Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
26 Iun 2008, 15:52
Salutare,
Masinuta mea nu scoate fum in mers, nici macar la turatii mari.
In schimb am observat ca atunci cand dau cu spatele, scoate aproape de fiecare data rotocoale de fum.
Trebuie curatat ceva? Ati intalnit manifestarea asta careva?
27 Iun 2008, 07:34
dupa cum spui tu nu ai decat o singura problema ...masina ta scoate fum tot timpul ,dar din cauza curentului produs in mers (cu fata) nu vezi fumul ..,....La mersul (cu spatele)clar tot fumul trece din spatele masinii catre fata si atunci devine vizibil .....hai ca ai fost tare simpatic

....nu vad de ce sa scoata fum numai la mersul cu spatele ...
27 Iun 2008, 12:33
posibil sa aiba supapa de sens si iese funul numai cand da inapoi
27 Iun 2008, 15:33
Daaa.... suntem o natie de oameni destepti.
Si mai mult decat atat, simtim nevoia sa ne credem mai destepti decat ceilalti. Desi de multe ori, nu e cazul.
tomcatmouse: cand simti nevoia acuta sa faci pe desteptul, joaca o partida de sah. Sau fa pe smecherul cu prietenii tai.
De unde ai dedus tu ca masina scoate fum tot timpul? E vorba de o masina care a facut recent testul de fum, si cand am mers - tot recent - cu un prieten cu alta masina in spatele meu, am testat special chestia asta. Nu scoate fum in mers normal. Printre altele, stiu ce inseamna ca o masina sa scoata fum, am patit chestia asta prima data cu vreo 14 ani de zile in urma...
Marsalierul este diferit de celelalte viteze.
Nu vreau sa spun prostii atunci cand nu stiu despre ce e vorba (invata de la mine

) dar am o banuiala ca ASR-ul intervine la vitezele 1-5, dar nu si la marsalier unde apasarea acceleratiei e transmisa integral la aprindere si ulterior la tractiune.
27 Iun 2008, 16:18
$1 scrie:$2aaa.... suntem o natie de oameni destepti.
Si mai mult decat atat, simtim nevoia sa ne credem mai destepti decat ceilalti. Desi de multe ori, nu e cazul.
tomcatmouse: cand simti nevoia acuta sa faci pe desteptul, joaca o partida de sah. Sau fa pe smecherul cu prietenii tai.
De unde ai dedus tu ca masina scoate fum tot timpul? E vorba de o masina care a facut recent testul de fum, si cand am mers - tot recent - cu un prieten cu alta masina in spatele meu, am testat special chestia asta. Nu scoate fum in mers normal. Printre altele, stiu ce inseamna ca o masina sa scoata fum, am patit chestia asta prima data cu vreo 14 ani de zile in urma...
Marsalierul este diferit de celelalte viteze.
Nu vreau sa spun prostii atunci cand nu stiu despre ce e vorba (invata de la mine

) dar am o banuiala ca ASR-ul intervine la vitezele 1-5, dar nu si la marsalier unde apasarea acceleratiei e transmisa integral la aprindere si ulterior la tractiune.
dragul meu ..inainte sa ma critici ceea ce nu cred ca e cazul ....nu vad care este legatura dintre cutia de viteze si motorul in sine ....tu schimbi doar treptele de viteza ...motorul merge la fel din toate punctele de vedere .....tu cum iti explici daca tot esti atat de istet

dar probabil ca motorul tau este atat de evoluat incat isi schimba sensul de turatie ...

