Ok, multumesc de info. Data viitoare cand ajung pe la mecanic, am sa verific prin diagnoza prezenta filtrului si celelalte valori.
Chiar m-ai facut curios

Totusi, fara filtru, la turatii mari, cred ca ar trebui sa scoata fum negru masina....
Am sa parcurg si topicul legat de DPF.
Revin acum cu problema cu scutul terrmic.
Pe baza VIN-ului meu(WF0SXXGCDSAY64953), am obtinut de la o firma auto online urmatoarea componenta (3090405D):
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_part&s_id_part=1167216&s_id_model=12Incercand sa gasesc si alte variante, am dat si peste 3090405C :
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_part&s_id_part=1167190&s_id_model=137Diferenta care o observ este componenta HN2 (prezenta doar in 3090405D).
Din poza, pare ca si 3090405C are in dreptul componentei HN2 de la 3090405D un mic cerc, posibil orificiu, doar ca aceasta componenta (HN2) nu este prezenta in schema mecanica pentru 3090405C.
Mecanicul mi-a zis ca scutul pe care i l-am dus de la dezmembrari (3m51-9n454-ckf e un cod de pe el, nu stiu daca ajuta) nu se potriveste, in sensul ca lipsesc niste orificii, ceea ce ma duce exact la diferenta pe care am identificat-o eu intre 3090405C si 3090405D.
Daca e cineva care se pricepe la scheme mecanice, precum cele pe care le-am pus mai sus, l-as ruga sa imi explice diferenta dintre cele 2 variante de scut termic. HN2 este un orificiu ? Daca da, care e rolul lui ? Sunt variante de filtre de particule cu sonde suplimentare conectate ?
Multumesc,