Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

21 Iun 2013, 12:29

Saltuare tuturor membrilor!

Si eu, ca multi altii, sunt proaspatul posesor al unui Ford C-Max 1.6 90CP. Masina este fabricata in decembrie 2008 dar inmatriculata prima data in 2009. Este adusa din Franta, am luat'o gata inmatriculata la 77,000km. Ca si dotare este modelul sub Ghia (cred), cel fara geamuri electrice pe spate, jante de aliaj, si sincer nici ca mai stiu ce are in minus. Am apucat numai sa fac vreo 80 de km cu ea, inca sunt in teste, saptamana viitoare merg la un service (al unui prieten in Brasov, am vazut site'ul garajului lui aici pe forum, ceea ce ma bucura tare:) ) sa ii schimb distributia, filtre, placute de frana, lichide (de racire si frana) si ce'o mai trebui.

Sincer pana acum imi place maxim masina!! Cautam o masina mai mare dar nici prea mare (fosta masina este un Seat Ibiza cu 3 usi), de familie, dar nu chiar in categoria Sharanului sau Mazdei 5. Cumva din intamplare m'am urcat intr'un C-Max si am zis asta e!! Cum acum am un bebe mic de 14 zile, masina asta mi se pare ideala!!

Despre consum inca nu pot sa spun prea multe, decat ca i'am facut plinul, am mers bara la bara prin Bucuresti (umbland dupa acte) si azi noapte putin, si consumul mediu e de 7.8 (sper sa mai scada nitel...desi cu aglomeratia asta....in fine). Dupa saptamana viitoare cand ma intorc de la Brasov pot sa va zic mai multe de consum, de cum se comporta la drum intins si restul...dar pana acum, sunt extrem de incantat!!

Acum, revenind la cele doua sfaturi de care as avea nevoie, primul e legat de proiector. Domnul de la care am cumparat masina mi'a dat proiectorul de pe stanga (cel de pe masina era spart), l'am inlocuit eu, i'am pus bec, si aseara am avut o surpriza: cel de pe stanga si cel de pe dreapta nu bat la fel....dar deloc!! cel din stanga bate cumva la 1.5 m in fata masinii, in genul unui far de bicicleta: foarte aproape si pe o zona relativ mica. Cel din dreapta in schimb, bate cum trebuie (?!? sau nu?). Adica deloc punctual, imprastie lumina pe o suprafata mai mare, si numai pe jos, deloc in sus. Tot aseara am vazut ca cel de pe dreapta care bate ceva mai bine e original Ford, cel de pe stanga e vreo chinezarie. Asta sa fie oare motivul? Oglinda de la proiector sa fie de foarte proasta calitate? Ca daca e asa...il schimb clar...Becul e nu stiu ce naiba Philips care nici prea ieftin nu a fost.. Asta e prima intrebare.

A doua intrebare este legata de un carlig de remorcare. Eu merg destul de mult cu bicicleta, ocazional am si o remorca, in viitor vreau sa imi iau si o rulota. Am cautat putin pe internet, dar nu am gasit decat unul nou (sincer nici nu mai tin minte firma), nu stiu daca este omologat sau nu (ma intereseaza sa fie calitativ, nu firma, nu altceva, dar nii nu vreau sa ma trezesc ca mi se rupe carligul). Cel nou costa in jur de 500 ron. Eu pe seat am gasit unul la mana a doua, 250ron si l'am pus singur pe masina. Are cineva idee de unde as putea lua unul tot asa pe la mana a doua ceva, ca parca nici 500ron sa dau pe el nou (si ce stiu eu ce naiba provenienta)?

Va multumesc mult, va salut si va urez la cati mai multi kilometri fara reparatii!!
Catalin

ps: saptamana viitoare revin cu poze, si jurnal de bord

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

21 Iun 2013, 13:38

Bine ai venit pe forum si sa stapanesti masina sanatos.

$1 scrie:$2Acum, revenind la cele doua sfaturi de care as avea nevoie, primul e legat de proiector. Domnul de la care am cumparat masina mi'a dat proiectorul de pe stanga (cel de pe masina era spart), l'am inlocuit eu, i'am pus bec, si aseara am avut o surpriza: cel de pe stanga si cel de pe dreapta nu bat la fel....dar deloc!! cel din stanga bate cumva la 1.5 m in fata masinii, in genul unui far de bicicleta: foarte aproape si pe o zona relativ mica. Cel din dreapta in schimb, bate cum trebuie (?!? sau nu?). Adica deloc punctual, imprastie lumina pe o suprafata mai mare, si numai pe jos, deloc in sus. Tot aseara am vazut ca cel de pe dreapta care bate ceva mai bine e original Ford, cel de pe stanga e vreo chinezarie. Asta sa fie oare motivul? Oglinda de la proiector sa fie de foarte proasta calitate? Ca daca e asa...il schimb clar...Becul e nu stiu ce naiba Philips care nici prea ieftin nu a fost.. Asta e prima intrebare.


Nu ma pricep prea bine, insa cred ca si proiectoarele trebuie reglate, mergi la un service sau cel mai sigur la o statie itp sa iti regleze proiectoarele, chiar daca e chinezarie, trebuie sa bata ok, difera doar materialul din care e facut.... eu am schimbat farul din dreapta pe casco si mi-au pus un far aftermarket la care mi s-a rupt o ureche de la oglinda farului si nu mai aveam nici un reglaj pe el... Insa, iti zic sigur, ca daca mergi proiectoarele aprinse pe timp de noapte cand nu e ceata, sa-ti faci loc in congelator, nu cred ca sunt prea multi colegi pe forum (printre care si eu) si alti participanti la trafic care sa nu te injure......

