Un text partial interesant de pe net. Sublinierile imi apartin:
"Daca sunteti ca noi, adica fara prea multi bani, aveti trei optiuni: luati doar doua anvelope noi, sau luati cauciucuri second hand sau resapate. Daca luati doar doua anvelope de iarna, fie ele noi sau nu, montati-le pe puntea fata, pentru a avea tractiune (evident, daca aveti BMW, puntea spate e cea pe care le montati).
Inainte de a cumpara, cititi insa cu atentie data la care au fost fabricate. Daca au trecut mai mult de trei ani de la fabricare, uitati de ele. Evident, sunt puse in vanzare si anvelope "noi" mai vechi de patru ani, limita de uzabilitate a unui cauciuc fiind de 6 ani. Totusi, este bine sa stiti ca trecerea timpului afecteaza un cauciuc chiar si daca acesta sta intr-un depozit. Unde puteti gasi data de fabricatie? Simplu: pe partea de la interior, spre axul rotii, veti remarca tara de fabricatie, dupa care
urmeaza un sir de caractere care incepe cu "DOT". Ei bine, ultimele patru cifre din acel sir arata saptamana si anul in care a fost fabricata anvelopa. "3203" inseamna saptamana 32 din 2003. Daca vedeti cumva doar trei cifre, nu luati acel cauciuc, e din secolul trecut
In principiu, pentru doua roti de iarna de 185/65/15 second hand in buna stare (uzate maxim 20%) nu ar trebui sa platiti mai mult de 2 milioane de lei, cu tot cu montare. Adica iesiti la jumatate din pretul unora noi. Este minimul necesar pentru a rula intr-o relativa siguranta iarna. Evident, ar fi minunat sa puteti cumpara patru roti...
Atentie, chiar si importatorii de cauciucuri second hand trebuie sa va ofere garantie un an pe ele!"