Help/Troubleshooting

1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 26 Iun 2008, 15:52

Salutare,
Masinuta mea nu scoate fum in mers, nici macar la turatii mari.
In schimb am observat ca atunci cand dau cu spatele, scoate aproape de fiecare data rotocoale de fum.

Trebuie curatat ceva? Ati intalnit manifestarea asta careva?
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde tomcatmouse » 27 Iun 2008, 07:34

dupa cum spui tu nu ai decat o singura problema ...masina ta scoate fum tot timpul ,dar din cauza curentului produs in mers (cu fata) nu vezi fumul ..,....La mersul (cu spatele)clar tot fumul trece din spatele masinii catre fata si atunci devine vizibil .....hai ca ai fost tare simpatic =)) =)) ....nu vad de ce sa scoata fum numai la mersul cu spatele ...
Avatar utilizator
tomcatmouse
1nsane Member
 
Mesaje: 1261
Membru din: 26 Oct 2007, 12:37
Localitate: BUCURESTI
Maşina: Mondeo Titanium ,power shift ,pachet S 2011, 2.0 TDCI 163cp,03.2011

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde luckylove » 27 Iun 2008, 12:33

posibil sa aiba supapa de sens si iese funul numai cand da inapoi :))
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 27 Iun 2008, 15:33

Daaa.... suntem o natie de oameni destepti.
Si mai mult decat atat, simtim nevoia sa ne credem mai destepti decat ceilalti. Desi de multe ori, nu e cazul.

tomcatmouse: cand simti nevoia acuta sa faci pe desteptul, joaca o partida de sah. Sau fa pe smecherul cu prietenii tai.

De unde ai dedus tu ca masina scoate fum tot timpul? E vorba de o masina care a facut recent testul de fum, si cand am mers - tot recent - cu un prieten cu alta masina in spatele meu, am testat special chestia asta. Nu scoate fum in mers normal. Printre altele, stiu ce inseamna ca o masina sa scoata fum, am patit chestia asta prima data cu vreo 14 ani de zile in urma...

Marsalierul este diferit de celelalte viteze.
Nu vreau sa spun prostii atunci cand nu stiu despre ce e vorba (invata de la mine :D ) dar am o banuiala ca ASR-ul intervine la vitezele 1-5, dar nu si la marsalier unde apasarea acceleratiei e transmisa integral la aprindere si ulterior la tractiune.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde tomcatmouse » 27 Iun 2008, 16:18

$1 scrie:$2aaa.... suntem o natie de oameni destepti.
Si mai mult decat atat, simtim nevoia sa ne credem mai destepti decat ceilalti. Desi de multe ori, nu e cazul.

tomcatmouse: cand simti nevoia acuta sa faci pe desteptul, joaca o partida de sah. Sau fa pe smecherul cu prietenii tai.

De unde ai dedus tu ca masina scoate fum tot timpul? E vorba de o masina care a facut recent testul de fum, si cand am mers - tot recent - cu un prieten cu alta masina in spatele meu, am testat special chestia asta. Nu scoate fum in mers normal. Printre altele, stiu ce inseamna ca o masina sa scoata fum, am patit chestia asta prima data cu vreo 14 ani de zile in urma...

Marsalierul este diferit de celelalte viteze.
Nu vreau sa spun prostii atunci cand nu stiu despre ce e vorba (invata de la mine :D ) dar am o banuiala ca ASR-ul intervine la vitezele 1-5, dar nu si la marsalier unde apasarea acceleratiei e transmisa integral la aprindere si ulterior la tractiune.

dragul meu ..inainte sa ma critici ceea ce nu cred ca e cazul ....nu vad care este legatura dintre cutia de viteze si motorul in sine ....tu schimbi doar treptele de viteza ...motorul merge la fel din toate punctele de vedere .....tu cum iti explici daca tot esti atat de istet :-" dar probabil ca motorul tau este atat de evoluat incat isi schimba sensul de turatie ... =D>
ASR-ul impiedica patinarea rotilor motoare la demaraje puternice sau pe suprafete umede, zapada etc. prin franarea selectiva a rotilor sau chiar prin reducerea cuplului motor ("opreste" sau intarzie aprinderea bujiilor, limiteaza sau opreste alimentarea cu benzina la unul sau mai multi cilindri and so on).
Ultima oară modificat de tomcatmouse pe 27 Iun 2008, 16:29, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
tomcatmouse
1nsane Member
 
Mesaje: 1261
Membru din: 26 Oct 2007, 12:37
Localitate: BUCURESTI
Maşina: Mondeo Titanium ,power shift ,pachet S 2011, 2.0 TDCI 163cp,03.2011

