Probleme FF2 1.6tdci
In primul rand nu stiu daca postez unde trebuie, asa ca rog un moderator sa ma ajute cu mutatul in cazul postarii necorespunzatoare. Multumesc!
Sunt relativ nou pe forum, si mi-am ales ca prima masina, i-a ghiciti...un Ford Focus 2.
Din pacate incep printr-un topic despre problemele de la focusul meu, 1.6tdci 109cp, an 2006.
Un scurt istoric al masinii ar fi :
-achizitionata in martie 2013, second hand, adusa din Olanda, 120000km in bord( nu stiu daca reali)
- schimbat distributie imediat dupa achizitie, impreuna cu filtre si ulei.
- aveam un furtun spart, cel care duce/vine in/din radiator intercooler, este in partea dreapta a motorului ( stanga daca te uiti la el) pe care l-am carpit eu cum m-am priceput numai sa nu mai iasa aerul din el,
- masina a mers excelet in primele 3-4 saptamani, insa la un drum mai lung in afara orasului, picat turbina, ax rupt.
- ajuns la mecanic, se constata ca filtrul de particule a fost imbacsit de ulei, impreuna cu tot traseul de evacuare.
- cumparat turbina, cica noua, ( cost 1250 lei ), dat jos DPF, constatat ca nu se mai poate curata, si la sfaturile mecanicului ( prieten de altfel)se alege varianta anularii.
- anularea s-a efectuat doar fizic, pt ca din soft nu s-a bagat, si cam nimeni de prin zona Braila nu se baga.
- curatat baie ulei, sorb baie, EGR, evacuare, radiatoare, etc. Cel putin asa mi-a zis mecanicul, ca nu am stat langa el sa-l verific.
- mers 2-3 saptamani cu masina, timp in care in zona de turatii 1700-1900, smucea in mers, tragea cam greu, scotea fum negru , cateodata si alb-albastrui. La un moment dat pe centura, picat iarasi urbina, ax rupt. Precizez ca masina nu a fost fortata in timpul asta.
- trimis la garantie turbina pt reparatii, remontat pe masina cu aceleasi operatiuni... masina insa nu tragea... era parca un benzinar care urca usor in ture, fara sa simti turbina ca actioneaza. Pe loc se tura pana la rosu, iar in mers mai mult de 3100 ture nu trecea.
- Am luat decizia de a schimba mecanicul, si am mers la un alt service, sub indrumarea unui coleg de servici.
- Dupa tester se constata ca turbo nu primeste presiune cata trebuie, functioneaza,dar nu in parametri.
- respectivii baieti, suspectau si EGR infundat, lucru confirmat la demontare. Deci mecanicul precedent nici macar nu a umblat la EGR.
- dupa "n" testere si teste cu masina, au ajuns la concluzia ca trebuie schimbata capsula vacuum care actioneaza turbina( aceasta). Este undeva pe langa EGR in spatele motorului. Am achizitionat-o de la dezmembrari si surpriza...masina si-a revenit... tragea frumos, fum nu mai scotea decat in turatii mari... etc.
-totusi problemele au continuat.. la nici 2-3 saptamani masina iarasi nu mai tragea.. avea momentele ei si le are si in prezent. Turbina se simte ca "intra" undeva la 2500 ture sau cateodata deloc. au reaparut smuciturile in mers (ca si cand s-ar inneca, nu ar veni suficienta motorina pe conducte) si zgomote metalice ca de lovituri intr-o tabla, ce-i drept la turatii de 1500rpm si foarte rar la 1800-1900.
- cateodata cand o fortez scoate fum negru, asta mai ales cand se incalzeste bine motorul. si mai nou, arunca si cateva norisori de fum alb. dar repet, doar la mers sportiv si doar cand motorul e incins bine.
- se mai aprinde si martor Check engine cateodata, se si stinge singur, dar nu simt nici o diferenta cu el aprins sau stins,
Cam lunga povestirea mea despre pataniile cu Focusul, sper sa aveti rabdare sa cititi si in special sa imi raspundeti cu ceva propuneri pentru rezolvarea problemelor.
Multumesc anticipat!
BR89CMI
- BR89CMI
- Incepator
- Mesaje: 21
- Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
- Localitate: Braila
- Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw