Ca sa ajungi pilot, in mare trebuie sa faci urmatoarele
1. Sa ai permis cat B ce min 1 an
2. Sa faci o scoala de pilotaj agreata de Federatia Romana de Automobilism Sportiv (FRAS)
3. Sa faci niste examene medicale
4. Sa treci niste examene psihologice
Daca ai cele de mai sus, primesti licenta de pilot debutant de viteza in coasta (sau Viteza pe Traseu Montan).
Trebuie sa participi la min 6 curse din care sa termini min.4. Ca debutant, nu ai voie cu masina turbo SI cu tractiune integrala.
Daca treci de etapa de mai sus, primesti licenta de pilot debutant in raliuri. Dupa ce participi la min 6 raliuri si te clasezi in min 4, primesti licenta de pilot de raliuri.
Mai sunt si anumite exceptii prin care daca ai facut diverse ramuri de motorsport si esti fruntas, poti sari peste anumite etape de masi sus.
Daca vrei sa te documentezi, gasesti regulamentul de licentiere aici:
http://www.fras.ro/userfiles/file/2007% ... ntiere.docReferitor la masini, masinile de curse trebuie sa aiba omologari FIA pt a puncta in clasamente FIA.
Exceptia este Grupa H, unde poti participa cu orice masina care intruneste anumite elemente de siguranta.
La Grupa H poti sa te dau cu masini cu omologarea expirata sau cu modificari care depasesc regulamentele FIA.
Lista cu masinile omologate o gasesti aici:
http://www.fia.com/en-GB/sport/Pages/Homologations.aspxIn functie de grupa din care fac parte masinile, modificarile admise sunt stipulate in Anexa J a regulamentului FIA.
Uite o descriere mai completa:
http://www.ralliart.com/GRN/homologation/note1.html