Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 14:30

Salutare dragi colegi de forum.
In ultimii 5 ani am condus Octavia 1.2tsi DSG7 105cp (fabricata 2010), Subaru Outback 2.0 150cp benzina aspirata si cutie automata (2009), Opel Corsa 1.4 100cp (2014), Opel Astra 1.7cdti 110cp (2011). Inainte de asta am condus timp de alti 15 ani diverse alte masini cum ar fi Dacia 1300, Oltcit Club, VW Golf 2 cutie automata, Tico, Logan. Si cand spun condus, ma refer la condus cel putin 1 luna, zi-de-zi, prin Bucuresti, adica aproximativ 1000-1500km.

De la jumatatea lui decembrie sunt proaspat utilizator de Ford Focus si este prima masina de la Ford, asa ca aveti mila de un Ford noob.

Deci, cum ziceam, la jumatatea lui decembrie 2014 am fost dotat cu 'Noul Focus Trend 1.0 Ecoboost 125 HP START-STOP' dotare care desigur ca trebuia sa se incadreze intr-un buget destul de limitat. Cu toate acestea au incaput si ceva dotari extra, mentionate mai jos.
- Pachet Trend (include aer conditionat automat cu reglare separata stanga/dreapta, faruri de ceata, covorase velur fata/spate, consola centrala cu cotiera, Radio CD cu MP3 Player USB, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan, SYNC Gen 2 cu touchscreen color 8" BlueTooth si Voice Control limba engleza si apel 112 in caz de urgenta.)
- Pachet iarna (include scaune fata incalzite, parbriz incalzit electric si volan imbracat in piele incalzit)
- jante aliaj, senzori parcare spate, geamuri fumurii, pachet fumatori (nu fumez, dar scrumiera e buna pentru maruntei), roata de rezerva de dimensiuni reduse.


Per ansamblu sunt super incantat de masina, si o sa incep cu "bunele".

Interiorul arata bine de tot, antifonarea este foarte ok, motorul este elastic - cam prea elastic as zice, cel mai probabil datorita treptelor foaaaaarte lungi de la cutia de viteze. Comparativ Octavia 1.2tsi 105HP cu DSG7 era sesizabil mai nervoasa si mai smucita.
Pachetul de iarna este belea. Parbrizul incalzit face toti banii, volanul incalzit la fel, iar de scaunele incalzite nu mai zic...
Ecranul touch este foarte util, ecranul de la computerul de bord este la fel de util, in special reprezentarea grafica a masinii si ecranul de status in care ai toate informatiile legate de consum/distanta la un loc.
HLA (asistenta la pornirea din rampa) este o comoditate cu care eram deja obisnuit si ma bucur sa vad ca este inclus in configurarea de baza (dar n-are tempomat!!!) desi aparent nu functioneaza daca intra start/stop-ul
TPM (Sistemul avansat de monitorizare a presiunii in pneuri) l-am apreciat foarte mult pe Octavia, sper ca si acesta sa fie la fel de sensibil si util.
Acum, in conditii de iarna, motorul se incalzeste foarte repede, nu stiu daca de vina este ASG (Active shutter Grill), dar de exemplu Octavia 1.2tsi mi-a mancat zilele - se incalzea in 15 minute de parca era diesel si nu benzinara.

