ODO 37.000 km si 2 ANIIata ca s-au facut 2 ani de cand am iesit cu masina pe poarta dealer-ului si o noua aventura incepea. Masina are in prezent 37.000 km si se prezinta in conditii excelente, n-am avut vreo problema importanta pana in acest moment. Sper ca nici in viitor
AlegereaCe am vrut eu sau ce am cautat dupa 5 ani de Sandero:
1. Posibilitatea de a configura masina
2. Motor mai mare / puternic si fiabil (cat se poate)
3. Spatiul interior mai mare, ergonomie
4. Silentiozitate mai mare in habitaclu
5. Garantia cel putin 5 ani
6. Mai multe dotari
7. Pret (15.000 k - 17.000 k)
Au fost la inceput mai multe variante dar multe le-am eliminat pe rand. De grupul vag n-am vrut sa aud datorita problemelor pe care le-au avut masinile lor pe benzina din 2008-2009 incoace, desi Octavia ma atragea destul de mult (avand si in familie o octavia tour 1.9 tdi din 2007 care merge de rupe in continuare). La capitolul frantuze 308 era interesant si spatios insa niste compromisuri de facut destul de mari cu care nu stiam daca ma voi obisnui gen asezarea ceasurilor de bord, acele mergeau invers, interiorul destul de anost, toate comenzile pe touch, iar de Megane ce sa zic, masina arata fain dar primele 2 echipari desi nu erau ieftine deloc…cam sarace la interior, bordul cam uratel….abia varianta Intens arata mai normala…dupa gustul meu, dar si al altora, care echipare insa era pe la 20 k euro, cam mult pentru mine in acel moment. Corolla nu mi-a placut niciodata ca masina, nu m-a atras cu nimic asa ca nu m-a interesat. Civicul in schimb era faina masina, un pic controversat design-ul dar era ok insa pretul un pic cam mare, cel putin in momentul in care cumparam eu. Asa ca am ramas cu Focus, M3, Ceed si Elantra/I30. Cam astea au fost optiunile mele. Recunosc ca am cochetat un pic si cu ideea de mini suv gen Captur dar am renuntat.
De ce am ales FocusSincer nu a fost varianta cea mai ieftina fordul in schimb alte lucruri m-au atras. Am avut oferta de vreo 14 k euro parca la elantra echipata cam cu de toate insa nu m-a convins sa o cumpar doar pretul. Am ales focusul pentru ca mi-a placut cum merge, mi-a placut ce simt eu ca sofer cand stau in masina, atat cat am stat in cele 3 drive-teste. Cred ca cumva cand mergi cu o masina simti ceva, o chemare…e imposibil altfel….asta cand mergi sa testezi mai multe masini. Asa ca cred ca am obtinut un comprimis bun, avand in vedere ce am cautat.
De la 1.2 16v 75 cp la 1.5 EB 150 cp Diferenta e destul de mare intre ce am avut si ce am acuma insa sincer am fost mai spectaculos impresionat cand am luat Dacia fiind prima masina propie. La ford ma asteptam sa fie puternica, silentioasa, cu multe dotari…ceea ce am si primit. Cred ca overall am obtinut un compromis bun tinand cont de ce am cautat. Unii producatori puncteaza la garantie, altii la motorizari…e greu sa gasesti un compromis dar raportat la pret si dotari, focusul cred ca a fost si este o varianta foarte buna pentru zona compacta.
Taxe, asigurari, accesoriiPentru un tip de 32 ani platesc in jur de 350-400 la RCA pe an. CASCO undeva intre 2000 si 3000, evident a fost mai scump la inceput, dupa care mai scade. La o masina noua in Bucuresti sunt de parere ca e musai sa ai un casco facut, macat in primii ani. Eu de exemplu in primul an am avut acel mic incident cand aveam abia 1000 km, cu aripa spate putin atinsa de un mos, si am rezolvat imediat cu casco. In al doilea an n-am avut nici un alt incident pentru care sa folosesc asigurarea dar nu e vorba de asta, e vorba de linistea mea. Te trezesti cu un copac inghetat peste masina…ca tot au fost cazuri zilele trecute.
Accesorii cumparate o data cu masina:
Cauciucuri iarna Nokian R16 ~ 1.500
Senzori presiune roti iarna ~ 450
Jante tabla ~ 880
Capace roti ~ 450
Ulterior am adaugat o tavita portbagaj si faruri negre fara drl:
Tavita ~ 300
Faruri ~ 1.200
Ce-mi place la masina asta (5 lucruri care imi vin in minte acum)
1.Motor / Cuplu / Putere / Forta
2.Manevrabilitate foarte buna , directia precisa, chiar simti rotile mult mai bine decat la altii, suspensia
3.Sync 3 e bun, rapid, se conecteaza usor cu telefonul, se poate folosi usor AA
4.Silentionzitatea generala a masinii, n-am avut pana acuma vreun greier sa ma enerveze asa tare sau ceva care sa bocane urat
5.Se incalzeste foarte repede motorul, foarte fain, mai ales iarna dupa 4-5 km e la 89-90 grade
Ce nu-mi place mie pana acuma(am ales tot 5 chestii, poate unele niste carcoteli)
1.Cutia mai agata din cand in cand, mie mi s-a intamplat doar la prima treapta
2.Sync 3 e bun, rapid, se conecteaza usor cu telefonul dar de multe ori da rateuri gen black screen
3.Asamblarea generala putea fi mai buna (am dat exemple in poveste)
4.”Stresul” generat de verificari periodice la lichide gen ulei, antigel.
5.CB nu afiseaza consumul real, macar cu o eroare standard, te pacaleste si nici nu stii cu cat , uneori poate fi 0.5 alteori chiar 1 litru, mi s-a intamplat.
As mai adauga reviziile scumpe la reprezentanta, nu atat piesele dar manopera e cam 35%-40% din factura…si cum s-a mai specificat pe forum, personalul nu pare cel mai profi. Pe de alta parte ma gandesc ca la Dacia dadeam 400-500 pe o revizie normala dar la 4 ani te jumuleau de 2000 lei pentru toata distributia cu tot cu pompa de apa. Deci overall, cam tot pe acolo ajung.
Concluzia dupa 2 ani:Sunt multumit si in acelasi timp fericit cu aceasta masina, cred ca am facut alegerea buna si probabil ca tot focus as alege, probabil wagon, daca as da timpul inapoi
. Si in momentul de fata, focusul e tot o alternativa buna in raport cu competitia din punctul meu de vedere. Din motoarele pe benzina cred ca acesta de 1.5 pune cel mai bine in valoare caroseria focusului pe orice tip de drum sau in orice fel de conditii. Resurse sunt destule si in acelasi timp, desi nu a fost un aspect important pentru mine, consumul mi se pare super decent pentru o masina incarcata de tehnologie, cu 150 c si nu tocmai usoara.