Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
20 Mar 2008, 10:12
Salut,
Am zis...am facut.
Uite ca acest new topic a fost creat.
Ce mi-ar placea sa vad aici:
1. teoria motoarelor (super minimizata....nu vrem sa devenim chiar experti). Scopul este sa ne formam o idee...iar cine va dori mai mult poate aprofunda acasa.
1.1 motoare pe benzina
1.2 motoare diesel
2. controlul clasic: realizarea in varianta benzina / diesel
3. calculatorul de bord:
3.1 diagrame bloc (caz general - nu detaliat)
3.2 functionare si parametri urmariti
3.3 realizarea controlului
3.4 posibilitati de interventie/modificare a programului (cu titlu general) in ideea de OBD tuning.
3.5 implicatii...pareri pro si contra, avantaje versus dezavantaje
4. sugestii.
Sper ca moderatorii sa vada in acest topic o modalitate de educare a celor dornici sa fie educati, si sa-l transforme in rubrica.
Inre Educatie si Ignoranta este o limita foarte foarte fina......
Gabriel.
13 Apr 2008, 10:51
n-am inteles exaxct despre ce vrei sa vb aici. chip tuning sau teoria si diferentele intre motoare.
02 Mai 2008, 20:40
daca vrei sa vorbim despre chiptunig atunci in primul rand recomand tuturor sa si aleaga cu grija locul unde fac acest lucru si sa faca un test dyno dupa ca sa vada ce le a iesit.eu personal m am "ars" la acest capitol,am fost mintit de la bun inceput
05 Mai 2008, 09:48
gresea frlorin ne poti spune te rog cum ai fost mintit? acum nu ai 120 cp?
05 Mai 2008, 19:13
pai eu am fost la firma ,i am spus ca vreau sa mi maresc puterea.ei mi au recomandat sa maresc pana la 116 cp.eu i am spus ca vreau 120.mi a spus ca se poate.mi a schimbat un cod in calculator,i am dat 350 euro,fara sa primesc nici un act la mana. eu atunci am fost multumit de cea mica schimbare dar pe parcurs mi am dat seama ca nu e chiar asa cum au zis ei.nu sunt un novice in ale masinilor.insa masina mea nu se comporta ca una care are 120 cp.nu cred ca are nici macar 110-115 cp.ala spunea ca se simt 4-5 cai in plus fata de cei 116 care mia recomandat dar care nu mi i a facut.schimbare consta in faptul ca se infige ceva mai repede si turatia urca mai repede si chiar trece peste limita maxima(inainte se bloca la 4200,acum trece peste)dar toate acestea nu inseamna o putere de 120 cp.doar ca s a marit putin cuplul.va urma sa fac un test dyno,pe care eu il platesc,si atunci se va vedea cum sta treaba
08 Mai 2008, 13:46
Florin, nu ne zici si noua unde ai luat aceasta "teapa"? sau astepti mai intai testul?
Altfel, foarte buna ideea topicului, mai ales pentru cei care intentioneaza sa-si remapeza motorul si n-au idee despre ce e vorba in propozitie. Desi, majoritatea tunerilor care se respecta au pe site-ul propriu explicatii destul de detaliate. Insa intotdeauna e loc de mai multe pareri si argumente.
Eu am facut "pasul", inca n-am ajuns sa fac testul dyno sa vad daca e teapa sau nu, insa ce nu-mi place e ca in treapta 4 (mai putin) si in special in treapta 5 nu simt nici o diferenta de cuplu fata de inainte. In primele 3 se simte clar plusul de cuplu la roata, iar de turat se tureaza mult mai repede motorul. Dar si consumul a crescut cu cca 0.5-0.8 la 100 km. Nu si daca ma port cu blandete cu pedala de gaz, caz in care consumul revine la cel de dinainte de "operatie".
Revenind la topic, nici eu n-am beneficiat de explicatii detaliate de la tuner, n-am stat langa cel care a "lucrat" la noul soft, n-am vazut grafice, etc. Si chiar eram interesat. La fel, doar un bon de casa. In schimb diplome si autorizatii la greu, pe peretii firmei. De aceea chiar as vrea sa vad descris procesul in amanunt, cu exemplificare, pas cu pas.
Poate vede si vreun tuner topicul si ne ajuta cu informatii.
Stima!
08 Mai 2008, 20:06
"teapa" am luat o in timisoara la un dealer al firmei dimsport,nu stiu cum se cheama firma exact,ceva cu rezonanta germana.oricum la test sunt 99 % sigur ca voi descoperi ca a fost totul o vrajeala.si sa stii ca si masina mea se comporta la fel ca si a ta.in treaptele 1-3 se simte diferenta de putere,se infige ok, la a 4 a ceva mai greu insa la a 5 a parca nu mai are atata vlaga.cat despre consum daca merg frumos,nu neaparat bland,dar nu fortez,consumul chiar e mai mic(cu cca 0.5 l?%),insa daca fortez,dau turatii pana in jur de 4000,consumul creste cam cu 1 l/%. oricum astept momentul in care pot sa fac o deplasare la bucuresti pt testul dyno, numai bine
09 Mai 2008, 13:00
Vezi ca e si la Brasov (daca te afli in trecere) un stand nou de testare a masinilor.
Chiar sunt interesat sa vad ce-ti iese la test, sau poate ajung eu sa-l fac inainte si voi reveni cu date.
Stima!
12 Mai 2008, 15:41
Domnule Gresea, hai sa o luam metodic.... iti reamintesc ca am avut o discutie in care ti-am explicat aspectele tehnice legate de chiptuning. In plus, te-am lamurit ca masina fiind din 1999 iar numarul de kilometrii era apreciabil (undeva in jur de 250.000km), cresterea sa fie in zona "safe", adica de 115 HP.
In alta ordine de idei, ai numarul meu de telefon, apar si pe site la DimSport, cred ca era benefic sa ma suni si sa lamurim orice problema ai fi avut. Nu cred ca ar fi fost imposibil pentru DimSport si pentru mine sa iti scriu un fisier mai puternic,in Caransebes (pe care-l vizitez cel tarziu la 2 saptamani), daca esti asa de nemultumit. Pe deasupra, nu am facut operatiunea la colt de strada, ai adresa mea, ne-am inteles ca doi oameni binecrescuti povestind diverse (fiind din acelasi oras), asa ca repet, puteam evita "balacareala" asta publica.
12 Mai 2008, 17:45
in primul si primul rand cred ca m ai inteles gresit,eu nu vreau sa fac nici o "balacareala".si nici nu vreau sa fac reclama proasta la nimeni.nu eu am deschis acest topic.doar mi am spus parerea ca si ceilalti de pe forum.si sa stii ca faptul ca noi ce i care ne am facut remapuri si spunem ca suntem nemultumiti nu inseamna ca facem balci.eu te am intrebat atunci,cum stiu eu ca am 120 cp.n am primit nici un raspuns.am vb mai tarziu la tel si te am intrebat de un test dyno si mi ai spus ca se face doar la bucuresti.lasand toate aste la o parte,intentia mea nefiind sa ma cert cu nimeni.te intreb cum poti in momentul de fata sa mi demonstrezi ca motorul meu are 120 cp?fiindca singurul lucru care l am observat si se simte este cuplu ceva mai mare la vitezele 1-3 si faptul ca turatia maxima s a marit. la viteza a 4 a cuplul marit de abia daca se mai simte iar la a 5 a nici o schimbare.pai toate aceste schimbari nu cred ca inseamna 120 cp. eu am cerut sa mi maresti puterea la 120,tu mi ai spus ca se poate,ai spus ca ai marit o la atat. eu ti am platit pt acest lucru,nu pt 115 si nici pt altceva. deci cum poti sa mi demonstrezi acest lucru? numai bine
18 Mai 2008, 11:20
$1 scrie:$2 eu am cerut sa mi maresti puterea la 120,tu mi ai spus ca se poate,ai spus ca ai marit o la atat. eu ti am platit pt acest lucru,nu pt 115 si nici pt altceva. deci cum poti sa mi demonstrezi acest lucru? numai bine
Tu esti sigur ca la 250.000 km mai aveai 90 HP ? Daca tu aveai 80 HP , e oarecum normal ca dupa remapare sa ai 110 HP
18 Mai 2008, 12:18
Ce nu intelege lumea (mai ales cei care se duc la "dyno" si se crizeaza de rezultate) e ca puterea pe care o stiti ca o aveti de dezvoltata de motor, nicidecum puterea la roata, masurata pe "dyno"! Acolo puterea afisata va fi oricum mai mica! Daca, de exemplu, aveti motor 2.0 TDCi de 136CP, la rpata probabil veti avea 110-115CP... Deci luati in calcul si acest aspect!
