Re: Statiile CB-Chat pe soselele Romaniei si nu numai
In aceasta escapada, am avut pe masina concomitent doua statii PNI 9001 si Midland Alan 42 Plus si doua antene una fixa pe haion portbagaj si una cu magnet pe cupola, SWR la 1:1,1 (testu-i test, nu ?!..chiar a fost mişto !). Alan-ul 42 nu l-am utilizat pe emisie deloc….stiam ce poate, doream un paralelism auditiv si functional.
PNI Escort 9001, dupa o utilizare de 6 ore continuu( mers + stationari de durata medie, a ramas alimentata continuu-pe receptie) si vreo 600 km in ultimele 55 ore, va pot spune urmatoarele :
- SQ la Alan a stat la ora 12 cateodata la ora 14, SQ la escort 9001 la ora 7-8, Alan uneori zgomotos (s-a umblat la SQ ptr. reglaj), 9001 a ramas 80% din timp pe SQ ora 8, fara a mai fi necesar reglaje SQ, Restul de 20% din timp apx. s-a verificat ASQ atat din mers cat si in statioanre. 100% ASQ isi face treaba, liniste-fara zgomot de fond, receptia scade la apx.3-5 km linie dreapta.
- Pe ASQ (automat) ASQ level (butonul exterior) la Escort 9001, l-am tot invartit stg.-dr…dar sincer nu am vazut ceva semnificativ. Am inteles ca este un reglaj fin al ASQ automat, probabil itinerarul facut de mine nu a fost ,,plin,, de paraziţi electromagnetici, care nu au depasit pragul default (prestabilit) al ASQ. Cu asta sunt sceptic !
- Statia PNI 9001 a fost utilizata cam 50% emisie 50% receptive (raportul normal fiind 1/3, emisie/receptie, ptr. o fiabilitate marita, protejare etaj final)..functionare perfecta.
- Uzual am mentinut ASQ level la min.(spre stg. tot) iar SQ la ora 8. Functie de nevoi am activat sau dezactival ASQ din butonul de pe microfon, dar asta fiind nevoie doar temporar, scurt timp in Reghin si Tg.Mures)
- E f. bun prezenta buton ASQ pe microfon..nu te mai intinzi spre statie, iar ochii raman pe sosea.
- Radiatorul solid aluminiu isi face treaba, nu am vazut incalziri excesive a lui (oricum in masina erau 24 grade), copil , etc.. Specific ca alte statii, in majoritate au radiatorul in interiorul carcasei- o lamela de tabla Al, nimic spre exteriorul carcasei de table a statiei)
- Prezinta un faşait scurt la final de emisie al ,,colegului,,-corespondent…dar asta are si Alan 42 Plus . Faşăitul dispare daca dau SQ mai spre max. (ora 12-13)
- Nu mi-a interferat cu alte dispositive electrice/electronice din masina sau personale (telefon, claxon, alternator, stegatoare),
- Modulatie f. buna, am fost auzit clar, tare, fara intrerupere a cuvintelor., idem receptia (asta depinde mult si ce are pe masina si cum vorbeste ,,colegul,,),
- Bataie max. ce am reusit eu (masurata pe sosea, nu in eter) 15 km, intre Reghin si Tg.Mures, oricum acolo e podis, soseaua apx. dreapta…sa zicem in linie dreapta 11 km)
De sus , pe munte, coborand spre Gheorgheni (deschidere spre podisul Transilvaniei), auzeam si la 25 km distant, ei nu m-au aizit pe mine.
- Este doar ptr. CB utilizatori, nu are SSB (ptr. comunicatii la distante, DX radioamatori), dar poate fi folosita si in casa/apartament (fixa) cu antena exterioara (hand-made sau industriala) pentru comunicatii pe frecventa 27 (detalii gasiti pe forum).
Idei, recomandari, sfaturi, din test si alte informatii tehnice:
- Fiind un model 2014 , la acesti bani, caracteristici, aspect si dotari nu stiu ce as putea recomanda ca echivalenta, si functie de reducerile vanzatorilor, este f.f ok!
- O recomand personal atat ptr. utiliz. avansati (cei care au mai lucrat si pe alte statii, camion sau autoturisme) cat si incepatorilor, e destul de usor si rapid sa cunosti ce face fiecare buton, e usurica are vreo 500-600 grame, are suficiente dotari.
- La receptie, utilizarea unei antene lungi (1,5-2m) este net superioara uneia scurte sub 1-1,2 m, eu am folosit una de 1,5 m apx.( Alan S9).
- In general, ptr. toate statiile cu acest tip de microfon usor (electred), ar merge o clema / dispozitiv de prindere al microfonul la centura de siguranta auto (fiind obligatoriu de purtat) in dreptul pieptului spre umarul stg. (nu te mai intanzi dupa el, sau il cauti printre scaunele din fata !), vorbesti fara sa-l mai iei de pe centura (ca politistii americani, au microfonul pe umarul stg.), plus ca nu mai gauresti bordul ptr. clema lui de prindere constructiva. Sigur, la ce idei aveti, puteti improviza/construi dv. ceva in acest sens-idea e chiar folositoare, practica si estetica. (Asa folosesc Alan 42, dar e cam greuţ, dar sta!)
- Modelele 8000, 9000 si acest 9001 folosesc acelasi tip de microfon (compatibile), cu 6 pini (microfonul nu este interschimbabil cu al altor statii, tot 6 pini, care au alte configuratii /leg. electrice ale pinilor !)
- Obligatoriu calibrativa antenele (nu exista antenna precalibrata !). SWR-ul e unul din valorile care dau calitatea ( eficienta ) unei antene si statii implicit (Probleme apar dupa SWR =1.5 sau mai sus).
-Nu cumparati antene de furat, cu cablu taiat, apoi relipite, cablu scurtat/lungit empiric (normal ar trebui sa fie 3,6 m). Problemele legate de receptie, emisie, bataie si grijile tehnice pe care le vei avea de acum incolo depasesc cu mult suma de pana-n 150 lei cat costa una noua si completa- standard, ptr. un randamet max., unde mai pui ca tot timpul cand vei avea receptie si emisie aiurea te vei gandi daca cu una noua nu ai fi avut rezultate optime, max.…altfel ce rost are sa dai o caruta de bani pe o statie f. buna !.
O antena buna face toata afacerea.
1. Modificarea benzilor de lucru (multistandard) la statia radio PNI Escord HP9001 se face:
- Tineti apasat tastele F + MEM, impreuna/ odata , apoi porniti statia din buton
- Rotiti butonul de benzi/frecvente , gasiti 31 de benzi cu frecvente intre 25 mhz- la 30 mhz
- Selectati banda dorita,
- Inchideti si deschideti statia pentru salvare operatiune.
2. Modificarea puterii 4-7-10W a lui PNI 9001 Escort:
Din fabrica, este setata legal , adica (mare/normal/redus) HI=4w, NO=4w, LO=4w.
Din soft, obtineti 7w :
- Tineti apasat butoane F + DW , apasat impreuna-odata, ulterior porniti statia
- Rotiti butonul de benzi/frecvente , pe ecran va apare HI sau NO sau LO (mare/normal/redus), alegeti ce doriti
- Selectati HI=7w , NO=4w, LO=4w,
- Inchideti si deschideti statia pentru salvare operatiune.
- Pe ectan , la adoua pornire va aparea ce ati salvat
Din hard, obtineti 10w :
(Nota : pierdeti garantia prin desigilare, dar o puteti face ulterior, dupa garantie).
- Deschideti capacul metalic al statiei si vedeti parte electrica, montajul,
- Conform imaginii de mai jos, mutati jump-ul, astfel.
- Puterile devin, astfel HI=10w , NO=4w, LO=4w
- Inchedeti capacul statiei.
Vezi : http://forum.mo.ro/v...=pni 9000#p4897
Va salut pe toti si drumuri bune !
Diaconu Stefania T Dana- dstdan
- dstdan
- Ford Freak
- Mesaje: 117
- Membru din: 08 Oct 2010, 12:52
- Localitate: Satu Mare
- Maşina: Ford Puma
- VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXX