Totul despre membri

Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 24 Oct 2016, 20:31

...and it begins...

Maximus, acest nume care te duce cu gandul la eroi din legende, in cazul nostru ne duce cu gandul fix la....asta: “Aw, come on! He's a bad horse!”
MaximusWhite2.jpg


Si cum toate printesele viseaza la cai albi, al nostru este mai gri asa pentru ca am vazut cu totii ce inseamna un cal alb tavalit prin praf.

Eh, al nostru tot Maximus se numeste, dar nu e cal, ci o herghelie de 210 cai (putere), ascunsi bine sub capota de un gri magnetic al unui Ford S-Max 2.

Maximus este urmasul lui Sammy, un nume aparut de nicaieri imediat dupa ce Maximus a fost adoptat in familia noastra. Pe Sammy am maritat-o azi, si am ramas doar cu Maximus sa ne serveasca in urmatorii ani in calatoriile noastre. E un pic cam naravas el la inceput, dar incet incet incepem sa ne intelegem. Drept dovada atasez aici o poza:
MaximusWhite3.jpg


Trebuie sa acord credit fetelor mele care impreuna au venit cu acest nume de mare angajament, care se potriveste excelent cu S-Max. E tot un MaximuS dar scris putin invers.

Si dupa aceasta introducere, sa trecem la jurnalul propriuzis. Desi e cu noi deja de 10 zile, incep cu poza de despartire dintre Maximus si Sammy:

new-vs-old.jpg


Desigur in stanga este Maximus cel gri, iar in dreapta Sammy cea rosie de suparare ca trebuie sa plece la alta familie. Insa noi credem ca o sa-i fie foarte bine. Desi Sammy ne-a servit ireprosabil in cei 4 ani si fix 100.000 km cat a stat la noi, din pacate nu avea 6 locuri, de care uneori avem nevoie. Noi locuim in Germania si de multe ori pe drumul de 2000 km de aici pana in Romania Sammy s-a dovedit cam neincapatoare, mai ales cand ai sotia + 2 fete ca pasageri + bagaje. Un fapt interesant este ca am depasit 100.000 km (si automat si garantia extinsa) a Focusului exact pe drum spre dealer sa ridic S-Max-ul. Asta da potrivire, mai ales ca asteptarea a fost lunga, de aproape 4 luni.

Desi mi-as fi dorit sa incep cu mai multe poze, las putina tensiune pana maine-poimaine, sa stea putin ploaia si sa-i fac niste poze cum se cuvine.

Pe scurt povestea lui Maximus incepe in luna iunie 2016 cand l-am configurat cu de toate si am lasat o comanda la dealer chiar inainte sa plecam intr-un concediu compus din drumuri lungi prin Europa. Prima luna a trecut foarte repede ca deh, era concediu si timpul zboara repede cand esti in plimbare. Urmatoarele luni nu m-am gandit prea mult la comanda, dar stiam ca urmeaza in curand sa trec la o alta clasa de masina asa ca era un fel de tensiune pe undeva in asteptarea masinii. Am incercat sa ma bucur cat mai mult de Focus pentru ca a fost o masina care mi-a placut enorm si care inca imi place foarte mult. Daca nu era nevoie de 6/7 locuri si nu aveam drumuri lungi de facut, as mai fi tinut-o. Cand inca mai erau cam 10 zile pana la termenul de livrare promis, primesc un email de la dealer sa ma anunte ca Maximus a ajuns la el. Am mers desigur sa-l vad dar parca nu am vrut sa ma uit prea de aproape. Asteptam sa fie pregatit pentru noi si ca atare am mai asteptat cam 4 zile sa se faca inmatricularea, toate actele legate de asigurare si ce mai trebuia, urmand sa-l iau vineri, pe 14.11.2016, ceea ce s-a si intamplat exact cum era planificat.

Voi continua imediat si cu detaliile tehnice si primele impresii dupa cei 1700 km deja parcursi cu el in cele 10 zile.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 24 Oct 2016, 21:15

Maximus are urmatoarele "dotari":
  • Echipare Titanium, cu 7 locuri desigur, ca asta era motivul numarul 1 sa trecem de la Focus la S-Max
  • Motor TDCi 2.0 bi-turbo 210 CP, 450 Nm
  • Cutie automata Powershift cu 6 trepte si padele pe volan
  • Vopsa metalica Magnetic Gray

In standard are ca dotari mai deosebite:
  • Lumini ambientale unde poti alege culoarea (aveam si pe focus) - nu-s mare chestie dar copiilor le plac
  • Sistem multimedia SYNC 3 cu ecran de 8 inch
  • Asistent pt pastrarea benzii si urmarire stare oboseala sofer
  • Senzori de lumina si ploaie
  • Keyless entry
  • Parbriz incalzit
  • Tempomat si limitator de viteza, cu recunoasterea semnelor rutiere
  • Lumini de zi cu LED
  • Oglinda interioara heliomata
  • Scaune fata incalzite
  • Jante de 17 inch de aliaj

Optional am pus cam tot ce se putea exceptand jante de 19 pentru ca mi se par prea mari si incalzirea stationara gen Webasto care e inutila avand garaj in care sa tin masina.

Dotari optionale:
  • Scaune multicontour cu masaj, piele premium, incalzite si ventilate, de culoare neagra
  • Sistem de navigatie Sony cu receiver radio DAB/DAB+, Premium-Sound-System cu 12 difuzoare si amplificator de 400W, SYNC 3
  • Asistent pentru parcare activa cu senzori 360 grade (ei sunt doar in fata si in spate, dar iti arata si in lateralele masinii pe display)
  • Faruri LED adaptive
  • Oglinda exterioara sofer heliomata
  • Haion cu deschidere electrica si senzor pentru deshidere/inchidere cu piciorul
  • Jante de aliaj de 18 inch cu design 5x2 spite, anvelope de 235/50/18 (a venit cu Continental Conti Sport Contact 5)
  • Praguri si spoilere vopsite in culoarea caroseriei
  • Geamuri laterale si portbagaj fumurii
  • Pilot automat autoadaptiv (ACC)
  • IDVC / CCD (suspensie reglabila electronic intre Sport - Normal - Confort)
  • Sistem Pre-Collision-Assist, Forward Alert si franare activa in caz de urgenta
  • Asistent pentru unghiul mort si Cross Traffic Alert
  • Camera fata cu tehnologie Split View
  • Airbag-uri laterale spate (randul 2 de scaune)
  • Carlig de remorcare electric (se retrage sub masina, insa asta inseamna ca nu are roata de rezerva ci vine cu kit de pana) - nu imi pare rau, ca in ultimii 11 ani si aprox. 250.000 km parcursi nu am folosit niciodata roata aia de rezerva.
  • Bare longitudinale cu look aluminiu (din cauza astora nu s-a putut pune si plafon panoramic, dar oricum nu as fi pus ca nu mi se pare ceva util). Barele imi sunt mult mai folositoare pentru ca mai pun pe masina o cutie de portbagaj, niste suporti de biciclete.
  • Parbriz cu protectie solara "Solar Reflect"
  • Spoiler pentru haion (un moft, dar mi se pare ca arata mai bine masina cu el)
  • Spalator pentru faruri (asta nu vine in standard cu farurile LED dar mi s-a parut util totusi, ca am avut inainte la cele cu Xenon de pe Focus)
  • Clima automata pe 3 zone (sa aiba si copiii propria setare, ca mereu era scandal in masina la drum lung ba ca le e frig, ba ca le e cald)
  • Volan incalzit si reglabil electric, cu memorie
  • 7 locuri, toate scaunele se pot cobori electric, dar trebuie ridicate manual.
  • Rulouri de protectie solara in spate integrate in usa
  • Tavite pe spatarul scaunelor din fata
  • Priza de 230 V la pasagerii din spate

Cam astea sunt datele. Pretul nu e foarte relevant decat daca cineva e chiar curios. Configuratia e facuta in Germania unde preturile sunt cu destul de mult mai mari decat in Romania si unde si discount-urile, desi destul de consistente, nu sunt la fel de mari ca procent.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 24 Oct 2016, 21:31

Impresii dupa primii 1500 km, avand in vedere ca vin de pe un Focus Wagon, cu motor ecoboost 1.6 de 150 CP si cutie manuala cu 6 trepte, si el dotat foate bine.