In rest... numai bine, si asteptam si poze :P

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

21 Iun 2013, 14:39

la focus mk2, care are sistemul la proiectoare similar cu c-max-ul exista langa proiector o gaura in masca prin care reglezi proiectorul; este un surubel care are cap in linie parca. cel mai bine e sa reglezi noaptea in fata unui perete. tine cont ca proiectorul trebuie sa bata in jos

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

21 Iun 2013, 17:11

salut baieti!
mersi de raspunsuri. mai, iti dai seama ca si eu ma numar printre cei care nu ii suport pe cei ce merg cu proiectoarele aprinse noaptea (unii chiar ai ziua!!) daca nu e ceata. chestia e ca na, am vazut aseara ca batea aiurea si nu stiam exact daca o fi din oglinda, din chinezarie, etc.
dar ma uit la noapte si il reglez eu cumva.
aaa, si mai am o problema mica: cotiera aia nu sta decat jos pe ultimul nivel, la celelalte (mai sus) daca o ridic nu sta prinsa in opritorul ala. averi idee daca il pot repara? sau oare trebuie sa il schim cu totul?
iar de carlig nimeni? nimeni nimeni?? :)))

hai mersi si bafta
catalin

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

22 Iun 2013, 10:43

Eu zic ca bat bine proiectoarele. Cel de pe stanga e normal sa bata mai aproape de masina pentru ca altfel o sa-i orbesti pe cei de pe contrasens. Iar cel din dreapta nu trebuie sa bata in pomi pentru ca nu ala e rolul lui.

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

22 Iun 2013, 12:39

am inteles, ma gandeam si eu la asta, numai ca vezi tu, bate foarte foarte aproape si pe o zona extrem de mica. o sa ma uit nitel la el intr'una din serile astea, sa vad care e treaba cu reglajul. oricum, inainte sa ii fac ceva ii fac niste poze, v'arat si voua, va dati cu parerea.

am mai observat o chestie: mufa aia de aux, cand conectez un player extern si comut radioul pe aux scoate un fasait foarte mare. m'am uitat la mufa, am curatat'o putin, ma gandesc ca nu a fost folosit de prea multe ori (sau chiar prea mult timp) si sa nu fi oxidat. dar degeaba, tot fasaie. a mai patit careva din voi asta?

si ca jurnal, dupa vreo 150km de mers prin oras, cam bara la bara, cu aer, am un consum mediu de 8. e mult? e putin?

bafta

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

22 Iun 2013, 13:33

Drumuri bune cu masina ta.
Despre ce service din Brasov este vorba? Sunt de ceva timp pe forum dar mi-a scapat.
Apropo de mufa de aux. In afara de fisiit merge ? Eu nu am reusit sa conectez nici un aparat exterior prin mufa asta. E drept , nu am incercat decit telefoane mobile cu rol de player, pt ca am si bluetooth ( oare am scris bine ? ) pentru a vorbi legal la telefon in timp ce conduc.
Navigatie ai ?

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

22 Iun 2013, 15:38

mersi mersi, asemenea si tie.
baietii din bv aici ii gasesti: http://www.glasstuning.ro/contact/
e drept ca acolo nu fac decat folii, audio-video si alarme. de la ei eu il stiu pe sorin. nu stiu exact la ce service merge el (ca nu schimba el ulei si alte nebunii), dar il pot intreba, daca vrei. eu personal ma duc la sorin, ii las masina si o iau cand e gata. acuma na...stiu cum e si stim de fapt toti cum e cu serviceurile astea prin tara. eu personal nu prea am incredere in nimeni aici in buc, ca stiu ca majoritatea is fie smecherasi fie reprezentante care in primul rand costa de te indoaie, cat despre calitate si incredere habar nu am.
in sorin eu am incredere maxima, de'aia prefer sa fac un drum pana la bv ca sa imi repar masina, chiar daca ma costa motorina pana acolo macar stiu ca nu'mi face prostii la masina.

aux'ul da, merge, se aude. numai ca fasaie...si na..nu prea pot sa trec peste si sa ma bucur de muzica. o sa il intreb tot pe sorin, martea viitoare cand ajung la revizie si va anunt ce si cum. la fel si eu, am incercat telefoane cu rol de player, da' tot pe alea le'am incercat si in casa pe amplificator/statie, etc si merg...deci nu prea situ exact care e treaba

navigatie nu am. de bluetooth sincer habar nu am daca are sau nu...oricum stau cu casca de la mobil in ureche, mai scap si fara...acuma aia e

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

22 Iun 2013, 23:09

Asa fasaie si la mine dar doar cand telefonul este conectat si la incarcator

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

23 Iun 2013, 07:18

umm.. nu cumva e legat de masa? la mine nu e conectat la incarcator si fasaie..

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

23 Iun 2013, 08:10

noutati despre aux: am incercat in dimineata asta cu laptop, telefon si ipod. ampificarea la ipod si telefon, cum era de asteptat este mica, deci trebuie sa dau volumul la masina semnificativ mai tare. DAAARRR, fasaie doar la telefon! la ipod nu mai fasaie. la laptop iarasi nu fasaie, si amplificarea e cum trebuie, se pupa cu cea de pe radio.
acum sincer...habar nu am de ce fasaie pe telefon iar pe celelalte nu.
iarasi...ieri inainte sa curat mufele nu am incercat decat cu telefonul, deci nu stiu daca mergea sau nu inainte. oricum, puteti incerca sa curatati mufele cu WD-40, pus putin pe o periuta si frecat acolo. partea aia care tine mufa iese afara, bagi o surubeltinta de plastic (sau nu foarte dura, sa nu il zgarii). apoi tragi de ea in sus, si separi partea de plastic care tine mufa, inauntru e o alta mufa cu 3 pini, le cureti pe ambele si gata....poate merge! :)

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

23 Iun 2013, 09:13

Salut,

Bine ai venit printre noi. Legat de lucrarile pe care vrei sa le efectuezi, bravo! Masina ta are un motor fiabil, fara DPF si nu vor aparea probleme din aceasta cauza.
Hraneste-o mereu cu combustibil de calitate si nu vei avea nicio problema cu ea.

La o masina achizitionata la mana a doua este necesar sa-i inlocuiesti distributia + pompa de apa, mai ales daca masina este adusa din strainatate. Filtrele, placutele de frana, uleiul si restul lichidelor, de asemenea. Nu uita sa verifici si starea discurilor de frana.
In acelasi timp, inlocuieste si bujiile incandescente. Asa vei sta linistit ca masina va porni mereu din prima, atunci cand temperaturile vor scadea. La masinile pe motorina pot aparea probleme mari daca bujiile incandescente nu sunt schimbate la timp, intrucat se pot suda de motor si apoi nu le mai scoti decat cu flexul :)

In ceea ce priveste proiectoarele, incearca sa mergi la amicul tau, la service si sa le reglezi. Daca acea chinezarie de proiector nu este de calitate, cere o oferta pentru un proiector de origine si ai terminat si cu aceasta problema.

Apropos, adauga si niste poze, sa vedem cu ce te lauzi :)

Numai bine,
Claudiu

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

23 Iun 2013, 09:28

hai mersi!! asta ma gandeam si eu, sa schimb distributie, pompa de apa, sa ma uit la discuri, ulei, filtre, lichid de frana si racire. nu ma gandisem la bujii, dar hai ca ii zic prietenului din bv sa arunce un ochi si acolo.

momentan vreau sa pun rotile de pe spate pe fata ca e o senzatie putin ciudata la franare, parca ar fi discul ovalizat sau ceva...nu mi'e clar daca sunt rotile neechilibrate, sau discul ovalizat, sau care exact o fi motivul. la proiector am vazut azi noapte ca de fapt ala din dreapta (original ford) bate aiurea, cumva in toate directiile...il intreb tot pe sorin si de asta.

mersi fain!
ps: hai ca ma duc acum sa fac poze

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

25 Iun 2013, 15:38

Hai ca ai ramas fara forum pentru vreo doua zile :))

M-am uitat pe net legat de pretul la bujii incandescente pentru C-Max, am gasit la preturi intre 65 si 100 de lei, ceea ce este cam mult. Daca ai posibilitatea, fa un efort totusi si inlocuieste-le si pe acestea. Fata de cele de la masina mea costa de 6-7 ori mai mult, ce-i drept eu am masina pe benzina. :)
Placutele frana fata/spate, marca ATE, te costa cca. 350 de lei. Ferodo sunt cam 300 de lei.
Discurile frana fata/spate, marca ATE, costa tot cca. 350 de lei. Ferodo in jur de 250 - 260 de lei.
Cere o oferta si pentru piese de origine, in unele cazuri exista posibilitatea sa te coste mai putin decat in cazul pieselor aftermarket.
Este foarte bine sa echilibrezi si rotile, cum ai spus si tu.

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

26 Iun 2013, 17:31

salut,
sa stapanesti sanatos masina si mult km fara probleme.

Daca mai esti prin Brasov:
- carlig de remorcare: cauta la Bobes in Sacele sau la dezmembrari in Prejmer.
- proiectoare originale Ford, poti gasi tot la cei doi de mai sus.
- orice piesa sh vrei sa cumperi, incearca la cei 2 de care am vorbit deasupra.

Cat despre rulota ... s-ar putea sa tragi prea mult de motor si sa il omori. (parerea mea)

In rest, numai bine.
Daca mai ai nevoie de info in Brasov, da-mi de veste/PM.

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

27 Iun 2013, 13:37

Ce adresa au cei din Prejmer ? Cum se face inscrierea intr-un grup ?

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

27 Iun 2013, 16:37

dragilor,
multumesc mult pentru raspunsuri. iaca m'am intors de la brasov, cu consum, stare de masina, piese schimbate si preturi.

sa incep cu consumul: la dus, am mers nici prea prea nici foarte foarte, un normal asa pe dn1 cu 80-90 in localitati si vreo 110 afara, ceva aglomeratie de pe la comarnic in colo. rezultatul? un 4.8-4.9l/100km (fara aer). am lasat masina acolo, si dupa ce'a reparat'o a fost cu ea la verificare de frane, etc, si am luat'o cu un mediu de 5l/100km. ca sa verific si cu combustibilul din rezervor, m'am oprit la o benzinarie si am alimentat. mersesem aproape 200km (190 si ceva, nu mai tin minte exact) si am alimentat 9.9litri. deci se cam pupa cu cei 5 si ceva de consum mediu.

bun, la intoarcere am resetat toate contoarele, si am venit destul de incet pe predeal/posada, era un nene cu o fabie de mergea cu 30-40...deci cam asa am mers si eu. noroc ca am si coborat si acolo am scos chiar 0 :))). nu am mai venit pe dn1 ci pe autostrada, iar de la comarnic in colo am cam venit cu 110 pana pe la autostrada (mai incet nitel pe la nistoresti, etc) dar destul de constant. pe autostrada am venit tot cu 110, a fost nitel aglomerat in bucuresti. am in bord acum un mediu de 3.9 (era 3.7 cand am intrat in bucuresti). acum...nu cred ca e chiar 3.9, ci mai degraba nitel mai mare, dar oricum, sub 4.5 cu siguranta!! ce'i drept, am fost singur in masina si fara aer...dar nu pot decat sa ma bucur de un asemenea consum!!!

buun, mai departe: cauciucurile. trebuie sa le schimb. musai...pe spate am niste dunlop street respone (super cauciucuri astea, dar de noi, le am pe fosta masina, seat ibiza) dar sunt uzate. pe fata am niste barum nu stiu de care, nu sunt prea tocite, dar nu prea imi place cum sta masina (cu cauciucurile astea). cu toate astea, masina sta pe drum incredibil de bine. faptul ca pot sa reglez directia pe confort si sport mi se pare genial. pe sport e perfect la drum, ca se intareste si e mult mai precisa, iar confort e superb in oras, mai moale asa. eventual luna viitoare am sa schimb si cauciucurile, ca e pacat de masina.

mai departe, sa trecem la piese: am schimbat asa:
- curea distributie gates + rola tensionare
- pompa de apa valeo
- discuri frana fata/spate ate
- placute frana fata/spate ate
- filtru ulei knecht
- filtru aer knecht
- filtru motorina (ala cu incalzitor) knecht
- filtru polen cu carbon activ knecht
- ulei 5w30 mobil super 3000 fe
- curea transmisie gates + rola tensionare
- antigel g12 wolf
- simering arbore cotit reinz
- lichid frana ate
- reglat proiectoare
- testat frana si laut certificat la statie itp
- pompa de apa
- prins scutul ala de plastic de sub motor (cam atarna el asa..)

toate piesele astea au costat (fara TVA) 1981.23 lei, manopera a fost 436, total cu TVA: 2997.48 lei. deci 3000 lei. sunt ceva bani ce'i drept, dar ca termen de comparatie, la alt service am schimbat la seat amortizoarele fata/spate, arcurile pe fata, ulei si filtre si m'au costat 2300...care nici nu se compara cu ce'am facut la ford.
masina acum merge impecabil (mai putin cauciucurile:)))), dar le schimb eu si pe astea)

@Top Cat1: stiam de baietii din prejmer, i'am sunat, n'au carlig. nu stiam de cei din Bobes si nu au, am mai intrebat in stanga si'n dreapta pe la bv si nimeni nu stie de unde sa'l iau, probabil am sa il iau direct de nou, aia e
@ovipas: pe baietii cu dezmembrari din prejmer ii cheama MarcoCars, si cand vii dinspre bv e pe dreapta la iesirea din prejmer, cand vii dinspre intorsura buzaului e pe stanga la intrare, n'ai cum sa il ratezi, au si o masina suspendata acolo la intrare.
@claudiuvuta: placutele de frana pe fata, ATE au costat ambele 340lei, iar de spate tot ATE au costat 203lei, discurile fata au fost 353, de spate 315, cum ziceai si tu. am uitat sa intreb de roti daca le'a echilibrat, dar am vazut ca nu maraie nu caraie, deci cred ca le'o fi facut, acuma daca nu, aia e, le fac eu mai incolo. cu bujiile incandescente i'am zis lui mircea (si lui sorin) si amandoi mi'au zis ca or sa se uite la ele cel mai devreme in toamna, asa ca de pregatirea de iarna. acum oricum porneste la sfert de cheie.

mai am dragilor sa va mai zic ceva legat de folia asta auto. de fapt, inainte de asta, mircea e baiatul cu serviceul auto (unde mi'am reparat eu fordul si seatul) iar sorin este baiatul cu folie, audio-video si alarme. am sa trec putin off topic acum, desi pe undeva e inca in topicul asta: eu mi'am pus modelul ala de folie "de mijloc" de la llumar. nu l'am vrut pe cel mai ieftin ca e si cel mai prost, dar nici bani de cel mai bun n'am avut. si m'a costat aici in bucuresti la seat 700lei. am vorbit cu sorin, mi'a zis ca cea mai buna folie (aia cu carbon si nu mai stiu ce...pff) pe ford, este 400 lei pe geamurile de la usile din spate, urmatoarele, si luneta. iar daca vreau si pe fata cu grad maxim de rezisenta UV si anti-efractie, transparenta, este 140. deci, la ford care e mult mai mare, ma costa toata masina de pus 540lei, in timp ce la seat m'a costat 700...ca sa nu mai vorbim de calitatea indubitabil superioara. eu unul va recomand din inima sa mergeti la baietii astia doi pentru orice problema.

eu am dus masina marti dimineata, a fost gata aseara (a durat putin mai mult sa aduca toate piesele de la depozite) de imi trebuiau mie). in fine, gata, ajunge cu service'urile.

nu in ultimul rand, intr'adevar am ramas fara forum vreo doua zile, habar nu am de ce sincer, nu stiu ce reguli oi fi incalcat :)))

una peste alta, desi usurat de bani, ma simt mult mai bine ca masina acum e mult mai pusa la punct, si merge foaaaarte fain.
orice intrebari legate de piese, preturi, etc etc, da'ti'mi de stire si va trimit eventual o poza la deviz cu toate preturile.

fir intins tuturor si km cat mai multi cu minim de efort financiar si maxim de placere si confort! :)

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

27 Iun 2013, 18:32

Bravo Alexandru, ceea ce ai facut tu trebuie sa faca oricine isi achizitioneaza o masina rulata. Asta as fi facut si eu in locul tau. Inlocuind toate piesele mentionate stai linistit o lunga perioada de acum incolo, nu va trebui decat sa efectuezi reviziile in legatura cu schimbul filtrelor si a uleiului. Desi ai folosit piese aftermarket, acestea sunt produse de catre firme de prestigiu.
O singura observatie, in locul tau as fi utilizat piese de origine pentru distributie. Insa si acestea pe care le-ai cumparat tu sunt de foarte buna calitate.
In ceea ce priveste cauciucurile de ce nu cauti de pe acum "incaltari" de iarna? Eu am cumparat anul trecut, in iulie, cauciucuri 205/55/R16 91H BF Goodrich G Force Winter cu 300 sau 350 de lei/bucata. Am beneficiat de pretul asta pentru ca le-am cumparat in mijlocul verii.
De actualele cauciucuri de vara mai poti trage cateva luni si apoi le pui direct pe cele de iarna. Faza este ca la anul vei avea nevoie de inca un rand de cauciuri de vara.
Daca baietii ti-au spus sa mai tii bujiile, asta e, le poti inlocui in toamna si apoi nu o sa mai ai probleme cateva zeci de mii de km. Tot in toamna poti curata si EGR-ul, nu este o operatiune foarte dificila si nici nu costa o avere. La diesel aceasta valva se murdareste frecvent, din cauza combustibilului de mai slaba calitate de la noi.
Acum ca tot ai cheltuit destul cu masina ai putea sa mergi si la o spalatorie dotata pentru curatarea interiorului cu aspirator din acela cu spuma, care curata tapiseria in profunzime si o lasa imaculata. Un astfel de serviciu costa in jur de 200 - 250 de lei si include curatarea tapiseriei, a plafonului si a plasticelor. Detailing interior se numeste. Nu iti vei mai recunoaste masinuta :)
Inca o data felicitari pentru modul in care ai procedat si nu uita ca asteptam poze! :)

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

27 Iun 2013, 19:34

hai sa traiesti!
multumesc multumesc. pai da...la fel ma gandeam si eu, ca tot am de gand sa merg mai mult cu masina, am si un bebe de 3 saptamani, si am zis ca parca nu as face rabat de la revizia asta asa mai serioasa. basca sa nu iti spun ca mi'a zis astazi mircea asa: cureaua de distributie era pusa pe dos! (cu scrisul inspre bord, nu inspre botul masinii), capatul de plastic al filtrului de aer era taiat si nemontat corespunzator, iar un furtunel de la admisia in turbina nu era pus la locul lui, atarna....am zis bine ca nu s'a intamplat nimic. cureaua de transmisie era crapata, iar cea de distributie era destul de uzata. in fine, lucruri cam serioase avand in vedere ca eu am cam crezut asa ce mi'a zis vechiul proprietar. vestea buna, asa sa cum imi ziceau si baietii de la bv, este ca motorul merge bine.
cat despre piesele de origine sau after market...iti dai seama ca sincer nici nu stiu ce sa mai cred. l'am intrebat pe mircea, mi'a zis ca le'a gasit pe astea la pret bun, si ca sunt bune calitativ. si'am zis sa'i dam bataie!!

asa, cauciucuri. ideea e ca fostul proprietar mi'a dat si un rand de cauciucuri de iarna, care arata mult mai bine decat cele de vara de pe masina. eu sincer ma gandeam ca trec vara asta cu cele de le am acum pe masina, la iarna le pun pe cele de la el, iar la primavara imi iau eu altele noi de vara, iar urmatoarea iarna imi iau eu de iarna, ambele seturi noi. dar cum vad ca astea de vara nu sunt chiar ok, mai ales ca cele de pe fata au crapaturi in lungul canturilor, ma gandesc sa le schimb pe astea de vara acum, le tin pe cele de iarna de la el, si la primavara nu mai imi cumpar de vara ca le am pe astea noi, ramanand sa imi iau iarna urmatoare. mda...sa vad exact cum mai stau cu bugetele, ca zau ca toate's asa de scumpe..

cum sunt astea de iarna de le ai tu? eu pe seat am Dunlop Winter Response, si vreau sa iti zic ca mananca din gheata, zapada, pietre inghetate si tot asa. asta iarna eram in Veliko la bulgari, si vreau sa iti zic ca am urcat o rampa pe o straduta din aia de'a lor ingusta, abrupta si plina de piatra slefuita acoperita de gheata si zapada de nu mi'a venit sa cred...sincer alte cauciucuri de iarna nici c'am experimentat, deci nu stiu mai multe.

cat despre EGR asta, mi'a mai zis un prieten ca din cand in cand ar trebui sa il curat. si, la fel cum spui si tu, ma gandeam la toamna sa il curat, eventual vad ce e cu bujiile, ulei si filtre, si cam aia sa fie (sper!).

si de spalatorie la fel, mi'a mai zis un prieten ca exista asa ceva (eu unul n'aveam nici o idee). arata destul de bine in interior, dar acum ca stiu ca exista asa ceva clar am sa merg!! ai cumva idee daca asemenea spalare afecteaza interiorul asta 'anti-alergic'? mersi mult de informatii si sfaturi!!

maine sper sa o si inmatriculez (inca mai astept hartia de la anaf) si apoi direct la spalatorie merg cu ea, si apoi poze! promit ca le pun de indata ce termin cu toate hartogaraiele astea..

multumesc mult inca o data!

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

27 Iun 2013, 21:29

Salut din nou,

Sa iti traiasca copilul! Ma pregatesc si eu in octombrie sa fiu tata! :)

Daca ai copil mic, cu atat mai bine sa cureti tapiseria. Astfel o sa calatoriti cu totii intr-un mediu curat. Cine stie ce sta ascuns prin scaune sau banchete. C Max-ul are 4 ani si ceva, cu siguranta vechiul proprietar nu a curatat vreodata tapiseria in profunzime. Nu cred ca spalarea acesteia ii poate afecta calitatea de a fi antialergica. Presupun ca materialul din care este facuta tapiseria este antialergic, nu ca aceasta ar fi impregnata cu vreo substanta iar spalarea sa-i afecteze aceasta calitate. Deci da, as spala-o fara discutie. Ai copil mic, lasa-l pe el sa isi lase "dovezile" prin masina, ofera-i sansa sa iti murdareasca el tapiseria! :)

BF Goodrich este un brand al Michelin, incadrat in clasa medie superioara, alaturi de Kleber. Pe diferite site-uri am gasit recenzii foarte bune in legatura cu anvelopele G Force Winter, de aceea le-am si ales. Insa dupa o iarna de utilizare consider ca sunt relativ ok. De ce spun relativ si nu sunt ultra mega incantat de ele? Au profil in "V", nu imi place cum sta masina pe strada cu ele, in conditii de zapada si gheata. Asta iarna imi intra destul de frecvent in functiune sistemul de stabilizare al masinii, se intampla ca masina sa derapeze.
Poate o sa zambesti, dar recomandarea mea pentru anvelope de iarna este Debica Frigo 2, am pe Fiesta aceste cauciuri si nu am avut nicio problema. Sunt foarte bune.
Ok, sunt printre cele mai ieftine, nu sunt premium si cu siguranta nu se compara cu Dunlop, singurul lucru pe care ti-l pot confirma este ca Debica produce anvelope cu un raport calitate/pret exceptional si regret ca pentru Focus nu am cumparat Debica.
Daca vrei o recomandare din segmentul premium, atunci alege Dunlop, Nokian sau Vredestein, Michelin, chiar si Kleber si cu siguranta vei fi multumit.

Apropos, motorul 1.6 TDCI de 90 cp este unul foarte fiabil, nu are DPF si nu vei intampina probleme cauzate de filtrul de particule. Ai grija de el, nu merge subturat niciodata pentru a scoate consumuri mici. Ceea ce vei economisi acum, vei plati inzecit in viitor. TDCI-ul cere talpa, asa vei tine curat motorul, alaturi de turbina si de EGR. De aceea iti recomandam sa cureti aceasta valva.
Daca mergi preponderent in mediu urban si vei sta in trafic bara la bara, atunci cand iesi in extraurban, da-i! :)

Ca ultima idee, este foarte bine ca ai inlocuit tot ce ai inlocuit, mai ales ca ai gasit vechile consumabile si curele intr-o stare proasta. La o masina rulata se pot defecta piese uneori, insa daca proprietarul nu are grija de masina, atunci acest "uneori" se transforma cu siguranta in "aproape intotdeauna".

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

28 Iun 2013, 20:19

Salutare salutare!!

Claudiu, in primul rand felicitari pentru bebe!! Sa vezi ce fain este, de fapt este absolut fantastic!!! In al doilea rand, multumesc mult de sfaturi! O sa caut o sapalatorie din asta de curata masina prin interior cum trebuie, si am sa trag o fuga acolo, probabil ca dureaza mai mult, peste noapte chiar? Eh, o sa vad eu care e treaba.

Chiar ma uitam azi de niste cauciucuri la un garaj pe langa DRPCIV, si am gasit DUNLOP BLUE RESPONSE la 396 lei, MICHELIN nu-mai-stiu-de-care la 480, si altele care se duc mai mult. Mi-a zis tanti de acolo si de BFGoodRich astea, ca sunt facute de Michelin dar nu scrie Michelin pe ele, ca sunt la fel, ca etc etc, si ca astea costa 360. No' pai mie nu mi se pare diferenta mare intre astea si Dunlop, asa ca probabil o sa merg tot pe Dunlop (ti'am zis eu, le am pe Seat si mie personal mi se pare ca fac minuni; vreau sa iti zic ca asta iarna pe zapada de'abia daca imi intra ABS-ul..).

O sa vad eu si cu cauiucurile, oricum acum nu prea mai am bani :))
Cum ziceam, mi'a mai is un prieten de EGR'ul asta, si la fel, mai multi sa merg turat. Eu unul merg pe la 2000rpm, ma rog, acuma mai scap si mai jos ca de, in oras nu prea ai ce face. Dar aproape tot timpul merg macar la 2000, iar pe afara pe la un 2300-2400...ceva de genul. Chestia e ca sa merg mai turat ar trebui sa merg cu a 4a, ca intr'a 5a la 3000 am deja 160km/h si nu am unde sa merg atat de tare. Intrebarea mea este urmatoarea: ce inseamna turat? Mai mult de 2200? sau pe acolo?

Si mai e o chestie legata de consum, vin de la un motor de 1.4 16V si 75 cai, unde consumul afara era undea pe la 6.5l/100km, dar asta as ala mers extrem de civilizat. Ori daca scad la 5% e deja parfum! Nu ma tiganesc aiurea sa scad cat mai mult, ca la fel cum zici si tu, ce iau pe mere dau insutit pe pere, si nu are rost. Avand in vedere ca e primul diesel pe care il posed (desi am mai mers cu cateva), sunt extrem de incantat de cum merge.

In alta ordine de idei, dupa ce'am stat niste minute pe la ANAF, aproape zeci de minute la posta, CEC am ajuns intr'un final si la DRPCIV, am depus toate cele, si si siiii in sfarsit!! Gata, am inmatriculat'o!! URA!!

I'am facut cateva poze (nu sunt chiar artistice, ma ocup de astea zilele urmatoare) dar acum pot sa va prezint masina inmatriculata si reparata! :))
Catalin
FiÅŸiere ataÅŸate
image.jpeg
image_5.jpeg
image_4.jpeg
image_3.jpeg
image_2.jpeg

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

28 Iun 2013, 21:23

Super frumoasa masina, arata foarte bine, de fapt arata foarte, foarte, foarte bine!!! :)
Sunt curios cum arata si cu portierele deschise, precum si marimea portbagajului. Banuiesc ca este spatioasa. Este o masina de familie foarte reusita.
Imi place mult C Max-ul, al tau este de fapt facelift-ul primei versiuni de C Max. Asta inseamna ca are rezolvate toate problemele/inconvenientele aparute intre 2003 - 2008.

Intre BF Goodrich si Dunlop, alege Dunlop. Sfatul meu este sa cauti mai multe oferte. Uite [http://www.anvelope-popgom.ro/anvelope/anvelope-205-55-16-91-v--anvelopa-vara-turism]aici[/url] o selectie pentru anvelope de vara, pentru jante pe 16". Ai de unde alege. Nu te limita doar la a compara BF Goodrich cu Dunlop, mai pot exista si alte optiuni foarte bune. Hnkook, de exemplu sau Continental.

Am vazut ca ai clima automata pe doua zone, la fel am si eu pe Focus. Instalatiei de climatizare ar trebui sa i se faca, de asemenea, revizie :)
Banuiesc ca nu mergi acum cu bebe pe soselele patriei, insa ti-as recomanda, in masura in care ai posibilitatea, sa cureti/dezinfectezi aceasta instalatie. Daca dezinfectezi tapiseria si plasticele, precum si instalatia de AC o sa poti considera ca masina ta este ca noua, mai ales ca ai schimbat tot ce misca pe parte de consumabile.
Pentru mine aerul respirat in masina este important, dupa 4 - 5 ani se formeaza cu siguranta niste comunitati sufletiste si motivate de bacterii prin instalatia aerului conditionat. Costurile unei astfel de operatiuni sunt de cca. 150 de lei, cel mult, Poate fi si mai ieftina insa, depinde unde intrebi.

