Revizie de 60.000 km
M-am gandit sa va descriu peripetiile de la prima mea revizie a Focusului
Am schimbat asa :
- ulei
- filtru ulei
- filtru aer
- filtru polen
- lichid de frana
- bujii
Am inceput cu uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer. Pentru asta am fost la un service, iar mecanicul de-acolo nu s-a bagat sa schimbe filtrul de polen ca i s-a parut prea complicat sa dea jos pedala de acceleratie si n-avea suficient timp. Episodul asta a fost ok, fara peripetii totul a mers struna...
Filtru de aer vechi era negru negru si avea si ceva musculitze si frunzulitze prin el...Dupa schimbarea asta intr-adevar motorul tragea altfel...mult mai bine
In seara asta am fost la un prieten mecanic la alt service, sa-mi schimbe restul adica lichidul de frana, bujiile si filtrul de polen.
Am inceput cu lichidul de frana, a fost ok...dupa aia a schimbat bujiile, iar a decurs totul ok numai ca am constatat ca trebuie schimbata garnitura de la capac culbutori pentru ca bujiile cand le-a scos erau murdare de ulei ( adica in locasul unde se baga fisele era ulei dar nu si in gaurile lor )
Bun...dupa asta a schimbat filtrul de polen. Operatiune in mod normal simpla...trebuie data pedala de acceleratie jos (3 suruburi si o mufa), scos capacul de plastic de la filtru, scos filtru vechi , bagat filtru nou, pus capacul, pusa pedala de acceleratie la loc si hai noroc. Operatiunea in mod normal ar trebui sa dureze 15-20 de minute maxim...eh...la noi a durat aproximativ o ora si jumate
S-a apucat sa desfaca suruburile de la pedala...a reusit sa desfaca doua, dar pe al treilea n-a mai reusit sa-l desfaca de nici o culoare...se invartea in gol si nu se putea desface...
Desteptii care au schimbat in Germania ultima data filtru, au strans atat de tare suruburile incat s-au fortat ... naiba stie ce s-a intamplat...ceva de genul s-a dezlipit piulita sudata si a inceput surubul sa se invarta in gol...
Atunci mecanicul meu a adoptat alta abordare...a reusit intr-un final sa scoata filtrul vechi pe langa pedala de acceleratie cumva cotit :d , dupa care s-a chinuit ceva sa-l bage pe ala nou in locas tot asa cotit pe langa pedala de acceleratie...de-abia a reusit. A pus capacul la loc, si s-a apucat sa stranga de suruburile de la pedala : l-a strans pe primul care a mers fara probleme, l-a luat pe-al doilea care il desfacuse ca sa constate ca si lui ala i se rupsese piulita si se invartea in gol deci n-a mai reusit sa-l stranga. Si l-a luat si pe ala care n-a putut sa-l desfaca de loc, a reusit cumva sa-l tina fix cu o surubelnita si-a luat bormasina si l-a strans
Si uite asa pedala mea sta relativ in 2 suruburi...sta fixa nu are nici un joc...
Dupa chestia asta am zis ca nu mai schimb niciodata filtrul de polen
)
Dar dupa ce-am simtit diferenta la ventilatie acuma dupa schimb, o sa mai vreau sa-l schimb
) si-atunci trebuie sa rezolv problema surubelelor.
Solutia ar fi sa dea jos consola centrala cu volanul si pedalele, sa sudeze piulitele alea desfacute pe partea cealalta si gata
nu pare greu dar dureaza ceva timp toata treaba asta...
Filtru de polen vechi la fel ca cel de aer...era plin de praf...nu se vedea cat de negru era ca era de carbon...dar cu filtru de polen nou ventilatia sufla la jumate cum sufla inainte la maxim
Cam asta a fost revizia mea de 60.000 km

Am schimbat asa :
- ulei
- filtru ulei
- filtru aer
- filtru polen
- lichid de frana
- bujii
Am inceput cu uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer. Pentru asta am fost la un service, iar mecanicul de-acolo nu s-a bagat sa schimbe filtrul de polen ca i s-a parut prea complicat sa dea jos pedala de acceleratie si n-avea suficient timp. Episodul asta a fost ok, fara peripetii totul a mers struna...
Filtru de aer vechi era negru negru si avea si ceva musculitze si frunzulitze prin el...Dupa schimbarea asta intr-adevar motorul tragea altfel...mult mai bine

In seara asta am fost la un prieten mecanic la alt service, sa-mi schimbe restul adica lichidul de frana, bujiile si filtrul de polen.
Am inceput cu lichidul de frana, a fost ok...dupa aia a schimbat bujiile, iar a decurs totul ok numai ca am constatat ca trebuie schimbata garnitura de la capac culbutori pentru ca bujiile cand le-a scos erau murdare de ulei ( adica in locasul unde se baga fisele era ulei dar nu si in gaurile lor )
Bun...dupa asta a schimbat filtrul de polen. Operatiune in mod normal simpla...trebuie data pedala de acceleratie jos (3 suruburi si o mufa), scos capacul de plastic de la filtru, scos filtru vechi , bagat filtru nou, pus capacul, pusa pedala de acceleratie la loc si hai noroc. Operatiunea in mod normal ar trebui sa dureze 15-20 de minute maxim...eh...la noi a durat aproximativ o ora si jumate

S-a apucat sa desfaca suruburile de la pedala...a reusit sa desfaca doua, dar pe al treilea n-a mai reusit sa-l desfaca de nici o culoare...se invartea in gol si nu se putea desface...
Desteptii care au schimbat in Germania ultima data filtru, au strans atat de tare suruburile incat s-au fortat ... naiba stie ce s-a intamplat...ceva de genul s-a dezlipit piulita sudata si a inceput surubul sa se invarta in gol...
Atunci mecanicul meu a adoptat alta abordare...a reusit intr-un final sa scoata filtrul vechi pe langa pedala de acceleratie cumva cotit :d , dupa care s-a chinuit ceva sa-l bage pe ala nou in locas tot asa cotit pe langa pedala de acceleratie...de-abia a reusit. A pus capacul la loc, si s-a apucat sa stranga de suruburile de la pedala : l-a strans pe primul care a mers fara probleme, l-a luat pe-al doilea care il desfacuse ca sa constate ca si lui ala i se rupsese piulita si se invartea in gol deci n-a mai reusit sa-l stranga. Si l-a luat si pe ala care n-a putut sa-l desfaca de loc, a reusit cumva sa-l tina fix cu o surubelnita si-a luat bormasina si l-a strans

Dupa chestia asta am zis ca nu mai schimb niciodata filtrul de polen

Dar dupa ce-am simtit diferenta la ventilatie acuma dupa schimb, o sa mai vreau sa-l schimb

Solutia ar fi sa dea jos consola centrala cu volanul si pedalele, sa sudeze piulitele alea desfacute pe partea cealalta si gata

Filtru de polen vechi la fel ca cel de aer...era plin de praf...nu se vedea cat de negru era ca era de carbon...dar cu filtru de polen nou ventilatia sufla la jumate cum sufla inainte la maxim

Cam asta a fost revizia mea de 60.000 km

Ford Focus 1.6 16V 101 CP 2005
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2002
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2002
-
mmmadina - Ford Freak
- Mesaje: 215
- Membru din: 31 Oct 2005, 14:41
- Localitate: Brasov
- Maşina: Ford Fiesta 2002 1,4 TDCI 68CP, Ford Focus 2005 1,6 101CP