Azi am reusit, ajutat foarte mult de catre colegul
Mircea (inca o data, multumesc frumos!), sa montez modulele pentru usile fata de pe un Focus RS varianta europeana. Ocazie cu care am primit confirmarea, daca mai era nevoie, ca modulele de Focus (Kuga, C-Max) nu fac pliere automata. Plierea automata este realizata, de fapt, de firmware-ul rusilor de pe FFClub.ru - mai nou integrat in UCDS. Baietii de pe FocusFanatics.com si de pe alte forumuri au cumparat softul de la rusi si il instaleaza colegilor lor.
Eu aveam un pic de problema cu modulele de UK pe care le convertisem la varianta europeana inversand EEPROM-urile: atunci cand am decuplat bateria de mai multe ori (vreo 10, plus o data cu borna de masa nestransa) modulul de la pasager si-a sters configuratia din EEPROM si a inlocuit-o cu cea din firmware. M-am trezit, deci, cu doua module de sofer pe acelasi bus. Asta insemna ca trebuia sa demontez modulele, sa le scot memoriile si sa le re-programez. Cam neplacut, asa ca modulele lui Mircea nu puteau sa ajunga intr-un moment mai potrivit.
Ca idee, modulele care provin de pe RS au urmatoarele coduri:
- DDM - 7M5T-14B533-AE, calibration: 7M5T-14C109-EB
- PDM - 7M5T-14B533-DE, calibration: 7M5T-14C109-FB
Ambele au software version number: 27.04.2009
Cele pe care le aveam inainte arata asa:
- DDM - 7M5T-14B533-AC, calibration: 7M5T-14C109-ED
- PDM - 7M5T-14B533-DC, calibration: 7M5T-14C109-FD
Ambele au software version number: v.1 (27.04.2007)