de Ludicass » 30 Iun 2008, 11:19
De bun simtz si la obiect comentariile lui Isotech! Se vede ca omul e in domeniu!
Din experienta personala (parte din documentatia tehnica pt executia E 85/DN2 am tradus-o personal), responsabilitatea pt accident ii revine cel mai probabil soferului. Pasarela respectiva nu este proiectata si construita sa reziste la aemenea socuri. Ea este construita sa reziste la cutremure de un anumit nivel seismic, la o anumita greutate, etc dar nu sa intre un dement cu basculanta in ea. Nu e gindita sa fie indestructibila!
Ipoteza in care culpa e comuna.. proiectant - executant - sofer e putin probabila. Se va verifica de catre specialisti proiectarea si modul de executie. Depinde ce anume a solicitat beneficiarul lucrarii proiectantului.. in cazul de fata pasarela pietonala. Daca proiectantul a respectat solicitarea beneficiarului si normativele in vigoare, e absolvit de orice vina. Ca idee, in caietul de sarcini este trecut si gabaritul vehiculelor care trec pe drumul respectiv si se iau in calcul posibilele accidente.. Nimeni nu s-a gindit ca un inconstient va intra cu "tancul", fara a avea voie, pe drumul respectiv.
Deasemenea se va verifica daca executantul lucrarii a respectat proiectul. Din primele cercetari, se pare ca l-a respectat. Daca in proiect nu au existat alte elemente de siguranta, de montaj, sudura, etc, constructorul nu are nici o vina. El a executat lucrarea conform unui proiect si atit.
Da, un asemena monstru poate trece lejer de 100km/h. Am mers in dreapta pe camioane de ultima generatie care transportau asfalt, agregate, bitum.. Sint, cum spunea cineva, super dotate. Ele au o limitare a vitezei, popular numita "capastru", dar ea poate fi scoasa de sofer. Nu e legal dar unii o fac. Bena e vizibila permanent in oglinzile laterale.. ce nu se vede e ceea ce e imediat in spatele benei... daca e masina mica sau om nu il vezi sub nici o forma. dar nu e cazul aici.
Mai exista si posibilitatea unei defectiuni tehnice care sa fi dus la ridicarea brusca a benei fara interventia soferului... In acest caz lucrurile se complica. Acuzati pot fi soferul, impreuna cu cei care se ocupa de intretinerea parcului de camioane. O expertiza tehnica poate demonstra daca aceasta ridicare a fost cauzata de un defect de intretinere sau de un defect de fabricatie. In situatia 2 fabricantul intra rau la apa. Cam greu insa de demonstrat acest lucru...
Din pacate acesta nu e primul caz si sigur nu va fi nici ultimul. Bacauanii isi amintesc cred cum, acum 4-5 ani, un trailer agabaritic incarcat cu un utilaj greu a intrat in plina viteza in pasarela de cale ferata de peste E 85, la Aerostar. Soferul a crezut ca trailerul incape pe sub pasarela cu tot cu incarcatura. Impactul a fost atit de puternic ca un excavator de mare tonaj a zburat de pe trailer in plin trafic. Numai norocul a facut sa se evite o tragedie! Nu erau masini in preajma! Magistrala de gaz ce traversa pasarela a fost grav avariata in urma impactului direct dar slava Domnului, nu a explodat!
Din pacate patimesc oameni nevinovati! Au anuntat aseara ca o a2a persoana internata in stare grava in urna accidentului de pe DN1 a decedat. Dzeu sa-i ierte!