de vanushhh » 29 Aug 2020, 16:41
Buna ziua,
Bine v-am gasit, este primul meu post pe acest forum, desi am cont de o perioada mai lunga de timp.
Voi incepe cu experienta mea completa, cat mai pe scurt insa fara a pierde detalii esentiale, pe care am avut-o cu ATI MOTORS Iasi, de la primul contact cu ei si ajungand pana la momentul actual.
Pentru inceput, pot spune ca sunt .. fericitul posesor al unui Ford Fiesta MK8, 2017, 1.1 86CP.
1. Perioada dinaintea vanzarii - antecontract.
In vara anului 2017 m-am hotarat sa achizitionez o masina noua. Dupa multe cautari, comparatii, telefoane, e-mailuri catre diversi dealeri, am descoperit si noul model Ford Fiesta care abia se lansase in tarile din vestul Europei. Vazand review-uri si avand deja ocazia sa conduc un Fiesta de generatie anterioara, am zis sa cer o oferta si pentru acesta, considerand ca Fiesta e o masina "fasneata", practica si echilibrata.
Am utilizat formularul de pe pagina Ati Motors Iasi pentru a cere o oferta, insa aceasta nu mi-a fost trimisa (nici pana in ziua de astazi).
La un moment dat, dupa aproximativ 3 saptamani de la cererea online, am fost in persoana la reprezentanta. La inceput am intrebat daca a fost receptionata acea cerere de oferta insa mi s-a raspuns evaziv "nu am primit nicio cerere" dar ulterior am fost preluat de catre un agent de vanzari.
Mi-a prezentat noul model si o configuratie speciala pentru pachetul Trend (voi relata mai jos de ce e relevant acest lucru), la un pret bun pentru mine. Acest model avea parbriz cu degivrare electrica, proiectoare ceata, volan incalzit, oglinzi incalzite ca bonus la pachetul de baza. Am incheiat un antecontract, am platit avansul a doua zi si m-am pus pe asteptat.
Dupa aproximativ doua saptamani, primesc un apel de la agentul cu care am discutat fata in fata in care imi spune ca din pacate masina nu va avea oglinzi incalzite si nici volan incalzit, dar va avea "Sync 3 si display touchscreen" si incalzire in scaune. Am zis ca e in regula - cine considera pana in acest punct ca sunt fraier cred ca este indreptatit sa o faca - si am asteptat in continuare, imbatat cu faptul ca voi avea o noua masina.
Dupa cateva zile, primesc un nou telefon de la respectivul (nota: nu voi divulga date personale asa cum doresc sa faca si un eventual reprezentant ATI Motors - in postari am observat brese de intimitate ale unor useri, care mai recent contravin regulamentului GDPR din 25 mai 2019) care imi spune ca intra in concediu si ca un coleg de-ai lui va "prelua" comanda mea. Am asteptat in continuare, nu mai primisem niciun raspuns si intr-o zi ma hotarasc sa merg la reprezentanta sa vad care este situatia. Surpriza - masina ajunsese. Am fost preluat de catre un alt agent, a venit masina, au fost facute actele si am devenit posesorul primului Fiesta model nou vandut de dumnealor, dupa spusele lui.
2. Hands-on - utilizare propriu zisa si asistenta post-vanzare
Daca in perioada de inceput au fost cateva hibe care ar fi determinat o persoana mai colerica sa anuleze tot, problemele majore au aparut dupa vanzare.
Prima speta este legata de revizie. La un an de la cumparare, avand 10k+ km, m-am gandit ca ar fi indicat sa ii fac o revizie. Ok, pe caietul de service scrie ca se face la 30k km, ma gandeam ca atata timp cat o fac pe banii mei, nu e nicio problema. Am sunat la reprezentanta, un domn amabil m-a intrebat de cat timp am masina, cati kilometri am si in final am facut o programare.
Ziua programarii. Eu nu locuiesc in Iasi, ci am de facut un drum de aproximativ 2 ore pana la reprezentanta. Ajung acolo cu documentele, la receptie ii spun angajatului ca am o programare, se uita pe caiet si imi spune ca nu pot face revizia. Ii spun ca totusi am facut o programare telefonica si mi s-a spus ca se poate, insa m-am lovit de un "nu" vehement din partea sa (deja ma simteam ca intr-o farsa). Ok, ma gandesc ca am venit degeaba dar i-am spus ca mai am o problema la AC, ca se aude un zumzet cand este pornit la treptele 1-3. Baga masina in atelier si la un moment dat vine si sunt "certat" ca am lasat masina sub copaci si s-a gasit un corp strain in instalatie. Mentionez ca de regula masina nu este lasata sub copaci din varii motive pe care le cunoaste toata lumea. Am 30 de ani, insa este penibil ca un angajat al unui service sa aiba o atitudine atat de ostila, sa vorbeasca "la pertu", mai ales ca nu exista vreun document oficial in care sa scrie "va rugam nu lasati autovehiculul dvs. Ford sub arbori sau copaci".
