Prima generație a cutiei de viteze Powershift, montată pe Mondeo Mk4 e păcătoasă, da' eu credeam că nu e dracul chiar așa de negru - cel puțin la Ecoboost. Ei bine e negru.
După ce am înlocuit ambreiajele și diverse garnituri, cu schimburi de lichid de transmisie la timp și cam tot ce se putea face pentru a întreține corect cutia asta de viteze tot a cedat. Într-o seară de noiembrie s-a gândit că ar fi mai bine să sară peste treptele pare de viteză. Asta înseamnă că cel puțin blocul de valve este defect, cutia trebuie demontată, inspectată și reparată - chestii scumpe și nelalocul lor.
Așa ca am trecut la planul B: convertim la cutie manuală, ceea ce s-a dovedit a fi foarte complicat la Ecoboost.
Mondeo Mk4 Ecoboost manuale există, dar sunt îngrozitor de rare. La dezmembrări nu am reușit absolut nimic, piesa nouă nu se livrează, așa că a trebuit să improvizez și, după studii îndelungate, a ieșit cam așa:
- cutia de viteze preluată de pe Focus Mk3 ST facelift
- cablurile pentru selectorul de viteze noi, originale
- pedala de ambreiaj nouă, originală
- pedala de frână de la un Mk4 diesel
- kit ambreiaj + volant LuK
- conducte de ambreiaj de Mk4 diesel
- planetare after-market
- nuca schimbătorului de viteze nouă, burduful prelevat de pe un diesel și recondiționat
Pe partea de instalație electrică au fost necesare trei fire (sonda de marșarier și un fir suplimentar pentru BOT - întrerupătorul de 75% din cursa ambreiajului).
Încă un pic de programare și mașina funcționează perfect, începe să îmi pară rău ca nu am convertit-o încă de la început: economiseam și niște bani
