booon, deci intimplari noi
de ceva vreme (cam de prin luna mai) simteam in schimbatorul de viteze niste mici batai, vreo 2-3, scurte, usoare, cind plecam cu masina de pe loc, fie in fata, fie in spate ... asa ca am inceput sa suspectez ceva pe la ambreiaj; apoi, am observat si o usoara patinare ... apoi au aparut niste "clanc-uri" metalice scurte, ca un arculet, tot la plecarea de pe loc
asa ca, out with old, in with the new - ma decid sa pun ambreiaj nou
cel de pe masina a fost pus la 105.000 km acum 3 ani, totul pe Sachs; rulmentul de presiune a inceput sa huruie dupa 25 km de cand l-am montat; fuck it; acum am 153.000 km
drept care m-am pregatit cu disc+placa KM Germany, rulment presiune FTE (echipare OE), ulei cutie vietze MOTUL Gear300 75W90 - 3 litri, simeringuri planetare, suruburi cap planetara, suruburi volant, suruburi placa presiune, piulite pivoti, plus simering palier spate, just in case
demontam; la verificare, simeringul palier spate nu curge, deci ok; remontam volant-ul, punem ambreiajul, scurgem bine-bine cutia de viteze ... in care - surpriza !! - la reumplere intra vreo 2,7 litri de ulei de cutie !!
punem tot la loc, cheie ... plec ... masina face ca tractorul; vibreaza, se zguduie, tremura ... chestii pe care nu le facea inainte; si face astea si cu ambreiajul apasat, si cu el liber
discutii, analize ... concluzia: ceva la ambreiaj (cel mai probabil placa de presiune) e descentrata / ovalizata din fabrica ... solutia: re-inlocuire ambreiaj
la demontare, prin inspectie vizuala, e absolut imposibil de detectat vreo problema la placa KM comparativ cu o placa Sachs; ca sa elimin orice umbra de indoiala, inlocuiesc si volantul (se gaseste doar OE Ford la masina mea), si pun disc+placa Sachs; desigur, suruburi volant noi, suruburi placa presiune noi, piulite pivoti noi, suruburi cal planetara noi
remontam, dam cheie ... masina e bocna; nicio vibratie; niciun tremur; totul e perfect
asa ca ... cind e sa ai ghinion, ai
exista si o parte buna: cu masina pe elevator, observ o "zgaiba" pe un disc de frana; dau cu unghia ... pare o fisura
rapid, discuri noi de frana; cele de pe masina erau Brembo (care erau si nitel ovalizate, dupa aprox 55.000 km), puse tot cu 3 ani in urma, acum am pus TEXTAR; si am si placute noi, MINTEX (gama low-cost de la TEXTAR)
si ca sa incheiem, mecanicul observa si o deteriorare la un burduf al unei bielete antiruliu fata, asa ca azi urc pe masina o pereche originala Ford
toate inainte de concediu
ca asa se intimpla de obicei