Am revenit si din concediu, unul nici lung, nici scurt. Ba nu, prea scurt, ca orice concediu placut

.
Asa cum era prevazut, asta a insemnat niste drumuri pe la munte si nu numai. Si "si mai bineinteles", cel ce ne-a dus peste tot pe unde am vrut a fost FORD-uletul nostru.
Sa dam cateva detalii : am plecat duminica, 18 august, si ne-am intors sambata, 24 august. Traseul a fost:
- plecarea, ca de obicei, din Bucuresti; duminica de dimineata imbarcearea si facut Bucuresti - Pitesti - Rm Valcea - Sibiu - Paltinis; vreme buna, soare, maxim 30 de grade Celsius. Valea Oltului, din nou, o placere la condus; serpentinele spre Paltinis - o incantare (parca as fi vrut sa fie mai multe), mai ales ca pe toata distanta este asfalt nou si foarte bun;
- a doua zi, luni : Paltinis - Sibiu - Orastie (Hunedoara) si retur; zi buna de condus, drum foarte bun; pacat ca nu ai decat o singura banda pe sens (tot drumul) si este foarte aglomerat (trebuie sa mergi alaturi de toti cei care merg spre Nadlac: tir-uri, camioane, autocare etc); si mai pacat ca in Sebes te blochezi in "buttleneck-ul" din oras (se construieste autostrada alaturi);
- marti : Paltinis - Sibiu si retur; o zi tocmai buna de plimbare si relaxare;
- miercuri : lenevit in statiune (Paltinis), respirat aer curat de la inaltime

;
- joi : reluat lenevitul si tratamentul cu ozon;
- vineri : Paltinis - Sibiu - Orastie (din nou); zi frumoasa, cu soare si temperaturi perfecte; pacat, mare pacat, din nou, de aglomeratia din Sebes; de data asta am mers bara la bara vreo 6 km, pe care am facut ceva mai mult de 1 ora; rezultatul = o distanta de aprox 120 km facuta in 3 ore si ceva; da, nasol cu lipsa alternativelor pe principalele drumuri ale tarii;
- sambata : spre casa, pe aceeasi ruta : Orastie - Sibiu - Rm Valcea - Pitesti - Bucuresti; de data asta am ales ruta ocolitoare pe centura Sibiului, pe o bucata de vreo 13 km de autostrada;
Per total, am facut 1150 km (cb-ul masinii resetat la plecare), iar consumul mediu afisat de cb a fost la sosirea in Bucuresti de doar ...
6.1% 
, ceea ce mi se pare foarte, foarte bun (ochiometric, dupa un calcul la pompa, a iesit cam 6.5%), in conditiile in care :
- in masina au fost 3 adulti + bagaje;
- pe autostrada am incercat un mers constant de 120km/h (rar spre 130km/h)
- pe drumurile nationale, in afara localitatilor, mers aproape constant cu 90km/h (rar depasit);
- in localitati mers cam cu 60 km/h, rar depasit;
- aerul conditionat folosit foarte putin
deci un condus cuminte, fara graba, fara accelerari bruste si inutile. Cu toate astea nu pot spune ca fost un condus plictisitor.
Masinuta s-a descurcat excelent, desi in unele momente, pe portiunile cu rampe lungi (si intre Sibiu si Sebes sunt cateva), simti ca pierde din putere si trebuie sa retrogradezi si eventual sa turezi motorul mai mult (ceea ce este pana la urma normal pentru un motor de doar 1.4l pe masina asta).
Un singur lucru mi s-a parut
putin ciudat : cand am pornit motorul, in Paltinis, desi a pornit la sfert, ca de obicei, motorul nu si-a mai pastrat turatia pana s-a incalzit, adica am pornit, s-a turat ca de obicei pana pe la 1400 ture, dar a scazut brusc sub 1000 ture, a inceput sa trepideze putin (rece fiind si subturat), s-a turat din nou catre 1200 si a mai oscilat catre 1000 ture pana s-a incalzit. A doua zi, acelasi comportament, dar, o data pornit, l-am accelerat eu pana s-a incalzit putin. Am pus asta pe seama benzinei, care nu are aceeasi calitate in benzinarii diferite, sau poate trebuie umblat pe la bujii... (deja am depasit 30.000 km cu acelasi set de bujii). Ceva idei despre comportament ?
Oricum, in toamna este programata o revizie unde vedem ce mai spun si specialistii.
Acum suntem din nou in Bucuresti, unde "luptam" cu traficul din cel mai aglomerat oras al tarii.
Masinuta este proaspat spalata, curata, aspirata prin interior, si pregatita de alte drumetii. Pe care le vom prezenta tot pe aici ....