Da... Din nefericire așa e. Greu când nu se pricep specialiștii, dar alții n-ai
În fine, continuarea / sfârșitul telenovelei cu keyless.
Am programat mașina pentru schimbul mânerelor față, și am primit un Ford Puma cu motorul de 1L de 125 CP să-mi țină de urât pentru faptul că mi-au "arestat" mașina o zi în service pentru două mânere...
Așa că o să folosesc ocazia asta să fac și un mini review al mașinii
Ce mi-a plăcut la ea este că din punct de vedere al gadgeturilor era "up to date". Dashboard digital, felina de te întâmpină la urcare arată chiar mișto, scaunele sunt confortabile, cel puțin așa au părut în cei aproximativ 200 Km pe care i-am făcut azi cu ea.
Pe partea de dotări demne de menționat mașina avea senzori de parcare spate, încălzire în scaunele față și volan, parbriz încălzit, recunoașterea semnelor de circulație. Bordul arată foarte bine, se vede că au pus accent pe design.
Acum la părțile mai puțin reușite. Tot ce înseamnă digital din mașină are un ușor delay, cam ca un telefon chinezesc la 500 de lei. O fază tare a fost atunci când am schimbat banda mai din scurt iar la vreo 2 secunde după manevră a apărut un mesaj roșu și mare pe dash cu un țiuit enervant și un mesaj cu "imminent collision". M-am agitat puțin crezând neștiind ce se întâmplă, că mă asigurasem, instantaneu m-am uitat în oglinzi și dreapta stânga, nimic. Am bănuit de ce a făcut așa, am repetat manevra și același rezultat. Alerta venea cu întârziere, la fel pentru orice răspuns de la tableta de infotainment sau ecranul de bord.
Plasticele păreau ieftine tare, iar modurile de condus erau frecție. Spre exemplu, în modul sport apăsarea pedalei de accelerație la 30% avea același efect precum apăsarea pedalei de accelerație în modul normal la 70%. Faza e că în modul sport de la 60% încolo apăsai pedala degeaba, deja aveai tot ce putea oferi motorul
Deci modurile scurtează sau lungesc răspunsul pedalei de accelerație, te minte frumos și cam atât
Pe scurt este un mini SUV cu garda înaltă față de mașinile cu care sunt eu obișnuit, are tendința să se încline agresiv în curbe destul de banale, deci nu vrei să te grăbești cu ea pe serpentine. În schimb este confortabilă și destul de prietenoasă cu denivelările.
Portbagajul e micuț, iar locurile din spate sunt doar 2, nu foarte spațioase. Dacă șoferul și pasagerul își împing scaunele mai mult, Puma devine neîncăpătoare pentru potențiali pasageri pe bancheta din spate.
Pe seară, am predat cheile felinei și mi-am preluat Focusica
Ca și concluzie, Puma este un gadget fain, dar eșuează la ce face o mașină... Mașină. Nu e deloc "entertaining" la condus, cel puțin pentru mine. Pune accentul pe confort și atât, iar din punctul ăsta de vedere recunosc, mă aștept la ceva mai multe din partea unei mașini. Altfel, pot să iau autobuzul...
Numai bine tuturor!