la el, chiar daca nu ai fost multumit), iar apoi sa-l intrebe pe A care este treaba cu tine. Dar intrebarea asta se face intern, nu in fata ta.
Sper ca acum ai inteles ca pot aparea multe conflicte daca importatorul ar decide dupa capul lui la cine sa te trimita.
Ceea ce ma surprinde este ca initiatorul topicului nu mai spune nimic.
22 Mai 2013, 16:04
$1 scrie:$2ocmai ti-am scris ca nu se putea sugera un alt service. In plus, trebuie sa tii cont si de faptul ca raspunsul de pe forum nu este strict raspunsul importatorului (sunt dese situatiile cand una se spune si alta se retine).
Posibil.
$1 scrie:$2mportatorul nu poate decat sa te indrepte catre cel cu care ai deja o relatie. Daca tu nu ai spus ca ai fost la service-ul X sau Y, atunci te trimite de unde ai luat masina. Daca tu spui ca ai fost la X, atunci te trimite inapoi la X.
Corect. Deci daca te bate un politist, te duci inapoi la el sa faci plangere...
$1 scrie:$2In plus, importatorul nu poate da o rezolutie unei probleme in urma unei sesizari scrise. Rezolutia o poate da doar in urma unei constatari efectuate intr-un service.
Asta am scris si eu. Daca a primit de la client o hartie oficiala de la service sau daca nu, se intereseaza la acel service (are nevoie de ceva date de la client). Nu uita ca acel service in acel moment este "imaginea" Ford pentru client.
$1 scrie:$2Si pentru a intelege de ce nu iti poate recomanda un service, uite exemplul urmator: sunt trei dealeri (A,B,C). Tu esti manager la dealerul C. Un client suparat scrie catre importator: "A este rau cu mine!". Importatorul ii spune: "Pai mergi la B.". In acest caz, tu ca si manager la C, nu ii spui:" Ba, importatorule, de ce nu l-ai trimis la mine?".
Astfel ca singura posibilitate a importatorului este sa te trimita inapoi la A (fiindca tu ai recunoscut singur ca il cunosti pe A, ai mai fost la el, chiar daca nu ai fost multumit), iar apoi sa-l intrebe pe A care este treaba cu tine. Dar intrebarea asta se face intern, nu in fata ta.
... Daca sunt suparat pe nivelul de pregatire din acel service si nu vreau sa mai calc pe acolo ce pot face?
Poate insa oricand sa-i zica "va rugam sa va adresati unui alt service din lista noastra". Caz in care nici managerul B si nici C nu se supara.
23 Mai 2013, 09:24
Pentru orice importator imaginea este foarte important, iar el face tot posibil ca reteaua sa sa fie la acelasi nivel. Nu poate importatorul sa incerci in alta parte pentru ca ar insemna admiterea faptului ca in reteaua respectiva se judeca cu masuri diferite.
Daca tu, din proprie initiativa, decizi sa te adresezi altui dealer, atunci totul este ok, dar importatorul nu poate sugera asta (asa cum am spus si in numeroase ocazii anterioare). Importatorul nu este sef peste o tarla, iar delaerii sa fie un fel de sclavi. Astfel ca nu ii poate trata ca pe niste sclavi, ci ca pe niste parteneri si trebuie sa fie echidistant fata de ei. In plus, in astfel de situatii este preferabil sa rezolve problema cel care a cauzat-o pentru ca astfel daunele de imagine sunt minime:
- este diferenta mare intre "A nu a vrut prima data, dar dupa insistente a acceptat" decat varianta "A nu a vrut si mi s-a sugerat sa incerc la B, iar B a vrut". Chiar daca poate parea justificat interesul importatorului este sa aiba o retea puternica. Pentru el este mult mai usor sa te indrepte tot catre A si acesta sa rezolve problema decat sa deturneze toti clientii lui A, sa astepte ca A sa renunte la afacere si apoi sa gaseasca un nou delaer dispus sa ii ia locul lui A pe regiunea respectiva. In plus, pierderile in ceea ce priveste imaginea sunt foarte mari in aceasta varianta pentru ca va ramane o vorba cu "Aia de la Volvo din Arges sunt praf..." chiar daca intre timp s-au schimbat trei firme si 57 de angajati.
In cazul de fata politistul nu te-a batut, ci doar a zis ca te bate. Iar tu te-ai dus la seful lui si seful lui ti-a spus mergi inapoi la el si spune-i sa iti scrie ca te bate. Este o foarte mare diferenta.
