Re: Viteza, turatia si cifra octanica
$1 scrie:$2upa cateva discutii pe PM cu Daniel eu am gasit o posibila explicatie (nu stiu daca va fi si el de acord cu asta)
OK, sa o luam de la inceput:
1) masina are combustibil de slaba calitate
2) masina are combustibil de buna calitate
Cred ca sunteti de acord ca in varianta 2 motorul poate furniza mai multa putere (vorbim aici de motoare la care se simte asta)...
Presupunem o rampa suficient de lunga pentru experimente (asa mi s-au parut mai usor de vizualizat efectele).
Sa zicem ca in cazul 2 masina urca in mod constant cu viteza de 40 km/h, la o turatie a motorului de 3500 rpm (cifrele sunt aleatoare, nu au nici o relevanta in realitate, ma refer la ele doar pentru comparatie), motorul dezvoltand 100 Nm pentru asta.
In cazul 1, vom constata ca puterea dezvoltata de motor la 3500 rpm nu mai acopera 100Nm decat daca scade viteza. Daca vrem sa urcam tot cu 40 Km/h va trebui sa crestem turatia apasand pe acceleratie.
Uite asa in primul caz vom avea 40 km/h la 3700 rpm iar in al doilea caz 40 km/h la 3500 rpm.
Eu cred ca ambele vor avea aceeasi viteza la 3500, dar prima va avea nevoie de mai mult GAS/PEDALA ca sa tina turatia respectiva in conditiile de urcare decat masina 2.
-
toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon