Totul despre membri

Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 21 Apr 2017, 10:19

La dus a fost aglomerat si am facut si fel de fel de ocolisuri iar consumul real a fost undeva pe la 8.5. La intoarcere a fost tot aglomerat dar cumva am mers mai incet si nu prea am trecut de 180-190 la ora, iar consumul a fost un 8. In general daca mergi "regulamentar" pe autostrazi gen 80-90 unde sunt lucrari si un 120-130 in rest, consumul e sub 7. Daca o calci bine, urca spre 8-9. In principal consumul nu ma preocupa f. tare. Daca merg in rand cu TIR-urile pe prima banda cu 90-100 constant, scot consum de 6. Dar nu merita ca adorm, e extrem de plictisitor, iar timpul pierdut nu merita neaparat banii.

Echilibrul ideal pt mine (cand fac drumuri de 1000-2000 km) e sa merg cu aproximativ 120 cu varfuri rare spre 140. Atunci timpul total e crescut cam cu 5% - deci 1 h in plus la 24h de mers, iar consumul sta pe la 7 +/- juma de litru daca am sau nu cutie de portbagaj pe plafon, daca e aglomerat sau nu etc. Sa pierd 20% in plus timp pentru 20% mai putin consum nu consider ca merita, dar cam acolo ne invartim.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde andrei0241 » 21 Apr 2017, 14:26

Foarte bun consumul, tinand cont de regimul de viteza si dimensiunile masinii.
La cat mai multi km fara probl!
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 21 Apr 2017, 16:43

Mersi.

Eu as fi luat benzina sincer dar sunt doua elemente care m-au tinut departe de a face alegerea asta:
- motorul ecoboost 2.0 de 240CP nu venea cu cutie powershift
- fac aprox. 30.000 km pe an, si avand in vedere ca in medie unde eu am consum de 8, cu benzinara aveam un 11-12 pe aceeasi masina, costurile erau totusi semnificativ mai mari + autonomia mai mica de la un plin la altul. Si adaugam si o diferenta de 20 de centi pe litru intre motorina si benzina in favoarea motorinei.

Nu ma incanta motorul diesel. Nu e deloc rafinat ca unul pe benzina, trepidatiile la turatii mici se resimt neplacut in interior, cand treci de 2000 de ture se aude clar mai tare ca un motor pe benzina. Singurele doua lucruri care-s bune la motorul asta sunt consumul si cuplul ala de 450 Nm. In rest, nu-mi place ca tot stau cu ochiul pe regenerarile pe care nu stiu de ce alege mereu sa si le faca in cele mai proaste momente (dupa un drum de 800 km, s-a gasit sa inceapa o regenerare fix cu 10 km inainte de destinatie), samd. Adica pana la urma...are Navigatie, teoretic "stie" ca mai ai 5 km pana la destinatie, deci ar putea macar in astfel de situatii sa coordoneze putin regenerarile alea. Apoi e caraitul de tractor in special cand e motorul rece.

Daca faceam pana in 20.000 pe an, luam benzina. Dar eu deja am 17.000 si ceva dupa 6 luni, deci as zice ca sanse zero sa iasa macar pe aproape cu motorizare pe benzina, mai ales daca am in plan sa tin masina 6-7 ani macar.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde andrei0241 » 21 Apr 2017, 19:59

Clar, in cazul tau renteaza dieselul.
Legat de filtru de particule si regenerare: exista coordonarea asta intre momentul pornirii regenerarii si destinatie setata pe navigatie? Eu unul 'n'as fi banuit vreo legatura, e prima oara cand aud de posibilitatea asta. Pe de alta parte, in curand (posibil chiar de anul acesta) si motoarele pe benzina vor fi dotate cu filtre de particule, deci distractia nu ramane doar celor cu diesel.
In .ro benzina nu e disponibil decat 1.5 160CP cu M6, cu pret de lista 30k ptr Titanium Standard.
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 22 Apr 2017, 11:50

Nu exista nicio coordonare. Doar ziceam eu ca n-ar fi o mare filosofie sa ia informatiile din navigate atunci cand ai setata o destinatie pana la care mai ai 5-10 minute. Evident, astea ar fi SF-uri. Au ei alte solutii tehnice de imbunatatit inainte de asemenea algoritmi.

Legat de oferta din RO, e foarte limitata din pacate. M-am gandit si la varianta sa fac achizitia din RO ca e mai ieftina cu ceva mii de euro masina dupa pretul de lista, insa din cauza ca lista de optiuni e foarte limitata + anumite complicatii cu importul in Germania. Daca importi o masina noua (adica are sub 6 luni / sub 6000 km) trebuie sa platesti TVA aici. Pana la urma nu mi-a fost clar cum recuperez TVA-ul platit in RO la achizitie (pentru ca pe pers. fizica nu se putea cumpara masina fara TVA sau "pentru export"), asa ca am decis sa fac aici treaba si asta e.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde leut27 » 22 Apr 2017, 13:04

Consumul este f ok acelasi consum il am si eu la motor(benzina) mai mare la aceleasi viteze.
Este o masina f misto configurata , pe viitor daca vine kinder number 2 ma gandesc si eu la fel desi am zis ca st ul va fi ultimul ford achizionat.
Nu mi-as face griji cu reg filtrului, masina este noua si primeste destul de multi km as ignora acest aspect pentru moment.
If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus” – "the Orangutan" Jeremy Clarkson
leut27
1nsane Member
 
Mesaje: 1507
Membru din: 12 Oct 2007, 20:11
Maşina: ST stealth grey 2.0 ecoB Estate

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde andrei0241 » 22 Apr 2017, 19:15

Un St nu se compara ca aerodinamica si greutate cu un S-Max. Iar un 1.5 sigur ar consuma mai mult decat un 2.0 la viteze mari, deci combinatia 1.5 turbo pe S-max e cea mai proasta posibil ptr consum :)
Cu achizitia din .ro e intr'adevar mai complicat, altfel ar vinde Romania la export masini noi la greu. sunt diferente mari, preturile fiind gandite specific pentru fiecare piata
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Mihai R » 24 Apr 2017, 08:48

Eu primisem oferta in RO pentru mondeo cu ~6000 euro mai jos decat cea din Germania, dar era mult prea complicata povestea si partea cu finantarea. :(

- Volvo V90 2021 / B4 Polestar Engineered / 220CP / Thunder Grey / R-Design - 35.400km @ 01.2024
- Volvo XC60 2023 / B5 / 250CP / Thunder Grey / R-Design - 2.990km @ 01.2024
- Volvo V60 MK2 2020 / D4 / 190CP / Ice White / R-Design - 40.500km @ 01.2024
- Volvo XC40 MK1 2020 / T3 / 163CP / Glacier Silver / R-Design - 26.900km @ 01.2024

EX: Ford Focus MK3 2013 TOPIC DEDICAT // Skoda Superb MK3 2018 // Mini Cooper 2018 // Ford Mondeo MK5 2016 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Fiesta MK7 2016 // Ford Focus MK2 2008 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Kuga MK1 2008
Avatar utilizator
Mihai R
 
Mesaje: 5276
Membru din: 31 Mai 2008, 13:40
Localitate: Taunusstein Germania / Bucuresti Romania
Maşina: Volvo V90, B4 Polestar Engineered, 220CP, R-Design

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 24 Apr 2017, 10:07

Da, in configuratia de baza e cam 4000-5000 de Euro diferenta. Insa cum ziceam, nu regret ca am luat din DE masina, ca am avut mult mai multe optiuni la configurare si am aici totul clar dpdv garantie si alte servicii.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 15 Mai 2017, 08:30

Acum vreo doua saptamani incepuse sa-mi apara in bord mesajul ca nivelul de ulei e prea mic si sa completez cu ulei. Prima data imi zic ca o fi ca e un pic de panta la iesirea din garaj. Vazand ca insista ma uit pe joja si vad ca e intre minim si maxim, cam la o treime de minim si 2 treimi de maxim.

Purced sa cumpar ulei de care trebuie, gasesc exact ce scrie in cartea tehnica si completez cam 300 ml. A doua zi Maximus o tinea pe-a lui ca mai vrea ulei (pesemne ca-i cam place uleiul). Mai merg 1 zi asa, si mai adaug cam inca 300 ml. Nivelul a crescut cam la 2 treimi de minim si una de maxim, ocazie cu care a tacut.

E prima data cand completez cu ulei la o masina, dar citind putin pe net vad ca nu e chiar anormal sa consume putin ulei. Adica are 18.000 iar la masinile precedente, pe benzina, reviziile le-am facut la 15.000, respectiv 20.000 si probabil nu scadea suficient cat sa observ eu intre 2 revizii. Cum revizia la asta e la 30.000, ma gandesc ca o completare pe la 15-20.000 nu e chiar asa de speriat.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Andrei1980 » 15 Mai 2017, 08:55

Interesant ca mai toate noile motorizari, mai ales cele diesel au un consum moderat de ulei. Si al meu 2.0TDI de generatie noua din 2016(vorbesc despre motor VAG) are, nu mare dar la 7500 km ii trebuiesc circa 300 ml ulei 5W-30 longlife... e drept eu il si folosesc extraurban destul de sportiv...eu zic ca se poate trai asa cu ea. Eu il tin in jurul valorii maxime pe joja si asa cam la 3-4000 km mai arunc o privire pe nivel si niciodata nu ai surprize.
Seat Leon ST, FR - 2.0TDI - 150CP
Andrei1980
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 09 Dec 2011, 12:55
Localitate: Cluj-Napoca
Maşina: Seat Leon ST, FR - 2.0TDI - 150CP
VIN: TMB00000000000000

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 12 Iun 2017, 09:01

Dupa inca ceva km, mesajul cu uleiul n-a mai aparut, semn ca i-am dat cat era nevoie.

Mai am inca 2-3 drumuri casa-firma si trec de 20.000. Pana acum nicio problema tehnica reala, deci in general sunt multumit. Raman insa greierii care ma innebunesc. E o surpriza pentru mine, ca pe Focus era mult mai liniste din punctul asta de vedere. Insonorizarea e evident muult mai buna la S-Max, dar greierii din interior dau uneori un concert de zile mari.

Acum e ceva zornaiala undeva in zona scaunelor din spate. Am crezut c-am identificat problema, dar din pacate nu. La viteze mici gen 30-50 la ora, pe drumuri totusi bune, cu denivelari nesemnificative, zornaie ceva prin scaunele alea de zici ca am niste bile de rulment intr-un borcan (exagerez, suna ca niste suruburi neprise sau ceva de genul). E si normal, ca daca e sa compar cu Focusul, unde in spate era bancheta prinsa in 2 balamale si cam atat, aici scaunele astea au:
- culisare fata-spate
- rabatare manuala
- inclinare spatar
- centuri cu pretensionare
- senzori de centura (deci si ceva cablaraie)
- rabatare electrica din butoanele din portbagaj
- carlig de ancorare pe spatare pt scaune de copil (fiecare are un astfel de inel metalic, inconjurat de o piesa de plastic care si aia misca daca dau cu degetul in ea)

Daca ma uit pe sub scaune, sunt o gramada de prostii acolo care pot face galagie. Inca nu mi-am gasit timp sa stau eu in dreapta sau in spate sa vad de unde vine concertul. N-am avut timp in ultima luna nici macar sa sterg praful in masina sau sa o aspir (si arata intr-un mare fel, la modul negativ), daramite sa vanez greieri. E enervant si faptul ca uneori e liniste, alteori o ia razna, si face ca la doctor: cand ajungi la investigatii, nu mai e nicio problema.

Trebuia sa ajung la un moment dat la service sa-i fac o programare sa demonteze aia acolo fetele de usi sa vada de unde vine zgomotul din partea stanga a masinii, dar de vro 2 sapt n-a mai facut, nici eu n-am avut timp. Mergem inainte, deocamdata fara vizita la service. Vine concediul, o sa facem cateva mii de km luna viitoare, asa ca poate dupa, cand o s-o duc si la revizia de 30.000.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde criscora » 19 Iun 2017, 11:15

Salutare.
Am o intrebare referitoare la Sync 3. Ce versiune ai in acest moment? A aparut ver 2.2 in Germania?
Multumesc.

Cristi
criscora
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 12 Mai 2014, 08:56
Maşina: Ford

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 19 Iun 2017, 13:12

2.0.

La mine inca nu aduce nimic update-ul pe Wifi. De vreo jumatate de an incoace, adica din Ianuarie mai exact, daca-i dau sa caute dupa update-uri sta si se invarte acolo rotita aia. Am stat si 10 minute dupa ea, dar nu face nimic, nici nu zice ca updateaza, nici ca nu e update, nimic absolut. Am fost sapt. trecuta pana la service si am intrebat daca-s ceva update-uri de soft pt masina si au zis ca nu le apare nimic in sistem. Mai astept.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde criscora » 20 Iun 2017, 05:54

Multumesc.
Si eu am incercat update prin wifi, dar spune ca nu sunt update-uri disponibile. Si la mine a venit cu versiunea 2.0 si nu merge android auto (masina fabricata in oct 2016, achizitionata in mai 2017). Modelele produse in 2017 am inteles ca vin direct cu 2.2 iar pentru America a aparut deja de ceva vreme update.
Eu as incerca sa scriu versiunea americana pe sistemul meu dar parerile sunt impartite. Unii spun ca nu sunt compatibile... iar undeva pe un forum german am gasit ca a facut-o cineva din Spania si merge, dar nu mai are alte limbi in afara de engleza.
Mai asteptam putin si mai sapam dupa informatii.
criscora
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 12 Mai 2014, 08:56
Maşina: Ford

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 20 Iun 2017, 09:04

Mie imi merge Android Auto foarte bine cu un Samsung Galaxy s7. De fapt cam toate merg ok cu Sync-ul ce-l am si nu ma arde sa fac update neoficial daca nu e direct disponibil. Oricum e cam aiurea ca nu poti sa stii exact daca e, cand e, samd.

Nu prea folosesc Android Auto pentru ca in afara de Google Maps nu stie altceva mai bine decat Sync-ul. Partea de telefon e absolut groaznica. Nu pot sa caut in agenda, nu pot face o gramada de lucruri. Imi apar ultimele apeluri si cam atat. E mult mai functionala partea de telefon a Sync-ului conectat cu bluetooth la telefon. Ce e enervant e ca daca conectez telefonul prin cablu si activez android auto, telefonul Sync-ului dispare si e inlocuit de prostia aia de telefon a lui Android Auto. Navigatia masinii face treaba destul de buna oricum, deci doar la nevoie folosesc Google Maps care si ala e mult mai limitat decat navigatia masinii. Ce are mai bun e ca live-traficul e mai bun, si cum prin Germania pe unde ma plimb e plin de blocaje in trafic, e util uneori. O sa fac o proba cu Maps vs Sync la navigatie cand o sa fac luna viitoare ceva drumuri lungi cu ocazia vacantei.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde lucian1971 » 20 Iun 2017, 10:27

Si Waze este disponibil pentru android auto. Mai in toamna si Sygic va fi compatibil cu android auto.
lucian1971
Ford Freak
 
Mesaje: 101
Membru din: 15 Mai 2008, 17:40
Maşina: Mondeo MK5 Titanium 1.5 EB

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 20 Iun 2017, 11:23

De Waze nu stiu ca nu folosesc. Eu prefer sa tin lucrurile cat mai simple in masina si folosesc in mod normal navigatia masinii. Or fi mai avansate restul de solutii, dar mi se pare ca intr-un fel distrag mai mult atentia de la drum si drept urmare, incerc sa nu ma complic mai mult decat e nevoie :).
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Mihai R » 20 Iun 2017, 11:44

Waze e destul de basic.

- Volvo V90 2021 / B4 Polestar Engineered / 220CP / Thunder Grey / R-Design - 35.400km @ 01.2024
- Volvo XC60 2023 / B5 / 250CP / Thunder Grey / R-Design - 2.990km @ 01.2024
- Volvo V60 MK2 2020 / D4 / 190CP / Ice White / R-Design - 40.500km @ 01.2024
- Volvo XC40 MK1 2020 / T3 / 163CP / Glacier Silver / R-Design - 26.900km @ 01.2024

EX: Ford Focus MK3 2013 TOPIC DEDICAT // Skoda Superb MK3 2018 // Mini Cooper 2018 // Ford Mondeo MK5 2016 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Fiesta MK7 2016 // Ford Focus MK2 2008 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Kuga MK1 2008
Avatar utilizator
Mihai R
 
Mesaje: 5276
Membru din: 31 Mai 2008, 13:40
Localitate: Taunusstein Germania / Bucuresti Romania
Maşina: Volvo V90, B4 Polestar Engineered, 220CP, R-Design

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 28 Dec 2017, 13:47

Maximus a facut un an si 2 luni si aproape 40.000 km, asa ca fac un rezumat la ce s-a mai intamplat in ultimii 20.000 de la ultimul update.

Pe la 25-26.000 a inceput cu plansete ca trebuie schimbat uleiul. L-am ignorat cam 1000 km (mai ales ca eram la 1000 km distanta de casa) si cand am ajuns l-am bagat in revizia de 30.000 si am facut toate cele necesare la 30.000 cu 4000 km mai repede decat era planificat. Intre timp am parcurs cum ziceam aproximativ 14.000 de la revizie si n-au mai fost mesaje pe tema uleiului sau de alta natura.

Totul merge bine dpdv mecanic, desi uneori am senzatia ca parca prea vibreaza masina / motorul la turatii mici, cand ma fatai prin oras. Acum tocmai ce m-am intors de pe un drum Germania-Romania-Germania si am stat la un moment dat in spate pe dreapta sa dorm cat a condus sotia. Cum la venitul in tara a fost f. aglomerat, am auzit un zgomot ciudat la roata dreapta, ca si cum ar avea anvelopa ceva defecte - se auzea ritmic, la fiecare rotatie a rotii (la 5-10 km pe ora). La viteze mai mari nu se aude, in schimb zici ca am roti patrate, asa ca banui eu ca ar fi ceva in neregula cu cel putin una din roti (anvelopa uzata aiurea, roata ne-echilibrata, etc). La viteze de 120+ se simte o vibratie enervanta in toata masina, dar inca nu-s lamurit daca era de la drumuri, sau si de la masina. O sa merg la service sa vad ce-i cu rotile in primul rand. Ar fi deja enervant sa fie iar anvelopa, ca au fix 1 an, e a doua iarna asta si sunt niste Goodyear-uri de top s-ar zice. Si zic "iar" pentru ca am avut probleme de zgomot si vibratii cu niste anvelope Michelin si pe Focusul ce l-am avut inainte tot asa, dupa 1-2 ani de folosire cat inca aveau 5mm de profil pe ele, care probleme se adauga la Michelin-urile de vara cu care a venit S-Max-ul si care dupa cam 20.000 km sunt bune de schimbat, cele pe fata avand un 3-4 mm ramasi, iar cele de pe spate cam 4-5.

In alta ordine de idei m-am mai obisnuit cu zgomotele masinii, dar a aparut un nou greiere, din zona aia de deasupra oglinzii retrovizoare unde-s camerele si senzorii pt lumina, ploaie, etc.). Asta trebuie neaparat rezolvat ca e groaznic de galagios, zici ca sta sa cada plasticul ala acolo. O sa zic si de ala la service poate s-or apuca sa faca ceva cu plasticul ala sa nu mai vibreze in halul asta si sa produca ditamai concertul.