Am trecut peste acest "hop", am facut revizia la 2 ani la ei, dar abia mai apoi au inceput .. adevaratele probleme.
La un moment dat simt ca masina trage stanga in momentul in care franez. Se intampla chiar si la semafor, in oras, la viteze relativ mici.
O coincidenta a fost apelul de la Ati Motors Iasi care ma chema la un recall legat de mecanismul de reglare a inaltimii scaunului. Ok, am facut programarea, am inteles ca aveau o fereastra foarte ingusta pentru acele recall-uri (s-a intamplat in luna mai a anului curent). L-am rugat pe angajatul Ati Motors sa imi faca o programare la mecanica pentru problema mea SI, de asemenea, sa se verifice si trenul de rulare si placutele de frana. Am specificat in mod clar ca voi plati eu aceste interventii daca nu sunt acoperite de garantie. Mi s-a spus din start "vedem noi daca puteti beneficia de garantie".
Mentionez faptul ca aceste doua interventii - recall-ul si verificarea - au fost programate la 6 ore distanta (cum spuneam, nu locuiesc in Iasi).
Am ajuns la reprezentanta, am semnat documentele pentru recall si angajatul ma indeamna sa vorbesc cu baietii de la receptie service, poate exista o varianta mai rapida. Pe scurt, am asteptat 6 ore (fiind la o distanta considerabila de casa). S-a "rezolvat" cu acel recall, am mai asteptat pe la reprezentanta, m-am mai plimbat cu masina prin Iasi si apoi am revenit.
Dupa 6 ore de asteptare, masina a fost "verificata" si mi s-a spus ca intr-adevar trage dreapta chiar si in mers. A fost bagata in service pentru a iesi dupa 5 minute - raspunsul a fost ca era o roata dezumflata (tocmai facusem presiunea cu 2 zile inainte). Am insistat si am intrebat angajatul "OK, dar celelalte verificari?" si mi-a spus un "sunt OK sub mustata", dar eu am vazut clar ca masina nu a stat mai mult de 5 minute cu mecanicul.
Supriza a fost cand mi-a inmanat cheile si practic a fugit - am observat pe portiera soferului o urma de stergere, nu impact, de sus in jos. Practic era luat doar lacul, putea fi o zgarietura facuta prin frecare cu un material textil sau moale. Masina era dupa o ploaie, era un strat superficial de praf deci se vedea orice urma. Pana sa ma dumiresc si sa ii spun, el plecase deja.
Ma intorc si ii spun ca mi-a fost atinsa masina. Imi spune intr-un mod arogant ca se vor uita ei pe camere, sa vada ce s-a intamplat. Stau si astept afara ca dupa 10 minute sa iasa si sa imi spuna "nu este de la noi, e vina dumitale, poate e zgariata de cand ati fost plecat".
Plec cu un gust amar, completez cu onestitate acel formular de la feedback Ford Romania. Primesc un e-mail dupa aproximativ saptamani - "s-a rezolvat problema dumneavoastra cu service-ul?" - tot nu. Dupa alte doua saptamani primesc un telefon de la Ati Motors - o domnisoara ma intreaba daca am fost satisfacut de ultimele interventii (?!). I-am explicat ca in mod clar de ce nu. I-am spus de asemenea ca am incheiat orice legatura cu reprezentanta Ati Motors Iasi. Singurul raspuns din partea ei a fost "Imi pare rau ca nu ati fost multumit".
Mai pot spune ca dupa acel recall referitor la reglarea inaltimii scaunului mi-a facut mai mult rau decat bine - in acest moment, mansonul de plastic nu mai este fixat de tija de otel. In momentul in care incerc sa reglez inaltimea, acel manson de plastic imi ramane in mana, nemaifiind fixat cu nimic.
Fast forward, duminica dimineata, 22.08.2020. Dimineata cobor la masina, vreau sa o pornesc, imi apare "un pom de Craciun" in bord. Alerte ABS, TCS, Hill start assist Off, si, surpriza, servodirectia nefunctionala.
Eu inclin sa cred ca acea "tragere spre stanga" a avut o oarecare legatura cu problema subsecventa aparuta acum o saptamana.
Voi astepta si raspunsul service-ului (independent) - si reparatia - la care am apelat pentru a lua masurile necesare in continuare - voi face o plangere la ANPC catre Ford Romania si in subsidiar Ati Motors Iasi si vom vedea incotro mergem ulterior.
Lasand politeturile la o parte, eu recomand sa va feriti de aceasta reprezentanta. Eu am fost prostul din a carui greseli sa invete altii.
EDIT pentru eventualii reprezentanti Ati Motors care poate considera ca este vorba de hate. VIN este WF0JXXGAHJHR60026. Puteti verifica registre electronice si/sau fizice, chiar si apeluri pentru a verifica veridicitatea relatarilor mele.