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 27 Iun 2008, 16:27

Ma gandesc sa nu ai filtrul de aer infundat.
Tinand cont ca gaura de admisie pt aer e situata in fata masinii: cand mergi cu fata - aerul e fortat sa intre pe conducta care duce la filtru si apoi la motor; cand mergi cu spatele aerul trebuie tras de motor (daca e si filtrul mai murdar) => nu ajunge destul aer la motor => ardere incompleta/necorespunzatoare => fum
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 27 Iun 2008, 18:20

multumesc, Claudiu. Ma voi uita la filtru.

tomcatmouse, atata vreme cat nu spui "cred ca" sau "probabil ca", ci vii direct si spui "tu nu ai decat o singura problema", in opinia mea faci pe desteptul. Ceea ce nu-ti permit, decat daca demonstrezi ca esti intr-adevar destept.

Insa ceea ce ai spus ulterior denota faptul ca habar n-ai despre ce vorbesti.

N-am chef de flame-uri si contre, chiar vreau sa studiez fenomenul asta.
Daca ai ceva serios de spus si demonstrezi ca respecti participantii la forum, esti binevenit.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde pop cristian » 27 Iun 2008, 20:39

stai linistit ca si la mine am observat aceeasi problema , dar numai cand fortez putin mai tare in marsalier iar in fata nimic
EX :Ford Focus Trend 1.8 TDdI 90 CP; 66 KW 2002
Actual Skoda Octavia 1.9 TDI 110 Cp 25 Cp(resoftare) ; 81 KW 2000
Avatar utilizator
pop cristian
Gold Member
 
Mesaje: 727
Membru din: 05 Apr 2006, 01:06
Localitate: Bistrita
Maşina: Skoda Octavia, 1.9 TDI, 130cp

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde deejay_xb » 28 Iun 2008, 12:45

se intampla asta cu fumul cand dati in spate pt ca nu intra destul aer in motor!
aerul nu mai e "impins" inspre motor ca atunci cand mergi cu fata!

bafta!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde luckylove » 28 Iun 2008, 14:11

$1 scrie:$2e intampla asta cu fumul cand dati in spate pt ca nu intra destul aer in motor!
aerul nu mai e "impins" inspre motor ca atunci cand mergi cu fata!

bafta!

incredibil;!!!
asa ceva nu am mai auzit
ce te faci ca la capatul tubulaturii ai un paravan sa nu intre direct din fata aerul in filtru????...pentru ca daca ar fi asa pur si simplu tre sa te gandesti ce s ar intampla daca ai merge cu viteza prin ploaie
bafta
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 28 Iun 2008, 16:30

$1 scrie:$2ncredibil;!!!
asa ceva nu am mai auzit
ce te faci ca la capatul tubulaturii ai un paravan sa nu intre direct din fata aerul in filtru????...pentru ca daca ar fi asa pur si simplu tre sa te gandesti ce s ar intampla daca ai merge cu viteza prin ploaie
bafta

Incredibil, cum crezi tu ca daca nu ai mai auzit, atunci nu se poate.... :-t
La asemenea remarci ar trebui sa stai putin sa te gandesti de ce nu pun admisia de aer langa teava de esapament. "Paravanul" ala se numeste air-defelctor si protejeaza (partial) admisia de aer de obiecte mai mari (gaze, pietre, picaturi de ploaie); dar pentru ca este un deflector inseamna ca rolul lui este de a conduce curentul de aer spre filtru; curent de aer ce se formeaza intr-o directie inversa fata de directia masinii. Cum pozitia gurii de aerisire nu se schimba odata cu directia masinii (adica nu se intoarce invers cand mergi cu spatele) inseamna ca fluxul de aer ce curge in directia opusa deplasarii nu va mai fi fortat spre motor, ba mai mult va fi mai greu de aspirat.
Bafta ;)
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 30 Iun 2008, 13:24

@Nic: Mie imi face impresia ca este doar o chestie de cuplu: Masina in marche-arriere depune un alt "efort" (mai mare) fata de treapta 1. E ca si cum ai pleca un pic mai tare cu treapta 1...de-aici cred ca scoate aer. E diferenta de raport.

Va rog sa nu va certati. Asta e deocamdata o rugaminte.

Admisia aerului nu cred ca poate fi pusa in discutie pentru ca motoarele sunt "ajutate" de turbina, care merge oricand ..indiferent ca e cu spatele sau cu fata. Pentru cei ce cred ca e altfel, incercati sa puneti mana si sa obturati admisia (nu de tot .. .cam cat credeti voi ca s-ar optura daca ati merge cu spatele sau ar bate vantul din spate). In opinia mea nu cred ca are legatura.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 30 Iun 2008, 15:54

@verga_Cip: de acord cu cuplul.