23 Mai 2013, 10:08
E discutabil aici.
Ca si client, ar fi un plus de imagine pentru Ford sa aud ca un service care dadea rateuri a fost scos din lista, reprezentand si confirmarea plangerilor clientilor.
Tot ca si client, as considera contactarea Ford intr-un caz similar ca ultim pas, acel service nefiind in stare sa ma rezolve conform garantiei. E randul lor sa decida daca acel service a procedat corect sau eu am dreptate, iar daca e la ei problema sa o rezolve (chiar si in acelasi service, sa zicem, dar e decizia lor in cunostinta de cauza).
As zice ca e ca la tribunal si ei sunt judecatorul.
23 Mai 2013, 10:15
Inteleg cum ai zice tu, dar nu este cum ai zice tu, ci cum decid dealerii si importatorul sa zica.
Exista discutii intre delaer si importator, iar importatorul ii poate solicita dealer-ului anumite actiuni, dar, cu toate acestea, indiferent de rezultat tot dealer-ul va fi cel care va actiona.
Spui ca este un plus de imagine sa auzi ca un service care dadea rateuri a fost eliminat, dar nu este atat de usor precum pare. Sunt niste contracte incheiate, in primul rand, iar apoi sunt niste implicatii puternice asupra pietei pentru ca nu este deloc usor sa gasesti pe altcineva dispus sa isi asume regiunea acoperita de respectivul dealer. Iar dupa ce gasesti incepe partea cu pregatitul oamenilor. Iar dupa ce termini si asta, incepe partea cu spalatul imaginii fiindca ei tot "Audi Budeasa" se vor numi, chiar daca pe factura o sa scrie "Noua firma mult mai buna SRL" fata de "Vechea firma hapsana si rea SA".
Lucrurile stau simplu: mergi la dealer, cere-i scris ce decide, nu-ti convine spune-i importatorului si apoi mai incearca la dealer. Din ceea ce am citit, nu a fost un raspuns scris ceea ce inseamna ca nu are nici o valoare. Practic, pana in acest moment, nu a fost refuzat.
23 Mai 2013, 10:25
Contractele implica obligatii de ambele parti, nu?
Evident ca va fi destul de complicat pentru Ford, dar as aprecia ca tine la imagine mai mult decat la profit cu un dealer/service incompetent.
23 Mai 2013, 11:00
De la un raspuns verbal pe post de refuz de acordare a garantiei pana la service incompetent este o cale foarte lunga. Daca la fiecare astfel de "mutare" a unui dealer respectivul ar fi eliminat, fie am ramane fara dealeri, fie s-ar schimba de doua ori pe an.
Puterea importatorului nu este nelimitata astfel, iar dealerii nu rasar de la o zi la alta. Nu este deloc usor sa aduci la standardele cerute un centru 3S.
26 Mai 2013, 19:04
stie cineva cum se da jos telescopul spate la fiesta 2002?
26 Mai 2013, 19:59
wety, esti in afara subiectului.
Cauta si posteaza unde trebuie:
viewforum.php?f=61
26 Mai 2013, 21:57
Am trecut si eu prin asta , asa ca bip service autorizat Ford , bip Ford !
Ideea generala este sa se faca masini scumpe si proaste si o retea de service dotata cu incompetenti ca totul sa duca spre o perioada minima de utilizare ...apoi la rabla .
Asa s-a ajuns , si multi , cu putini neuroni , cred , la ideea ca o masina de 6-7 ani este veche si " nu se merita "

reparata .
26 Mai 2013, 22:02
$1 scrie:$2m trecut si eu prin asta , asa ca bip service autorizat Ford , bip Ford !
Ce zici, zvony de varianta asta? Si stii ca sunt multi care procedeaza astfel, exact pe aceste considerente...
26 Mai 2013, 22:03
Focus nu este o masina "scumpa" . In categoria premium trebuie privit in ograda altora din alta liga.
Din pacate garantia este interpretata de fiecare dealer dupa bunul plac.
26 Mai 2013, 22:15
Din pacate nu numai garantia... Si specialistii lor sunt "vestiti" pentru reparatii!
Alt exemplu minor, dar care spune multe: anul trecut am facut revizia la ATS, anul asta in alta parte si acum au constatat ca piulita de la pedala de acceleratie - care se da jos pentru a inlocui filtrul de polen - a fost aproape rotunjita de strangere...
27 Mai 2013, 07:54
cumpara-ti o cheie rotunda, ca sa ai pentru interventii neprevazute...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.