ASR-ul impiedica patinarea rotilor motoare la demaraje puternice sau pe suprafete umede, zapada etc. prin franarea selectiva a rotilor sau chiar prin reducerea cuplului motor ("opreste" sau intarzie aprinderea bujiilor, limiteaza sau opreste alimentarea cu benzina la unul sau mai multi cilindri and so on).
Ultima oară modificat de
tomcatmouse pe 27 Iun 2008, 16:29, modificat 1 dată în total.
27 Iun 2008, 16:27
Ma gandesc sa nu ai filtrul de aer infundat.
Tinand cont ca gaura de admisie pt aer e situata in fata masinii: cand mergi cu fata - aerul e fortat sa intre pe conducta care duce la filtru si apoi la motor; cand mergi cu spatele aerul trebuie tras de motor (daca e si filtrul mai murdar) => nu ajunge destul aer la motor => ardere incompleta/necorespunzatoare => fum
27 Iun 2008, 18:20
multumesc, Claudiu. Ma voi uita la filtru.
tomcatmouse, atata vreme cat nu spui "cred ca" sau "probabil ca", ci vii direct si spui "tu nu ai decat o singura problema", in opinia mea faci pe desteptul. Ceea ce nu-ti permit, decat daca demonstrezi ca esti intr-adevar destept.
Insa ceea ce ai spus ulterior denota faptul ca habar n-ai despre ce vorbesti.
N-am chef de flame-uri si contre, chiar vreau sa studiez fenomenul asta.
Daca ai ceva serios de spus si demonstrezi ca respecti participantii la forum, esti binevenit.
27 Iun 2008, 20:39
stai linistit ca si la mine am observat aceeasi problema , dar numai cand fortez putin mai tare in marsalier iar in fata nimic
28 Iun 2008, 12:45
se intampla asta cu fumul cand dati in spate pt ca nu intra destul aer in motor!
aerul nu mai e "impins" inspre motor ca atunci cand mergi cu fata!
bafta!
28 Iun 2008, 14:11
$1 scrie:$2e intampla asta cu fumul cand dati in spate pt ca nu intra destul aer in motor!
aerul nu mai e "impins" inspre motor ca atunci cand mergi cu fata!
bafta!
incredibil;!!!
asa ceva nu am mai auzit
ce te faci ca la capatul tubulaturii ai un paravan sa nu intre direct din fata aerul in filtru????...pentru ca daca ar fi asa pur si simplu tre sa te gandesti ce s ar intampla daca ai merge cu viteza prin ploaie
bafta
28 Iun 2008, 16:30
$1 scrie:$2ncredibil;!!!
asa ceva nu am mai auzit
ce te faci ca la capatul tubulaturii ai un paravan sa nu intre direct din fata aerul in filtru????...pentru ca daca ar fi asa pur si simplu tre sa te gandesti ce s ar intampla daca ai merge cu viteza prin ploaie
bafta
Incredibil, cum crezi tu ca daca nu ai mai auzit, atunci nu se poate....
La asemenea remarci ar trebui sa stai putin sa te gandesti de ce nu pun admisia de aer langa teava de esapament. "Paravanul" ala se numeste air-defelctor si protejeaza (partial) admisia de aer de obiecte mai mari (gaze, pietre, picaturi de ploaie); dar pentru ca este un
deflector inseamna ca rolul lui este de a conduce curentul de aer spre filtru; curent de aer ce se formeaza intr-o directie inversa fata de directia masinii. Cum pozitia gurii de aerisire nu se schimba odata cu directia masinii (adica nu se intoarce invers cand mergi cu spatele) inseamna ca fluxul de aer ce curge in directia opusa deplasarii nu va mai fi fortat spre motor, ba mai mult va fi mai greu de aspirat.
Bafta
30 Iun 2008, 13:24
@Nic: Mie imi face impresia ca este doar o chestie de cuplu: Masina in marche-arriere depune un alt "efort" (mai mare) fata de treapta 1. E ca si cum ai pleca un pic mai tare cu treapta 1...de-aici cred ca scoate aer. E diferenta de raport.
Va rog sa nu va certati. Asta e deocamdata o rugaminte.
Admisia aerului nu cred ca poate fi pusa in discutie pentru ca motoarele sunt "ajutate" de turbina, care merge oricand ..indiferent ca e cu spatele sau cu fata. Pentru cei ce cred ca e altfel, incercati sa puneti mana si sa obturati admisia (nu de tot .. .cam cat credeti voi ca s-ar optura daca ati merge cu spatele sau ar bate vantul din spate). In opinia mea nu cred ca are legatura.
30 Iun 2008, 15:54
@verga_Cip: de acord cu cuplul.
M-am gandit sa nu fie valva EGR sau mai stiu eu ce alta maimuta de sub capota care controleaza amestecul aer/combustibil.
In aproximativ o luna ajung cu ea la reprezentanta si o sa-i rog sa verifice softul + curatarea valvei EGR. Va tin la curent daca dup-aia o sa mai fie infumurata.
30 Iun 2008, 16:29
Nu poate o piesa sa controleze amestecul diferentiat in functie de treapta de viteza...pentru ca motorul nu stie in ce treapta este (exact ce iti spunea tom, numai cu o alta exprimare

