-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Timp Liber
Aviatie & Tehnica militara
Moderatori: KomandantuR, adicristea
Re: Aviatie & Tehnica militara
de shalimar189 » 22 Apr 2013, 15:30
- shalimar189
- Gold Member
- Mesaje: 526
- Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
- Maşina: Focus&LandCruiser
- VIN: 7mai1986FINALISTI
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 24 Apr 2013, 14:41
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de shalimar189 » 24 Apr 2013, 15:38
De ce i-ai interzice tu?
- shalimar189
- Gold Member
- Mesaje: 526
- Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
- Maşina: Focus&LandCruiser
- VIN: 7mai1986FINALISTI
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 02 Mai 2013, 09:09
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de shalimar189 » 08 Mai 2013, 13:13
valistoica scrie:Din punct de vedere securitate zbor, multi incalca aceste norme care in alte locuri se pedepsesc aspru.
Tu te-ai uitat la linkul ala sau te-ai apucat sa tastezi aiurea?
- shalimar189
- Gold Member
- Mesaje: 526
- Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
- Maşina: Focus&LandCruiser
- VIN: 7mai1986FINALISTI
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 09 Mai 2013, 12:16
Pentru o tara neutra de dimensiunile Elvetiei...pot spune ca la capitolul aviatie stau foarte bine.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 13 Mai 2013, 14:57
shalimar189 scrie:valistoica scrie:Din punct de vedere securitate zbor, multi incalca aceste norme care in alte locuri se pedepsesc aspru.
Tu te-ai uitat la linkul ala sau te-ai apucat sa tastezi aiurea?
Ai idee la ce riscuri te supui cand zbori pe spate la rasul muntelui? Sau crezi ca vreodata intr-o lupta aeriana vei face ce fac acei piloti minunati? Astfel de misiuni nu exista. Exista doar inconstienta dublata de noroc. Sigur ca pe sticla da bine de tot, dar doar atat.
Vrei sa ma apuc sa tastez aiurea sau sa vezi parerile unui pilot militar cu vreo 3000 ore de zbor?
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de shalimar189 » 13 Mai 2013, 15:59
In alta ordine de idei, esti pilot militar? Daca da, pe ce avioane?
- shalimar189
- Gold Member
- Mesaje: 526
- Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
- Maşina: Focus&LandCruiser
- VIN: 7mai1986FINALISTI
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 13 Mai 2013, 20:11
Nu sunt pilot militar ci am in familie un fost pilot militar pe singurul supersonic pe care l-a avut RoAF si ii impartasesc aceleasi impresii.
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 14 Mai 2013, 08:06
Astfel de zboruri se faceau si la noi in tara cand existau ore, piloti ca Dorel Luca, Samfira pe MiG-21, Vasile Ganea, Valer Muresan pe MiG-29 si multi altii (cauta-l Dorel Luca pe YouTube sa vezi ce evolutii facea cu teava de MiG-21, avion cunoscut pentru capacitatile sale limitate in acrobatica).Ca sa nu mai zic de razmutari si zboruri la firul ierbii ce se faceau la Borcea cu MiG-21 si Il-28 sau la Deveselu.
Inainte se faceau exercitii complexe de acrobatica, zboruri de interceptare atat ziua cat si noaptea, zboruri in formatie stransa, etc, menite sa dezinhibeze tinerii piloti care inca isi formau deprinderile pe aeronave de genul, actualmente sunt destui in conducere care habar n-au cu se se mananca aviatia si nu aloca ore de zbor suficiente.La fel de bine ar putea sa dreseze o primata capabila sa decoleze/aterizeze un avion dupa un zbor de 10 de minute, cu vizibilitate mai mare de 100km si pe aerodromuri militare daca se poate, ca sa nu incurce traficul aerian.
Avioane supersonice din dotarea RoAF pe care le-am avut : MiG-19, MiG-21, MiG-23 si MiG-29, actualmente doar MiG-21 mai zboara la noi.
Sunt curios pe ce avion supersonic din cele enumerate a zburat cunostinta ta si ce promotie este, la noi exista generali de aviatie care de-abia au 1000 de ore de zbor.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 14 Mai 2013, 08:35
Orele putine de zbor se datoreaza resursei limitate pe care RoAF o are pentru LanceR, ora de zbor a ajuns sa coste destul de mult acum in comparatie cu anii trecuti.
Exercitii complexe de acrobatie zici? Care ar fi alea in afara de zbor in limita de viteza la inaltime mica, ceea ce mi se pare, strict din punctul meu de vedere, un mare mare risc din partea pilotului?
Personal iti spun ca am trait mai bine de 10 ani in colonia militara de la Deveselu, am copilarit cu Bogdan fiul domnului Samfira care a fost si instructorul tatalui meu si cred ca stiu putin cu ce se mananca aviatia militara romana.
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 14 Mai 2013, 23:11
Tatal meu inca este in sistem ca si cadru navigant, iar eu sunt nenavigant, asa ca stiu si eu nitel cu ce se mananca aviatia.
Exercitiile de acrobatie fac diferenta intre un pilot bun si un pilot mediocru antrenat sa stea in aer 15 minute dupa care sa aterizeze.Vorbim de aviatia de vanatoare, in interviul celor de la Discovery dat de Eugen Maxim, fostul pilot de MiG-21 si MiG-23 de la Giarmata mentiona ca doar elita ajungea sa zboare pe LanceR.Totodata, din punctul meu de vedere, nu este indeajuns sa zbori respectand regimul de functionare ai aeronavei, uitandu-te doar in ceasurile de bord, trebuie sa-ti cunosti aparatul foarte bine si sa-i cunosti limitele sale de angajare; ce sa mai zicem de domnul Dorel Luca care zbura uneori acoperindu-si inainte de decolare instrumentele de bord... cu asta am spus tot.Intr-o lupta aeriana nu ai timp sa tii cont de aceste detalii, actionezi instinctiv intr-un interval foarte scurt.Poate pentru tine sunt niste circari pilotii care fac acrobatii, dar sa nu uitam cat de vulnerabil poti fi daca nu esti in stare sa executi manevre evazive contra rachetelor aer-aer sau contra RSA.Asa au fost doborati si pilotii americani in Iugoslavia, un F-16 si un F-117 (culmea, tehnologie Stealth cica), zburau pe coridoare stabilite, iar cand bateriile sarbesti i-a ochit, acestia nu stiau ce sa faca, ei erau antrenati sa lupte cu sprijin AWACS si sa traga rachete aer-sol de la zeci de kilometri nimicind inamicul...poate ca razboiul contemporan a evoluat, dar sarbii le-au dat o palma morala americanilor in 99' pe care nu o vor uita niciodata.
Manevre precum fierul de calcat, cobra lui Pugachev, zborul in limita de viteza la joasa inaltime nu pot decat sa arate maiestria pilotului bineinteles, altfel de ce mai devii pilot de vanatoare?Ca sa-ti tremure fundu' 30 de minute cat stai in aer, gandindu-te la familie si la ce riscuri iti asumi?Ce o sa mai faca respectivul pilot cand este pus in fata situatiei adevarate pentru care s-a pregatit inca de pe bancile scolii, sa intercepteze de exemplu niste Suhoiuri rusesti care vin dinspre Marea Neagra?Face stop cardiac in cabina?Chit ca nu avem cu ce, asta este situatia, iar actualii piloti sunt constienti de acest lucru, dar la nevoie trebuie sa se ridice-n aer si sa lupte pentru patrie, doar au depus si ei un juramant.Pentru cei care nu vor astfel de experiente, exista aviatia de transport sau elicopterele, unde nu va trebui sa faci tonouri si loopinguri, dar va trebui sa cunosti zborul pe traiect si sa comunici cu ATC-urile aeroporturilor aglomerate din afara tarii, unde nu-i loc de abateri de la planul de zbor.Daca la vanatoare decolai, te dadeai peste cap de cateva ori si aterizai pe aerodromul militar cand aveai chef...la civili se schimba macazul.
Tu spui ca pilotii care executa manevre de genul isi pun viata in pericol?Vad ca Dorel Luca s-a catapultat de 3 ori si nu a mai regretat, ba din contra, sustinea fapul ca viata lui e mai valoroasa decat un fier. Sub fiecare pilot de vanatoare exista un scaun de catapultare, nimeni nu-i obliga sa nu-l foloseasca, de altfel in aviatie mor doar asii si prostii, dar au mai fost unii eroi care au intrat in pamant incercand sa demonstreze in ciuda unor situatii dificile din aer, ca ei pot aduce aeronava inapoi la baza si n-au adus decat suferinta familiilor si copiiilor lasati pe drumuri.Indiferent de gradul purtat, avionul nu iarta pe nimeni, sunt multe nume grele din aviatie care au sfarsit tragic si in imprejurari dubioase, Davidovici si Kiru sunt doar doua dintre ele.
As dori sa mai adaug o ultima idee, armata romana se pregateste din ce in ce mai mult pentru pace si nu pentru razboi.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 15 Mai 2013, 09:11
Corect cand spui ca trebuie sa cunosti limitele dar din pacate limitele sau restrictiile MIG-ului sunt destul de multe (viteza mare pe panta si la contact, portanta destul de mica in viraje cu inclinatie mare, etc.)
Faptul ca acoperi niste instrumente de bord in decolare sau aterizare, fie ca zbori in limita de viteza la inaltime mica sau alte elemente de zbor care nu intra in regimul de functionare al aeronavei nu face decat sa incalce niste reguli de securitatea zborului care, spre exemplu, in alte tari nu sunt permise si se sanctioneaza. Cred si subliniez cred, ca Luca avea parte de un tratament mai special la Borcea. De ce nu se faceau si in alte baze elementele care se faceau la Borcea? Iti spun eu, pentru ca erau strict interzise.
Personal cunosc un caz cand un coleg de-al tatalui meu a fost oprit de la zbor pentru ca a trecut putin mai jos decat limita permisa. Acum youtube-ul e plin de astfel de low passes sau alte minunatii.
Spui ca intr-o lupta aeriana nu ai timp sa tii cont de aceste detalii? Te contrazic, pentru ca, ca pilot de vanatoare-bombardament trebuie sa te vezi ca un manager de arme si ca un bun tactician, totodata in anumite momente pilotarea aeronavei trebuie sa devina prioritatea 1 (ex. sa nu ajungi in limita de viteza, sa nu te angajezi, etc.) deci trebuie sa iei in calcul toate variabilele si nu sa actionezi instinctiv ci logic.
In aviatie mor doar asii si prostii? Nu cred, mai degraba mor cei care in situatii limita clacheaza si uita sa traga de manerele rosii dintre picioare. Dar intrebarea e, cine ii duce in cele situatii limita?
Spui ca doar elita ajunge sa zboare MIG-ul, iti dau eu vreo doua exemple in care elita a avut nevoie de nici mai mult nici mai putin de 42 de duble cu tata instructor pentru a iesi la simpla si acum cred ca e pe la Borcea, pardon MK acum daca nu ma insel.
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 15 Mai 2013, 17:28
A trecut aproape un deceniu de la difuzarea emisiunii "Greatest fighters ever", iar MiG-21 nu a fost desemnat pe locul 3 din motive neintemeiate.Iar cand vorbeam de elita, ma refeream la pilotii din promotiile de pana in 1993, piloti care au avut parte de instructori capabili si de multe ore de zbor necesare formarii unor deprinderi.Stiu si eu care-i situatia actualilor piloti care ies de pe bancile scolii...e trist, dar e adevarat ceea ce spui.
Cazurile in care decolau MiGurile cu 5cm de gheata pe ele pe timpul iernii nu stiu daca au fost confirmate la Deveselu, la Giarmata sau la alte baze unde acest avion si-a desfasurat sau inca-si desfasoara activitatea, dar la Borcea iti spun sigur ca au fost destule cazuri prin anii 90' si asta nu o spun doar din auzite.In cazul autorotatiei nu ma pronunt, nu m-a interesat niciodata aspectul acesta, in documentarul acela american erau cativa bagatori in seama care isi dadeau cu parerea, referindu-se la calitatea constructiei ca fiind slaba (piesele de schimb nefiind compatibile cu toate aeronavele) sau legandu-se de faptul ca aveau raza de actiune mica pentru a impiedica pilotii sovietici sa nu dezerteze.Acestea erau lucruri total neadevarate, dar nu puteau sa ridice-n slavi un aparat sovietic conceput in anii 50' fiabil si robust intr-o emisiune americana, nu?
Referitor la instrumentele de bord, sunt total de acord cu tine si nu te contrazic, nu are rost sa intram in notiuni legate de securitatea zborului, eu faceam referire la simturile pilotului si la realizarea unei coeziuni intre om si masina.Dorel Luca nu a avut parte de nici-un tratament special, a fost mai degraba un cowboy contemporan, el insusi stabilind regulile pe acel aerodrom din Baragan.Ce pot spune, la noi au fost cazuri mult mai grave in care s-a trecut cu MiGul pe sub podurile de peste Dunare...
Un bun manager si tactician trebuie sa fii in cazul in care esti incadrat la escadrile de bombardament (ma refer la bombardiere medii, nu la MiGuri 21 cu 4 bombe de beton ca payload) sau transport aerian, fiind nevoit sa-ti calculezi traiectele in functie de diversi factori si timpul de zbor estimat cu sau fara checkpoints.La aviatia de vanatoare nu intrevad nici-o situatie in care poti actiona logic si nu instinctiv in situatii limita, mai ales in cazurile pilotilor nostri.Singurul aspect logic in cazul in care esti o tinta a unor avioane mai performante cu o raza de actiune mult mai mare, ar fi sa tragi de acele manere rosii ale scaunului de catapultare.Altfel, e destul de probabil sa devii o victima a propriilor tale actiuni, acolo sus nu cred ca ai timp de gandire fiind angajat in lupta.
Acum daca ma uit mai bine la discutia noastra, parca imi aduc aminte de Top Gun si de divergentele dintre Maverick si Iceman.
In zilele noastre, razboiul contemporan are alte norme, dar chiar si in cazul luptelor aeriene duse la mare distanta gen BVR, mi-e greu sa cred ca poti actiona logic cand RWR-ul te avertizeaza ca cineva a tras asupra ta, in cel mai bun caz ai poate 2-3 minute in care poti lua o hotarare, dar si aceea e influentata de starile de panica prin care trece pilotul.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 16 Mai 2013, 11:46
Cum spuneai si tu legat de zbor pe sub podurile Dunarii, a fost cineva oprit de la zbor cand a facut minunatia aia? De aia spun ca la Borcea nu prea s-a tinut cont de asa ceva.
Meseria de pilot militar este o meserie care se bazeaza printre altele si pe logica, deci nu trebuie eliminat acest termen din nici un context legat de aviatia militara, Sa nu mai zic de fizica, matematica, geometrie si altele.
