Help/Troubleshooting

frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 06 Mar 2008, 21:42

exact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde mariusake » 07 Mar 2008, 12:07

Va marturisesc ca am citit tot topicul si in cele din urma am ajuns sa ma intreb: pana la urma cum vine treaba asta cu frana de motor? #:-S
FORDmidabil !
Avatar utilizator
mariusake
Incepator
 
Mesaje: 99
Membru din: 23 Mai 2007, 12:16
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 90 HP, Sport Pack, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 07 Mar 2008, 12:19

$1 scrie:$2xact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.


M-ai spart aici... :))
"shiftarea punctului de greutate" .. am pretentia ca inteleg fiecare termen din propozitie, dar ansamblul... ioc.
Banuiesc ca e vorba despre deplasarea centrului de greutate, dar sa faci asta prin ridicarea piciorului de pe acceleratie... poate numai daca il ridici deasupra masinii suficient de mult (cateva sute de metri macar)... =))
Iar recapatarea aderentei normal ca se face daca nu mai apesi acceleratia, indiferent daca pilotezi sau conduci...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 07 Mar 2008, 12:29

$1 scrie:$2a marturisesc ca am citit tot topicul si in cele din urma am ajuns sa ma intreb: pana la urma cum vine treaba asta cu frana de motor? #:-S


Pe scurt, incetinirea masinii o poti face in doua moduri distincte:
1) folosind frana de picior - cel mai rapid, dar ca dezavantaje: uzura mai mare placute/discuri de frana, depinde foarte mult de stilul de mers;
2) folosind frana de motor - scade consumul de combustibil dar stresezi mai tare ambreiajul/volanta/etc.
Eu zic ca placutele se schimba mai usor decat ambreiajul de pilda, si costurile ar fi putin mai mici.
Eu as recomanda frana de motor in special la coborare (serpentine, evident); in oras nu prea merge din cauza distantelor foarte scurte in care trebuie sa franezi.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 07 Mar 2008, 15:08

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2xact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.


M-ai spart aici... :))
"shiftarea punctului de greutate" .. am pretentia ca inteleg fiecare termen din propozitie, dar ansamblul... ioc.
Banuiesc ca e vorba despre deplasarea centrului de greutate, dar sa faci asta prin ridicarea piciorului de pe acceleratie... poate numai daca il ridici deasupra masinii suficient de mult (cateva sute de metri macar)... =))
Iar recapatarea aderentei normal ca se face daca nu mai apesi acceleratia, indiferent daca pilotezi sau conduci...

shiftare, deplasare .. tot una. limbaj de programator :P

si da, se schimba pozitia centrului de greutate atat la frana(de motor sau nu) cat si la acceleratie, deci si la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. Chit ca nu trece el de pe spate pe fata la fel de mult ca in cazul unei frane, totusi se deplaseaza inspre fata destul de mult.

uite ca sa vezi ca nu chiar aberez :)
$1 scrie:$2quot;It's all about weight transfer, he explains, with a properly timed jab at the brakes putting more weight - and more grip - on the front wheels to rotate the car. While you can accomplish much of the same weight transfer by simply lifting off the throttle, adding braking gives you a far greater control."
fragment luat de aici -> http://www.team-oneil.com/press4.htm
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 07 Mar 2008, 15:25

M-am tot gandit... si m-am tot gandit...
Centrul de greutate se schimba la cisterne, dar la masini sau alte obiecte (fara geometrie variabila :D sau fara lichide care se pot deplasa in interior) nu am auzit...
La avioane cum e, apropo? =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Mar 2008, 15:36

Nici eu nu cred ca se schimba centrul de greutate, el este o proprietate "geometrica" pentru un corp care nu-si schimba continutul, sa zicem asa.
Eu prin weight-shifting inteleg schimbarea modului de repartizare a greutatii intre cele doua punti.
Spre exemplu, daca franezi, masina se duce de bot in jos, apasarea pe puntea spate se reduce, dar creste apasarea pe puntea fata, deci va creste aderenta pe fata in defavoarea celei de pe spate.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 07 Mar 2008, 15:44

mai bine m-ai corecta daca vorbesc prostii si nu folosesc corect termenul. daca-i zicem distributia de greutate e ok ? :)

ps. ok, am inteles acum. ma refeream la acelasi lucru, insa am folosit termeni aiurea. sper sa nu se mai repete :)
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 07 Mar 2008, 15:58

$1 scrie:$2ici eu nu cred ca se schimba centrul de greutate, el este o proprietate "geometrica" pentru un corp care nu-si schimba continutul, sa zicem asa.
Eu prin weight-shifting inteleg schimbarea modului de repartizare a greutatii intre cele doua punti.
Spre exemplu, daca franezi, masina se duce de bot in jos, apasarea pe puntea spate se reduce, dar creste apasarea pe puntea fata, deci va creste aderenta pe fata in defavoarea celei de pe spate.


Bravo Daniel, ai tradus perfect! =D>
Cred ca la asta se referea englezul.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde sorinaccio101 » 08 Mar 2008, 13:39

a cam deviat discutia dar ca sa fac o precizare,sunt sigur ca pasionatii de raliu stiu asta,in pilotaju de raliu cel mai mult conteaza sa simti masina in asa fel incat sa o "arunci" pe viraje fara sa pierzi aderenta.de fapt tocmai aruncatu asta serveste la pastrarea aderentei(nu-mi cereti detalii tehnice ca nu ma pricep la fizica).
in orice caz m-am cam lamurit ca aveam dreptate,se strezeaza ambreiaju,volanta...adica ce-i mai scump dintre componentele de baza...puteti continua discutiile,poate apar si alte explicatii.
Veti recunoaste un OM DE EXCEPTIE dupa un singur indiciu :"TOTI IMBECILII SE UNESC IMPOTRIVA LUI"

VERITAS ODIUM PARIT

Insulta e declaratia infrangerii
Avatar utilizator
sorinaccio101
Ford Freak
 
Mesaje: 110
Membru din: 08 Dec 2007, 00:55
Localitate: Craiova

Anterior

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 22 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 22 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login