Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
08 Mar 2008, 10:09
Salutare lume, vin in complectarea topicului lui daniel ardelian.
Masinile vechi de pana in ~1992 au NON-EURO. Din cate stiu eu multe dintre ele, luam cazul de fata ca si marca FORD... asa, multe dintre ele s-ar incadra in anumite norme euro.. sa nu ne prea-slavim masinile si sa spunem euro 1 , MAXIM 2.... dc? pentru ca pe vremea cand masinile au fost concepute, nu ca nu ar fi respectat euro 1,2 , dar nu era "inventata" aceasta catalogare.
Cu alte cuvinte, se poate la noi in romanica sa se omologheze euro 1/2 pentru o masina non euro? adik eu daca ma duc cu masinutza mea la rar si o baga aia pe testere si vad ca respecta sa zicem normele de poluare pentru euro 1 sa imi dea euro 1?
cu stima, Maskatu
08 Mar 2008, 17:57
Normal ...masinile cu catalizator (gen Sierra/Scorpio cu motoare DOHC sau OHC injectate) sunt euro 1. Am auzit foarte multe probleme legate de omologarea normelor de poluare la Ford (la RAR la noi) si asta la masini euro 3 sau 4. Nush ce problema au astia de la RAR cu Fordu'.
Oricum la noi (cel putin) nu se poate face nimic in legatura cu omologarea montarii uui catalizator pe un motor non-euro.
Poti sa o faci sa respecte euro 5 ...RAR nu va recunoaste asa ceva.
08 Mar 2008, 22:19
Pfff.... eu am auzit un caz cu un tip cu un bmw parca si avea non euro ca era de prin 90 masinutza... si ia omologat euro 1 sau 2 in germanica parca.. si a venit cu ea asa si il durea la muschi ca la RAR nu au mai avut ce zice....
Deci sa inteleg ca la noi nema omologare ?
09 Mar 2008, 00:40
$1 scrie:$2alutare lume, vin in complectarea topicului lui daniel ardelian.
Masinile vechi de pana in ~1992 au NON-EURO. Din cate stiu eu multe dintre ele, luam cazul de fata ca si marca FORD... asa, multe dintre ele s-ar incadra in anumite norme euro.. sa nu ne prea-slavim masinile si sa spunem euro 1 , MAXIM 2.... dc? pentru ca pe vremea cand masinile au fost concepute, nu ca nu ar fi respectat euro 1,2 , dar nu era "inventata" aceasta catalogare.
Cu alte cuvinte, se poate la noi in romanica sa se omologheze euro 1/2 pentru o masina non euro? adik eu daca ma duc cu masinutza mea la rar si o baga aia pe testere si vad ca respecta sa zicem normele de poluare pentru euro 1 sa imi dea euro 1?
cu stima, Maskatu
sa inteleg ca tu ai scorpio inmatriculat in ro de mai multa vreme si ca masina ar avea euro 1 sau 2 pe ea dar in acte e non euro???
daca asta e, la fel am avut si eu scorpio mk2 din 96 cumparat de la 0 km din romania in 96 si in carte era trecut non euro cu toate ca avea catalizator de euro 2
am un amic la RAR care ,dupa ce l am intrebat de ce e problema asta mi a zis ca in 1996 in romania RAR ul nu avea nici o treaba cu euro pentru ca nici nu stia cu ce se mananca sa nu mai zicem de legi ca nu existau si drept dovada scorpio ul meu era in acte non euro si in realitate euro 2 dar...exista varianta sa mergi la rar si sa ceri verificare noxe
09 Mar 2008, 07:46
ar fi 2 variante pentru marirea normei de poluare:
-una e sa te duci in alta tara (germania, de exemplu) unde aia masoara efectiv normele de poluare si sa vii de acolo cu o omologare corecta, apoi sa-i convingi pe cei de la rar sa o accepte
-a 2-a e sa-ti montezi instalatie de GPL (sunt unele cu norma de poluare 3 sau chiar si 3)
09 Mar 2008, 09:10
@lucky love: da e inmatriculat in ro si sunt sigur ca are cel putin euro 1... da-o in masa ca m-am uitat sub ea si are la galeti dalea cum le-or zice de la toba de te doare capu. Si nu cred ca nu are euro 1 cel putin daca ar fii sa fie pusa la un test de noxe.
@smiley: daca montezi GPL si iei omologare iti dau astia euro 3? nu stiam... asta chiar daca masina inca ar merge si pe benzina??
09 Mar 2008, 20:09
eu as auzisem, ca la dacii cu anumite instalatii GPL se obtinea de la RAR norma de poluare euro 2 (pe benzina era non-euro). dar mai bine intreaba pe la rar sau pe la o firma care monteaza instalatii GPL, ca sa fii sigur.
22 Mar 2008, 01:41
$1 scrie:$2lucky love: da e inmatriculat in ro si sunt sigur ca are cel putin euro 1... da-o in masa ca m-am uitat sub ea si are la galeti dalea cum le-or zice de la toba de te doare capu. Si nu cred ca nu are euro 1 cel putin daca ar fii sa fie pusa la un test de noxe.
@smiley: daca montezi GPL si iei omologare iti dau astia euro 3? nu stiam... asta chiar daca masina inca ar merge si pe benzina??
sunt de acord cu tine dar mai e o posibilitate si anume ...masina sa aiba euro 1 pe ea dar!!! sa nu mai corespunda normelor de poluare euro 1
cred ca am fost destul de explicit de ce masina ta figureaza non euro...e imnatriculata la noi pe timpul cand pe aici nu se stia ce e ala euro la masina
22 Mar 2008, 08:36
poi nu are euro pt ca in 88 nu exista euro.... si cu atata mai mult nu exista euro in romania acum cativa ani... ca doar alte masini venite din germanica pana in 2000 sa zicem aveau euro 2 si leau trecut in acte euro 2
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.