ODO 14.300 km si 1 AN Iata ca am facut anul asa ca tragem linie si facem un rezumat.
Ideea generala se poate rezuma simplu: sunt foarte incantat de alegerea facuta. Zic eu ca am avut asteptari realiste de la o masina de acest gen, o conduc de placere atat pana la Lidl cat si in afara orasului. Experienta la volan este intr-adevar speciala si face ca orice iesire sa fie placuta. M-am invartit cu ea si prin Bucuresti insa nu merg zilnic cu ea la servici, doar cand e nevoie ca sa zic asa. Pentru momentul vietii in care sunt eu, 32 ani si bebe mic, masina este mai mult decat confortabila la capitolul spatiu. Evident ca se poate mai bine, dar la mine de exemplu incap in masina socrul in fata, iar in spate scoica cu baza isofix, mamica si bunicuta stau foarte bine. (am spus ca detaliu, nu ca as merge in formula asta prea des
In portbagaj mi-au incaput carutul si chiar landoul cand am avut nevoie, deci spatiu necesar este insa depinde pana la urma si ce vrem sa facem cu spatiul.
Dotarile unui trend cu optionalele alese sunt mai mult decat decente din punctul meu de vedere. Singurul lucru pe care l-as mai fi adaugat din fabrica ar fi fost geamurile fumurii spate. Clar daca aveam oportunitatea sa iau un titanium incercam insa oricum am dat pe ea cam cat un titanium la "oferta din zilele noastre"
.
Nu pot sa nu remarc niste lucruri, unele funny, din timpul primului an cu focusul, le trec mai jos:
- usile grele...wow, dupa sandero nevastamea fiind si mai mica de statura a avut probleme la inceput sa deschida usile
- coltul bordului din stanga...pffai pana m-am obisnuit sa nu-mi fac knock out genunchiul stang in el a durat cateva meciuri
- eu am 1.85 si incap foarte bine in fata, chiar imi place tipul acesta de interior, chiar daca e mai inghesuit, in spate m-am urcat si incap si acolo
in spatele scaunul soferului.
- am avut si o criza la un moment dat, venindu-mi la servici o comanda de lustre..mici ce-i drept...au venit in cutii mari...care evident ca in portbagaj nu incapeau...dar nici in spate...pff..prima si ultima oara nervi la maxim, 2 cutii si nu puteam sa plec cu ele spre casa. Pana la urma le-am inghesuit, una pe bancheta din spate mai indoita asa, si alta pe locul din fata unde este deschiderea mai mare
N-am mai facut teste dinastea de atunci.
- e adevarat ca dupa o masina cu haion parca sedanul e mai restrictiv insa depinde ce faci cu el, eu pana acuma nu am avut nevoie de mai mult;
- la mine petalele de eco la schimbat dispar cu cresterea kilometrilor
, sunt campion doar la anticipare;
- am avut ocazia de mai iau prin masina ba rude ba persoane mai in varsta, si nimeni nu-si punea centura in fata ca lasa ca e bine ca o tin asa in mana....hehe...cand a inceput sa bazaie avertizorul au bagat-o imediat
- printre persoanele mai sus mentionate carora le "placea" centura, le placea si masina...si imi ziceau...."bai da au facut astia dieselurile astea asa bune acuma ca nici nu le mai auzi"
De aproximativ 6700 de km tin jurnal de consum la pompa in tel cu aplicatia Drivo. Iata si cateva statistici de pana acuma (proportiile nu le stiu dar cred ca mai mult urban):
•
Carburant pe ultimii 6700 km◦Cost benzina: 3.728 lei
◦Cantitate consumată: 679.64 L
◦Plinuri: 21 in 205 zile
◦Distanța medie între alimentări: 320 km
◦Consum mediu: 9.54%
◦Consum cel mai mic: 5.83%
◦Consum cel mai mare: 12.47%
◦Cost carburant pe km: 0,55 lei
◦Cost carburant pe zi: 18,18 lei
•
Service (revizii, vulcanizare...)◦Cost total: lei
◦Revizie: 780 lei
◦Schimb roti: 140 lei
•
Probleme tehnice/garanții ◦Rezolvate: 1 (aripa spate usor atinsa- rezolvat pe CASCO cu regres)
•
Îmbunătățiri/modificări ◦Tavita portbagaj
◦Antena scurta
◦Faruri tenta inchisa
Revizia de 1 an a fost facut la Colina in Popesti, intr-o zi de sambata, batea vantul pe acolo pentru ca erau mai putini mecanici. Programarea am facut-o inainte de sarbatori
. Per total sunt multumit, a durat cam 1 ora si 40 min, am venit la 8 dim iar la 10 eram deja inapoi acasa.
Am stat mereu langa masina, mai vorbit cu mecanicul, am fost atent la ce face....ma rog, chestii uzuale pana la urma, o rutina revizia de 1 an. Insa au fost si 2 lucruri care nu mi-au placut, si chiar puteam sa-mi iau teapa daca nu stateam la masina. Primul lucru care nu mi-a placut a fost ca stand de vorba cu omul mecanic l-am intrebat daca motoarele 1.5 EB mai sunt facute sau nu la Craiova, ca ma uitam pe motor dupa ce a dat capacul jos si nu vedeam nimic scris despre unde e produs sau nu am observat eu. Surpriza, omuletul nu stia. Eu in mintea mea, bah asta e mecanic si nu stie unde se produce motorul....ma rog, poate sunt eu carcotas sau prea "pasionat" de universul Ford, in care am intrat de 1 an incat sa ma gandesc ca nu doar consultatii ar trebui sa stie unde se produce un motor sau o masina.
Al doilea lucru care nu mi-a placut, a fost ca dupa ce eu am vorbit cu tipul de la receptie si aveam trecut pe foaie 5 bidoane de 1 L ulei , adica nu ulei de butoi....am vazut ca omul meu vine cu "carafa", si il intreb ce-i asta....pai uleiul, pai da dar eu am cerut la bidon, dute si verifica...se duce vorbeste cu tipul de la receptie, se duce la piese din nou...si da, gresisera ce-i de la piese care cica sunt mereu neatenti. Eu in sinea mea nu stiam daca sa plang sau sa rad. Deci daca nu eram acolo, luam teapa frumos. In rest totul bine, au intrat 4 L, desi in manual sunt trecuti 4.1, am verificat pe joja si era cam maxim aproape asa incat al 5-lea bidon nu l-am mai desfacut, o sa-l folosesc cand va fi nevoie sa mai completez daca scade.
Legat de antigel, ei spun ca de regula nu se completeaza mai mult de 100-200 ml intre revizii iar verificarea mai uzuala de acum nu a relevat nimic, cum eu n-am masurat ce-am mai adaugat anul acesta, o sa fiu atent la acest detaliu in continuare urmand sa revin pentru teste mai amanuntite legate de acest subiect daca se va impune. Daca va amintiti discutia mai veche legata de mirosuri, pretul reviziei a fost marit si datorita filtrului de polen cu carbon....surpriza a fost cand am vazut ca eu deja aveam filtru cu carbon pe masina, nu era cel standard, si cu toate acestea cand trec prin zone unde "pute", te izbeste din plin mirosul.
La capitolul nemultumiri, stau si ma gandesc ce sa scriu. Poate sa fie CB care in regin mixt sau urban se da complet peste cap avand diferente de 1 chiar 1.5 L intre ce arata si realitate dar chiar si asa nu e ceva la care nu ma asteptam, e ceva des intalnit si oricum consumul nu a fost indicatorul pentru care am cumparat masina. Pe de alta parte sunt realist si stiu ca masina perfecta nu exista. Tot ce ma intereseaza e sa mearga bine si sa ma tina cat mai departe de service, restul nu prea conteaza.
Sa ne auzim cu bine si peste un an