Da-ne detalii! Vrem sa stim fix ce s-a intamplat dpdv legal din momentul in care ai gasit-o lovita pana cand ai primit acceptul de plata. Nu de alta dar sa nu o patim si noi!
Cei cu duba sustin ca duba era si ea parcata si ca a fost lovita si impinsa de o alta masina in Fiesta, dar ca vor sa faca in curand o fuziune cu o alta firma si nu le pica bine plangerea la Politie. De ce'a durat aproape 2 luni sa se prezinte la Politie, de ce duba lor nu avea nici un semn evident de lovitura (ca totusi, sa impingi un Transit intr'o alta masina presupune o lovitura puternica), de ce nu au declarat incidentul la Politie imediat si altele ... n'am aflat. Sotia a fost multumita ca va putea repara masina fara a apela la Casco si n'a insistat cu intrebarile
Dpdpv legal, daca cei de la firma ar fi declarat oficial ca ar fi vb de o a treia masina, neindentificata, dosarul ar putea ramane deschis inca mult si bine ... si in interesul meu clar nu era si pare'se ca nici intr'al firmei respective, de aceea s'a ajuns la solutia asta, cu achitarea de catre ei a reparatiilor Fiestei
Am revenit acasa si as vrea sa ma apuc sa montez si eu, intr'un final, upgrade'urile pe buburuza ... sau macar o parte din ele. As incepe cu ceasurile de bord si activarea CB'ului, insa ceasurile cu CB au un km cam dublu si n'as vrea sa le pun asa. Asa ca rog pe oricine ma poate ajuta cu a le aduce la kilometrii reali ai masinii sa'mi dea un PM. M'am mai gandit si cel probabil nu o sa mai schimb ledurile, cel putin nu acum.
Saptamana viitoare o sa ma interesez si de montajul alternatorului si PTC'ului si sper sa pot face si resoftarea incat sa fie functional, sa apuc sa'l si testez iarna asta.
Prelungirea de bara spate de la Wolf cred totusi ca nu o sa o mai montez. La fel, nu sunt decis cu oglinda electrocroma ... de cand am montat foliile nu prea o mai vad utila, insa cum nici de vandut nu cred ca ar fi prea usor la un pret decent, probabil ca o voi monta.
In rest, pare'se ca asta e ultima iarna cu bateria si pneurile de acum, care au in jur de 5.5-6 ani
Am fost azi pe la reprezentantele Ford din oras sa intreb de montarea ceasurilor si activarea lor. La primul service tariful e ~300 ron. La al doilea respectivul mi'a spus ca nu crede ca se poate monta, dar ca pretul este de 400 ron daca se poate. Bine, el confunda grav CB'ul cu GEM'ul probabil, ca ii tot dadea inainte cu "pai trebuie sa schimbati si computerul de bord". I'am zis ca operatiunea se poate face sigur, ca nu's primul care ar face'o, dar tot nu parea sa creada ca stiu ce zic
Drept urmare, cred ca zilele astea doar o sa montez alternatorul de 150A si o sa plec la Buc cu masina sa montez/activez ceasurile si PTC'ul
De pe data de 9 sau 10 ar trebui sa fiu cateva zile prin Buc. Pana atunci o sa iau legatura cu DGAlexandru, sa stabilesc ce si cum si sper ca la intoarcere sa fie totul rezolvat
Azi am reusit sa montez ceasurile cu CB. Mai ramane sa rescriu si km si treaba e gata.
In ceea ce priveste PTC'ul, deocamdata doar am montat celalalt alternator, insa ramane ca in zilele urmatoare, in limita timpului disponibil, sa montez si PTC'ul, daca nu ... lucrarea se amana pe viitor
Pai ... nu e ca si cum am schimbat masina Eu as fi fost mai interesat de PTC, insa nu a fost oricum destul timp azi.
Ca pret ... 150 ceasurile, 150 montat alternator. Alternator care fizic e mai mare decat cel original si cu greu s'a lasat strecurat pe pozitie. Intrebare ... cumpot masura sa verific ca intr'adevar amperajul alternatorului nou montat este de 150A?
Ca durata ... vreo 2 ore, s'a lucrat in paralel.
Am facut acum, pe seara, o plimbarica de vreo 25 km (Berceni - Stefan cel Mare - Aviatorilor pana in capat - Magheru - Unirii - Vacaresti - Berceni) - 5.6%. La intoarcere o sa fac plinul, o sa resetez consumul si sa vad cam in ce relatie va fi consumul indicat cu cel real, la pompa
Daca in cateva zile ramai fara baterie, e clar ca nu merge. Alta metoda nu cunosc
PS: la Focus trebuie tinut apasat un buton in timp ce invarti cheia si iti deschide un meniu de diagnoza unde iti arata inclusiv tensiunea bateriei in mars, la relanti si cu motorul oprit. Cu noul bord poate il poti accesa si tu.
Stiu de meniul ala, dar acolo iti arata voltajul, e ok ala. Eu intrebam de amperaj. Am acasa un ampermetru, insa din ce am vazut, cablul care iese din alternator e intr'o izolatie de plastic, un fel de copex si posibil sa mai fie si alte cabluri acolo. Daca pun ampermetrul direct acolo ar fi ok?
Ce am acasa e un ampermetru "clamp'on". Nu l'am folosit pana acum, asa ca nu am retinut plaja de masurare, o sa ma uit in weekend.
Din cate am inteles, si alternatorul de 120A (standard pe Fiesta cu 1.6 tdci) ar fi de ajuns. Presupunand ca as fi montat acum tot un alternator de 80 A (pe asta scria pe eticheta intr'un colt un 80, fara vreo unitate de masura - dupa cod insa e cel de 150A), odata (probabil nu f curand, totusi) montat PTC'ul si pus in functionare, ce s'ar intampla? Imi va consuma si din baterie sau nu se va alimenta?
Eh, atunci am facut bine c'am cautat direct de 150A
Azi m'am intors din Buc. Am alimentat ieri si pe ~260km parcursi am avut 5.8%, cu media de 130km/h pe autostrada. Ramane acum sa fac iar plinul sa vad cat de optimist este CB, eu ma asteptam undeva la ~6.5% din experientele anterioare
Azi am trecut la rotile de vara, sper ca nu se mai intoarce iarna in Cta. Urmeaza sa dau husele jos pentru spalat ... si ma mai gandesc daca le pun la loc sau nu, parca as investi intr'un aspirator cu spalare pe viitor
Ah, n'o sa fie prea curand ala ca azi am resetat consumul, in ideea sa vad o medie pentru consum urban, dar n'am retinut la cati km am facut resetarea, asa ca nu prea mai pot calcula si sa vad diferenta. Oricum, la cat o sa mai merg cu Fiesta de'acum si tinand cont ca mai are cam 1/2 de rezervor plin, nu cred ca apucam sa fac comparatia in stationarea asta
Eu as fi multumit daca 5.8% ala obtinut prin Buc si pe A2 ar fi real. Poate chiar o sa fac zilele astea plinul sa vad la pompa cat iese.