Focus 2 - VCT
Dupa 1 an jumatate de invartit pe forum si de condus un Focus 2 ii fac o prezentare cu impresii, modificari si neplaceri.
Masina stock
Ford Focus 2 hatchback fabricata in 08.2005, motorizare 1.6 Ti-VCT 115 caluti naravasi, nivel de echipare Sport, Moondust Silver.
KM: 143.000 la cumparare, 168.000 acum.
Povestea
Sunt fascinat de design-ul Ford Focus de pe vremea cand pe strazi exista doar mk1 iar lansarea mk2 a mai adaugat cateva elemente deosebite. Imi place pentru ca de la inceput a fost diferita fata de alte modele din clasa ei si, cel mai important, are personalitate.
Am cautat-o destul de mult timp si pana la urma am gasit-o pe undeva prin Germania. Vroiam neaparat un motor pe benzina, cel putin 1.6 ti-vct, caroserie hatchback in 3 usi, nivel de echipare minim Sport cu cateva dotari pe care le consider absolut necesare pentru placerea, confortul si siguranta mea: ESP, cotiera, volan 3 spite piele, faruri cu interior negru. Sunt un perfectionist, tipicar si stiu exact ce vreau. N-am cautat o culoare anume dar trebuia sa fie una deschisa pentru ca imi place contrastul cu grilele, farurile si geamurile. Daca aveam mai multi bani la momentul respectiv as fi ales o motorizare mai puternica, probabil 2.0, neaparat benzina.
Modificari (in ordine cronologica)
- ornamentele pedale Focus ST
- butoane AC (non-aragaz)
- colantat consola CD player / AC (pentru ca nu mi-a placut acea nuanta de gri foarte deschis a plasticului stock)
- curatat si vopsit flanse (negru) si etrieri (rosu-visiniu metalizat)
- folie geamuri (95% spate, 35% fata - care urmeaza a fi schimbata pentru ca nu-mi place diferenta prea mare dintre geamurile din spate si cele din fata)
- arcuri Focus RS (mi-a placut rigiditatea si stabilitatea oferita dar nu cobora masina atat cat vroiam eu - arcurile sunt de vanzare)
- arcuri Eibach Prokit (la fel de rigida ca si cu arcurile de RS dar cu 1-1.5cm mai joasa)
- jante 17" si anvelope cu un profil mai sportiv (n-am vrut 18" pentru ca nu stiam cat de rigida va fi impreuna cu arcurile Eibach iar momentan sunt multumit)
- spoiler fata Focus ST prefacelift
- spoiler spate Focus ST facelift (asteapta o revopsire ca sa fie pus pe masina)
- duze parbriz tip perdea
Viitoare modificari
- praguri Focus ST
- eleron Focus ST
- filtru aer K&N
- evacuare cat-back cu bifurcatie la final
- stopuri Focus RS (sau ST)
- distantiere roti (probabil Eibach Pro Spacer de 20mm, depinde cat loc este)
- nuca schimbator (de ST sau altceva placut gusturilor mele)
- folie geamuri v2 (75% spate / 50% fata)
- coborarea geamului din dreapta la impuls
- o mica remapare a graficului de cuplu
- revopsire integrala (probabil in culoarea actuala desi am niste culori interesante simulate in Photoshop)
- un sistem audio decent cu o claritate fina + isonorizare usi si alte zone (pentru ca nu trebuie sa auda toti din trafic ce ascult eu)
Nemultumiri
- Desi cei 115 caluti sunt sprinteni mi-ar fi placut inca 30-40 fratiori vioi de ai lor. Probabil o sa obtin o parte din ei cu viitoarele modificari
- Cutia de viteze ar fi fost mai buna daca ar fi avut 6 trepte
- Pragurile nu au protectia de plastic care impiedica apa, nisipul si tot ce mai e pe sosea sa loveasca in tabla/vopsea
- Geamul portbagajului nu are pe laterale cele doua bucati de plastic care impiedica apa sa curga in interior in momentul in care deschizi usa
- Intr-o vacanta de dat cu placa in Poiana, alternatorul s-a gandit sa inceteze sa mai functioneze pe drumul de coborare din Poiana spre Brasov. Noroc cu un prieten localnic, niste sute de lei si un mecanic specilizat in aternatoare.
In rest, sunt foarte multumit de masina si ma bucur in fiecare zi de alegerea facuta.
Daca ar fi sa o schimb as alege un Focus 2 facelift, foarte posibil ST, chiar daca nu-mi plac toate plasticele lucioase din bordul versiunii facelift.
Nu prea fac sedinte foto cu masina dar am reusit sa gasesc in telefon o poza cu ea... in lucru.
-
Dan-VCT - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 537
- Membru din: 10 Dec 2011, 17:19
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Focus 2
- VIN: WF03XXGCD35G89578