18 Mai 2008, 18:39
in primul rand masina avea pe atunci 210.000 km.iar daca motorul nu mai avea 90 cp atunci ar fi trebuit sa se tina seama de acest lucru.situatia e foarte clara,eu am cerut 120 cp pt care am platit exact cat mi s a cerut,care daca nu mi se puteau oferi atunci trebuia sa mi se spuna acest lucru,iar daca mi s au oferit atunci e totul ok,dar deocamcata acest lucru nu l stiu nici eu si nici cel care mi a facut modificarea, doar teoretic.noi putem doar presupune ca e asa
18 Mai 2008, 18:41
$1 scrie:$2e nu intelege lumea (mai ales cei care se duc la "dyno" si se crizeaza de rezultate) e ca puterea pe care o stiti ca o aveti de dezvoltata de motor, nicidecum puterea la roata, masurata pe "dyno"! Acolo puterea afisata va fi oricum mai mica! Daca, de exemplu, aveti motor 2.0 TDCi de 136CP, la rpata probabil veti avea 110-115CP... Deci luati in calcul si acest aspect!
sa intelegem ca tu ai facut acest test la masina din semnatura?si ai avut acest rezultat?
18 Mai 2008, 21:08
$1 scrie:$2e nu intelege lumea (mai ales cei care se duc la "dyno" si se crizeaza de rezultate) e ca puterea pe care o stiti ca o aveti de dezvoltata de motor, nicidecum puterea la roata, masurata pe "dyno"! Acolo puterea afisata va fi oricum mai mica! Daca, de exemplu, aveti motor 2.0 TDCi de 136CP, la rpata probabil veti avea 110-115CP... Deci luati in calcul si acest aspect!
te inseli dar in acelasi timp ai si dreptate.

producatorul specifica puterea masurata inainte de volanta. intradevar puterea la roata este mai mica cam cu 20-30 de cai, dar toate dinamometrele din Ro calculeaza si indica puterea inainte de volanta. deci nu ar trebui sa fie diferente.
18 Mai 2008, 23:47
Si cum ar putea sa faca asta? Chiar sunt curios! Chiar azi am vazut un reportaj la MotoMania cu un dyno pentru motoare si ei ziceau fix la fel.
Nu, nu am facut test la masina mea, pentru ca nu ma intereseaza cifrele cat ma intereseaza raspunsul masinii.
19 Mai 2008, 00:14
$1 scrie:$2i cum ar putea sa faca asta? Chiar sunt curios! Chiar azi am vazut un reportaj la MotoMania cu un dyno pentru motoare si ei ziceau fix la fel.
Nu, nu am facut test la masina mea, pentru ca nu ma intereseaza cifrele cat ma intereseaza raspunsul masinii.
momentan nu iti pot da un raspuns tehnic. cert este ca atunci cind am facut testele mi s-a spus clar ca puterea rezultata este cea inainte de volanta, masuratoare identica cu cea folosita de producatori, si care sta si la baza specificatiilor tehnice.
cred ca asa sunt configurate cam toate dinamometrele.
singurii care folosesc alte masuratori sunt cei de la
http://rototest.com/rototest-dynamometer.php ei masoara puterea la fuzeta(se demonteaza rotile).
19 Mai 2008, 20:36
OK, si cum faci asta tehnic? Cum poti calcula, aproape empiric, pierderile de putere dintre roata si motor (luate invers)?
19 Mai 2008, 22:25
scuze ca va intrerup :sa inteleg ca diferenta de la volanta la roata este de circa 20-30 cp ? pai atunci ar insemna ca masina mea ar fi avut stock 60-70cp, cel mult?si dupa remap 80-90 cp maxim?mai fratilor voi cand scrieti lucrurile astea aveti ceva dovezi? ca incep sa ma inspaimant !
19 Mai 2008, 22:26
si aici vorbesc de putera la roata,nu la volanta ca asta nu ma intereseaza
19 Mai 2008, 22:51
ceea ce am inteles eu din acest topic este ca in cazul meu(benzina) nu creste puterea ci in practica tuningul nu face decat sa mareasca cuplul la treptele 1-3 in detrimentul 4-5. daca am inteles bine chiar va multumesc pentru ca era sa fac o prostie cu tuningul.
19 Mai 2008, 23:00
Puterea la roata va fi intotdeauna mai mica decat cea data de motor. E logic, fizic si cum vreti voi.
"The power of an engine may be measured or estimated at several points in the transmission of the power from its generation to its application. A number of names are used for the power developed at various stages in this process, but none is a clear indicator of either the measurement system or definition used.