). Treaba de cuplu e simpla..un cuplu mai mic inseamna ca tu ii dai mai mult gaz sa plece .. mai mult gaz, fum mai vizibil...
30 Iun 2008, 20:10
Trebuia sa incep cu faptul ca am ASE-ul la baza...
nu pot sa ma exprim intr-un limbaj tehnic elevat, dar procesul in sine mi-l pot imagina.
@verga_Cip: nu inteleg de unde ai dedus tu din mesajul meu "amestec diferentiat
in functie de treapta de viteza".
Evident ma refeream tot la cuplu, care este atins mai repede la treptele scurte.
OK, mai bine tac din gura sa nu fiu inteles gresit.
30 Iun 2008, 20:59
Om...nu am dedus...vreau doar sa iti spun ca daca un motor scoate fum, va scoate in TOAATE treptele de viteza..adica motorul nu face diferenta in functie de treapta in care se afla ... poate ca si eu m-am exprimat defectuos.
Referitor la ce spui tu legat de cuplu, este logic. Cu alte cuvinte, tu ca sa faci masina sa plece inapoi, dai un pic mai mult gaz (pentru ca motorul nu pleaca asa usor cu acea treapta)....si probabil - concluzia mea - scoate mai mult fum la mersul inapoi.
Uite...fa urmatorul experiment: da inapoi fara sa accelerezi .. doar in relanti. Mai scoate asa mult fum!?
02 Iul 2008, 19:21
cip incearca sa obturezi cu ceva admisia de aer si sa dai ceva forje sa vezi cat fum scoti
pe bune daca nu ma crezi incearca!
02 Iul 2008, 21:11
$1 scrie:$2ip incearca sa obturezi cu ceva admisia de aer si sa dai ceva forje sa vezi cat fum scoti
pe bune daca nu ma crezi incearca!
S-o obturez de tot? Pai la mersul inapoi admisia de aer se obtureaza de tot? Eu refuz sa cred ca o turbina care baga cativa BARI aer se va crampona la cum bate vantul .. din fata sau din spate...ar trebui sa pleci in forja forjelor sa creezi un vid in fata masinii sa ramana admisia fara aer ... intelegi ce vreau sa spun?
Sigur, ca daca obturez admisia, va scoate fum...DE ACORD CU TINE!!
04 Iul 2008, 10:10
Cip .. din cate stiu eu turbina aia pleaca de pe la 1800 de ture...si tot din cate stiu eu ia o parte din aer din evacuare - s-ar putea sa ma insel, dar daca am dreptate rezulta la mersul cu spatele o oarecare lipsa de aer.
04 Iul 2008, 11:32
$1 scrie:$2ip .. din cate stiu eu turbina aia pleaca de pe la 1800 de ture...si tot din cate stiu eu ia o parte din aer din evacuare - s-ar putea sa ma insel, dar daca am dreptate rezulta la mersul cu spatele o oarecare lipsa de aer.
turbina nu pleaca la o turatie, ea se invarte atat timp cat AI EVACUARE..ca de-aia e montata pe evacuare. Ai evacuare = motorul merge. Ca sa invarte la o anumita turatie mai tare sau mai incet e altceva, dar de invartit se invarte si cand dai la automat
04 Iul 2008, 11:50
$1 scrie:$2
turbina nu pleaca la o turatie, ea se invarte atat timp cat AI EVACUARE..ca de-aia e montata pe evacuare.
"Turbocharger starts producing boost only above a certain rpm due to a lack of exhaust gas volume to overcome inertia of rest of turbo propeller."
Sursa:
http://en.wikipedia.org/wiki/TurbochargerCu alte cuvinte se invarte inertial, numai la un anumit volum de gaze care trec prin ea incepe sa lucreze.
Exact ca si cu oamenii, multi se invart dar numai cativa lucreaza.
Noroc cu topicul asta, mai invatam putina mecanica... eu unul, cel putin.
04 Iul 2008, 12:08
Foarte adevarat ce ai scris. Dar STARTS PRODUCING <> STARTS RUNNIG!!
Cat despre invatat mecanica, subscriu..

Revenind la discutie, daca am pleca de la ideea ca turbo pleaca la 1800 rpm, ar pleca si la treapta 1, 2, etc... corect!? Ori la tine lucrurile difera..nu mult...

cat sa te enerveze
04 Iul 2008, 12:14
Pai si cocluzia la care ajungem e ... "las-o ba ca merge asa" ?

Eu totusi cred (cu turbina mergand sau nu) ca atunci cand mergi cu spatele admisia de aer e scazuta si de aici rezulta fumul.
04 Iul 2008, 12:38
Daca va raportati strict la situatia mea, va multumesc din suflet. Am constatat ca e mai mult un moft, de cand alimentez din nou de la Rompetrol plus aditivi adaugati la un plin, nu mai scoate rotocoale.
General vorbind si un pic offtopic, s-au dus vremurile cand randamentul masinii tinea 60% de curatatul jigloarelor din carburator. Oricine stia cum se face operatia, aveam sarme legate de armatura capotei, ce vremuri...
04 Iul 2008, 14:13
Ei..uite ca dati-mi voie sa fiu Gica Contra si sa nu fiu de-acord cu tine Claudiu (nu vreau sa fiu obraznic, ci pur si simplu caut argumente - pe principiu ca mecanica voi invata si la 80 ani, daca-oi trai). Si sa iti si argumentez:
La focus admisia de aer se face printr-un "tub" care "contine" vreo 2 coturi ... asadar aerul nu intra DIRECT in turbina. Apoi, mai da de filtrul de aer, care CREDE-MA ca filtreaza.
Intr-o alta ordine de idei, eu daca accelerez masina pe loc, turbina "merge", baga boost si motorul se tureaza. Si scoate fum doar la inceput ca dupa aia cand creste turatie, se "termina" fumul (nu tot).
Acum, intrebarea: CAT de mult crezi tu ca influenteaza mersul cu spatele ca turbina sa ramana fara aer?!? Cata depresiune poti face prin mersul inapoi ca sa ramana turbina fara aer?! Pornind de la "principiul" tau motorul scoate fum cand e pe loc sau merge cu spatele si aproape deloc sau deloc cand merge cu fata (analogie mai mult sau mai putin "buna"). Ori eu pot sa iti demonstrez ca daca merg cu masina cu fata si dau talpa, tot va scoate fum, si inca considerabil ...
Asadar, cu asta lamuriti-ma si pe mine ....
Nic: poate fi din motorina, si multi se plang ca anumite motorine sunt mai prost calitative. eu pun Petrom si e ok.
04 Iul 2008, 19:28
Iti permitem cu cea mai mare placere sa fii Gica Contra. Treaba e ca se pare ca ne-am adunat noi 3 pe topicul asta, nici unul nu e doctor in mecanica auto, si ne tot intrebam unul pe altul. Macar sa fie constructiv, poate ajungem la o concluzie
04 Iul 2008, 21:59
Pai chiar ar fi interesant...deja ma intriga acest lucru ..
04 Iul 2008, 22:00
Pai daca romanii se pricep la politica si la fotbal, de ce nu s-ar pricepe si la motoare turbo-diesel?
Claudiu, sincer nici eu nu prea cred chestia cu lipsa de aer in "trompa".
Cred in continuare ca marsalierul e viteza cea mai expusa la rateuri de aprindere, motorul e solicitat cel mai mult la marsalier (ma refer la preluarea turatiei in functie de acceleratie).
Ideea este ce anume poate cauza o aprindere defectuoasa?
- mersul preponderent subturat ;
- calitatea proasta a motorinei;
- filtrul de aer;
- starea valvei EGR?
04 Iul 2008, 23:05
Eu am invatat ca daca suflii tare in foc se aprinde, daca doar te prefaci ca suflii - scoate fum.

Eu ma duc cu gandul tot la lipsa de aer, iar daca "trompa" functioneaza incerc sa ma gandesc la alte solutii; dar asta dupa un somn bun
28 Iul 2008, 08:05
Ieri am avut ocazia sa observ o Skoda Octavia TDI care a parcat lateral cu spatele intr-un loc cam inghesuit.
De fiecare data cand dadea cu spatele, scotea la inceput un mic norisor de fum.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.