Salut baieti,
In primul rand va felicit pe toti aceia care ati dat toti banii pe masinile mosului Henry, cel care a inventat automobilul modern si a revolutionat tehnologia de fabricatie in flux.
Sa va povestesc pe scurt cum am ajuns sa venerez marca Ford
Prima oara am luat contact cu marca ford la Constanta la salonul auto, ocazie cu care m-am instalat la bordul unui ford focus, era masina care avea sa castige an dupa an 65 de premii in 80 de state unde avea sa fie exportata si asta datorita calitatii, fiabilitatii si versatilitatii modelului. Am ramas placut surprins, pot spune ca a fost dragoste la prima vedere, asta se intampla undeva prin anul 1999. Atunci am spus in gandul meu ca daca imi voi lua vreodata o masina aceea va fi ford focus.
Al doilea contact cu masinile domnului Henry Ford l-am avut in anul 2006 cand am avut deosebita onoare de a participa ca driver la cel mai mare summit desfasurat in Romanica - summitul Francofoniei, ocazie cu care am condus un ford mondeo de 115 cai TDCI. Am ramas placut surprins de ceea ce "stia" masina sa faca; stabilitate deosebita in curbe, si cand spun asta ma refer la faptul ca am condus cu antemergator prin Bucuresti cu viteza mare !!! ca sa va dati seama ce inseamna viteza mare va spun ca am parcurs distanta hotel Hilton Athenee Palace via aeroportul Henri Coanda in 6 minute

, putere a motorului repartizata liniar pe tot regimul de turatie datorita turbinei cu geometrie variabila, senzatia pe care ti-o dadea masina era aceea de tot unitar, un tanc sau o uzina cum spune un prieten care conduce zilnic o asemenea masina, franele ferme m-au scos din incurcatura de fiecare data si ESP-ul a avut ultimul cuvant in ziua cand a plouat.
Trebuie sa va marturisesc ca "virusul Ford" de care sufar se pare ca este mostenit, de ce spun acest lucru, pai bunicii din partea tatalui au fost printre primii proprietari de masini Ford din tara, am sa revin cu o copie scanata a actului de proprietate de prin anii 30' - 40'.
Acum incepe partea frumoasa a povestii mele.
Nu am de lucru si intru intr-un show-room Ford si ce sa vezi, ma instalez la bordul unui ford focus II, bineinteles aceeasi senzatie de bine ce se lasa cu dragoste de obiecte si zic in gandul meu "al meu esti"
Ca atare depun 500 euro in contul BDT si comand masina care are urmatoarea configuratie;
MODEL: New FOCUS Trend Collection, 1.6i - 100 CP, 4 usi Sedan
MOTOR: 1,6i Duratec 16V - 1596 cc
Cilindri - 4 in linie / DOHC / chiulasa si bloc din aliaj /
injectie electronica multi-punct / clapeta acceleratie comandata electronic
Combustibil: Benzina fara plumb
Putere maxima: 100 CP (74 kW) / 6000 rpm
Cuplu maxim: 150 Nm / 4000 rpm
CUTIE DE VITEZE: Manuala, 5+1 trepte
VITEZA MAXIMA: 180 km/h
CONSUM COMBUSTIBIL: 5,5 l / 100 km in ciclu extra-urban
6,7 l / 100 km in ciclu mixt
8,7 l / 100 km in ciclu urban
EMISII CO2: 159 g/km
DOTARI STANDARD: ABS (Anti Lock Brake System) + EBD (Electronic Brake Distribution)
Airbag-uri frontale, sofer si pasager
Airbag-uri laterale
Bancheta spate rabatabila fractionat 60 / 40
Bandouri laterale in culoarea caroseriei
Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata
Centuri de siguranta fata pretensionate pirotehnic, in 3 puncte, reglabile vertical
Centuri de siguranta spate ( 3 bucati ) cu fixare in 3 puncte
Climatizare cu zona dubla
Coloana volan ajustabila axial si vertical
Compartiment bagaje iluminat
Computer de bord
Consola fata cu suport pentru 2 pahare
Faruri cu stingere intarziata, sistem "Follow me home"
Faruri de ceata cu ornament in culoarea caroseriei
Faruri reglabile electric
Filtru polen
Frane discuri ventilate - fata / tamburi - spate
Geamuri fata actionate electric
Geamuri tenta verzuie
Inchidere centralizata a usilor cu telecomanda
Luneta incalzita
Manere exterioare usi in culoarea caroseriei
Manere interioare usi de culoare argintie
Masca motor cu rama in culoarea caroseriei
Oglinzi electrice si incalzite, carcasa de culoarea caroseriei
Parasolare cu oglinzi
PATS (imobilizator electronic motor)
RadioCD 6000 RDS - 6 difuzoare, antena, comenzi pe volan
Roata de rezerva de dimensiuni reduse
Scaun sofer ajustabil manual pe inaltime
Servodirectie
Sistem de franare servoasistat
Sistem de pornire de pana la -25oC
Sistem electronic de control al vitezei(pilot automat)
Spoilere fata si spate in culoarea caroseriei
Stergator / spalator luneta
Tetiera centrala spate
Tetiere fata si spate (2) reglabile pe inaltime
Torpedou iluminat
VIN vizibil
Volan in 4 spite, cu insertii cromate, imbracat in piele
OPTIONALE INCLUSE IN PRET:
Asistenta la franarea de urgenta (MBA)
Pachet fumatori
Torpedou refrigerat
Vopsea metalizata
Jante aliaj 16 cu cinci spite in Y / 205/55/R16
PRET CIP promotional: 12.745 EURO
PRET DDP promotional: 15.167 EURO
O domnisoara draguta ma asigura ca in termen de o luna si jumatate intru in posesia masinii.
A si era sa uit, am optat pentru urmatoarele optionale;
Aparatori de noroi
Covorase de cauciuc fata - spate
Alarma
Senzor de parcare spate
Cotiera centrala fata
........., as mai fi vrut si scut metalic dar mi s-a spus ca nu se mai instaleaza, cica asa a venit info mail de la uzina
In calitate de proprietar de dacia (si de ce sa nu recunoastem ca a fost 1310, GTI, sau SuperNova ne-am facut cu totii treaba cu ele) abia astept sa vad diferenta
Astept de la voi sa imi spuneti cum se comporta masina si apropo am inteles de la unii ca masina ar fi un pic submotorizata, asa o fi ?[/u]