Facand abstractie de greierul de mai sus si vibratiile alea probabil cauzate de roti pana acum nu am avut probleme de niciun fel cu masina si sunt multumit. Parca nu-mi ajunge puterea totusi uneori, ori m-am obisnuit eu. Cumva am senzatia ca in realitate ar trebui sa fie mai sprintena dar e medie sa zicem. 210 CP pe 1.8 tone care pe hartie zic 8.7 secunde ar trebui sa fie ok, dar uneori pe autostrada as simti nevoia de mai mult. Ma gandesc ca pe Edge aceeasi motorizare e mai lenesa. Pacat ca nu exista motorizari mai puternice pe masinile astea. Un 260-280 CP era mai potrivit pe S-Max si un timp 0-100 undeva la 7 secunde. Mai citesc pe un forum german dedicat S-Max-ului si pe acolo majoritatea au motorul de 210 CP sau cel pe benzina de 240, semn ca cerere ar exista si pt motorizari mai puternice.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Mihai R » 28 Dec 2017, 14:13

Pe Mondeo 2.0 EcoBoost de 203 cai e putin cam lesinat uneori (in functie de inclinatia drumului, fie el si autostrada). :(

- Volvo V90 2021 / B4 Polestar Engineered / 220CP / Thunder Grey / R-Design - 35.400km @ 01.2024
- Volvo XC60 2023 / B5 / 250CP / Thunder Grey / R-Design - 2.990km @ 01.2024
- Volvo V60 MK2 2020 / D4 / 190CP / Ice White / R-Design - 40.500km @ 01.2024
- Volvo XC40 MK1 2020 / T3 / 163CP / Glacier Silver / R-Design - 26.900km @ 01.2024

EX: Ford Focus MK3 2013 TOPIC DEDICAT // Skoda Superb MK3 2018 // Mini Cooper 2018 // Ford Mondeo MK5 2016 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Fiesta MK7 2016 // Ford Focus MK2 2008 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Kuga MK1 2008
Avatar utilizator
Mihai R
 
Mesaje: 5276
Membru din: 31 Mai 2008, 13:40
Localitate: Taunusstein Germania / Bucuresti Romania
Maşina: Volvo V90, B4 Polestar Engineered, 220CP, R-Design

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 28 Dec 2017, 14:33

Pai acolo simt si eu, cand merg frumos pe cate o autostrada cu 150 la ora si mi se baga in fata cate unul care se taraie cu 110 pana depaseste un TIR de pe prima banda, iar eu vreau dupa sa revin la 150-160 rapid sa nu viu nevoit sa ma bag pe prima sa fac loc altora care poate accelereaza ceva mai repede. De asta, eu incerc sa accelerez prima data la o viteza decenta pentru banda a doua, iar apoi, daca vad ca cel din spate vrea si mai tare, ii fac loc atunci cand se poate sa se duca. In esenta incerc sa-i incurc pe ceilalti cat mai putin cu prezenta mea, stand totusi pe banda a doua sa nu merg pe prima printre TIR-uri.

E sentimentul ala ca e un dop in fata ta facut de unul care merge cu 120. In spate ai un BMW sau ceva de genul si tu astepti sa se dea ala din fata la o parte sa poti reveni la ai tai 150+ km/h. Eh, si ala cu BMW-ul asteapta, iar el probabil asteapta ca si tu cu Ford-ul tau sa te dai la o parte cum se face loc, sa o calce el. Statistica mi-a aratat ca daca bag talpa in ea la faza asta, in peste 50% din cazuri ala din spatele meu cu masina premium ramane in urma suficient cat sa nu fie o problema. Insa cand eu accelerez cat poate calu' si ala e tot lipit de mine, e o stare de "neputinta" ca as vrea sa accelerez mai repede sa nu-l incurc, dar n-as vrea sa franez la 90 sa intru pe prima banda.

Eh, ce probleme grave am si eu, ca nu accelereaza autobuzu ca un hot hatch =))
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 03 Ian 2018, 13:04

Am facut o echilibrare la roti, toate aveau cam 20-35 grame de abatere. Acum e mai ok zic eu desi inca n-am ajuns pe autostrada sa vad cum se comporta la viteze mai mari.

Una peste alta, nu stiu daca e ok, dar mananca pe paine cauciucurile, mai ales alea pe fata. Cele de iarna au cam 20.000 km si pe fata deja au 3-4 mm, iar pe spate mai au un 5-6 sa zicem. Alea de vara cam la fel, pe fata 3-4mm si pe spate vro 4-5. Ziceam ca mai trag de ele un sezon, dar ma tem ca astea de iarna de pe fata sunt gata in alte 6-7 mii de km si trebuie 2 noi, la fel si cele de vara.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde David1 » 22 Ian 2018, 16:44

Salut Adipelcz - caut masina pentru 5 persoane, am inceput sa ma documentez, sa citesc pe forumuri, parcurg si pe cele din Ungaria.
Nici acolo nu-s multi proprietari cu S-Max nou (unul singur de fapt), si el are multi-multi greieri prin masina, il scoate din sarite. A fost la service deja de 3x, prima data au dat cu silicon pe la geamuri, panourile usilor, chedere, ... siliconul dupa aceea se prelingea pe geam. Rezultat nesemnificativ. A doua oara au folosit un alt spray care nu mai prelingea peste tot, asta a ajutat, au mai tacut din greieri, a tinut o luna. A treia oara la service deja s-a pierdut entuziasmul muncitorilor, ziceau ca in garantie, la fiecare revizie ii dau gratis cu spary-ul, dupa care va fi un serviciu contra cost.
Cica toate S-Max, Galaxy generatia noua au multi greieri, service-ul stie, Ford nu face nimic (rechemare, ...)
Descrierea lui parca este citat de la tine: cum se poate ca o masina atat de scumpa sa aiba probleme de calitate atat de banale, dar deranjante.
As fi curios daca in urma feedbackurilor din service schimba ceva in procesul de fabricare, sau "instaleaze" greieri in continuare.
David1
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 27 Dec 2017, 13:10

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 07 Iun 2018, 12:05

Am trecut de 50.000 km si fac un sumar:
- pana acum probleme tehnice zero
- placutele de frana de pe fata sunt aproape gata, deci trebuie schimbate (ma si mir ca m-au tinut 50.000 km, avand in vedere masa masinii)
- anvelopele de iarna si vara de pe fata sunt la 3mm ramasi, deci papa un rand de anvelope la 25.000 km. Cele de pe spate mai merg, inca au 4-5mm. Poate e si din cauza vitezelor mai mari cu care merg, o fi si pt ca-i mai grea masina. Uzura e uniforma, deci nu e vro problema tehnica la unghiuri, ci mai degraba compozitia mai moale a lor + faptul ca e masina destul de grea
- greierii sunt mult mai linistiti la temperaturi sub 15-20 grade. Cum trece temperatura in zona 25 grade si sta in soare, e concert in masina.

Despre greieri: L-am identificat pe ala din spate de la scaune. vibreaza spatarul scaunului de la mers si se freaca pielea de pe spatar de cea de pe sezut (la scaunul din mijloc). Tace complet daca-i pun ceva prosop, sau orice intre ele. Am uitat sa pun si de vro 2 saptamani tot se aude ocazional. Mai e un ticait la prinderea centurii la sofer. Se aude aproape constant, mai ales la viteze mici unde e mai liniste in masina. Ma deranjeaza uneori, dar n-am reusit pana acum sa-mi fac timp de el, deci e oarecum undeva jos pe lista mea de prioritati. Hoarda de greieri cauzata de temperaturi crescute (vara in special) si chederele proaste de la usa e de nestapanit. Norocul este ca se manifesta doar pe drumuri denivelate sau pe piatra cubica si din fericire pe unde umblu eu zilnic sunt drumuri foarte bune, asa ca ii ignor cand apar ca stiu ca-i temporara problema.

In alta ordine de idei am schimbat stergatoarele originale pe fata cu unele de la Valeo. Sunt groaznice, cele mai proaste stergatoare ce le-am avut pe vro masina. Cel de la sofer lasa o dara nestearsa fix la revenire si fix pe mijloc, pe unde trebuie sa ma uit. E extrem de enervant ca sterge bine la dus, si la intors manjeste parbrizul. L-am gadilat, l-am curatat, am incercat de toate, la fel face. Si bomboana de pe coliva e ca si topaie pe parbriz in loc sa stearga cum trebuie. Nu stiu ce-l face sa topaie, dar in tot cazul, abia astept sa scap de ele. Le-am pus prin ianuarie-februarie si le aruncam deja la gunoi dar cum e vara si ploua mai rar, le mai suport pana in toamna cand or incepe ploile, sa nu zic ca-m aruncat banii chiar degeaba.

Ah, si vopseaua e extrem de proasta. Deja am o gramada de puncte ciobite pe capota si in zona din fata unde lovesc pietricele, insecte, etc. Cu toata grija pe care poti s-o ai pentru vopsea, cred ca nu rezista prea mult. Adica masina sta in garaj, e afara doar cat sunt la munca si cu toate astea, capota arata de zici ca-i trecuta prin razboi. Nu-mi bat capul cu reparatul acelor mici ciupituri, dar e enervant cand o spal si le vad la sters, avand in vedere ca are un an jumate.

Trag linie si zic ca sunt multumit de masina, chiar inca entuziasmat de ea, desi deja a trecut valul initial de euforie. Este foarte versatila, comoda la drum lung, dotarile sunt foarte utile si pot zice ca inca imi place cum arata ca design/aspect, desi intre timp tot apar noi modele de masini pe piata. Adica zic, inca e "de generatie noua" si nu pot sa zic ca mi-as dori altceva de la o masina.

Odata am fost pe la Hornbach sa iau niste lemne de constructie (de 6 x 6 cm, lungi de 2m), vro 70 de bucati. Ii zic angajatului ca imi trebuie 70 de bucati si se uita la mine si intreaba: cu masina asta???. Eu ii zic relaxat ca intra fara probleme si el se uita la mine cu neincredere inainte sa coboare paletul de pe raft. Am dat scaunele din fata mai in fata, indreptat putin spatarul cat sa dai cu nasul in bord si am incarcat tot, am inchis portbagajul normal si aia a fost. E mult mai practica masina decat pare de afara :).
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 27 Iun 2019, 17:10

Am trecut de 75.000, si din pacate problemele tehnice si-au facut aparitia, in mod deloc surprinzator, dupa 2 ani. Am garantia extinsa care acopera pana la 140.000 km sau 7 ani, dar tot e enervant ca am de facut drumuri prin service. O sa le pun mai jos:

- Au reusit la service sa rezolve 2 greieri: la reglajul pe inaltime a centurii din fata au pus ceva vaselina intre 2 piese de metal care culiseaza una pe alta si nu mai fac galagie, iar intre protectia de plastic ce acopera camerele video si senzorii dintre retrovizoare si parbriz au bagat ceva spuma si nu mai zornaie cand merg pe piatra cubica.

