Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop
In ultimii 5 ani am condus Octavia 1.2tsi DSG7 105cp (fabricata 2010), Subaru Outback 2.0 150cp benzina aspirata si cutie automata (2009), Opel Corsa 1.4 100cp (2014), Opel Astra 1.7cdti 110cp (2011). Inainte de asta am condus timp de alti 15 ani diverse alte masini cum ar fi Dacia 1300, Oltcit Club, VW Golf 2 cutie automata, Tico, Logan. Si cand spun condus, ma refer la condus cel putin 1 luna, zi-de-zi, prin Bucuresti, adica aproximativ 1000-1500km.
De la jumatatea lui decembrie sunt proaspat utilizator de Ford Focus si este prima masina de la Ford, asa ca aveti mila de un Ford noob.
Deci, cum ziceam, la jumatatea lui decembrie 2014 am fost dotat cu 'Noul Focus Trend 1.0 Ecoboost 125 HP START-STOP' dotare care desigur ca trebuia sa se incadreze intr-un buget destul de limitat. Cu toate acestea au incaput si ceva dotari extra, mentionate mai jos.
- Pachet Trend (include aer conditionat automat cu reglare separata stanga/dreapta, faruri de ceata, covorase velur fata/spate, consola centrala cu cotiera, Radio CD cu MP3 Player USB, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan, SYNC Gen 2 cu touchscreen color 8" BlueTooth si Voice Control limba engleza si apel 112 in caz de urgenta.)
- Pachet iarna (include scaune fata incalzite, parbriz incalzit electric si volan imbracat in piele incalzit)
- jante aliaj, senzori parcare spate, geamuri fumurii, pachet fumatori (nu fumez, dar scrumiera e buna pentru maruntei), roata de rezerva de dimensiuni reduse.
Per ansamblu sunt super incantat de masina, si o sa incep cu "bunele".
Interiorul arata bine de tot, antifonarea este foarte ok, motorul este elastic - cam prea elastic as zice, cel mai probabil datorita treptelor foaaaaarte lungi de la cutia de viteze. Comparativ Octavia 1.2tsi 105HP cu DSG7 era sesizabil mai nervoasa si mai smucita.
Pachetul de iarna este belea. Parbrizul incalzit face toti banii, volanul incalzit la fel, iar de scaunele incalzite nu mai zic...
Ecranul touch este foarte util, ecranul de la computerul de bord este la fel de util, in special reprezentarea grafica a masinii si ecranul de status in care ai toate informatiile legate de consum/distanta la un loc.
HLA (asistenta la pornirea din rampa) este o comoditate cu care eram deja obisnuit si ma bucur sa vad ca este inclus in configurarea de baza (dar n-are tempomat!!!) desi aparent nu functioneaza daca intra start/stop-ul
TPM (Sistemul avansat de monitorizare a presiunii in pneuri) l-am apreciat foarte mult pe Octavia, sper ca si acesta sa fie la fel de sensibil si util.
Acum, in conditii de iarna, motorul se incalzeste foarte repede, nu stiu daca de vina este ASG (Active shutter Grill), dar de exemplu Octavia 1.2tsi mi-a mancat zilele - se incalzea in 15 minute de parca era diesel si nu benzinara.
Si acum "relele"
- Nu are tempomat/cruise control. Nu stiu cum mi-a scapat aceasta optiune la momentul lansarii comenzii. Probabil ca am presupus ca este implicita, dar nu o am si chiar imi lipseste, caci toate masinile de mai sus aveau tempomat, inclusiv cele 2 Opel-uri care aveau niste nivele de echipare minimaliste. O consider o optiune care ar trebui sa se regaseasca la nivelul cel mai de baza, chiar daca este un tempomat simplu care doar mentine viteza constanta fara celelalte bibiluri gen monitorizare distanta fata de masina din fata, etc.
- Nu se coboara/ridica geamurile din telecomanda (da stiu, nu am geamuri electrice pe spate), cele 2 Opel-uri aveau aceasta optiune desi nici ele nu aveau geamuri electrice pe spate. Iarasi o optiune care mi se pare de baza.
- Clima vajaie pur si simplu. Adica baga aer cu viteza prea mare (cel putin in primele 5-10 minute, apoi se mai linisteste). Atat la Octavia cat si la Astra puteam sa setez 2 viteze pentru clima high/low - La Octavia butonul de clima avea 3 pozitii: OFF/On-Low/On-High, la Astra setarea se facea din configul computerului de bord.
- Nu pot sa setez usile sa se blocheze automat la plecarea de pe loc - optiune pe care o aveam la toate celelalte masini pe care le-am condus. Adevarat, optiunea de inchidere automata a usilor venea implicit dezactivata - dar activarea se facea mai mult sau mai putin usor si era mentionata in manual.
- Duzele de la spalatorul de parbriz nu se pot regla. WTF? Stropirea parbrizului din pozitia "stand pe loc" este OK - adica acopera cam 50-60% din parbriz, iar pe restul ajung suficienti stropi incat curatarea se face acceptabil. In schimb in mers, la 50-60km/h, jetul acopera cam 25% din parbriz iar pe partea de sus cam ramane mizerie.
- Portbagajul foarte mic. 316L/277L cu roata de rezerva de dimensiuni mici/normale . De regula in brosuri este data valoarea de 363L pentru capacitatea portbagajului uitand sa mentioneza ca n-ai roata de rezerva... Asa pentru anecdotica: Corsa are 285L capacitate portbagaj, Astra 370L, Octavia 560L
Si una de "design aerodinamic" daca pot sa spun asa - se murdareste pe spate rau, da' RAU de tot. Am mai condus hatch-uri (oltcit, golf, corsa, astra), dar parca nici una nu are asa lipici la mizerie pe posterior ca Focusul asta.
Sistemul Start/Stop are din partea mea review-uri mixte. Adica il consider foarte bun pentru situatiile de trafic normal cand stai la acelasi semafor o singura data - hai sa zicem de maxim 2 ori. Dar la ore de varf cand mergi in coloana - sau mai bine zis cand stai in coloana - este o pacoste si clar trebuie dezactivat, alternativa fiind sa stai cu piciorul pe ambreiaj mult mai mult decat ar fi necesar.
Asa cum ziceam mai sus, chiar si cu toate "relele"

- Noobi
- Incepator
- Mesaje: 9
- Membru din: 16 Dec 2014, 14:37
- Localitate: Bucuresti
- MaÅŸina: Ford Focus MK3 Facelift Trend 1.0l 125CP Ecoboost