ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

28 Iun 2007, 09:34

am gasit cititi este f important http://ro.wikipedia.org/wiki/Azot

Azot molecular (gaz ÅŸi lichid)
Azotul gazos este produs prin permiterea azotului lichid să se încălzească şi să se evapore. Are numeroase utilizări, incluzând faptul că este folosit ca aer atunci când nu se doreşte o reacţie redox;

la păstrarea prospeţimii mâncărurilor împachetate (prin amânarea râncezirii şi alte forme de degradare oxidativă)
la acoperirea explozibililor lichizi pentru siguranţă
la producţia de componente electronice precum tranzistori, diode şi circuite integrate
la producerea oţelului inoxidabil
pentru umplerea camerelor roţilor avioanelor şi autovehiculelor[1] datorită inerţiei sale şi lipsei de umiditate sau calităţi oxidative, spre deosebire de aer (deşi nu este necesar pentru automobilele obişnuite [2])
În ciuda unor afirmaţii, azotul nu trece prin cauciucul roţilor mai repede decât aerul. Atmosfera este în principal un amestec de azot şi oxigen (sub formă de N2 şi O2), iar moleculele de azot sunt mai mici. Şi se ştie că moleculele mai mici trec prin substanţele poroase mai repede decât cele mai mari

28 Iun 2007, 09:35

$1 scrie:$2zotul e folosit doar ptr pneurile care sufera o dif mare de temperatura .la avioane pneurile inaintea aterizarii au temp sub 0 grade in momentul aterizarii ajung de la 0 la 280 km/h in 0,1 sec. iar temp depaseste 240 grade ,daca ar avea aer ar exploda deoarece aerul la temp mari isi mareste volumul ,azotul nu. la formula 1 tot acesta e motivul folosirii azotului . nu vad motivul folosirii lui la masinile de serie


Alo, domnu'!
Pai cum se impaca citatul de mai sus cu citatul de mai jos:

$1 scrie:$2ihai L as putea incerca dar tot nu stiu ca e azot pur , aerul contine 78.81% azot ,as fii multumit daca mi-ar baga azot lichid atunci sigur se va simti o diferenta si nu tocmai in bine , producatorii de pneuri spun ca este frectie la picior de lemn azotul in pneuri.


S-ar putea sa fie putin contradictorii afirmatiile sau e doar o parere?? :shock:

28 Iun 2007, 09:44

este doar parerea mea Mihai si chiar am sa merg maine sa bag azot , asta daca nu imi iau tzeapa , desii am citit pe multe forumuri ca la masinile obisnuite nu este chiar atat de necesar , sunt totusi curios daca vor mai fii incinse rotile dupa un drum pe A2 pana in constanta , va anunt

28 Iun 2007, 09:48

OK, deci concluzia ar fi ca utilizarea azotului este utila (demonstrat stiintific) si chiar se foloseste; ramane de vazut si de apreciat cat de utila este pentru masinile obisnuite.

27 Ian 2008, 15:35

oare freon merge sa bagam in anvelope? sigur nu se mai incalzesc

27 Ian 2008, 17:55

$1 scrie:$2are freon merge sa bagam in anvelope? sigur nu se mai incalzesc


Am putea baga si cuie, ca sa nu mai facem pana... :lol:

28 Ian 2008, 11:43

Da sunt mai usoare cu 0.0001%
Răspunde