Ce ai mai putea face ar fi sa inlocuiesti RADIO CD 6000 cu un sistem audio aftermarket, care sa citeasca si mp3 si care sa aiba usb. Eu pe Fiesta am cumparat un Sony, care citeste mp3, wma, aac si are si usb. Ce-i drept mama conduce acum Fiesta, dar este multumita de calitatea sunetului audio. Sincer sa fiu si mie mi se pare ca muzica se aude mai bine pe Fiesta decat pe Focus.
Singura problema ce poate aparea este in leatura cu comenzile de pe volan, insa exista adaptoare si poti utiliza aceste comenzi chiar si in cazul inlocuirii unitatii audio originale cu una aftermarket. Mai trebuie achizitionata o rama (recomand una originala pentru ca se potriveste perfect si face parte din peisaj, avand aceeasi nuanta cu bordul).
Cea mai accesibila unitate audio pe care am gasit-o pe net este acest JVC, care costa 239 de lei. O rama este in jur de 150 de lei, cea originala (stiu, e ciudat ca rama costa mai mult decat jumatate de JVC), instalarea cca, 50 de lei. Adaptorul pentru comenzile pe volan nu stiu cat costa, dar nu ar trebui sa fie o avere.
Boxele de pe C Max cred ca sunt identice cu cele de pe Fiesta si se aud foarte bine, nu le-as schimba.

Legat de turatia motorului, o tii cam jos la 2000 rpm, mergi pe la 2300 - 2500 rotatii si incearca sa schimbi peste 2500 rpm, preferabil pe la 2700 - 3000 rpm. Schimba vitezele sus. Asa vei tine mereu curat motorul, dar si turbina. Cand o sa cureti EGR-ul o sa vezi ca vei gasi calamina/funingine pe valva si o sa iti aduci aminte de ce ti-am spus.
Daca vei merge asa masina nu va consuma mai mult de 0,5 - 0,7 litri/suta de km, nu are cum, decat in cazul in care stai bara la bara.
In extraurban mergi relaxat, nu ai cum sa mergi subturat pe autostrada. Doar ca uneori e bine sa mergi cu viteza a patra si peste 100 km/ora pentru a-i curata motorul.
Sa nu te sfiesti sa apesi mai tare pe acceleratie, intr-o viteza inferioara, diesel-ul cere asta cand e nevoie.

Cam asta ar fi, daca ma mai loveste vreo idee, o sa iti spun.

O seara buna,
Claudiu

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

28 Iun 2013, 23:51

Cam scumpe anvelope ai gasit. Arunca un ochi si aici http://www.anvelopejantepromotii.ro/pro ... &h=55&d=16 , sunt si mai ieftine. Au si topic pe forum. Eu am luat pana acum 3 seturi de la ei, diferite dimensiuni si sunt foarte seriosi. Si chiar nu este nevoie sa iei cu indice 91 V pentru motorul si puterea ta.

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

29 Iun 2013, 07:21

@joe06: multumesc mult!!! hai ca pe la preturile astea mai merge. Iti dai seama ca nu vreau cu indice de viteza prea mare, ca nu zbor eu cu fi'miu in masina :)))
@claudiu: revin de pe laptop cu un raspuns ca e prea mult de scris de pe telefon :)))

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

29 Iun 2013, 09:12

Am presupus atat eu, cat si joe06 ca ai 205/55/R16. O sa gasesti o gramada de optiuni pentru anvelope de vara. Daca alegi un brand cunoscut din segmentul mediu sau superior, nu poti da gres, indiferent ca pui Barum, Fulda, Hankook, Khumo, Kleber, BF Goodrich sau Dunlop, Michelin, Continental ori Goodyear. Trebuie doar sa cauti foarte bine. In momentul in care gasesti ceva este necesar sa te uiti pe cauciucuri pentru a vedea data productiei. Multi comercianti lanseaza "oferte" pentru anvelope aflate pe stoc de ani de zile. Crezi ca achizitionezi o anvelopa noua, dar acea anvelopa poate fi produsa acum 3 ani. In doi ani va fi copt cauciucul.
Aici ai un articol in legatura cu modul in care poti determina varsta anvelopelor. Trebuie sa cauti pe anvelopa un cod de 4 cifre, primele doua reprezinta saptamana in care au fost produse, iar ultimele doua anul productiei.
Uite un aici un filmulet legat de curatarea tapiseriei si aici detalii in legatura cu curatarea instalatiei AC.

Uite cum imi beau eu cafeaua de sambata dimineata, in timp ce scriu pe forum :)

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

29 Iun 2013, 10:14

Neata baieti!

Pai, sa incep cu cauciucurile: intr'adevar, pe masina acum sun 205/55/16. In carte am vazut ca sunt trecute si 195/65/15, dar sincer prca nu as pune de 15", n'as vrea sa imi bat joc de ea sa arate ca masina din Flintstnes, eventual pe iarna sa iau niste cauciucuri mai inguste, cele de 195 parca taie zapada ceva mai bine. Cat despre cele de vara, am sa caut destul de serios, in ideea in care gasesc si eu ceva mai ieftin. Oare se poate verifica data de productie a cauciucului daca le comand de undeva de pe internet? Asta s'ar putea sa fie o problema, intr-adevar am vazut ca sunt tot felul de oferte pe la diferite firme mai mult sau mai putin fantoma care vand cauciucuri noi, ieftine, bune, etc....asta mie unul nu'mi miroase a bine. Dar iau nitel internetul la sapaturi, sa gasesc ceva. Oricum, luna asta nu mai am bani pentru prea mutle la masina.
Va multumesc pentru toate informatiile legate de codurile astea de pe cauciucuri! O sa ma uit imediat si pe filmuletele mentionate de tine.

Mai departe, spatiul in msina. Sa stii ca nu e extraordinar de mare, bine, acum depinde si cu ce o compari. Cum am ajuns eu la masina asta? Cautam o masina mai mare decat Ibiza mea cu doua usi, un motor diesel, aer conditionat, si mai mult spatiu. Ideea e ca in C-Max'ul asta am atat loc cat am nevoie. Eu initial ma gandeam la un break, un astra sau golf 5. Numai ca o data ce m'am urcat in C-Max si i'am aratat'o si sotiei, aia a fost!! Raspunsul ei a fost ceva de genul: "sa nu te mai prind cu turism, vreau monovolum!". Cum prea multi bani pentru clasa asta nu am avut, am gasit in C-Max masina perfecta!! Banchetele din spate (care apropos sunt scaune independente) nu se rabateaza ca la un break, ci cumva se pune spatarul peste sezut, in felul asta rezultand si un fel de masuta. Nu e atat de mare pe cat e un break cu spatele rabatat, dar e suficient de mare cat sa incapa carutul copilului, alte bagaje pe langa, etc. Mai mult, imi place maxim faptul ca are o gramada de spatii de depozitare prin fata, inclusiv sub scaunele din fata! Sunt acolo niste compartimente cu acces prin spate. De tinuta de drum nu am decat de bine sa zic, faptul ca stai putin mai inalt decat intr'un turism e de vis. Deci DA! :) Cand or sa vina si ceilalti copii probabil ne orientam spre un Grand C-Max sau chiar S-Max, asta vedem, toate la timpul lor.

Cat despre muzica din masina, pai nu pot decat sa ma bucur de vesti! Eu habar nu aveam ca se poate pune o masca pentru practic injumatatirea spatiului de la vechiul sistem audio. Eu mi'am luat pentru Seat un casetofon Sony, la fel cum zici si tu, cu USB, mp3, wma, AUX, etc etc. Chiar ma gandeam ce fain ar fi fost sa il pot muta de pe Seat pe Ford. Oricum, am si casetofonul vechi de pe Seat, este un Blaupunkt care nu e rau deloc, dar nu are usb, nici macar mp3. Si cum merg destul de mult si sunt pasionat de muzica, l'am schimbat. Dar acum ca stiu, plus ca acum mama conduce Seat'ul si ei nu'i trebuie atata tehnologie, o sa le schimb pe Seat si il pun pe sony pe Ford. Aveti idee de unde pot sa iau masca si adaptorul pentru comenzile pe volan? Si are cineva cheitele de scos sistemul asta audio de pe Ford? Ca daca am cheitele alea si masca, le schimb eu fara nici o problema, si am rezolvat si partea de muzica pe masina.
Cat despre boxe, sincer nu stiu ce boxe sunt pe masina, o sa ma uit, dar nu sunt stralucite. Boxele de pe fata de fabrica de la Seat mi se par ca se aud mult mai bine decat cele de pe Ford. Pe spate la Seat am pus cu niste Apline-uri plate de 17" cu tweeter-e si se aude impecabil. Nu ascult tare, nu ascult house si alte balarii din astea (ci mai degraba jazz, manouche si blues). Deci nu ma intereseaza sa se auda tare cat mult mai degraba clar. O sa arunc un ochi si la boxele de pe spate, eventual daca se potrives, le iau pe cele de pe Seat. Si cu asta, chiar am rezolvat si chestia asta cu muzica.

Ma intreb oare, cu tot cu masca aia, oare arata fain asa bordul cu un alt player? Asta de fabrica ce'i drept, se incadreaza foarte bine si placut ochiului in tot bordul. Mai arunc ochii pe net, poate gasesc ceva poze de pe la cineva care a facut asta. Una peste alta ma bucur tare de chestia asta, ca pot sa iau ce'am investit practic in Seat si sa le pun pe Ford, la cat mai putini bani si calitatea buna.

La turatie da, intr'adevar nu prea schimb sub 2500-2700, mai scap si pe la 3000 ce'i drept. Dar acum chiar ca nu mai schimb la 2500, ma duc mai sus pe la 2700 minim. Mi se parea mie cam aiurea stiind ca benzinarul merge turat, nu si dieselul, sa schimb atat de sus si la drum intins sa merg minim la 2500. Dar acum ca stiu, am rezolvat'o si pe asta. Plus ca na, la consum, acolo un litru in plus sau minus nu e asa mare diferenta, gandind pe termen lung: mai bine tin motorul si turbina curate. O sa ma obisnuiesc eu si cu mersul pe diesel, ca doar na..conduc de multi, foarte multi ani :)

ps: iar eu beam cafeaua de dimineata cu fi'miu pe piept si laptopul in brate :))
aa, si o sa mai fac mai mutle poze, sa o curat mai bine in interior si toate cele

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

29 Iun 2013, 11:54

In sfarsit exista pe forumul asta cineva care scrie mai mult ca mine! :))

Rama aceea adaptoare o poti achizitiona de la unul dintre comerciantii de piese pentru Ford. Culoarea ei ar trebui sa aiba aceeasi culoare cu cea a bordului. Asta este si ideea cand pui pe masina echipament original. Sa arate din acelasi film...
Adaptorul pentru comenzile pe volan nu stiu de unde il poti comanda, intereseaza-te pe la o firma ce se ocupa cu instalatii audio pentru autoturisme. Ma repet, nu cred ca te va costa o avere, insa cel mai bine este sa iti iei ceva de calitate.
Partea buna este ca Ford colaboreaza din plin cu Sony pe parte de echipamente audio si ma indoiesc ca nu vei gasi un adaptor. Sistemele audio de pe Ford sunt Sony. Legat de Alpine, hai, fa un efort si pune boxele pe Ford :) Daca se potrivesc, cu atat mai bine. Mama, mama, ce masina o sa ai atunci.

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

01 Iul 2013, 12:52

neata!

pai da, hai ca o sa caut rama aia, si odata luata nu'mi mai ramane decat sa imi bag nasul in firele alea si sa le mufez corespunzator. va tin la curent!

cat despre alpineuri...da...stiu, mie'mi zici? sper numai sa nu fie prea mari pentru lacasul de pe usile din spate. oricum, am vazut ca grila de pe usa nu e atat de mare, dar acum sa vedem cat de mare o fi spatiul. ceea ce nu imi place este ca nu are prevazut loc de tweetere pe spate, dar vad eu cum le pun si pe alea. va trimit poze cand o fi gata.

iar in alta ordine de idei, cu acelasi plin cu care m'am dus la brasov, am fost si pana in vama si inapoi, si inca n'am intrat in rezerva. e drept ca nici mult nu mai am, dar oricum!

si da, si eu vorbesc foarte mult :)))
catalin

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

01 Iul 2013, 14:45

O idee aici:
http://www.focusowners-social.com/forum ... &start=200

Re: Primul meu Ford si nevoia a 2 sfaturi

01 Iul 2013, 14:50

Catalin,

In masura in care am posibilitatea o sa fac poze cu rama originala.

Numai bine.
Răspunde