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 16 Mai 2013, 16:26
In Academie cei care pun accent pe fizica, matematica, etc sunt cei de la armele de nenaviganti si radiolocatie care au nevoie de date si informatii precise (bazele radiolocatiei, spectru electromagnetic, circuite si dispozitive electrice, sisteme si circuite electronice, prelucrarea numerica, sisteme automate, sisteme de bruiaj electronic, etc etc si iar etc), pilotii cadeti au alte sarcini prioritare precum cunoasterea aeronavelor, navigatie, meteo, etc.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 17 Mai 2013, 10:11
Daca ai vazut episoadele Jetstream despre Escadrila 410 din Canadian Air Force atunci ar trebui sa se clarifice anumite lucruri. In unul din episoade este prezentata o interceptare dupa cum urmeaza in imagini (rosu e tinta si albastrul vanatorul)
In ultima imagine se prezinta urmatoarele: avionul parcurge 25 mile la fiecare 2.5 minute deci apropierea este de 2000 feet/sec. Pentru a realiza corect interceptarea trebuie sa ai invedere formula de calcul e prezentata in dreapta jos si trebuie calculata "on the fly" de catre pilot. Deci totul este LOGIC
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 17 Mai 2013, 10:17
Printre multe intrebari s-au regasit si intrebari legate de suprasarcina in sandela (chandelle in franceza pentru a nu se confunda cu altceva)
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Y-GreK » 17 Mai 2013, 14:01
Iarasi, testele de suprasarcina sunt specifice doar aviatiei de vanatoare si chiar sunt chestiuni banale care se fac din scoala militara inca din primul an altfel nu poti fi admis la zbor, dar e departe de ceea ce ai incercat sa subliniezi tu, nu am auzit pe nimeni sa fie picat la astfel de verificari.
Materiile esentiale pe care pilotii le fac actualmente in scoala cel mai mult sunt : Aeronave si Navigatie, fara bazele acestor materii nu poti trece mai departe.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford
Re: Aviatie & Tehnica militara
de valistoica » 17 Mai 2013, 15:05
Nu vreai sa facem analiza cuvantului "logic" pe care DEX-ul il da ca fiind stiință a demonstrației, al cărei obiect este stabilirea condițiilor corectitudinii gândirii, a formelor și a legilor generale ale raționării corecte sau gândire justă, raționament corect, consecvent și temeinic, ci pur si simplu vreau sa avem discutii constructive, iar eu cred ca am dat un exemplu concret si nu banal in care pilotul canadian in nici un caz nu s-a bazat pe instinct cum spui tu.
Ce ma nelinisteste pe mine este faptul ca generatiile prezente de piloti de vanatoare isi cam asuma voit niste riscuri incalcand niste reguli de bun simt.
Ce s-ar intampla daca intr-o limita de viteza la mica inaltime s-ar angaja avionul? Cred ca n-ar scapa pilotul nici catapultat. Chiar imi povestea tata de o limita de viteza avuta cu fostul lui instructor Stefan Sarkozi la inaltimea de 4000 m redresandu-l pe la 1500 m.
Iti mai pot povesti unele lucruri in situatii limitia unde instunctul nu a avut nici un rol dar in privat ca sa nu aglomeram topicul.
Spor
-
valistoica - Gold Member
- Mesaje: 559
- Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de marius_tsr » 25 Iun 2013, 13:56
Martin Marietta Sprint anti-ballistic missile
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de Nic_Bv » 27 Iun 2013, 08:52
Primele exemplare ale avionului care probabil il va scoate pe Hercules la pensie vor fi livrate in curand catre armata Frantei, astfel incat sa poata participa la manifestarile zilei nationale de la 14 Iulie.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme
"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
-
Nic_Bv - 1nsane Member
- Mesaje: 1675
- Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
- Localitate: Braşov
- VIN: WF0EXXGCDE8Y55186
Re: Aviatie & Tehnica militara
de marius_tsr » 18 Aug 2013, 16:32
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de marius_tsr » 03 Oct 2013, 10:52
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de marius_tsr » 08 Oct 2013, 08:17
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: Aviatie & Tehnica militara
de marius_tsr » 13 Noi 2013, 21:35
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
-
marius_tsr - 1nsane Member
- Mesaje: 1132
- Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori
Cine este conectat
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori