Re: Cum functioneaza un dyno tester ?
$1 scrie:$2u nu inteleg ceva.....
Daca masina din "poza" este a lui muzica...imi cer scuze inainte, o sa fac o badaranie....![]()
In semnatura scrie 150pe poza scrie 140
si de fapt sunt 134
care de fapt sunt doar vreo 115
daca scazi pierderea la 3355 de ture
Deci s-a facut mapare noua, de la 115 s-a ajuns la 115?![]()
Graficul s-ar putea sa nu fie cel final, este doar unul dintre mai multe postate de muzica9.
S-a plecat de la 115 CP la volanta si pe grafic se vede aprox. 135 la volanta. Diferenta pana la 140 CP la volanta poate fi pusa pe calitatii combustibilului, erori de masura, temperatura motorului, etc.
Singura smecherie care-mi sare mie in ochi e ca motorul ii livreaza mai devreme, unde sunt pierderile mai mici si anume 3355 in loc de 3950 si doar acolo este cistigul clar....la pierdere, si anume vreo -42 ochiometric la 3950 versus vreo -22 la 3000rpm.
Si mai e ceva ce nu-mi suna bine...260km/h la "150"cp cred ca merge doar pe loc pentru ca Mazda 3MPS 2.3DiSi Turbo are 260cp@5500 380Nm@3000 si prinde 250kmh si cred ca e mai usoara decit focus diesel cu tot cei 0.5 litri in plus la motor.
Sunt date si rapoartele cutiei 1.058 (V), 0.853 (VI) si raportul final 3.941/3.350 (daca raport transmisie axiala asta inseamna).
Evident ca masuratorile sunt facute pe loc, situatie in care masina nu intampina rezistenta aerodinamica deci poate atinge asemenea viteze la roata
Din auzite, la masinile cu aerodinamica medie pierderile aerodinamice devin semnificative la peste 120 Km/h
Ce nu am inteles de ce sunt date cu xx/yy. Daniel plz?
Sorry dar nu inteleg la ce xx/yy te referi
Si din faptul ca nu suna bine aia 260km/h....am gasit si explicatia pentru ventilatorul ala urias care face vint si pe care-l folosesc oamenii la dyno!!Se incearca simularea in conditii cit mai apropiate de realitate, pentru ca la 260kmh, chiar si cu vint de 100kmh din spate, masina ar trebui sa "suporte" forta unui vint de 160kmh din fata.
Nu cred ca ala e rostul ventilatorului.
Din moment ce masina nu se misca fata de role si masuratoarea se face fata de rolele dinamometrului, poti sa sufli cat vrei ca motorul nu simte rezistenta aerodinamica.
Cred ca ventilatorul respectiv are alte scopuri:
- sa asigure racirea motorului
- sa asigure un flux de aer marit pe conducta de admisie de la intrarea din filtrul de aer, asemanator cu conditiile reale. Am cititi ca proiectantii de masini se bazeaza pe acel flux de aer, mai ales la cele de viteza (ram air) iar un motor degeaba are chip tuning daca nu are cum sa traga suficient aer incat sa scoata puterea pe care ar putea-o da.
Muzica....imi cer scuze sincer daca te-am suparat cu observatiile de mai sus, nu am scris la misto, doar ca nu prea inteleg cistigul remaparii inafara de cel ca ai puterea mai jos![]()
S-au castigat la volanta vreo 20 CP, adica aprox. 17 %.
Acum sariti-mi in cap
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
-

DanielArdelian2 - Membru al Asociaţiei ClubFord
Brainiac - Mesaje: 10723
- Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
- VIN: WF04XXGBB44E42077
pe poza scrie 140 
Se incearca simularea in conditii cit mai apropiate de realitate, pentru ca la 260kmh, chiar si cu vint de 100kmh din spate, masina ar trebui sa "suporte" forta unui vint de 160kmh din fata.

poate ca vind optional un powerbox d-ala sau cum i-o zice sau poate exista vreun comutator ceva gen low/hi care modifica raportul final (cum e la 4x4) desi 3MPS e cu tractiune fata.