14 Noi 2007, 00:27
14 Noi 2007, 01:04
14 Noi 2007, 01:18
14 Noi 2007, 01:41
14 Noi 2007, 02:41
14 Noi 2007, 03:30
14 Noi 2007, 03:50
14 Noi 2007, 03:52
14 Noi 2007, 10:01
$1 scrie:$2 sa incerc sa justific mai clar.
practic avem 2 suprafete : solul, acoperit de gheata, zapada etc. si cauciucul/roata
roata efectueaza o miscare de rotatie. practic pierderea aderentei se realizeaza datorita vitezei prea mari de rotatie. miscarea asta mare de rotatie la roata este transmisa de la motor.
benzina are un cuplu distribuit liniar pe o plaja de turatii, pana la o anumita valoare. dieselul inregistreaza o crestere de cuplu si putere mult mai repede decat benzina. cuplul maxim e undeva pe la 2000 rpm. puterea si ea tot pe acolo. la benzina (caz concret la golful meu) puterea max e undeva la 5500 rpm, cuplul la 5700rpm sau invers, nu mai retin exact, oricum.. peste 5500 fata de 2000.
de la 600 rpm pana la 5500 ai suficienta "pedala" ca sa reglezi turatia cat mai fin.
intre 600 si 2000rpm e mai greu de tinut turatia optima ca sa nu patinezi.
la 600 rpm, benzinarul e mort, cuplul e minim, risti sa se opreasca motorul daca nu stii sa te joci cu ambreiajul, mai ales in deal. la diesel in schimb, turatiile joase ii ofera un cuplu superior fata de benzina si la cele 600 rpm dezvolta un cuplu si o putere mai mare decat benzinarul.
puterea se resimte intr-un final in viteza de rotatie a rotilor care pierd aderenta mai repede in cazul unui diesel decat in cazul benzinei.
imi cer scuze daca te-ai simtit jignit e expresia "total eronat". o folosesc frecvent in vorbire in principal cand imi exprim dezacordul fata e o chestiune.
atasez si un grafin al cuplului si puterii la diesel comparativ cu benzina poate se intelege mai bine:
14 Noi 2007, 13:00
14 Noi 2007, 13:13
14 Noi 2007, 14:01
14 Noi 2007, 14:04
14 Noi 2007, 14:43
$1 scrie:$2ocmai din cauza cuplului mai mare la diesel era suficient sa ridic piciorul de pe ambreiaj ca masina sa porneasca. La benzina controlezi mai greu turatiile si omori si ambreiajul.
$1 scrie:$2Benzina are o ardere mai brusca si cresterea in ture se face mai repede
14 Noi 2007, 15:15
$1 scrie:$2ieselul dezvolta o la o turatie mica, un cuplu mare.
benzina la aceeasi turatie dezvolta un cuplu mult mai mic.
e adevarat, pentru a atinge acelasi cuplu, benzina are nevoie de mai multe turatii, dar ideal pe gheata nu este sa ai cuplu mare. drept urmare, la turatii joase, cum benzina are un cuplu mic, plecarea de pe loc este mai facila.
14 Noi 2007, 15:18
14 Noi 2007, 15:29
$1 scrie:$2nfo suplimentar : si benzinarul urca, poate la viteze nitel mai mici si pante nitel mai putin rezonabile, n-am avut ocazia sa compar exact.
14 Noi 2007, 15:30
$1 scrie:$2$1 scrie:$2ieselul dezvolta o la o turatie mica, un cuplu mare.
benzina la aceeasi turatie dezvolta un cuplu mult mai mic.
e adevarat, pentru a atinge acelasi cuplu, benzina are nevoie de mai multe turatii, dar ideal pe gheata nu este sa ai cuplu mare. drept urmare, la turatii joase, cum benzina are un cuplu mic, plecarea de pe loc este mai facila.
Cu alte cuvinte, nu cuplul te ajuta la plecarea de pe loc... ci viteza???![]()
Serios acum: la benzina cuplul creste odata cu viteza, dar la pornire ai nevoie in special de cuplu, viteza te face sa patinezi. Ambreiajul le da drumul la amandoua (si viteza si cuplu), nu le diferentiaza.
Info suplimentar: diesel-ul urca si pante fara sa apesi pe acceleratie din cauza cuplului (pante rezonabile si viteze rezonabile)
14 Noi 2007, 15:32
$1 scrie:$2$1 scrie:$2nfo suplimentar : si benzinarul urca, poate la viteze nitel mai mici si pante nitel mai putin rezonabile, n-am avut ocazia sa compar exact.
Adica poti sa pleci de pe loc fara sa apesi pe acceleratie?
14 Noi 2007, 15:56
$1 scrie:$2$1 scrie:$2Adica poti sa pleci de pe loc fara sa apesi pe acceleratie?
Nu stiu, dar parca da. O sa verific.
Da parca tu vorbeai de urcat, nu neaparat de plecat de loc ?
14 Noi 2007, 16:05
14 Noi 2007, 16:11
14 Noi 2007, 16:16
14 Noi 2007, 16:25
14 Noi 2007, 16:28
14 Noi 2007, 16:32
14 Noi 2007, 16:39
14 Noi 2007, 16:46
14 Noi 2007, 16:48
14 Noi 2007, 16:50
$1 scrie:$2e plecat mai usor, nu contest, se pleaca cu dieselul....
dar discutia era pe suprafete f. alunecoase, care pleaca mai bine
nu ai patit niciodata cu dieselul sa iti patineze fara sa accelerezi?