de db50rin » 18 Oct 2014, 20:19
Circuitul ara intr-un mare fel, un pas imens pentru Romania din punct de vedere al motorsportului. Dupa ce achitam taxele, ne luam transponderele (dispozitivele cu care se citesc timpii) ne apucam de treaba. Acum, ca sa intelegeti ce simt eu cand "ma dau" pot explica in felul urmator. ORGASIMIC. Un circuit cu un asfalt ca in palma, unde trebuie sa te dai cat poti de tare. GRESIT, asta e si problema, aici nu ne DAM. Aici trebuie sa pilotam cu cap, cu tehnica cu tactica si cu mult curaj. Si nu vorbesc dintr-o emisiune a Procesului Etapei.
Stiind din experienta Bucovat cand m-am dat tare....... si atat. Incep sa fac niste tururi de recunoastere/antrenament, circuitul fiind foarte "interesant" cu curbe unde trebuie sa gandesti unde sa intrii si mai altes unde sa iesi, deci un traseu tehnic. Partea mai putin placuta este ca de-a lungul traseului sunt jaloanele care trebuiesc ocolite DAR distanta dintre ele este destul de mica (ideal pentru Lupo, Polo, Clio, etc) de 3 metri, ceea ce nu mi-a cam convenit, dar au fost altii (Panamera) care chiar aveau probleme mari sa intre pe portile de jaloane.
Dupa ce parcurg mai multe tururi dupa cum am spus, am mers la standuri sa imi vad timpii de referinta, de unde trebuia sa scad. Vad o medie de 1:42. Zic, bine asa.... sa incepem. Dupa ce mai fac o serie de 3 tururi si inca o serie de 3 tururi (o serie contine un tur de antrenament, un tur cronometrat si un tur de racire cand parasesti circuitul) vad ca scot constant 1:42.
Incepem pratea tactica a etapei.
Cum cunosti cel mai bine un traseu, fie el si de munte sau pana la plaja sau pana la blocul amantei ??? Il parcurgi pe jos. Zis si facut, o luam la pas (in pauza dintre antrenamente de 1 ora) si analizam fiecare curba astfel incat sa obtinem cea mai buna trasa. Toate acestea alaturi de Alin, un extraordinar de bun teoretician care argumenta fff bine fiecare loc de intrat si iesit, cu ce viteza, in ce treapta si cat de tarziu sa franez. Parcurgem de 2 ori circuitul pe jos si incepe proba de calificari. Ajungem la masina, si constatam ca motorina este intre 0 si 1/4 dar pe CB imi apare rezerva adica 80 km cu o medie de 7.7 %. Destul de aiurea tinand cont ca suntem in camp si trebuie sa mergem sa alimentam. UNDE ? CAND ? Desi era logic ca valoarea sa fie eronata pentru ca teoretic aveam motorina nu vroiam sa risc mai ales ca toti ceilalti piloti au venit cu canistre de ... benzina. Decidem sa ma dau asa, la risc, sa vedem cat o scadea mai ales ca aflam ca Urziceniul este la 15 km deci nu era de disperat prea tare. Facem proba de calificari, dupa cum am convenit cu Alin, fiecare trasa, fiecare curba, fiecare franare, si merg bine. Bine bine, fara greseala, toate curbele le-am abordat impecabil, merg sa aflu timpii cand sa-mi pice fata.... nu a fost inregistrat timpul. Problema nu era ca mi-a iesit prea bine si ca nu imi mai iese, problema era ca placutele mele de frana ardeau si chiar discurile erau cam mov deci imi trebuiau cam 30 min sa le racesc. Propun sa ne dam ultimii (3 masini erau in situatia mea de la grupa 4) dar ma lovesc de refuzul celorlalti carora se racesc semi-slickurile) deci trebuie sa ne dam acum.... FMM de situatie. Ma uit la frane, fum, ma uit la kilometrii de la 80 ajuse la 65. Zic aia e, sper sa fie maxi-taxi spre targoviste cu plecare din Adancata. Ma asez la start, ii dau tare, pe sistemul ORI - ORI. Primul tur de antrenament il fac mai incet ca sa nu solicit prea tare franele, si la cel cronometrat ii dau. Am mers bine cam tot traseul, ratez trasa la o sicana, dar nu era prea rau, mai fac si turul de iesire si ma duc la standuri. 1:37 cu 5 secunde mai repede. BUNN. Tot era ceva, sfaturile lui Alin au functionat. Ma uit pe bord 35 km. Ii zic lui Alex 1 si lui Alex 2 sa plece sa alimenteze. Direct din etapa, cu transponderul pe masina cu stickere cu tot. Dupa clasa mea (4) urma OPEN, dupa care OPEN TURISME dupa care inepea MANSA 1. Adica etapa propriu-zisa. Se termina ultimele clase dupa care se reia cu clasa JUNIOR si CLASA 1. Dau sa ii sun pe astia, pe unde sunt. DEZASTRU, daca stateau la prostituate nu ma ofticau.... stateau la bariera, si nici macar nu au alimentat. Se pleaca cu CLASA 2 adica pana in 1600 cmc dupa care se aseaza CLASA 3 (1600 - 2000) cmc. Tot ce putea fi mai rau. Norocul meu a fost ca a iesit unu cu un SAXO prin coceni si cursa s-a oprit. Intr-un final ajung si astia cu motorina, putin peste sfert dar tot era ceva, ma aliniez la start, astept sa se reia, pleca si GRUPA 3 dupa care incepem si noi. Desi nu ma asteaptam parcurc traseul fara greseala, impecabil, trasele erau perfecte, ajung la standuri, 1:36. GENIAL.
Incepea sa imi placa, scadeam o secunda pe mansa. Ma uit la ceilalti, 1:30 media. DAR ce masini aveam in grupa. O Honda de coasta a lui BOBBY MOM, 2 x HONDA S2000 si un BMW 330d. Era dificil sa intru printre ei. O alta mentiune, toti aveau semi-slickuri. Vorbesc cu Alin unde sa mai lucram sa scadem, vedem filmarile cu intrarile in curbe si gasim niste trase mai rapide pe video dar fff greu sa le pun in practica. Totusi, o masina cu interiorul pe ea, diesel, cu soft deloc brutal, cu roti de strada, era greu sa intru si mai tare desi pe filmare masina statea pe trasa ei si nu se clintea. Ii zic sa incerc. MANSA 2, ultima iesire a zilei pe circuit...... TOTUL SAU NIMIC.
Incepem, ne aliniem, pleaca hondele s2000, plecaca civicul de vtm, pleaca bmw-ul si apoi plec si eu. Am ales sa ii dau pana la limitare. Am cautat pe telefon fisa dyno si am vazut ca trage masina pana la 4300 rpm. Deci merge sa ii dau pana sus, sus de tot. Desi pana acum am schimbat sus acum trebuia sa schimb si mai sus pentru ca am ales sa nu ii mai dau treapta 4 pana la viraje si sa ii dau treapta 3 in limitare sa nu pierd timp cu schimbatul treptelor. Totul trebuia sa fie eficient. Plecam, primul viraj il fac il gaz maxim, urmeaza jaloanele, nu le ating, gaz maxim dupa care frana violenta de intra abs-ul si tot asa pana terminam cele 3 tururi. Impresia a fost ca am mers si mai tare, dar impresia era doar din trasele pe care le faceam si imi ieseau, din afara se vedea altfel. Ajung la standuri, si vad timpul 1:35. VICTORIEEEE. Imi parea incredibil ca am reusit sa scad 7 secunde de la un 1:42 care si asa imi parea mers blana. Ce inseamna un traseu sa il calculezi, sa il gandesti, si sa te folosesti de toate mijloacele tehnice sa scazi. Ma uit pe timpi, deja civicul de coasta scade sub 1:30 ca si o honda S2000, baietii isi vedeau de treaba lor. Eu cu dieselul meu am reusit mai MAXIM din ce a putut oferi masina si sunt extrem de mandru de ea. Portocala a mers fara sa ii reprosez nimic, doar franele au facut ceva probleme dar in rest nota 10.
Suspenisa perfecta, a stat exact cum trebuie, softul perfect, a mers liniar fara sa se limiteze intr-un fel, rotile bune, mergeau ceva mai late dar 6.5J duce maxim 215 cat am pe ele. Probabil semi-slickuri dar asta la anul.
Maine, este o noua etapa, etapa 6, unde nu mai vine Alin si Alex 2 dar vine Alex cu GTI-ul (el este soferul) si surpriza Ady Sotangeanu, pilot de coasta care o sa stea cu mine in masina si incercam sa scadem si mai mult. Din pacate, traseul se schimba, probabil o sa mergem in celalalt sens, si o sa trebuiasca sa il parcurg pe jos pentru a il gandi si studia dar toate astea nu conteaza. Distractia este garantata, copii si oamenii de pe margine iti fac poze, te filmeaza, te aplauda, a fost si Antena3 care au facut niste LIVE-uri,.............. ceva deosebit.