Daca masina ti se pare "dura" atunci amortizoarele sunt in stare buna. Asa e suspensia la Fiesta.
Cand sunt defecte amortizoarele, daca apesi tare pe coltul masinii si ii dai drumul brusc, va oscila (balans) in sus si in jos o data sau de doua ori. Daca amortizoarele sunt bune, cand ii dai drumul din apasare, revine direct sus fara sa mai oscileze.
Tot referitor la duritate, iti recomand sa verifici si presiunea in roti. Vezi ca pe unul din stalpii centrali trebuie sa ai o eticheta cu presiunile recomandate in functie de incarcarea masinii si de dimensiunea anvelopelor.
Daca sunt terminate arcurile, masina se lasa foarte mult cand pui ceva greutate pe roata respectiva.
Daca e defect ambreiajul, de cele mai multe ori patineaza. In sarcina mare (ex. urcare, la deal, sau la demaraje in depasire) cand accelerezi brusc, motorul se tureaza "in gol", creste turatia fara sa creasca viteza masinii. Daca e defect rulmentul de presiune, se aude un zornait cand calci ambreiajul. Majoritatea Fordurilor au ambreiaj hidraulic si folosesc lichidul de frana. O problema frecventa este defectarea pompei hidraulice, caz in care iti curge lichidul de frana la picioare pe covoras.
Acestea sunt doar cateva simptome tipice. A nu se lua drept litera de lege, daca aveti dubii consultati un mecanic. Eu sunt cu automatica, nu cu mecanica