- Am schimbat nu stiu ce piesa pe la compresorul de AC pe baza unui recall pentru ca exista riscul sa cada in mers (asta e ok, in fond e un recall)

- Cand mergeam cu 180-190 pe autostrada, mi-a aparut in bord ceva eroare pe la motor (un simbol cu o cheie) si dupa asta masina accelera f. greu. Am mers cu mare stress pana acasa pe prima banda, cu 80-90 la ora, insa destul de rau, pentru ca efectiv acceleram de la 60-70 la 80-90 in timp de 10-20 secunde. Dupa ce-am pornit masina din nou s-a dus eroarea si a mers normal. La service au gasit in log ca ceva valva/senzor pe nu stiu unde era defecta, si se manifesta asa la viteze mari. Au schimbat-o, de atunci n-au mai fost probleme. O trec la probleme grave, ca e ceva ce tine de siguranta.

- Sotia a ramas incuiata pe dinafara, cu ambele chei in masina. Avea ambele chei in poseta (eu plecasem undeva pt cateva zile si i-am lasat si cheia mea), a deschis usa din spate sa puna poseta acolo, si dupa ce-a inchis usa spate, cand sa o deschida pe a soferului, masina era incuiata. Dupa asta, masina se incuia ca proasta singura cand deschideam usa spate (nu mereu, ci uneori, fara vro legatura cu ceva). A fost ceva defect de soft, ca a disparut dupa ce s-a facut un update la modulul de comanda pt toate geamurile, portbagaj, si alte accesorii. Au venit cu ceva pernute si alte prostii, au cracanat usa cat sa bage un bat lung si au apasat butonul de descuiere din interior.

- Motivul pentru care s-a facut update la acel modul de s-a rezolvat si cu incuierile random a fost ca odata cand am vrut sa folosesc carligul de remorcare electric...era mort complet. butonul nu se aprindea, nu bipaia, carligul nu iesea. La service au zis ca intra intr-un fel de "deep sleep" daca nu-i folosit ceva vreme, dar ca update-ul de soft ar trebui sa rezolve, ca nu mai intra in acel sleep dupa update.

Multiple probleme cu climatizarea:
- ventilatorul de la climatizare a inceput sa suiere a rulment defect pe la 70.000 km. A fost schimbat pe garantie. Asta dupa 2-3 drumuri acolo ca ei nu auzeau nimic in neregula. E drept, suiera doar putin, dar suficient cat sa fie enervant.
- instalatia de climatizare PUTE. Nu miroase putin, pute de-a dreptul a sosete murdare scaldate in otet in care a fost spalat un sobolan mort. Si asta se intampla chiar si dupa o asa-zisa igienizare a instalatiei pe care am dat 30 euro. Nu are efect, e un defect de design, fabricatie samd. Sfatul lor e sa inchid AC-ul inainte de destinatie cu 5 minute. Nu functioneaza nimic, pe forumuri prin Germania e plin de oameni care se plang de aceeasi problema, astia din service nu-s in stare sa rezolve. La unii s-au schimbat instalatiile de AC, dar fara rezultate notabile, si asta cu demontarea intregului bord + armatura de sub el. E ceva inacceptabil, am avut destui ani masini cu AC si manual si automat, asa ceva n-am vazut. Chiar am luat un Ford Ka vechi de 10 ani temporar si la ala nu miroase nimic la AC. La asta miroase de zici ca a stat intr-o pestera uda 20 de ani.

Dupa ce a stat masina in fata casei 4-5 zile fara sa merg cu ea, bateria era moarta. Am pornit-o cu curent de la cealalta masina, am mers mai bine de juma de ora sa se incarce. Am oprit la un magazin sa iau ceva, si cand sa pornesc din nou...nimic. Am chemat asistenta sa o pornesc din nou. Au schimbat-o si pe asta pe garantie, cica avea un scurtcircuit intern.

Cam de la 70.000 km se beleste pielea de pe volan. Dar asa putin, ci efectiv se exfoliaza intregi zone de pe el, de zici ca-i ceva spuna acoperita cu piele de grosime 0.1 mm, care incepe sa-si ia la revedere de la volan. Din nou ceva inacceptabil, dar ei zic ca asta nu e acoperit de garantia extinsa, ca e uzura. Uzura uzura, dar la un Focus de 7 ani si 140.000 km, pielea de pe volan era doar mai lucioasa, nu s-a descompus. Din nou, problema cunoscuta la Ford Mondeo V, S-Max II, etc. Singura lor solutie e inlocuirea volanului, care costa vro 600 euro. Initial au propus ca acopera ei 50% din costuri. Le-am zis ca mie nu-mi convine sa platesc 50% din volanul care are incalzire, butoane, padele si ce naiba o mai avea, in conditiile in care doar pielea e stricata. Au mai dat un 20%, deci ma costa ceva sub 200 inlocuirea. Am zis c-o fac si pe asta, ca na, costa la fel si un kit de inlocuit pielea sau pe la alte ateliere, plus ca inseamna demontat de volan si nu vreau sa zica astia ca pierd garantia aia extinsa ca s-a umblat la volan de catre mine sau altcineva. Oricum, e o mare dezamagire calitatea unor materiale in masina asta, care incep efectiv sa se descompuna.

De exemplu, am platit pentru scaunele alea cu piele premium, perforata, ventilate, etc. Pielea aia e doar pe unde stai si pe spatar. Lateralele scaunelor sunt o musama ordinara.

Apropo de climatizare, ca ma plangeam mai demult ca nu exista posibilitatea sa reglez fluxul de aer independent pe gurile alea carora le lipseste acea rotita cu care poti da mai incet sau inchide complet o aerisire, fara sa-i schimbi directia. Am avut la schimb un Fiesta d-asta nou weekend-ul trecut, ca beleaua cu bateria s-a intamplat intr-o joi, am ajuns la service vineri si nu aveau loc sa se uite la ea, asa ca a ramas acolo peste weekend. Ei bine, pana si amarata aia de Fiesta avea acele rotite. E bine ca pe S-Max, pe care dai 45.000 Euro in varianta spre full, nu exista.

E o masina utila, cu multe dotari, care imi place ca si idee, dar e ultimul Ford pe care-l mai cumpar, nou sau SH. Si din pacate, dar o tine tot asa cu probleme de fiabilitate, o sa ma despart de el mai repede decat planuiam, pentru ca ideea mea e sa iau o masina noua, care sa nu-mi faca probleme de fiabilitate si care sa ma tina pe la usa service-urilor.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde Mihai R » 27 Iun 2019, 17:21

Ai ajuns din pacate la aceleasi sentimente ca si mine fata de Mondeo MK5. :)

- Volvo V90 2021 / B4 Polestar Engineered / 220CP / Thunder Grey / R-Design - 35.400km @ 01.2024
- Volvo XC60 2023 / B5 / 250CP / Thunder Grey / R-Design - 2.990km @ 01.2024
- Volvo V60 MK2 2020 / D4 / 190CP / Ice White / R-Design - 40.500km @ 01.2024
- Volvo XC40 MK1 2020 / T3 / 163CP / Glacier Silver / R-Design - 26.900km @ 01.2024

EX: Ford Focus MK3 2013 TOPIC DEDICAT // Skoda Superb MK3 2018 // Mini Cooper 2018 // Ford Mondeo MK5 2016 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Fiesta MK7 2016 // Ford Focus MK2 2008 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Kuga MK1 2008
Avatar utilizator
Mihai R
 
Mesaje: 5276
Membru din: 31 Mai 2008, 13:40
Localitate: Taunusstein Germania / Bucuresti Romania
Maşina: Volvo V90, B4 Polestar Engineered, 220CP, R-Design

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde ajaccio » 05 Iul 2019, 23:38

Referitor la calitate asa sunt mai toate din pacate. Am avut un Audi A4 model 2009 si la pornirea AC-ului vara pocneau plasticele din gurile de ventilatie de numa numa...ca sa nu mai zic de consola centrala cu un plastic tare ordinar sau manerul interior de la usi care scartaia cand trageai de el sa inchizi/deschizi usa. In toate review-urile era aceiasi poezie cu calitatea exemplara Audi...dahh marketing sau spalare de creiere.
FORD Focus MK4 Wagon ST-Line X 1.0T mHEV 155CP M6 - 2022
FORD Focus MK3 Hatch 1.6 Tdci 115cp Titanium - 2014
Avatar utilizator
ajaccio
Ford Freak
 
Mesaje: 197
Membru din: 13 Ian 2008, 03:47
Maşina: FORD Focus wagon ST-Line X 1.0T mHEV 155CP M6
VIN: WF0PXXGCHPNU71317

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde adipelcz » 17 Iul 2019, 17:16

Intre timp am schimbat volanul cu unul nou, asta nou are cam acelasi feeling cu cel vechi: "pielea" aia nu prea se simte a piele deloc, zici ca-i carton. In fine, o sa vad cum se comporta in timp. La service au curatat si scurgerile de la AC si au mai facut o igienizare. Momentan nu prea mai pute nimic, dar nici n-au fost 30-35 de grade sa-l forjez si sa vad daca chiar s-a mai rezolvat din problema sau e la fel.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: Maximus: Ford S-Max 2 (2016) - The Dark Horse

Mesajde laurentiu7 » 02 Sep 2019, 13:11

Salut Adi
Ai mai avut miros neplacut dupa a 2-a igienizare ?
Igienizarea 2 a fost facuta dupa metoda spray cu spuma aplicat prin aeratoare ?

E de studiat si posibilitatea de ajungere pe la orificiul se scurgere al condensului si aplicat pe solutie pe acolo.
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 0 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 0 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login