Help/Troubleshooting

Cum functioneaza un dyno tester ?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Mai 2008, 08:04

$1 scrie:$2u nu inteleg ceva.....
Daca masina din "poza" este a lui muzica...imi cer scuze inainte, o sa fac o badaranie.... :-S
In semnatura scrie 150 :-/ pe poza scrie 140 :-/ si de fapt sunt 134 :-/ care de fapt sunt doar vreo 115 :-/ daca scazi pierderea la 3355 de ture :(
Deci s-a facut mapare noua, de la 115 s-a ajuns la 115? :-t

Graficul s-ar putea sa nu fie cel final, este doar unul dintre mai multe postate de muzica9.
S-a plecat de la 115 CP la volanta si pe grafic se vede aprox. 135 la volanta. Diferenta pana la 140 CP la volanta poate fi pusa pe calitatii combustibilului, erori de masura, temperatura motorului, etc.


Singura smecherie care-mi sare mie in ochi e ca motorul ii livreaza mai devreme, unde sunt pierderile mai mici si anume 3355 in loc de 3950 si doar acolo este cistigul clar....la pierdere, si anume vreo -42 ochiometric la 3950 versus vreo -22 la 3000rpm.

Si mai e ceva ce nu-mi suna bine...260km/h la "150"cp cred ca merge doar pe loc pentru ca Mazda 3MPS 2.3DiSi Turbo are 260cp@5500 380Nm@3000 si prinde 250kmh si cred ca e mai usoara decit focus diesel cu tot cei 0.5 litri in plus la motor.
Sunt date si rapoartele cutiei 1.058 (V), 0.853 (VI) si raportul final 3.941/3.350 (daca raport transmisie axiala asta inseamna).

Evident ca masuratorile sunt facute pe loc, situatie in care masina nu intampina rezistenta aerodinamica deci poate atinge asemenea viteze la roata
Din auzite, la masinile cu aerodinamica medie pierderile aerodinamice devin semnificative la peste 120 Km/h


Ce nu am inteles de ce sunt date cu xx/yy. Daniel plz?
Sorry dar nu inteleg la ce xx/yy te referi



Si din faptul ca nu suna bine aia 260km/h....am gasit si explicatia pentru ventilatorul ala urias care face vint si pe care-l folosesc oamenii la dyno!! ;) Se incearca simularea in conditii cit mai apropiate de realitate, pentru ca la 260kmh, chiar si cu vint de 100kmh din spate, masina ar trebui sa "suporte" forta unui vint de 160kmh din fata.


Nu cred ca ala e rostul ventilatorului.
Din moment ce masina nu se misca fata de role si masuratoarea se face fata de rolele dinamometrului, poti sa sufli cat vrei ca motorul nu simte rezistenta aerodinamica.
Cred ca ventilatorul respectiv are alte scopuri:
- sa asigure racirea motorului
- sa asigure un flux de aer marit pe conducta de admisie de la intrarea din filtrul de aer, asemanator cu conditiile reale. Am cititi ca proiectantii de masini se bazeaza pe acel flux de aer, mai ales la cele de viteza (ram air) iar un motor degeaba are chip tuning daca nu are cum sa traga suficient aer incat sa scoata puterea pe care ar putea-o da.


Muzica....imi cer scuze sincer daca te-am suparat cu observatiile de mai sus, nu am scris la misto, doar ca nu prea inteleg cistigul remaparii inafara de cel ca ai puterea mai jos :-S

S-au castigat la volanta vreo 20 CP, adica aprox. 17 %.

Acum sariti-mi in cap :-??
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Mai 2008, 08:13

$1 scrie:$2a sa completez un pic postul anterior....
Sa inteleg ca asta este motivul pentru care nu se simte/merita remaparea la benzina aspirat si anume ca la diesel se mareste prin "shiftarea" curbei mai jos pe cind la benzina ar trebui sa se duca in sus unde conform graficului se agraveaza pierderile de putere la roata si se anuleaza reciproc? Tinand cont ca un grafic similar pentru benzina arata total altfel si anume mereu in sus si abia la final coboara vs diesel unde curba e parabolica? sper ca asta e termenul.


Nu prea este asa.
Si la diesel se mareste puterea.
Daca vrei ca masina sa se conduca mai placut pe strada, maresti puterea la turatii mai mici, sa zicem pana in 3000 RPM.
Daca vrei ca masina sa obtina timpi buni la liniute, maresti puterea la turatii mai ridicate.

La benzina normal-aspirat problema este ca pur si simplu nu prea ai cum sa bagi mai mult aer in cilindru.
Tuningul de benzinare, din cate am citit, modifica avansul la aprindere (il intarzie), ceea ce are ca efect obtinerea unei presiuni mai mari in cilindru inainte de scanteie.
Dar treaba asta atrage dupa sine o alta consecinta, si anume ca va trebui sa folosesti benzina cu cifra octanica mai mare, altfel o sa "bata avansul" si masina o sa traga poate chiar mai prost ca inainte daca nu o conduci cu grija.

Degeaba maresti cantitatea de benzina daca nu ai destul oxigen ca sa o arzi calumea, motorul se va incalzi aiurea.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde muzica9 » 21 Mai 2008, 08:27

$1 scrie:$2u nu inteleg ceva.....
Daca masina din "poza" este a lui muzica...imi cer scuze inainte, o sa fac o badaranie.... :-S
In semnatura scrie 150 :-/ pe poza scrie 140 :-/ si de fapt sunt 134 :-/ care de fapt sunt doar vreo 115 :-/ daca scazi pierderea la 3355 de ture :(
Deci s-a facut mapare noua, de la 115 s-a ajuns la 115? :-t
Singura smecherie care-mi sare mie in ochi e ca motorul ii livreaza mai devreme, unde sunt pierderile mai mici si anume 3355 in loc de 3950 si doar acolo este cistigul clar....la pierdere, si anume vreo -42 ochiometric la 3950 versus vreo -22 la 3000rpm.

Si mai e ceva ce nu-mi suna bine...260km/h la "150"cp cred ca merge doar pe loc pentru ca Mazda 3MPS 2.3DiSi Turbo are 260cp@5500 380Nm@3000 si prinde 250kmh si cred ca e mai usoara decit focus diesel cu tot cei 0.5 litri in plus la motor.
Sunt date si rapoartele cutiei 1.058 (V), 0.853 (VI) si raportul final 3.941/3.350 (daca raport transmisie axiala asta inseamna).
Ce nu am inteles de ce sunt date cu xx/yy. Daniel plz?

Si din faptul ca nu suna bine aia 260km/h....am gasit si explicatia pentru ventilatorul ala urias care face vint si pe care-l folosesc oamenii la dyno!! ;) Se incearca simularea in conditii cit mai apropiate de realitate, pentru ca la 260kmh, chiar si cu vint de 100kmh din spate, masina ar trebui sa "suporte" forta unui vint de 160kmh din fata.

Muzica....imi cer scuze sincer daca te-am suparat cu observatiile de mai sus, nu am scris la misto, doar ca nu prea inteleg cistigul remaparii inafara de cel ca ai puterea mai jos :-S
Acum sariti-mi in cap :-??



ala este un grafic de la prima resoftare, de care nu eram multumit si la care am renuntat. ai mai multe detalii aici. viewtopic.php?f=15&t=15902
Fişiere ataşate
Grafic.JPG
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde jo_2k » 21 Mai 2008, 18:50

ok, acum am inteles...am crezut ca poza aia era "ultima", n-am stiut ca mai este una.
Daniel, la xx/yy m-am referit la cifrele de la raportul pentru Mazda3 care este dat cu 3.941/3.350
Din motivul asta am scris xx/yy, pentru ca nu am inteles de ce sunt doua rapoarte.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Mai 2008, 19:02

Banuiala mea este ca raportul final este dat in doua variante pentru ca exista doua variante de cutii de viteze.
Aceeasi situatie este si la Fiesta.
In brosura Fiesta din care mi-am ales eu masina, la motorizarea 1.6 benzina, in tabela cu performantele si cea cu consumurile apar doua variante, una cu raport final 4.06 si una cu raport final 4.25, evident cu performante si consumuri usor diferite.

S-ar putea sa fi fost diferenta Euro III / Euro IV, s-ar putea sa fie o varianta de echipare numita Fiesta Sport, care era ceva mai jos decat ST 2.0 si care nu a ajuns foarte populara, nu stiu exact care-i explicatia.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde jo_2k » 21 Mai 2008, 23:34

pai in cazul asta n-ar fi trebuit sa puna variante si la multiplicatorii treptelor? ca acolo era doar cite o valoare per treapta, doar la final erau doua....ma rog, cine stie :) poate ca vind optional un powerbox d-ala sau cum i-o zice sau poate exista vreun comutator ceva gen low/hi care modifica raportul final (cum e la 4x4) desi 3MPS e cu tractiune fata.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Cum functioneaza un dyno tester ?

Mesajde alex230ro » 22 Mai 2008, 07:06

ventilatorul ala e acolo doar pt ca unele masini se bazeaza pe ram efect(sau ceva de genu asta nu mai stiu sigur),pe scurt-le trebuie mult aer in nas.
alex230ro
Gold Member
 
Mesaje: 549
Membru din: 25 Feb 2007, 18:35
Localitate: Bucuresti

Anterior

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: vdodu şi 11 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 1 înregistrat, 0 invizibili şi 11 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: vdodu şi 11 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login