M-am obisnuit repede cu cutia automata. Dupa cateva zile am condus Focusul si de cateva ori era sa-mi moara motorul ca uitam sa mai scot din viteza. Noroc ca nu era nimeni in preajma sa ma fac de ras :-"

Cutia imi place foarte mult, mai ales in combinatie cu motorul asta. Desi la inceput mi s-a parut ca o tine cam jos in ture, acum m-am obisnuit si schimba exact cum trebuie daca apesi mai bine pe acceleratie sau urci un deal. In modul Sport sta sus in ture, uneori cam nejustificat si cum m-am obisnuit in Drive cu turatiile si cu reactiile ei, consider ca modul Sport e doar pentru cand chiar vreau putina distractie. Poate ajuta si motorul cu 2 turbine aici, si cei 450 Nm, dar pur si simplu nu am intalnit situatie in trafic in care sa zic ca mi-ar fi placut sa fiu in S, nu in D. Schimbatul manual al vitezelor e temporar in D si permanent in S. Asta imi place, dar o vad utila doar daca am niste conditii mai speciale de drum gen pante sau rampe prelungite si abrupte, conditii de aderenta scazuta, etc. In condusul normal nu prea vad de ce as folosi modul manual in loc de S daca vreau ceva mai multa sportivitate. Ca acceleratie si reactii la pedala, imi pare oarecum similara cu Focusul, ceea ce nu-i rau deloc pentru o masina asa de mare si grea. Nu stiu daca felul in care se misca motorul si cutia sau sunt si suspensiile si pozitia la volan relativ joasa pentru un MPV, dar ceva te face sa te simti ca intr-o masina mai mica decat e cu adevarat. Ma simt aproape ca in Focus in ea, si asta imi place foarte mult. Am facut un drive-test de 1 ora si cu un Galaxy, dar nu e la fel. Pe aia o simti mare, insa S-Max-ul parca e cumva mai adunat decat un Galaxy desi pe hartie sunt foarte apropiate.

Farurile imi plac foarte mult si le consider peste cele cu xenon ca si performante. Am mers si pe ploaie, si pe uscat, si in aglomeratie si singur pe strazi, si se comporta exemplar.

Cu scaunele inca nu-s 100% impacat. Adica sunt foarte "gadgety" in sensul ca poti sa faci o gramada de setari in tot felul de locuri cu pernele alea de aer, dar parca oricat am incercat, tot nu am gasit o pozitie la fel de confortabila ca in Focus. Cu siguranta ca nu e aceeasi pozitie, si ca desi nu e la fel de inalt scaunul ca la alte MPV-uri, chiar si in pozitia cea mai joasa e clar mai sus decat intr-un Focus. Volanul sta ceva mai jos decat spre in fata in S-Max si asta cumva nu neaparat ca nu-mi place dar sa zicem ca mi-ar fi placut sa dau scaunul si mai jos. Apoi e forma scaunului. Eu am un spate destul de curbat in zona lombara, si daca la Focus foloseam suportul ala lombar aproape la maxim, aici chiar si la minim mi se pare cam mult. Deja pe primele 1-2 trepte, zici ca imi impinge burta in volan. Pana la treptele 7-8 mi se pare de-a dreptul exagerat si nu stiu cine are spatele in halul ala de curbat. Eu as fi vazut pozitia zero mai dreapta decat este acum la nivel lombar. Totusi, inca nu pot sa zic ca m-am obisnuit cu masina si si in Focus am avut mici probleme de acomodare cu scaunele la inceput. E mai bine acum decat in primii 200-300 km, dar parca nu e perfect cum speram sa fie. O sa fac ceva drumuri mai lungi si o sa vad cum e pana la urma, dar ma astept ca pana in 10.000 km sa ma adaptez la scaune si ele la mine. Altfel, sunt foarte incantat de ele.

Inca ceva ce-mi place f. mult la masina e sistemul SYNC 3. Nu am experimentat SYNC 2, dar fata de SYNC 1 de pe Focus si din ce-am citit de SYNC 2...e mult peste.

Spatiul e impresionnat in interior si imi place ca scaunele spate se pot da in fata sau in spate si se poate inclina spatarul destul de mult (perfecte pentru cand vor copiii sa traga un pui de somn la drum lung).

Deocamdata atat, o sa continui cu niste poze cu exteriorul si interiorul si noi impresii. Daca e cineva curios de cum functioneaza vreo dotare, raspund cu placere.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 24 Oct 2016, 23:51

Ah, si am uitat sa specific, ca in poza masina are roti de iarna compuse din jante de aliaj originale Ford de 17 inch tot cu design in 5x2 spite (235/55/17), incaltate cu anvelope Goodyear Ultragrip Performance GEN-1 XL 103 V.

Am luat anvelopele separat, le-am montat la dealer pe jantele comandate suplimentar si am luat si senzorii de presiune pt ele. Am facut treaba asta inainte de livrare, asa ca jantele de 18 cu anvelopele de vara au venit direct in portbagaj cand am ridicat masina. Asadar, impresiile de pana acum legate de tinuta de drum sunt cu rotile de iarna. O sa trebuiasca sa astept pana la primavara sa vad cum e cu jantele de 18 fata de cele de 17.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Emil_Greus » 25 Oct 2016, 06:35

Sa o folositi sanatosi si fara evenimente!

Intradevar o masina deosebita.

Cand o sa poti, completeaza prezentarea cu mai multe poze.

Drumuri bune!
Avatar utilizator
Emil_Greus
1nsane Member
 
Mesaje: 1106
Membru din: 15 Iun 2008, 18:11
Localitate: PLOIESTI
Maşina: Ford Expedition Max XLT, 3.5 V6; Ex. Ford Focus, 2008, 1.6 benz+GPL

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 25 Oct 2016, 19:43

Am reusit sa fac azi ceva poze cu telefonul. Nu-s ele grozave, dar pentru a nu mai prelungi asteptarea pana in weekend cand se anunta soare si cand probabil as avea timp de o sesiune foto ca lumea, o fi si astea acceptabile :).

WP_20161025_17_27_33_Pro.jpg

WP_20161025_17_25_39_Pro.jpg

WP_20161025_17_27_53_Pro.jpg

WP_20161025_17_28_01_Pro.jpg

WP_20161025_17_28_30_Pro.jpg

WP_20161025_17_34_18_Pro.jpg

WP_20161025_17_22_59_Pro.jpg

WP_20161025_17_23_36_Pro.jpg

WP_20161025_17_29_28_Pro.jpg

WP_20161025_17_21_31_Pro.jpg
Ultima oară modificat de adipelcz pe 25 Oct 2016, 19:48, modificat de 2 ori în total.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 25 Oct 2016, 19:44

Si inca 4:

WP_20161025_17_28_54_Pro.jpg

WP_20161025_17_29_13_Pro.jpg

WP_20161025_17_16_47_Pro.jpg

WP_20161025_17_33_50_Pro.jpg
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde chiar_el » 26 Oct 2016, 21:40

Salut; ai idee ce formate usb iti citeste unitate sync 3 ? Iti citeste harduri externe?
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
Avatar utilizator
chiar_el
 
Mesaje: 983
Membru din: 06 Noi 2007, 19:17
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5GL85496

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 26 Oct 2016, 22:27

In afara de doua Stick-uri USB pe care le-am folosit in Focus (care cred ca-s formatate FAT32 sau NTFS) nu mai retin exact acum. Nu am incercat cu altceva. Pot sa incerc insa si cu un hdd extern zilele astea.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde canutza » 28 Oct 2016, 07:29

Salut, Sa o stapanesti sanatos. Tocmai ce ti-ai luat masina de familie la care visez si eu.
Este frumoasa foc.
O intrebare: nu mergea configurata si cu 4x4 cu motorizarea respectiva?
Avatar utilizator
canutza
 
Mesaje: 531
Membru din: 27 Iul 2008, 22:24
Localitate: Bucuresti
VIN: WF04XXGBB44L56537

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 28 Oct 2016, 08:28

Multumesc de urare.

Din pacate nu, dar oricum nu as fi pus 4x4. 4x4 mergea doar cu motorul de 180 CP si am considerat ca imi folosesc mai mult cei 50 Nm si 30 CP in plus decat 4x4. Pretul era cam tot pe acolo intre 4x4 cu 180 CP si 2x4 cu 210 CP. Eu locuiesc in Germania si pe unde ma invart eu 4x4 e complet inutil pentru ca in zona asta iernile sunt blande si in afara de iarna nu prea am nevoie nici macar teoretic de 4x4. Insa pe autostrada cand vrei sa mergi mai tare pe unde nu-s restrictii, sunt utili calutii aia.

4x4 aduce si un consum mai mare si e justificat doar daca mergi frecvent in zone cu aderenta scazuta. Masina e joasa oricum si nici nu se pune problema de mers pe teren accidentat cu ea. Ar ajuta poate in conditii de asfalt ud, zapada mica, polei, ceva noroi sau asa.

Intre timp am constatat o treaba cam enervanta legata de copertina de la portbagaj, dar banuiesc ca alta solutie nu aveau:
- daca e pusa nu poti folosi scaunele din randul 3 (evident, ca dau in ea)
- daca vrei sa lasi pe spate scaunele din randul 2 tot asa, se incurca putin de ea, dar e ok daca dai scaunul putin mai in fata si dai pe spate partea mobila a ei care are cam 20 cm, deci sa zicem ca-i ok asa
- cel mai enervant e ca daca o scoti de acolo, nu incape usor in portbagaj. Practic daca o ai cu tine si vrei sa iei pe cineva ad-hoc si trebuie sa ai 6-7 locuri, e greu de gasit un loc pt ea. Trebuie sa planifici dinainte daca ai de gand sa iei mai mult de 5 oameni si trebuie s-o lasi acasa. Si aici montatul si demontatul ei e de asemenea cam enervant. La fel era si pe Focus, insa speram ca au imbunatatit metoda de a monta si demonta copertina. Se pare ca nu, e la fel de incomod de demontat.

Astea sunt chestii minore, dar cred ca s-ar fi putut gasi o metoda mai usoara de a rezolva asta. De exemplu puteau face un sistem culisant, care sa mute bara pe care se ruleaza copertina spre spate cand vrei sa ridici scaunele din randul 3. In felul asta nu trebuia nici macar demontata, ci doar o mutai in spate si acoperea doar ce ramanea din portbagaj. Si in modul asta nici macar nu ramandea portbagajul descoperit ca acum in cazul ca ai 7 locuri. Masina e foarte practica, are o gramada de locuri de depozitare, dar la asta cu copertina portbagajului si cele 2 scaune din spate nu prea au gandit-o sa fie ergonomica.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde chiar_el » 30 Oct 2016, 10:47

adipelcz scrie:In afara de doua Stick-uri USB pe care le-am folosit in Focus (care cred ca-s formatate FAT32 sau NTFS) nu mai retin exact acum. Nu am incercat cu altceva. Pot sa incerc insa si cu un hdd extern zilele astea.

Am incercat eu, ca mi-a venit focosul :) citeste hard extern, fara probleme :) am pus unul de 1tb, pe usb3.0 si mi l-a citit. Multumesc de raspuns, oricum (si sa te bucuri de masina cati mai multi km fara incidente)
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
Avatar utilizator
chiar_el
 
Mesaje: 983
Membru din: 06 Noi 2007, 19:17
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5GL85496

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde ionutz » 31 Oct 2016, 10:36

Impresionanta lista de dotari si foarte frumoasa prezentarea! Daca exista un premium pentru prezentari, l-ai fi castigat detasat :)
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 31 Oct 2016, 11:03

Multumesc, cred ca era de la euforia specifica ce se produce atunci cand primesti o masina noua. Bine ca am asteptat ceva zile sa-mi mai treaca, ca altfel cine stie cat de mult mai aberam cu cai.

Intre timp Maximus a primit niste covorase de cauciuc pt interior si unul pentru portbagaj. Am luat unele aftermarket ca alea originale mi s-au parut scumpe, iar de banii cat ii dadeam pe originale am luat si cel pt portbagaj. Inca nu le-am probat sa vad cat de bine vin, dar teoretic sunt facute exact pt modelul asta de masina.

Motivul principal pt care nu-s inca in masina e ca put ca naiba a cauciuc amestecat cu vanilie si levantica. O combinatie groaznica, si mai bine lasau putoarea de cauciuc. Ele par calitative la mana, si sunt flexibile, exact ce voiam, mai ales pt portbagaj. Le mai las vro 2-3 saptamani afara, le mai spal, le mai gadil, sa se mai duca din mirosul ala, ca e pacat sa stric frumusete de miros de masina noua cu duhoarea aia de cauciuc parfumat. Parca alea originale ce le-am luat pt Focus nu au mirosit asa, dar nah, erau ce vro 2-3 ori mai scumpe.

Insa Ford nu ofera un covor ca lumea pt portbagj la masinile cu 7 locuri. Asta ce l-am luat (https://www.kofferraumwannen.de/kofferr ... itzer.html) e f. flexibil si nu e ca o tava de plastic. Voiam sa fie plastic sau cauciuc pt ca e usor de curatat, asa ca asta ce l-am luat pare numai bun. Eu vreau sa-l tin in masina mereu, iar daca sunt undeva si trebuie sa salt uite inca 2 scaune, sa nu trebuiasca sa gasesc solutii creative pt covorul ala. Il rulez si gata :).

Acum caut sa cumpar si un stick de 64 GB pt muzica, dintr-ala care iese doar cativa mm in afara si arata mai mult ca un capac pt mufa usb decat un "stick". Cele doua mufe USB din fata sunt apropiate si daca ai un stick lung intr-una, e greu sa bagi si sa scoti de ex. o mufa USB de la un telefon. Asa ca un stick mic mic ar trebui sa rezolve putin din problema accesibilitatii.

Butonand putin radioul m-am prins si ca pentru radio DAB trebuie sa selectez DAB din sources si imi apar posturile care emit DAB. Sunt destule, iar diferenta in calitatea sunetului este foarte mare fata de FM. Nu mai aud baraieli, sunetul e foarte clar, sunt incantat. In weekend m-am plimbat cam 250 km dus-intors si am stat pe acelasi post pe DAB si nu a sughitat nici macar 2 secunde, deci ma declar incantat si de receptia semnalului.

Pe autostrada si-a facut o regenerare la DPF si mi-a scris in bord din vreo 3-4 mesaje care tot apareau ca se curata filtrul de particule. Enervant a fost faptul ca desi pana sa inceapa regenerarea am mers f. bine, fix la un minut ne-am cam oprit intr-un blocaj care de la mers incet s-a oprit aproape ca se tamponasera 2. Mi-a fost cam ciuda ca nu stiu cat de bine si-a regenerat filtrul ala si as fi preferat sa merg alea 5-10 minute cu viteza mai mare decat 30-50 la ora. Am incercat macar sa-l ajut si am mers cu motorul ceva mai turat schimband in S si folosind vitezele manual. Concluzia e ca macar apar mesaje in bord cand face regenerarea si stii macar sa fii atent putin la treaba asta.

Nu-mi place deloc cum au facut suportul ala din ochelari din plafon. La Focus era cu 3 clase peste asta. Aveai un butonel pe care apasai usor si cobora frumos suportul. Sa-l inchizi trebuia doar sa-l impingi usor pana agata in carligul ala, fara efort. Eh, la asta apesi pe tot suportul (si trebuie sa te uiti la el, ca nu nimeresti locul exact unde sa apesi) sa se deschida. La inchidere la fel, trebuie sa-l impingi bine sa faca click si sa stea inchis. Si modul de pus ochelarii acolo e aiurea. Ii pui cu lentila pe cauciucul ala, si garantat se murdaresc. In schimb imi place oglinda aia mica pt vazut ce-i in spate, integrata in suportul de ochelari.

Altfel, am trecut de 2300 de km parcursi si pana acum totul merge brici.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 03 Noi 2016, 09:54

Acum ca am trecut si de 2500 km, sa zic cate ceva si despre consum.

Ca prima impresie, ma asteptam sa consume mai mult, deci sunt pe moment incantat.

La viteze constante de 80-100 km/h consumul e in jur de 5%. 4.8 - 5.5 cu aproximatie. Am probat treaba asta si pe autostrada in conditii de mers ceva zeci de km prin restrictii de viteza la 100 sau santiere in lucru cu restrictii la 80.

Ieri am mai facut un test, ca aveam de facut un drum de cam 30 km dus-intors pe drumuri nationale + vreo 2 localitati. Am mers in mare parte cu 70-100 in extraurban, si cu 30-50 in localitati + cateva semafoare. Consumul la final a fost 5.6 (masina goala, 2 personane). Practic asta e consumul "din carte", unde zice 5.1 extraurban, 5.5 mixt si 6.3 in oras.

Dupa inca niste km facuti ieri pe drumuri mixte (oras, putina autostrada) am ajuns la 100 km de la resetarea computerului de bord si adaugand parcarile, bagatul masinii in garaj si toate cele consumul in final a ajuns la 6.0.

Am mers azi dimineata in aglomeratie vreo 5 km, apoi la munca si acum, la 120 km de la resetare, consumul a ajuns la 6.3. Avand in vedere ca n-am mers constant pe vro autostrada cu 100 la ora ci a fost destul frecus cu semafoare, giratorii si alte minunatii, ma declar extrem de incantat de consum. E foarte aproape de cel din carte. Totusi, e de mentionat ca am mers normal, nu am tras de masina. Adica nu am plecat nici batraneste de la semafoare, dar nici n-am bagat pedala in podea. Am mers sa zicem relaxat, cum de altfel merg in general.

Pe de alta parte consumul asta de 5-6% se transforma repede in 7+ daca bagi talpa in acceleratie mai cu hotarare (lucru care iti da satisfactii mai multe ca sofer cand simti cum te baga in scaun), daca mergi cu 150+ pe autostrada, samd. Chiar si asa, la un mers mai alert un consum de 7-8% pentru o masina de 1.8 tone si 210 CP cu cutie automata mi se pare excelent.

Consumurile de mai sus sunt date de CB. Nu am facut inca niciun consum la pompa pentru ca am vrut sa treaca macar 2-3 mii de km inainte sa incep sa masor consumurile mai cu atentie. Oricum nu am eu vreo pasiune pentru consum, insa asta a fost un motiv principal pentru care am ales motorul asta in loc de 2.0 ecoboost de 240 CP. La drum lung o autonomie de 1000 km pare posibila, ceea ce e foarte bine.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde textex » 13 Noi 2016, 23:19

Salut, am aceeasi masina, cu acelasi motor si 5300 km parcursi. Cred ca am observat si eu vreo cateva regenerari, sunt atent la treaba asta, mai ales dupa ce am avut Mazda 6, care o tinea dintr-o regenerare in alta. In principiu, daca nu exista vreun alt motiv de tip consum electric mare, o regenerare se poate recunoaste dupa faptul ca motorul nu se mai opreste la stationare. Bineinteles, mai este si consumul instantaneu. Eu nu am avut niciodata un mesaj pe bord, teoria constructorului este ca masina isi face treaba singura, fara sa deranjeze conducatorul (ceea ce e o prostie, ar fi bine sa stii ce se intampla). Tie ce mesaje ti-a scris exact pe bord?
textex
Incepator
 
Mesaje: 5
Membru din: 02 Apr 2016, 16:49
Maşina: Ford

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 14 Noi 2016, 10:13

Acolo in ecranul din stanga, unde este turometrul si unde apar notificarile de centuri, frana de mana trasa s.a.m.d. apare pentru vreo 2-3 secunde un mesaj in care zice "Diesel Particulate Filter cleaning" sau ceva asa. N-am gasit nimic in manual pe tema asta. Mesajul dispare singur destul de repede. Apoi peste cateva minute iar apare si dispare. Ultima data mi-a aparut de vreo 3 ori pe parcursul a 10-15 minute, ca n-am urmarit foarte exact. Nici nu stiu daca e un proces care incepe si se termina dupa x minute. Poate e ceva intermitent, in functie de cum mergi cu masina in perioada aia in care face curatarea. Poate curata ceva, apoi ia o pauza daca vede ca stai pe loc, poate apoi continua curatarea daca mergi in sarcina cu turatia necesara pana termina treaba. Nu stiu cum se intampla, pentru ca nu e documentat procesul clar, masina nu zice mai nimic, si pana la urma ma gandesc ca nu ar trebui sa stam prea stresati pe tema asta. Faptul ca nu intra start-stop e doar unul din semne. Insa daca esti in modul S cu cutia de viteze, nu intra SS. Sau daca-l dezactivezi la fel.

Intre timp am trecut si eu de 3000 km si totul merge foarte bine. Tot aud uneori niste greieri pe ici pe colo. Unul l-am identificat pe la oglinda aia mica de la suportul de ochelari, in care te uiti sa vezi pasagerii din spate. Daca e inchisa complet zornaie uneori. Daca o deschizi putin nu mai face galagie. Alta sursa de mega-greieri sunt centurile spate, care daca-s lasate din neglijenta de copiii atunci cand coboara la scoala sa atinga stalpul din lateral, am concert de bocaneli pana la munca. Daca le pui frumos sa nu stea rasucite sa atinga in stalp e liniste. Eu sunt si un pic obsedat de zornaieli, nu le suport prin masina. Si ce-i enervant e ca-s multe locuri de depozitare in care poti sa pui cate ceva si incepe sa zornaie ca la balamuc. Faptul ca motorul produce vibratii mai puternice decat la benzina cu care eram obisnuit nu ajuta, la fel cum nu ajuta multele difuzoare din masina + muzica mai tare. Cumva daca dau muzica mai tare unii "greieri" d-astia creati de obiectele din masina nu tac, ci fac galagie pe masura vibratiilor din boxe.

Si apropo de sistemul audio, sunt extrem de multumit de calitatea sunetului in general, dar din pacate la volum mare zornaie plasticele prin masina si strica toata bucuria. Posturile radio pe DAB se aud foarte bine, cum era de asteptat. Inainte n-am avut asa ceva si e o diferenta enorma intre DAB si FM la calitatea sunetului.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde textex » 14 Noi 2016, 13:07

Nu mi-a aparut nici un mesaj de genul acesta niciodata, l-as fi observat cu siguranta. Sa fie vorba de soft diferit, in functie de piata de vanzare?
Eu am avut un singur zgomot, care m-a scos din minti pina l-am identificat. Chiar am fost si la service, de pomana, apoi am corespondat cu un neamt, tot cu tapiterie din piele, care are aceeasi problema. E vorba de un zbarnait al celor 3 scaune din spate, atunci cand nu sunt ocupate. Am rezolvat punand cate o carpa de microfibra, ascunsa intre spatar si sezut. Inca nu-mi dau seama ce cauza acel zgomot. Oricum datorita insonorizarii exceptionale, orice sursa de zomot devine deranjanta in aceasta masina, comparativ cu altele.
textex
Incepator
 
Mesaje: 5
Membru din: 02 Apr 2016, 16:49
Maşina: Ford

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 17 Noi 2016, 14:00

Am gasit o chestie care nu-mi place: felul in care arunca apa pe parbriz spalatorul (sau mai bine zis cele 3 duze).

Sunt 3 duze, si cele din lateral arunca partiala apa in zona unde stergatoarele nu ajung (acel semicerc din colturile de jos ale parbrizului). De la curentul de aer, apa aia care se aduna unde nu sterge stergatorul e impinsa in sus pe parbriz. Mai stergi odata si e iar curat unde ajunge stergatorul, dar acolo in colt inca e apa destula. Mai mergi 100m, iar urca apa de acolo pe parbriz. Si tot stergi si stergi parbrizul deja uscat, doar sa scapi de apa aia enervanta care urca pe parbriz dupa ce e deja curat.

La Focus erau doua duze pe capota si desi aveau inconvenientul evident ca manjeau capota de zeama d-aia, erau eficiente si aruncau apa unde trebuie, iar dupa ce se stergea parbrizul nu mai ramanea apa aiurea care sa-l re-murdareasca.

Ma intreb daca astia chiar n-au testat stersul parbrizului in mers, sau daca e o treaba acceptabila sa se murdareasca parbrizul de la apa aia de acolo dupa ce tocmai l-ai curatat? Sau trebuie sa opresc intr-o parcare sa-mi curat parbrizul? E foarte deranjanta treaba asta si nu stiu ce as putea face s-o rezolv. Se pot regla cumva duzele alea, astfel incat sa arunce apa acolo unde trece stergatorul, si nu in colturile alea de jos (care apropo sunt exagerat de mari, si nu inteleg de ce nu au facut stergatorul ceva mai lung, sa acopere si colturile alea mai bine).
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 22 Noi 2016, 11:05

Am mai facut 500 km intre timp, din care un drum de 400km in weekend (200 km dus-intors).

Impresiile raman bune, masina se misca excelent pe autostrada. Acceleratia de la 130-140 catre 170-180 este foarte ok. Mai mult nu am nevoie in general ca deja peste 180 mi se pare mie mult, desi masina clar sta foarte bine pe drum, e foarte stabila si parca ar cere mai mult :D. Insa prin Germania e util sa traga bine si peste 130-140 masina pentru ca de multe ori mergi pe banda a doua, prima fiind ocupata de tir-uri si masini lente, care merg cu 90. Cand vin unii mai iuti din spate eu prefer sa fiu cat de cat simtit si sa ma repliez pe prima banda sa le fac loc. Insa de multe ori, ai tir dupa tir si nu vrei sa te infigi in frane sa ajungi de la 140 la 90 ca sa faci loc unuia mai rapid care vrea cu 200 sa zicem. Am observat ca majoritatea vitezomanilor stau calmi daca vad ca accelerezi si tu putin, spre un 160-170 si mai mergi asa 500-1000 pana ai un loc mai larg pe prima banda, sa te repliezi si sa treaca, iar apoi sa treci si tu inapoi pe a doua inainte sa dai de urmatorul sir de tiruri.

Genul asta de mers cu 130-140 si acceleratii la 180 dupa care revenit la 140 in frana de motor lejer duce la un consum aproximativ de 8%. Consumul mediu la destinatie a fost 7.5%, in conditiile in care cam 150 km din cei 200 i-am facut in regimul descris mai sus. Cum de unde am fost am avut de carat niste parchet de vro 300kg in greutate, la intoarcere am luat-o mai incet, cu 110-130 la ora. E un regim mai enervant pentru ca petreci mult timp pe banda 1, si ori mergi cu 90 constant, ori baleiezi de pe o banda pe alta accelerand si decelerand intre 90 si 120. La intoarcere consumul mediu a fost de 5.7% (deductie logica pentru ca valoarea medie a consumului pe cei 400km a fost 6.6%). Un consum foarte bun, daca luam in considerare ca masina practic a avut o incarcatura de 400kg (300kg de parchet + inca un pasager, ca soferul e inclus in greutatea "goala").

Concluzia mea e ca masina poate fi foarte economica daca vrei. La 90-100 la ora pe autostrada, cu cateva accelerari fara a depasi in general viteza de 120 la ora, un consum de sub 6% e foarte realist. Cum urci cu viteza peste 140, urca si consumul spre 7. Daca te intinzi si mergi "sportiv" cu viteze de 150-180, consumul se duce spre 8. In mod clar consumul optim e pe la 90-100 la ora. O viteza de croaziera care cred ca reprezinta un compromis bun intre timp si consum e cam 120. Acolo consumul incepe inca cu 6, iar diferentele de timp intre a merge asa sau cu 140+ sunt relativ mici.

In rest, nu e nicio problema functionala, am insa 2 lucruri care nu-mi plac in continuare:
- suportul lombar la scaunele astea multi-contour e prost. Sunt 3 perne, zeci de posibile combinatii, dar toate-s inutile pentru ca si daca pui pe prima dunga vreo perna d-aia, zona cu pricina devine tare ca scandura. Nu e deloc confortabil, zici ca-i perna aia de aer fix sub pielea de pe scaun. Desi poate ca dpdv forma ar merge putin mai umflate pernele alea, faptul ca devin foarte tari le face sa nu fie confortabile. Astfel, folosesc doar perna cea mai de jos pe prima treapta din vreo 8, iar restul deloc. In schimb masajul in scaune si ventilatia sunt super ok, si ma fac pana la urma sa nu-mi para deloc rau ca am optat pt scaunele astea. Doar spun ca puteau sa aiba ceva mai mult burete intre pernele alea si pielea scaunului.
- Duzele laterale de la spalatorul de parbriz sunt super enervante. Indiferent de viteza, ca-i 50 la ora, ca-i 150, daca spal parbizul, ramane zeama aia acolo in colturi si se scurge in sus pe parbriz de la viteza. Si a naibii nu se scurge toata odata. Se tot scurge timp de 3-5 minute, timp in care tot restul e uscat si curat, dar trebuie sa tot frec stergatoarele uscate de parbriz sa scap de darele alea enervante din colturi. Evident nu pot sa dau cu spritz-ul din nou sa nu mearga stergatoarele semi-uscate pe parbriz, ca pun iar zeama acolo. Un design extrem de prost gandit, sunt profund uimit ca au reusit asa "performanta". Adica am avut 2 Focusuri pana acum si la alea nu aveam astfel de probleme. Nu ma asteptam la asta, si nu stiu daca exista vreo solutie sa fac ceva sa-mi dea jetul de apa pe parbriz unde chiar ajunge stergatorul, sau daca nu, sa pun un stergator mai lung in colt, sa stearga si apa aia ce o impinge curentul de aer in sus pe parbriz.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Mircea-Si » 29 Noi 2016, 10:32

Reusit model, am facut drive test cu o masina similara, 2.0 tdci 180 cp. Cam lenes dar mi-a placut senzatia de masina premium / lucru bine facut.
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 29 Noi 2016, 17:35

Nu mi se pare lenes, dar sa se miste bine trebuie sa apesi mai sanatos pe acceleratie. Daca e cu cutie automata, in D accelereaza relativ incet. Cu siguranta la o apasare de pedala asemanatoare, Focusul accelera mai rapid. Doar sa-i dai un kick-down si sa simti ca te baga in scaun. in S, e semnificativ mai sprintena masina. Chiar azi am mers cu ea in S si cu suspensia setata pe sport si e chiar placuta la condus in modul asta.

Eu vin de pe un Focus ecoboost 1.6 care se misca destul de asemanator. Cu masina goala, parca era ceeva mai sprinten Focusul, insa incarcat bine se simtea o diferenta. La S-Max nu sesizez asa o diferenta mare intre masina goala si masina incarcata. E drept ca e motorul de 210 CP care are 50 Nm in plus fata de cel de 180 CP, dar nu m-as astepta sa fie diferente enorme intre ele.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 29 Noi 2016, 17:45

Si ca tot e jurnal, am fost la Service pentru 3 probleme mici pe care vreau sa le clarific:
- Problema cu duzele spalatorului descrisa mai sus. Concluzia e ca nu stiu nici ei ce sa faca. o lama a stergatorului mai lunga spre partea de jos ar rezolva problema, dar singurele stergatoare sunt astea de 750 / 730 mm. O sa vad daca gasesc ceva third-party care sa acopere mai bine zona aia, daca Ford nu vine cu o solutie mai buna. Duzele alea sunt fixate pe un plastic lung, si nu e nimic de reglat acolo.
- Am observat ca la climatizarea din spate nu da aer la fel de mult si la fel de cald la toate gurile de aerisire. Eu am clima pe 3 zone, iar gurile de aerisire pt partea de sus nu mai sunt pe spatele cotierei din fata, ci pe plafon. E o gura de aerisire in portbagaj, pe dreapta (asta ar veni pentru unul din scaunele spate din randul 3), apoi una pe mijlocul plafonului, cumva in spatele scaunelor din randul 2 si inca 2, in stanga si dreapta masinii, cumva in fata scaunelor laterale din randul 2. Aia din portbagaj si cea din mijloc spate dau aer cald, si mult daca dau la maxim. Cea din dreapta da cald dar nu cu acelasi debit, iar cea din stanga e lesinata de-a dreptul. Da un aer mai mult rece, si foarte putin. Cei doi de la service (managerul si seful de service) nu stiau exact de ce face asa, dar banuiau ca e o singura conducta ce trece pe la toate gurile alea si pierde din debit pe drum, la fiecare gura. Nu stiu ce sa zic, dar nu e tocmai ok daca e asa. Ar fi o greseala de proiectare complet inacceptabila la o masina care are un pret de lista de peste 50.000 euro. Nu ca e extrem de important, dar e o optiune extra pe care am dat bani si vreau sa mearga cum e firesc, respectiv sa vina aer la fel pe toate gurile de aerisire.
- Cand opresc motorul se aprinde becul din portbagaj. La fel si cand deschid usa. Desi am dezactivat aprinderea becurilor din interior la oprirea motorului si deschiderea usilor, aia din portbagaj pare sa ignore setarea. Am probat si la un Galaxy din showroom si la fel face. Deci e un bug sau tot ceva din proiectare gresit. Nu e ceva important asta, am vrut doar sa vad daca fac si altele, sau doar a mea. Sa zicem ca pe asta o taiem de pe lista.

Sunt probleme mici, dar era mai bine sa nu fie asemenea chestii. Te astepti la d-astea la o masina de 10.000 euro, nu la una care are pretentii de "premium". Nu contest ca in multe privinte e aproape de premium, dar pe alocuri atentia la detalii fie in etapele de design/proiectare, fie la executie, tradeaza totusi faptul ca e o marca de volum cu scapari la anumite capitole.

Eu sunt foarte multumit de masina, am trecut de 4000 km si totul merge foarte bine cu exceptiile de mai sus.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 11 Dec 2016, 23:52

Ne apropiem de 5000 km si nimic nou de mentionat. Maximus merge perfect, dar e cam naravas totusi. Iata cateva noi exemple:
- Exista un buton magic acolo sus pe plafon in mijloc, care activeaza sau dezactiveaza aprinderea luminilor in interior la deschiderea unei usi. Mai sunt si alte doua butoane pentru aprins becurile manual, respectiv pentru stins becurile. Astea le aveam si pe Focus, dar astea merg mai prost: Daca activez aprinderea luminilor la deschiderea unei usi, se aprind desigur. Dar daca dupa asta vreau sa le sting cumva, butonul ala de stins becurile nu are efect. La Focus mergea treaba asta. Adica merg undeva, las sotia sa iasa din masina la un magazin, eu raman in masina. Becurile se aprind ca a deschis usa, ea pleaca si eu raman ca pe stadion cu becurile aprinse. Si vreau sa le sting, din ... butonul de stins becuri. Dar nu merge. Ala merg doar daca le aprind din butonul manual, dar nu le stinge daca s-au aprins de la usa. Trebuie sa dau de doua ori pe butonul de activat/dezactivat luminile cand se deschide usa. E complet aiurea ca butonul de stins becurile sa nu le stinga indiferent ce le-a aprins. Adica eu cand apas pe butonu ala de stins becurile, vreau sa se stinga toate, ca altfel nu mai avea rost sa-l puna.
- Tot in situatia asta, afara e bezna. Parchez, sotia iese din masina si eu vreau sa stau in masina s-o astept 5 minute. Sistemul Sync 3 e pe mod de noapte. Dupa ce inchid motorul, ca doar nu ard motorina de pomana, el se gandeste ca e mai potrivit sa stea pe modul de zi si sa ma orbeasca, cu toate ca si in masina si afara e bezna. El e pus pe mod automat, si asta merge bine cand masina e pornita. De ce nu ramane el pe modul pe care era cand opresc motorul e o dilema. Adica daca tot vede ca era noapte pana sa opresc, ce logica din lumea asta l-ar face sa treaca pe alt mod daca opresc motorul? E enervant, ca pot sa-l mai domolesc doar daca intru in meniu si-l trece pe mod de noapte manual, dar eu nu vreau asta, ca dupa aia trebuie sa reintru in meniu dimineata urmatoare cand e zi, sa-l trec iar pe zi.

Astea-s probleme de logica simpla, pe care le gasesc destul de inacceptabile o o masina cum se pretinde a fi asta. Adica e chiar asa greu cu logica? Cer eu prea multe de la detaliile astea?

Poate s-or mai rezolva din ele cu un update de software, dar ala pare a sta fixat la versiunea 2.0 desi tot verific dupa update-uri.

In alta ordine de idei, am avut ocazia sa ascult sistemul audio si la volume mai mari, gen 20+ si se aude exceptional de bine. Bass-ul incepe sa se simta cu adevarat si e o cu totul alta experienta fata de a asculta la 10. La 10 asculti, la 20+ simti muzica. Consider ca banii dati pe sistemul audio premium cu 12 difuzoare merita :)
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 12 Ian 2017, 17:00

Dupa inca 5000 km parcursi, asadar aproape 10.000 in total toate sunt bune. Nu a aparut nicio problema tehnica (exceptand micile nemultumiri deja descrise) si sunt in ansamblu foarte multumit.

Am facut un drum Germania - Romania si retur, pe fiecare sens cate 1900 km, ambele facute in aproximativ 24 de ore din care cam 21-22 masina a mers iar restul scurte pauze (am condus alternativ cu sotia). Cat nu am condus, am ocupat unul din locurile din spate unde am dormit cand conditiile de drum au permis. Si zic asta pentru ca cel putin daca incerci sa dormi in spate intr-o pozitie totusi sigura dpdv al centurii e mai greu daca nu esti prea obosit si daca drumul nu e destul de lin. In spate, cu cutie de portbagaj pe plafon, la 130-140 km/h e mai zgomotoasa masina decat e in fata si se simt mai tare denivelarile de pe drum.

Totusi, cu o perna normala, poti dormi decent in spate. E loc sa-ti intinzi picioarele pana sub scaunul din fata berechet, spatarul se lasa destul de mult spre spate si e chiar ok. Portbagajul in modul cu 5 locuri e chiar foarte incapator, desi vizual nu pare mult mai mare decat la un Focus break.

Am mers si cu 6 persoane in masina, iar copiii s-au simtit destul de bine pe locurile din randul 3. Masina se comporta excelent indiferent ca-i goala sau incarcata. La intoarcerea in Germania (pe 6 ianuarie) am avut putin de luptat si cu "urgia alba" mult mediatizata de pe la Brasov pana dupa Deva, si pot spune ca si in conditii grele a mers totul bine. Controlul tractiunii merge foarte bine. Pe pante unde erau 2 benzi la urcare mai depaseam cate un camion sau altceva mai lent si pur si simplu apasam pe acceleratie si reusea sa creasca gradual viteza prin zapada fara sa patineze rotile prea mult. In contextul asta pot sa zic ca sunt exceptionale anvelopele Goodyear Ultragrip Performance Gen 1-XL. Am avut pana acum doar anvelope premium de iarna (dunlop, michelin) dar astea sunt parca cele mai bune. Am reusit sa urc o panta f. mica (la intrarea in garaj) acoperita cu polei pe care eu nu puteam sta in picioare pe loc ca o luam la vale. Eram deja consolat ca nu o sa pot intra in garaj pana nu se topeste chestia aia, si am ramas uimit cat de usor a urcat fara patinari.

Consumul la drum lung DE-RO a fost 7.5. Am mers cu 130-145 pe unde s-a putut, in rest n-am prea menajat-o. De la Sibiu la BV am mers doar in Sport. La intoarcere, dupa ce-am scapat de zapezi, am luptat cu vanturi laterale si frontale puternice, iar in Germania am mers aproape tot drumul cu 140-150. Consumul a fost 8.1

Totodata am facut si un consum la pompa pe acesti 5000 km si se incadreaza in eroarea tipica de 5% in plus fata de ce zice bordul. Bordul zicea 8.0 iar in realitate, la pompa a fost 8.4.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 07 Apr 2017, 15:26

Ajungem la 15.000 km fara probleme si masina merge foarte bine.

Au aparut niste chestii insa, odata cu incalzirea vremii:

- 2 greieri enervanti: unul in usa dreapta care se manifesta mai tot timpul de la vibratiile motorului sau pe drumuri mai zgronzuroase, iar altul care e undeva in stalpul cu centura de la sofer care se manifesta cand merg pe un drum mai denivelat si e mai mult ca o bataie decat ca un zornait. Zici ca-i un manunchi de cabluri sau ceva intr-o galeata care se loveste de peretii ei in timp ce-o balangani stanga-dreapta. Nu mai am mult pana o sa ma apuc si eu sa demontez niste panouri sa vad ce e, ca ma tampesc de cap.

- Sistemul de aer conditionat e gandit extrem de prost, inacceptabil din punctul meu de vedere pentru o masina din gama asta de pret. Adica ce aveam pe Focus era de 1000 de ori mai bun. De ce zic asta:
1. In primul rand e faptul ca nu pot dirija aerul decat pe duzele din fata sau pe la picioare (ori ambele). Lipseste complet partea cu "spre parbriz" care la naiba, am avut-o pe ambele Focusuri (2 si 3) ce le-am condus in ultimii 10 ani. Nu pot da aerul spre parbriz + bord, sau parbriz + picioare. Singura chestie care sufla aer spre parbriz e cand apas butonul ala de dezaburire parbriz. Dar ala da doar spre parbriz atunci, si da aer cald sa-l dezghete, chiar si vara.
2. Pe duzele din bord nu pot regla debitul individual. La Focus, macar la cele 2 centrale era o rotita cu care puteai regla (micsora) debitul de aer pastrand directia pe care o vrei. La astea nu mai e nicio rotita, poti doar sa le inchizi daca le dai in jos de tot. Dar nu vreau sa le dau in jos, eu vreau sa le dau in sus (ca si asa nu-mi vine aer rece pe la parbriz) si sa le micsorez poate putin debitul. Chiar si pe treapta 1, aerul e prea tare cand vine rece.
3. Din motive de design, nu pot dirija aerul incat sa nu simt macar tangential un curent de aer rece la cap, sau pe maini, sau pe picioare. Evident, cum nu pot sa am aer rece decat pe astea din bord trebuie sa aleg intre a ma coace in masina sau a suporta un curent de aer rece tot timpul.
4. Toata povestea de mai sus se intampla cand afara sunt 20 de grade. Nu vreau sa ma gandesc inca la cum va fi la vara, cand or fi 30.
5. Uneori am senzatia ca sistemul asta e atat de prost incat stie doar "aer ca gheata" sau "aer ca de uscator de par". De ex. dupa ce-a stat masina la firma in soare, merg acasa si o bag in garaj. In garaj am 14 grade. Dupa 3 ore de stat in garaj, in conditiile in care afara s-a intunecat si sunt 12 grade, eu am temperatura setata pe 20 de grade in masina....pe duze vine aer rece ca gheata, de parca ar sta in soare la 25 de grade. Asta se intampla cumva doar daca inainte am mers pe soare, sau in conditii in care chiar trebuia sa mearga racirea).
6. La Focus aveam 2 butoane foarte utile: MAX A/C si Dezaburire rapida. MAX A/C dadea temperatura la minim, ventilatorul la maxim si punea recircularea. Daca mai apasam odata, reveneau setarile la ce era inainte. Asta lipseste complet de pe bord. Exista ceva ascuns adand prin meniu, dar e ceva ce am nevoie zilnic vara. De ce ar fi pus in al 7-lea nivel din meniu nu inteleg. Apoi e butonul de dezaburire maxima. Ca un inginer ce sunt, imi imaginez ca apas pe el, dezabureste rapid tot, iar cand apas pe el din nou setarile revin la ce era inainte de a-l apasa. Well...NOT. Setarile NU revin. Raman activate dezaburirea in luneta si in parbriz. Deci trebuie sa apas inca 2 butoane ca sa revin la setarile de dinainte. Enervant si prost gandit.

Intre timp m-am obisnuit cu toate celelalte chestii, dar astia 2 greieri si problemele de design ale instalatiei de climatizare sunt greu de trecut cu vederea. Inca nu pot sa-mi inchipui cum e posibil ca o masina noua care costa vro 50.000 euro, in anul 2016 nu e capabila sa creeze un confort termic in interior fara sa fie deranjant pentru pasageri, sau cum e posibil sa nu poti sa ai niste controale pe care le aveau si masinile cu AC manual de acu 15 ani. E o treaba penibila ce-au facut cu sistemul de aer conditionat, asta fara sa mentionez ca aerul asta pe 3 zone e o gluma proasta. Adica da, exista niste duze suplimentare in spate (si un ventilator extra undeva in partea dreapta a portbagajului), dar duza din stanga spate nu prea mai are aer. Adica aia din dreapta sufla bine, aia din mijloc asa-si-asa, iar aia din stanga nu sufla mai nimic, e cam de forma.

Cumva e genul ala de problema pe care nici macar n-o anticipezi. Adica vii de pe Focus, unde n-ai avut probleme nici cu AC-ul manual pe Focus 2, nici cu ala automat pe Focus 3, iti iei un S-Max de 2x mai scump si ai niste probleme care nu trebuie sa existe la nicio masina in zilele noastre. Nu-mi place ca prostia asta cumva umbreste impresia buna despre o masina care este excelenta din foarte multe puncte de vedere.

Sper ca in weekend-ul asta sa-i schimb si rotile cu cele de vara si poate mai vin si cu 2-3 poze cu rotile pe 18 inch.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde dorinelis » 07 Apr 2017, 15:41

Salutare, acuma vad si eu prima oara pozele...frumoasa masina. Multi km fara probleme.

Ce mi-a atras atentia este faza cu greierasii....si eu am masina noua, ford focus...si pe A2...in zona cu denivelari de la inceput acolo unde sunt placile acelea de beton..am simtit greierul din stalpul cu centura de la primul drum...si pare sa fie exact cam cum ai descries tu situatia.

Dupa ce a bazait de cateva ori...si incepuse sa ma enerveze...profitand ca era liber pe drum si mergeam incet..cu una din maini I-am dat cateva "lovituri" usoare....si s-a calmat. In rest deocamdata eu nu am alte bazaituri insa cand vor fi cu siguranta trebuie ignorate, nu cred ca e ceva de facut, asta e masina...:). Acuma nu stiu, posibil sa-mi reapara si mie dupa un timp....dar stiu ca asta am facut atunci.

Ideea era ca am facut asta in mers ca sa-mi dau seama daca mai bazaie sau nu in continuare, ca pe loc nu ai de unde sa stii. Oricum, eu am auzit doar pe A2 zona cu placi, in alte conjuncturi de drumuri nu s-a mai manifestat la mine.
Avatar utilizator
dorinelis
Gold Member
 
Mesaje: 792
Membru din: 23 Iun 2015, 11:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Mk3 Facelift, 1.5 EB 150 cp Moondust Silver

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde BogdanFSB » 07 Apr 2017, 16:04

adipelcz scrie: - Sistemul de aer conditionat e gandit extrem de prost, inacceptabil din punctul meu de vedere pentru o masina din gama asta de pret. Adica ce aveam pe Focus era de 1000 de ori mai bun. De ce zic asta:


Uite asta nu imi place mie la Ford, face niste lucruri foarte bune dar tot o mai dau in bara cu cate ceva. Trebuie sa lucreze la atentia acordata detaliilor.
Avatar utilizator
BogdanFSB
Moderator
 
Mesaje: 3640
Membru din: 23 Iun 2008, 14:29
Localitate: Bucuresti
Maşina: Renault Kadjar Intense EDC

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 20 Apr 2017, 15:51

Am mai bagat intre timp 2000 km (ocazia fiind o vacanta de Paste) si acum am mers cu ea fara cutie de portbagaj deasupra pe autostrazile germane si am avut astfel ocazia sa merg fara grija cu viteze de 200+ km/h. Am mers o scurta bucata cu 215 si masina mai ducea (dpdv sasiu, aerodinamica). Se aseaza f. bine pe drum tinand cont ca e totusi un minivan. Cu suspensia pe modul Sport si cutia la fel, e chiar interesanta la condus pe autostrazile din zona centrala a Germaniei. Acolo sunt autostrazi destul de serpuite, cu urcari si coborari pana la 8% si exista si zone fara restrictii (nu unde e 8%, dar poti sa urci anumite pante de 3-4% cu cat te tine). Pe acolo, nu stiu de ce dar ma atrage sa merg mai agresiv si in general stau in zona 160-180. E o senzatie tare sa mergi cu viteza respectiva la deal, la vale, in curbe usoare, samd. In ansamblu sunt multumit de tot ansamblul sasiu + motor + cutie (mai ales ca intre timp am pus jantele de 18 cu anvelope de vara). Parca nu accelereaza asa cum m-as astepta la viteze mari la deal (de ex pe o panta de 5%, de la 150 la 180 la ora urca ceva mai greu), dar asta deja e un caz destul de extrem intalnit in practica. Oricum in asemenea conditii ma depasesc rar masini non-premium. Exista desigur mai mereu cate unul cu un Golf 4 care baga 200 (si mereu ma intreb ce tuning pe la motor au, de urca dealurile alea cu 200)...
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde andrei0241 » 20 Apr 2017, 18:49

Ai facut o medie de consum pe vacanta?
Frumos exemplar ai ales, am cochetat si eu cu ideea de S-Max, insa benzinarul nu cred ca era destul de dinamic, iar de diesel "vreau sa ma las" :D
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Următorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 9 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 9 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login