In general:
Nominal is derived from the size of the engine and the piston speed and is only accurate at a pressure of 7 lbf/in².[5]
Indicated or gross horsepower (theoretical capability of the engine)
minus frictional losses within the engine (bearing drag, rod and crankshaft windage losses, oil film drag, etc.), equals
Brake / net / crankshaft horsepower (power delivered directly to and measured at the engine's crankshaft)
minus frictional losses in the transmission (bearings, gears, oil drag, windage, etc.), equals
Shaft horsepower (power delivered to and measured at the output shaft of the transmission, when present in the system)
minus frictional losses in the universal joint/s, differential, wheel bearings, tire and chain, (if present), equals
Effective, True (thp) or commonly referred to as wheel horsepower (whp)
All the above assumes that no power inflation factors have been applied to any of the readings.
Indicated horsepower
Indicated horsepower (ihp) is the theoretical power of a reciprocating engine if it is completely efficient in converting the energy contained in the expanding gases in the cylinders. It is calculated from the pressures developed in the cylinders, measured by a device called an engine indicator - hence indicated horsepower. It was the figure normally used for steam engines in the 19th century but is misleading because the mechanical efficiency of an engine means that the actual power output may only be 70% to 90% of the indicated horsepower.
Effective horsepower / true horsepower / wheel horsepower
Effective horsepower (ehp), True horsepower (thp) or wheel horsepower (whp) is the power converted to useful work. In the case of a road vehicle this is the power actually turned into forward motion as measured on a chassis dynamometer.
"True hp" is generally 10% to 20% less than the engine's "bhp" ratings due to drivetrain losses.
Wheel horsepower (whp) is the more widely used term for effective horsepower.
20 Mai 2008, 17:46
nu zau ca acum m am zapacit de tot.deci masina mea avea 90 cp minus 10-20 %,adica 9-18,rezulta 72-81.si atunci dupa remap care este puterea(ca 120 cum am vrut e clar ca nu e).cu cat ar fi putut mari?
20 Mai 2008, 21:21
Pai de ce sa nu aiba 90CP? In fisa tehnica, pe site la producator, sau oriunde altundeva, la sectiunea MOTOR gasim PUTERE si CUPLU. Deci producatorul spune clar, PUTERE MOTOR = 90CP. Dupa remap banuiesc ca ai cat ti s-a zis, dar daca te duci la test dyno, trebuie sa afli care putere este cea afisata.
22 Mai 2008, 19:27
pai bine,puterea motorului ar fi 90 dar la roata cat e?caci automat atunci dupa remap puterea,ar fi ,sa zicem, 120 la motor.si la roata trebuie sa aflu prin testul dyno?
26 Mai 2008, 11:05
Am sa postez graficele de putere rezultate pe dyno la un Ford Focus 2 1.8TDCI 115CP:
Testul 1 - original versus tunat aspad (colina):
Testul 2 - original versus tunat dimsport/obdtuning:
Testul 3 - dimsport versus aspad:
26 Mai 2008, 15:51
da,corect ,mi se pare destul de relevant testul.era bine daca cei care fac remapurile sa faca si un test dupa, ca sa nu mai existe dubii in legatura cu puterea obtinuta.sper ca in curand sa pot face si eu un astfel de test
26 Mai 2008, 20:55
florin ai si tu dreptate, insa in romania orice client incearca sa aleaga varianta cea mai ieftina. Eu as fi investit 60.000 euro intr-un dyno 4x4 daca as sti ca in 5-10 ani s-ar amortiza investitia, dar ma indoiesc. Cand preturile ar ajunge 400-500 euro pentru o remapare in care ar fi inclus si un astfel de test dyno nu s-ar mai gasi clienti la tuning. Majoritatea prefera sa faca oriunde gasesc mai ieftin, in fond nici nu ii mai intereseaza testul dyno ci suma pe care trebuie sa o plateasca la o astfel de modificare. Un banc dyno odata cumparat trebuie intretinut, ca orice masina iar pe langa investitia initiala ar mai trebui adaugat un buget special pentru service-area lui.
26 Mai 2008, 21:30
ai dreptate intr un fel ,dar cine nu dispune de bani sa faca un chip tuning asta e.nu e obligat.in fond acest lucru e un moft.eu prefer calitatea inaintea cantitatii.nu stiu cum e pe dincolo cu acest lucru dar cred ca la ei un chptuning nu se rezuma doar la remapare-da banu si gata .sincer eu unul as fi dat si 400 euro pt remap si un test si atunci eram impacat cu ideea ca am (sau nu ) acea putere care am dorit o
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.