Si acum "relele"
- Nu are tempomat/cruise control. Nu stiu cum mi-a scapat aceasta optiune la momentul lansarii comenzii. Probabil ca am presupus ca este implicita, dar nu o am si chiar imi lipseste, caci toate masinile de mai sus aveau tempomat, inclusiv cele 2 Opel-uri care aveau niste nivele de echipare minimaliste. O consider o optiune care ar trebui sa se regaseasca la nivelul cel mai de baza, chiar daca este un tempomat simplu care doar mentine viteza constanta fara celelalte bibiluri gen monitorizare distanta fata de masina din fata, etc.
- Nu se coboara/ridica geamurile din telecomanda (da stiu, nu am geamuri electrice pe spate), cele 2 Opel-uri aveau aceasta optiune desi nici ele nu aveau geamuri electrice pe spate. Iarasi o optiune care mi se pare de baza.
- Clima vajaie pur si simplu. Adica baga aer cu viteza prea mare (cel putin in primele 5-10 minute, apoi se mai linisteste). Atat la Octavia cat si la Astra puteam sa setez 2 viteze pentru clima high/low - La Octavia butonul de clima avea 3 pozitii: OFF/On-Low/On-High, la Astra setarea se facea din configul computerului de bord.
- Nu pot sa setez usile sa se blocheze automat la plecarea de pe loc - optiune pe care o aveam la toate celelalte masini pe care le-am condus. Adevarat, optiunea de inchidere automata a usilor venea implicit dezactivata - dar activarea se facea mai mult sau mai putin usor si era mentionata in manual.
- Duzele de la spalatorul de parbriz nu se pot regla. WTF? Stropirea parbrizului din pozitia "stand pe loc" este OK - adica acopera cam 50-60% din parbriz, iar pe restul ajung suficienti stropi incat curatarea se face acceptabil. In schimb in mers, la 50-60km/h, jetul acopera cam 25% din parbriz iar pe partea de sus cam ramane mizerie.
- Portbagajul foarte mic. 316L/277L cu roata de rezerva de dimensiuni mici/normale . De regula in brosuri este data valoarea de 363L pentru capacitatea portbagajului uitand sa mentioneza ca n-ai roata de rezerva... Asa pentru anecdotica: Corsa are 285L capacitate portbagaj, Astra 370L, Octavia 560L

Si una de "design aerodinamic" daca pot sa spun asa - se murdareste pe spate rau, da' RAU de tot. Am mai condus hatch-uri (oltcit, golf, corsa, astra), dar parca nici una nu are asa lipici la mizerie pe posterior ca Focusul asta.

Sistemul Start/Stop are din partea mea review-uri mixte. Adica il consider foarte bun pentru situatiile de trafic normal cand stai la acelasi semafor o singura data - hai sa zicem de maxim 2 ori. Dar la ore de varf cand mergi in coloana - sau mai bine zis cand stai in coloana - este o pacoste si clar trebuie dezactivat, alternativa fiind sa stai cu piciorul pe ambreiaj mult mai mult decat ar fi necesar.


Asa cum ziceam mai sus, chiar si cu toate "relele" :) mentionate anterior, per ansamblu sunt foarte multumit de masina si deja mi s-a lipit de suflet. Sunt curios cum sta la fiabilitate, dar asta ramane de vazut.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 16:06

ceva poze nu se pot atasa? cat a ajuns ca pret?
singurul lucru care imi lipseste este volanul incalzit ... moft sau nu, il doream dar cand am luat masina nu era nici optiune

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 16:41

Sa o stapanesti sanatos. Asteptam cateva poze.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 17:01

Felicitari pentru achizitie si multumim pentru impresii. Alte intrebari:

- Cum se comporta senzorii de parcare? Au semnal doar sonor sau si vizual pe vreun display?
- Cum s-a comportat ecranul touch la -10 <-> -20 grade? Nu ingheta imaginea? De ce zici ca e foarte util, la ce il folosesti frecvent?
- Ai incercat limitarea de viteza pe cheie (sistem MyKey)?
- Senzorul de lumina pentru aprindere automata faruri e prezent?
- Cate trepte de incalzire au scaunele? Se aplica si la incalzire volan?

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 17:42

Sa o stapanesti sanatos multi km!
Ca sa raspund la cateva intrebari puse de colegul mai sus : scaunele au 3 trepte de incalzire, volanul are doar una si are buton separat. Nu cred sa fie probleme cu ecranul navigatiei la frig, eu am navigatie Denso cu ecran touchscreen de 7" si n-am avut probleme cu ea la frig.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 18:02

$1 scrie:$2ingurul lucru care imi lipseste este volanul incalzit ... moft sau nu, il doream dar cand am luat masina nu era nici optiune

nici eu n-am inteles de ce Ford n-a fost in stare sa puna aceasta optiune pe Focus 3 de cand a aparut :|

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 19:15

Multumesc pentru urari.
Colegul alyn_acn a raspuns la cateva, raspund eu la restul:
- ecranul touch nu a avut nici o problema la frigul din noptile trecute (-15 grade parca)
- il gasesc foarte util pentru ca ai mai putine butoane pe consola centrala, grupeaza functiile si controalele foarte ok (phone/entertainment/clima/compas/setari). Practic pe ecranul de home poti sa ai un status general pentru toate cele 4 sectiuni sau poti sa intri in fiecare in parte pentru mai multe detalii/setari
- senzorii de parcare au avertizare sonora si un ecran grafic cu reprezentarea distantelor care se supraimpune pe ecranul touch
- nu am remarcat sa am vreun senzor de lumina.
- si nici nu am incercat ca configurez limitele pe MyKey. Am intrat prin meniuri si am vazut ceva limite pentru viteza, mileage, sound volume. Interesant, dar n-am intentie sa le folosesc pentru mine :) , iar deocamdata fiica'mea, desi are aproape 18 ani, nu este absolut de loc interesata de condus/carnet.

Pretul nu pot sa-l comentez, a fost o negociere firma/dealer si nu stiu daca am libertatea de a impartasi aceasta informatie. Oricum discountul a fost semnificativ, in opinia mea, dar nu foarte deosebit de ofertele pe care le-am mai vazut pe aici pe forum.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

13 Ian 2015, 21:00

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ingurul lucru care imi lipseste este volanul incalzit ... moft sau nu, il doream dar cand am luat masina nu era nici optiune

nici eu n-am inteles de ce Ford n-a fost in stare sa puna aceasta optiune pe Focus 3 de cand a aparut :|

tu crezi ca ford investeste asa multi bani in cercetare si marketing ca sa iti ofere tie masina completa... naaa, trebuie sa cumperi si urmatorul model :P

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 09:14

Foarte interesanta masina. Asteptam poze. Nu stiam ca pachetul Trend este atat de cuprinzator.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 10:16

Într-adevăr frumoasa masina! Pretul nu mi se pare prea mare!

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 13:33

Inca o intrebare: cand ai conectat un telefon prin bluetooth si asculti muzica de pe el, din comenzile de pe volan merge sa dai next la melodie? ms

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 14:28

n-am incercat, dar verific diseara

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 16:18

Poze cu CB-ul si cu Touchscreen-ul
Poze cu exteriorul dupa ce o spal, ca acu' e jale ce e pe ea. Culoarea, cand e curata, este Frozen White.
Reprezentarea grafica a masinii din CB este dinamica: arata usi deschise, faza mica/mare, pozitii, proiectoare/ceata.

Consumul de pe CB este strict in oras. In timpul saptamanii - la ore de varf in conditii de trafic intens, in weekend - cumparaturi si/sau plimbari in conditii de trafic (oarecum) decent. Eu ma declar multumit de acei 9.2%
In conditii aproximativ similare de trafic si stil de condus, dar vara/toamna:
Corsa 1.4 aspirat 100HP: 9.5%
Subaru 2.0 aspirat 150HP: 13.2% (transmisie automata)
Astra 1.7cdti 110HP: 8.5%

20150113_200816-mini.jpg
Touchscreen


20150113_200823-mini.jpg
Ceasuri/CB

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

14 Ian 2015, 21:44

$1 scrie:$2nca o intrebare: cand ai conectat un telefon prin bluetooth si asculti muzica de pe el, din comenzile de pe volan merge sa dai next la melodie? ms


Erm... eram pe cale sa raspund cand mi-am dat seama ca exact din comenzile de pe volan n-am incercat. Silly me 8-}
M-a bulversat setarea activa de repeat (vezi mai jos in poza pe laterala dreapta a ecranului), setare pe care n-am facut-o eu ci era deja activa in playerul telefonului (samsung galaxy s3) :)

Deci tind sa cred ca merge controlat si din butoanele de pe volan. Precum se vede mai jos in poza, pe ecranul touch apar controalele de previous/play-pause/next (nu numai ca apar dar si functioneaza), iar playerul masinii preia setarile playerului din telefon.

Sry pentru calitatea pozei

20150114_190256-mini.jpg

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

15 Ian 2015, 10:35

$1 scrie:$2nca o intrebare: cand ai conectat un telefon prin bluetooth si asculti muzica de pe el, din comenzile de pe volan merge sa dai next la melodie? ms


Deci da, pot sa confirm: merge.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

21 Ian 2015, 18:19

Una "haioasa", daca pot sa zic asa.
Nu mi se degivreaza oglinzile laterale.
Zic, ce-o fi? Chiar asa, masina de 3 saptamani si deja a aparut prima problema?
Verific siguranta, exista si pare buna.
Verfic VIN-ul, apare "Dual Power Signal Mirrors". Hopa, lipseste "Heated" din propozita anterioara, deci se pare ca nu am oglinzi incalzite.
Am rasuflat usurat, masina e fiabila, nu s-a stricat degivrarea oglinzilor laterale ci, pur si simplu, lipseste cu desavarsire. :)

Deci, atentie pentru potentialii doritori de Focus 3 facelift Trend. La aceasta echipare, oglinzile laterale cu incalzire sunt optionale, optiune care se cumpara impreuna cu geamurile electrice spate.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

21 Ian 2015, 18:53

Incalzirea in oglinzi porneste odata cu incalzirea lunetei. ;)

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

21 Ian 2015, 20:46

$1 scrie:$2Pretul nu pot sa-l comentez, a fost o negociere firma/dealer si nu stiu daca am libertatea de a impartasi aceasta informatie. Oricum discountul a fost semnificativ, in opinia mea, dar nu foarte deosebit de ofertele pe care le-am mai vazut pe aici pe forum.


$1 scrie:$2Žntr-adevăr frumoasa masina! Pretul nu mi se pare prea mare!


Ramona, stii ceva mai mult decat noi, ceilalti?

In ceea ce priveste oglinzile incalzite, asa s'ar parea, ca pe Trend oglinzile nu sunt incalzite, ci doar ca optional cu pliere si geamuri electrice spate.
Mai logic ar fi fost, daca tot nu erau standard, sa fie oferite in pachetul de iarna.
Posibil sa ai totusi instalatia electrica, dar deocamdata putin probabil sa gasesti sticla la preturi decente incat sa merite inlocuirea loc. Ba chiar am vazut ca exista si posibilitati de bricolare, de montare a unui sistem de incalzire intre sticla si suportul de plastic, transformand astfel orice oglinda intr'una cu incalzire, dar nu cred ca merita deranjul in cazul de fata

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 09:14

@Noobi: Exista cumva vreo optiune din computerul de bord pentru a dezactiva sistemul Start Stop ? Mersi.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 10:37

$1 scrie:$2ncalzirea in oglinzi porneste odata cu incalzirea lunetei. ;)


Asa era la Loganul meu din 2005. La Focus-ul din 2014 functioneaza cam asa: pornesc incalzirea la volan, imi incalzesc bine mainile, apoi deschid geamul si pun mana pe sticla oglinzii... se dezgheata aproape instantaneu =))

@ cristy g7: Nu, n-am vazut. Poate doar din softul de service/diagnoza sa-l dezactivezi permanent.

@ andrei0241: Intr-adevar, nu merita deranjul. Dar este absolut stupid ca la o masina cu un pret de lista de minim 16450E sa nu pui oglinzi incalzite. Sa-i mareasca pretul cu 0.7% si sa-i bage in configuratia de baza oglinzile incalizte si geamurile electrice pe spate care acum sunt optionale la un pret de lista de 121 de Euro.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 14:23

Geamuri electrice spate am mai tot vazut ca optionale si la concurenta, la oglinzi incalzite insa Focus e o premiera

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 15:55

Ai pornit incalzirea in luneta, iar oglinzile nu s-au dezaburit/dezghetat?
Imi vine greu sa cred ca oglinzile incalzite sunt optionale, mai ales in 2015! Din cate stiam, orice oglinda electrica, este si incalzita. Doar alea manuale nu au incalzire, desi sunt cazuri cand si alea au.
P.S daca nu e secret de stat, pune si tu VIN-ul

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 16:39

@Alyn: pe site'ul Ford, in pliantul de prezentare, asa e trecut la Trend, ca optional: oglinzi electrice, la pachet cu plierea si geamuri electrice spate, iar ca dotari standard la Trend sunt trecute doar "Oglinzi actionate electric cu semnalizator integrat", abia pe Titanium sunt standard "Oglinzi actionate electric si incalzite cu semnalizator integrat"

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 17:19

@ Alyn: Daca pot sa citez un clasic in viata ;)

$1 scrie:$2Verfic VIN-ul, apare "Dual Power Signal Mirrors". Hopa, lipseste "Heated" din propozita anterioara, deci se pare ca nu am oglinzi incalzite.


La un FF3 cu echipare Titanium apare "Dual Power Htd Signal Mirrors"

@Andrei: Exact. Eu mai intai mi-am verificat VIN-ul (nu mi-a venit sa cred), apoi pliantul de preturi si optiuni de la Ford (Pff...), apoi m-am oprit ca tocmai voiam sa fac programare la service sa-mi verifice oglinzile.

Ca fapt divers, la Fiesta Trend, oglinzile incalzite sunt incluse in echiparea de baza. Am sentimentul ca erau incluse si la FF3 pre-facelift - este posibil sa ma insel totusi. Ori erau in echiparea de baza, ori in pachetul optional Trend.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 18:00

Frumoasa masina, s-o stapanesti sanatos!

Ai toate incalzirile posibile mai putin in oglinzi...penibil sa nu ai pe standard dar e si mai penibil sa nu le ai nici macar in pachetul de iarna...

La mk3 erau incluse in pachetul Trend pe care il ai si tu, nu inteleg de ce le-au scos (sa mai faca un ban cinstit?).

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 18:37

La prefacelift Trend, oglinzile sunt incalzite fara doar si poate! Mai verifica poate totusi sunt si ale tale.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

22 Ian 2015, 19:59

Sa verifici ogilda retrovizoare din masina, poate au bagat rezitentele in ea din greseala! :)) :))

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

23 Ian 2015, 19:44

Eu tot n-am inteles cum ti-ai dat seama ca nu se degivreaza oglinzile?!?! Si tot nu ai raspuns la intrebarea : aveai pornita incalzirea in luneta?
Ce scrie in ETIS nu reflecta intotdeauna realitatea. Uite un exemplu, conform VIN-ului unui coleg de forum, in ETIS apare Ogl.reglab.electric/pliab.elec.stg.. Masina este un FF2 si garantat are incalzire in oglinzi, iar pe deasupra are si semnalizari in oglinzi, care nici alea nu apar in ETIS.

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

23 Ian 2015, 22:40

Lasa'l naibii de Etis, uita'te in fisa de dotari de pe ford.ro ptr Trend/ Titanium, scrie clar ca abia la Titanium sunt oglinzile incalzite in standard, la Trend oglinzile incalzite fac parte dintr'un pachet optional

Re: Noul Focus Trend 1.0 125HP Ecoboost Start/Stop

24 Ian 2015, 11:15

Corect Andrei, multumesc.

@Alyn - hai recunoaste, tu lucrezi la RCS/RDS, ca tare am o senzatie de deja-vu :)
Eu sunam sa le zic ca s-a ars alimentatorul la routerul lor, iar domnisorica tot insista "dar spuneti-mi ce led-uri sunt aprinse pe routerul dumeavoastra"

La fel si tu. Chiar aveam pornita incalzirea la luneta si zau ca nu e greu sa-ti dai ca nu merge incalzirea in oglinzi. In special cand vezi cum se topeste gheata pe luneta si parbriz in timp de oglinzile laterale se incapataneaza sa poarte o pojghita albicioasa de gheata chiar si la 5 minute de la plecarea din parcare.

Cel mai greu mi-a fost sa ma conving ca tampitii astia de la Ford au pus oglinzile incalzite ca optional si nici macar nu le-au bagat in pachetul de iarna in care am volan incalzit, scaune incalzite, parbriz incalzit si duze incalzite la stropitorul de parbriz - astea nici macar nu-s mentionate pe undeva, le-am vazut in etis
Răspunde