Focus 1.8 ZETEC 16v Futura [xenon, navi, clima]
Imi fac debutul pe acest forum deoarece de cateva zile sunt posesorul unui Focus 1.8 16v din 2003.
Nu e prima mea aventura cu Ford, am mai mers cateva mii bune de km cu fiecare dintre urmatoarele: Escort '93 1.3, Explorer '97 si '99 4.0L, Mondeo 2004 1.8, Focus 1.6 2001.
Dar iata noua achizitie:
Ford Focus Futura hatck - 5 usi
- Data fabricatiei: decembrie 2002 (prima inmatriculate 15.01.2003)
- Motor: 1.8 (1796cc) ZETEC-E 16v - Euro4
- Putere: 85kw/115cp la 5500rpm
- Cuplu: 160Nm la 4400rp
- Vmax: 198km/h
- Greutate: 1195kg
- Roti vara: 16" aliaj + Dunlop SP Sport 01 205/50R16
- Roti iarna: 14" tabla + Dunlop SP WinterSport M3 185/65R14
- Suspensie sport
- Xenon + spalare faruri
- Navigatie Blaupunkt TravelPilotDX (useless in RO) + radioCD cu comenzi pe(langa) volan + CD-changer cu 6 discuri [descoperit ulterior sub scaunul din dreapta ) ]
- Climatizare automata
- Scaune incalzite
- Geamuri fata electrice
- Oglinizi electrice
- Control de tractiune (TCS) decuplabil
- car-kit Siemens
- altele...
A fost dragoste la prima vedere.
Am gasit-o intampaltor (navigand aiurea) pe mobile.de lunea trecuta. Mi s-a pus pata pe ea.
Marti am meditat asupra problemei.
Miercuri dimineata am re-meditat asupra problemei.
Am sunat la aeroport sa vad daca mai au bilete pt joi dimineata. Aveau, asa ca am inceput scot bani din banca. Pe la 6 seara i-am schimbat, la 8 fara 10 m-am dus la Banaeasa sa-mi iau bilet de avion. La 8 inchideau asa ca am fost ultimul client pe ziua respectiva.
Miercuri spre joi noaptea am accesat din nou bookmark-ul cu masina. Dar anuntul disparuse. Am intepenit. Nu o rezervasem (cu bani) ci doar a vorbit un amic din germania cu dealerul de ea. Am luat la rand toate Focusurile si pana la urma am gasit-o. Se schimbase linkul...
Joi dimineata la 7.20 am decolat spre Maastricht (NL), de acolo cu shuttle bus la Dusseldorf (DE), de acolo cu trenul la Krefeld (DE). La ora 13.30 eram la dealer. Cum sefu' de acolo a aparut pe la 15.30 am vizitat orasul. Apoi am probat masina si am dat un avans + am facut contract.
Vineri am facut actele si am plecat in nordul olandei. M-am invartit pe acolo pana a diua zi.
Sambata la 4 dupamasa am plecat de la Groningen (NL).
Duminica la 1 la pranz am intrat in RO.
Masina avea 132.000km cand am luat-o, are carte de service, au fost schimbate diverse pe ea si este in stare buna. Nu cred ca m-am tzepuit. Am verificat-o si i-am facut unghiul de fuga la un service in Olanda.
A costat 6681Eur+16%TVA german (pe care il voi recupera) =7750Eur. Initial pretul era de 8000Eur, dar mai mult de 250 nu a vrut sa lase dealerul.
Orice idei, sfaturi sunt binevenite:
- Unde sa o repar / unde sa nu o repar.
- De unde sa iau piese / de unde sa nu iau piese.
- Unde se poate face diagnoza 3rd party (nu la reprezentanta).
- Ce service/mecanic are cel mai bun rating pe aici?
- Daca va trebui sa dau pe la reprezentanta, la care sa ma duc: RomCar/BDT/Collina.
- Ce are mari sanse sa se strice la varsta/km asta/astia.
Pana acum am observat 2 mici defecte:
- De exemplu spalatorul farului din stanga nu se retrage la locul lui dupa stropire ci ramane iesit din bara. Trebuie sa il imping la loc cu mana la prima oprire.
- Stergatoarele nu revin la pozitia normala daca dau de maneta in jos (pt 1-2 strergeri sau cate ar trebui sa faca) ci se opresc aiurea. Pe intermitent si pe celelalte doua viteze merg ok.
Primul lucru voi incerca sa-l repar singur, dar la al 2-lea habar nu am ce poate fi.
Merci mult.
-
Extremero - Gold Member
- Mesaje: 816
- Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
- Localitate: Bucuresti