Okay, o sa incerc sa explic un pic da e cam greu sa faci traducerea cum trebuie..
Cand ai
"x" gear ratio, acela este numarul de rotatzii pe care trebuie sa-l faca motorul (implicit arborele cotit) pentru o singura rotatzie a diferentialului din transmisie, in treapta "x". Cu cat este mai mare valoarea, cu atat mai mult cuplu ai in treapta aia. La toate masinile, cea mai mare valoare o are treapta I. Valorile scad pana la treapta a 5-a/6-a, care au valori sub 1, insemnand ca acele trepte sunt potrivite pentru croaziera, nu pentru acceleratie puternica. Valoare mare = acceleratie mai buna..valoare mica = viteza maxima mai mare, pentru ca motorul o sa se invarteasca mai "incet" decat rotile (la rapoarte sub 1.00)
Top gear ratio este pur si simplu valoarea raportului la ultima treapta a cutiei.
Final drive ratio este raportul dintre diferentialul din transmisie si axul care invarte rotile, adica de cate ori se roteste axul din transmisie pentru o revolutie a rotzii.
Ca sa luam un exemplu..
1st 3.583
2nd 2.038
3rd 1.414
4th 1.108
5th 0.878
Final drive 3.824
In treapta I, motorul face 3,583 rotatzii pentru o rotatzie a diferentialului, care la randul lui trebuie sa faca 3,824 rotatii pentru a invarti o data roata. Per total, in treapta I, pentru a se invarti o data roata e nevoie de 13,7 rotatii ale motorului.
Ultima oară modificat de
AndyJ91 pe 22 Oct 2007, 01:42, modificat 1 dată în total.