M-am gandit sa nu fie valva EGR sau mai stiu eu ce alta maimuta de sub capota care controleaza amestecul aer/combustibil.

In aproximativ o luna ajung cu ea la reprezentanta si o sa-i rog sa verifice softul + curatarea valvei EGR. Va tin la curent daca dup-aia o sa mai fie infumurata. :)
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 30 Iun 2008, 16:29

Nu poate o piesa sa controleze amestecul diferentiat in functie de treapta de viteza...pentru ca motorul nu stie in ce treapta este (exact ce iti spunea tom, numai cu o alta exprimare :D). Treaba de cuplu e simpla..un cuplu mai mic inseamna ca tu ii dai mai mult gaz sa plece .. mai mult gaz, fum mai vizibil...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 30 Iun 2008, 20:10

Trebuia sa incep cu faptul ca am ASE-ul la baza... :D
nu pot sa ma exprim intr-un limbaj tehnic elevat, dar procesul in sine mi-l pot imagina.

@verga_Cip: nu inteleg de unde ai dedus tu din mesajul meu "amestec diferentiat in functie de treapta de viteza".

Evident ma refeream tot la cuplu, care este atins mai repede la treptele scurte.

OK, mai bine tac din gura sa nu fiu inteles gresit. 8-}
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 30 Iun 2008, 20:59

Om...nu am dedus...vreau doar sa iti spun ca daca un motor scoate fum, va scoate in TOAATE treptele de viteza..adica motorul nu face diferenta in functie de treapta in care se afla ... poate ca si eu m-am exprimat defectuos.

Referitor la ce spui tu legat de cuplu, este logic. Cu alte cuvinte, tu ca sa faci masina sa plece inapoi, dai un pic mai mult gaz (pentru ca motorul nu pleaca asa usor cu acea treapta)....si probabil - concluzia mea - scoate mai mult fum la mersul inapoi.

Uite...fa urmatorul experiment: da inapoi fara sa accelerezi .. doar in relanti. Mai scoate asa mult fum!?
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde deejay_xb » 02 Iul 2008, 19:21

cip incearca sa obturezi cu ceva admisia de aer si sa dai ceva forje sa vezi cat fum scoti :))

pe bune daca nu ma crezi incearca!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 02 Iul 2008, 21:11

$1 scrie:$2ip incearca sa obturezi cu ceva admisia de aer si sa dai ceva forje sa vezi cat fum scoti :))

pe bune daca nu ma crezi incearca!



S-o obturez de tot? Pai la mersul inapoi admisia de aer se obtureaza de tot? Eu refuz sa cred ca o turbina care baga cativa BARI aer se va crampona la cum bate vantul .. din fata sau din spate...ar trebui sa pleci in forja forjelor sa creezi un vid in fata masinii sa ramana admisia fara aer ... intelegi ce vreau sa spun?

Sigur, ca daca obturez admisia, va scoate fum...DE ACORD CU TINE!!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 04 Iul 2008, 10:10

Cip .. din cate stiu eu turbina aia pleaca de pe la 1800 de ture...si tot din cate stiu eu ia o parte din aer din evacuare - s-ar putea sa ma insel, dar daca am dreptate rezulta la mersul cu spatele o oarecare lipsa de aer.
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 04 Iul 2008, 11:32

$1 scrie:$2ip .. din cate stiu eu turbina aia pleaca de pe la 1800 de ture...si tot din cate stiu eu ia o parte din aer din evacuare - s-ar putea sa ma insel, dar daca am dreptate rezulta la mersul cu spatele o oarecare lipsa de aer.



turbina nu pleaca la o turatie, ea se invarte atat timp cat AI EVACUARE..ca de-aia e montata pe evacuare. Ai evacuare = motorul merge. Ca sa invarte la o anumita turatie mai tare sau mai incet e altceva, dar de invartit se invarte si cand dai la automat :D
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 04 Iul 2008, 11:50

$1 scrie:$2
turbina nu pleaca la o turatie, ea se invarte atat timp cat AI EVACUARE..ca de-aia e montata pe evacuare.


"Turbocharger starts producing boost only above a certain rpm due to a lack of exhaust gas volume to overcome inertia of rest of turbo propeller."

Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

Cu alte cuvinte se invarte inertial, numai la un anumit volum de gaze care trec prin ea incepe sa lucreze.
Exact ca si cu oamenii, multi se invart dar numai cativa lucreaza. =))

Noroc cu topicul asta, mai invatam putina mecanica... eu unul, cel putin.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 04 Iul 2008, 12:08

Foarte adevarat ce ai scris. Dar STARTS PRODUCING <> STARTS RUNNIG!!
Cat despre invatat mecanica, subscriu.. :D


Revenind la discutie, daca am pleca de la ideea ca turbo pleaca la 1800 rpm, ar pleca si la treapta 1, 2, etc... corect!? Ori la tine lucrurile difera..nu mult...:D cat sa te enerveze :))
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 04 Iul 2008, 12:14

Pai si cocluzia la care ajungem e ... "las-o ba ca merge asa" ? :-?? Eu totusi cred (cu turbina mergand sau nu) ca atunci cand mergi cu spatele admisia de aer e scazuta si de aici rezulta fumul.
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 04 Iul 2008, 12:38

Daca va raportati strict la situatia mea, va multumesc din suflet. Am constatat ca e mai mult un moft, de cand alimentez din nou de la Rompetrol plus aditivi adaugati la un plin, nu mai scoate rotocoale. =))

General vorbind si un pic offtopic, s-au dus vremurile cand randamentul masinii tinea 60% de curatatul jigloarelor din carburator. Oricine stia cum se face operatia, aveam sarme legate de armatura capotei, ce vremuri... :D
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 04 Iul 2008, 14:13

Ei..uite ca dati-mi voie sa fiu Gica Contra si sa nu fiu de-acord cu tine Claudiu (nu vreau sa fiu obraznic, ci pur si simplu caut argumente - pe principiu ca mecanica voi invata si la 80 ani, daca-oi trai). Si sa iti si argumentez:
La focus admisia de aer se face printr-un "tub" care "contine" vreo 2 coturi ... asadar aerul nu intra DIRECT in turbina. Apoi, mai da de filtrul de aer, care CREDE-MA ca filtreaza.
Intr-o alta ordine de idei, eu daca accelerez masina pe loc, turbina "merge", baga boost si motorul se tureaza. Si scoate fum doar la inceput ca dupa aia cand creste turatie, se "termina" fumul (nu tot).
Acum, intrebarea: CAT de mult crezi tu ca influenteaza mersul cu spatele ca turbina sa ramana fara aer?!? Cata depresiune poti face prin mersul inapoi ca sa ramana turbina fara aer?! Pornind de la "principiul" tau motorul scoate fum cand e pe loc sau merge cu spatele si aproape deloc sau deloc cand merge cu fata (analogie mai mult sau mai putin "buna"). Ori eu pot sa iti demonstrez ca daca merg cu masina cu fata si dau talpa, tot va scoate fum, si inca considerabil ...

Asadar, cu asta lamuriti-ma si pe mine ....


Nic: poate fi din motorina, si multi se plang ca anumite motorine sunt mai prost calitative. eu pun Petrom si e ok.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 04 Iul 2008, 19:28

Iti permitem cu cea mai mare placere sa fii Gica Contra. Treaba e ca se pare ca ne-am adunat noi 3 pe topicul asta, nici unul nu e doctor in mecanica auto, si ne tot intrebam unul pe altul. Macar sa fie constructiv, poate ajungem la o concluzie :))
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde verga_Cip » 04 Iul 2008, 21:59

Pai chiar ar fi interesant...deja ma intriga acest lucru .. :)
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde Nic_Bv » 04 Iul 2008, 22:00

Pai daca romanii se pricep la politica si la fotbal, de ce nu s-ar pricepe si la motoare turbo-diesel?

Claudiu, sincer nici eu nu prea cred chestia cu lipsa de aer in "trompa".

Cred in continuare ca marsalierul e viteza cea mai expusa la rateuri de aprindere, motorul e solicitat cel mai mult la marsalier (ma refer la preluarea turatiei in functie de acceleratie).

Ideea este ce anume poate cauza o aprindere defectuoasa?

- mersul preponderent subturat ;
- calitatea proasta a motorinei;
- filtrul de aer;
- starea valvei EGR?
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde claudiu* » 04 Iul 2008, 23:05

Eu am invatat ca daca suflii tare in foc se aprinde, daca doar te prefaci ca suflii - scoate fum. :D Eu ma duc cu gandul tot la lipsa de aer, iar daca "trompa" functioneaza incerc sa ma gandesc la alte solutii; dar asta dupa un somn bun :))
Imagine
Imagine

When there's a wet pussy, there's a happy cock!
Avatar utilizator
claudiu*
Gold Member
 
Mesaje: 741
Membru din: 06 Sep 2006, 12:50
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta - 1,4 tdci B-01-LEC

Re: 1.6 TDCi, rotocoale de fum la marsalier

Mesajde DanielArdelian2 » 28 Iul 2008, 08:05

Ieri am avut ocazia sa observ o Skoda Octavia TDI care a parcat lateral cu spatele intr-un loc cam inghesuit.
De fiecare data cand dadea cu spatele, scotea la inceput un mic norisor de fum.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login